Perfect Dark Zero

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nice graphics, shame about the game, eh? ;)

Opprinnelig skrevet av Shadar@21.09.2005, 21.46
Wow. Det ser nesten ut som et årsgammelt PC-spill. Eller halvannet, kanskje.

263156​
Må si meg enig. Hvis denne grafikken er XB360 sitt eneste trumfkort, blir det lett å vente på Revolusjonen.

Opprinnelig skrevet av plan_9+22.09.2005, 18.50-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@21.09.2005, 21.46
Wow. Det ser nesten ut som et årsgammelt PC-spill. Eller halvannet, kanskje.

263156​
Må si meg enig. Hvis denne grafikken er XB360 sitt eneste trumfkort, blir det lett å vente på Revolusjonen.
263282​
[/b]
Skal ikke Revoen være underlegen i forhold til PS3 og X360 teknisk sett? Nå er jo ikke spesifikasjonene offentliggjort, så vi får vel vente å se. Foreløbig er jo ikke PDZ 360ens trumfkort når det kommer til grafikk heller. Men jeg ser selvsagt poenget ditt Alex.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nintendo har sagt at de ikke satser så mye på grafikk, ja.

Men med tanke på at den kommer nesten ett år senere enn 360, så regner jeg ikke med at den blir vesentlig dårligere.

Men denne generasjons konsollkrig blir helt ekstremt spennende. Det virker som om Microsoft har klart og etterblert seg og fått med seg en del nye 3. partsutviklere (tenker spesielt på Mistwalker). I tillegg så har de en del muligens brukbare lanseringsspill. Nintendo har jo deilig nyskaping kombinert med tradisjonell spilling og Sony er jo Sony. De har ryktet, er markedsledende og klarer jo alltid å hoste opp en del gode spill. Det er faktisk helt åpent.

Angående PDZ så ser det ut som hakkete møkk, ja. Men det spiller for så vidt ingen rolle hvis de klarer å få en duganes flyt i spillet uten grove bugs, samt opprettholder alle multiplayer- og singleplayer-mulighetene som det var i N64-versjonen i tillegg til en ny interessant singleplayer-del.

Jepp. Hvorfor? Fordi Perfect Dark er et godt spill den dag i dag. Greit, frameraten var ikke alltid like god og nedkuttingen på multiplayer-brettene var ukult det også. Men fikses dette og vi får mer av det samme, så er det nok for meg. Det vil si: ny singleplayer-del, nye multiplayerbrett, helst nye multiplayermuligheter, nye våpen osv. Noe mer trengs rett og slett ikke for min del.

Så kan du spørre hvorfor jeg er for så lite nyskaping i PD? Jo for jeg spiller det hovedsaklig for multiplayeropplevelsen. Det er et spill jeg tilbringer maksimum 3 timer i singleplayer og ellers så blir det spilt med venner. Så da trengs det egentlig kun masse multiplayer-muligheter med fast-paced FPS-skyting blandet med mye statistikker som beskriver alt du har foretatt deg. I tillegg så fantes det jo, så vidt jeg vet, ikke noen andre spill på konsoll som kunne tilby dette da PD kom ut. Nå må PDZ selvfølgelig oppdateres og gå forbi Timesplitters igjen, og klarer de dette så er det nok for meg. Og det klarer de hvis de legger til det jeg skrev ovenfor.

Det er det samme med Mario Kart. Jeg forventer heller ikke der så veldig mange nyskapinger. Jeg forventer bare mer av det samme, mer av den samme moroen du har tilbringt med det før. Men selvfølgelig må det være nok nyskaping til å opprettholde interessen for det. Det er nok hvis det klarer å skape den gode gamle moroen sammen med å skape en ny multiplayer-moro.

Du kan også gjerne si at dette er mitt mainstreame-meg fordi dette er spill som jeg ikke spiller for å få noen stor opplevelse. Dette er spill jeg spiller kun for å få tom underholdning. Og det er jo det som er litt fett med spill, de blir ofte automatisk mye mer gøy når du spiller med andre. Altså, et ræva spill som Half Life på PS2 klarte å fôre meg med en del artig timer, nettopp fordi det hadde med en co-op-modus.

