Jepp. Hvorfor? Fordi Perfect Dark er et godt spill den dag i dag. Greit, frameraten var ikke alltid like god og nedkuttingen på multiplayer-brettene var ukult det også. Men fikses dette og vi får mer av det samme, så er det nok for meg. Det vil si: ny singleplayer-del, nye multiplayerbrett, helst nye multiplayermuligheter, nye våpen osv. Noe mer trengs rett og slett ikke for min del.
Så kan du spørre hvorfor jeg er for så lite nyskaping i PD? Jo for jeg spiller det hovedsaklig for multiplayeropplevelsen. Det er et spill jeg tilbringer maksimum 3 timer i singleplayer og ellers så blir det spilt med venner. Så da trengs det egentlig kun masse multiplayer-muligheter med fast-paced FPS-skyting blandet med mye statistikker som beskriver alt du har foretatt deg. I tillegg så fantes det jo, så vidt jeg vet, ikke noen andre spill på konsoll som kunne tilby dette da PD kom ut. Nå må PDZ selvfølgelig oppdateres og gå forbi Timesplitters igjen, og klarer de dette så er det nok for meg. Og det klarer de hvis de legger til det jeg skrev ovenfor.
Det er det samme med Mario Kart. Jeg forventer heller ikke der så veldig mange nyskapinger. Jeg forventer bare mer av det samme, mer av den samme moroen du har tilbringt med det før. Men selvfølgelig må det være nok nyskaping til å opprettholde interessen for det. Det er nok hvis det klarer å skape den gode gamle moroen sammen med å skape en ny multiplayer-moro.
Du kan også gjerne si at dette er mitt mainstreame-meg fordi dette er spill som jeg ikke spiller for å få noen stor opplevelse. Dette er spill jeg spiller kun for å få tom underholdning. Og det er jo det som er litt fett med spill, de blir ofte automatisk mye mer gøy når du spiller med andre. Altså, et ræva spill som Half Life på PS2 klarte å fôre meg med en del artig timer, nettopp fordi det hadde med en co-op-modus.
Men du kan jo kanskje forklare hva som er så dårlig med Perfect Dark? Så vidt jeg vet så var det ikke noe FPS-spill på konsoll som hadde så mange multiplayergoodis, hvis vi ser det på den tiden det kom ut. Og det var heller ingen urovekkende, vesentlige bugs som ødela spillopplevelsen.