Men du kan jo kanskje forklare hva som er så dårlig med Perfect Dark? Så vidt jeg vet så var det ikke noe FPS-spill på konsoll som hadde så mange multiplayergoodis, hvis vi ser det på den tiden det kom ut. Og det var heller ingen urovekkende, vesentlige bugs som ødela spillopplevelsen.

Det som er så fint med Revolusjonen, er at den ikke trenger noen artsy-fartsy grafikk å hore seg med. Den har så mye annet å by på. Mens XB360 så langt ser ut som en oppdatert utgave av XBox. Spilla ser også middelmådige ut så langt. Minner meg om launchen til PS2, hvor alle prata så varmt om grafikken og ingen brydde seg om at den ikke hadde et eneste spill som rettferdiggjorde innkjøp av maskinen.

Opprinnelig skrevet av Shadar@23.09.2005, 13.35
Så, hvis spillet er litt bedre enn det uferdige, rotete drittspillet dere av en eller annen uforklarlig grunn liker, så er det bra nok?

Jeg liker dette.
263430​

Har du hørt at spill kan være morro selv om de ikke er nyskapende? Jeg tror Perfect Dark Zero blir morro fordi det er en oppgradering av dagens versjon. Ingen her inne som skal påstå at PDZ kommer til å bli nyskapende, men jeg synes det er merkelig å hate et spill som ikke har kommet ut enda. Hvem vet kanskje du vil like det.

SHDR

Gullmedlem
Det er godt mulig jeg kommer til å like det, og jeg kommer helt sikkert til å spille det, men jeg har så lite tiltro til Rare om dagen at jeg ikke ser noen grunn til å glede meg, og jeg har forferdelig liten forståelse for hvorfor folk liker PD i utgangspunktet. Mitt inntrykk er at det er et spill folk bare likte fordi det var et spill som beviste at Nintendo 64 ikke var en barne-konsoll, slik PlayStation-folket påstod, det var såpass teknisk avansert at PSX bare kunne glemme å kjøre det, og det var "oppfølgeren" til GoldenEye. GoldenEye er overraskende spillbart den dag i dag.

Jeg har ikke sagt et ord om nyskapelse. Jeg tror bare rosenrøde minner blir litt mer frynsete i kantene når dere betaler 700kr for spillet og 4000kr for konsollen. Med mindre folk roser det opp i skyene for å rettferdiggjøre kjøpet sitt, da.

Bildene vises ikke, Torulv.

"This image removed due to high-bandwith use".

Jeg regner med at Torulv snakker om de nye scan bildene som har dukket opp. Dere kan se de her. 56k warning!

Regner med at vi får se de i høyoppløsning og ikke minst i bevegelse på X05. :tommelopp:

Edit:

-> 2 player Online co-op is CONFIRMED
-> 32 player multiplayer (possibly patch at a later date after launch for more players)
-> Only 2 teams in team games
-> Kill TV not 100% confirmed for launch but again may be added later
-> Zoom using the left trigger, zoom is analouge so you can set the exact zoom you want
-> Death animations are awesome with bodies doing a 'merry jig' when shot in different parts of the body
-> Laptop gun and RCP-90 are in the game

Edit:

-> non-committal on Elvis/Aliens in the game
-> Gunship battle boss level
-> A taunt system where you can throw off the gunships aim with a taunt, selected via the D-pad
-> Jo's PDA is branded samsung(!)

Lodin

Der Waaaah
The time has come, at long last, for us to see Perfect Dark Zero in action. The graphics in these videos are leaps and bounds better than what was shown at the MTV Unveling, and the gameplay looks pretty damn fun. Anyways, I won't keep you waiting with placeholder text. Here it is, your moment of zen.
http://talkxbox.com/article1445.html

Er jo veldig pent da, men jeg kan ikke si det imponerer ellers. :ehm...:

Opprinnelig skrevet av Teamxbox.com
It is worth clarifying that in this debug build many physics were turned off as well as the enemy AI. We suggest you to pay attention to Joanna’s animation, the size of the city and viewing distance.
Det var nå inderlig godt. :)