Perfect Dark Zero

Skuffende?? Ja..

(Svensk)

E3 2005: Perfect Dark Zero - en stor besvikelse?

En av de på förhand mest hypade titlarna till Xbox 360 var Perfect Dark Zero. Åtminstone fram tills dess att spelet visats upp med medioker grafik och trilskande skärmuppdatering på MTV. Nu fylls världens spelforum av hånfulla kommentarer kring hur utvecklaren Rare helt tappat stinget. Vi måste säga från vårt håll att spelet inte alls imponerar, speciellt inte om man jämför med Gears of War, Condemned, Ghost Recon 3 och Test Drive Unlimited.

Just nu finns skärmdumpar bara uppe på Electronic Gaming Monthlys hemsida 1up.com och även om detta är omslagsstoryn som ska sälja det senaste numret av EGM är författaren inte rakt igenom positiv. Visst finns det ännu gott om tid för Perfect Dark Zero att bättra sig (minns hur Halo såg ut på E3 sex månader innan spelet släpptes), men efter att ha väntat så länge på att återse Joanna Dark var det som om mängder av spelare skrek ut i smärta och plötsligt tystnade när skärmdumparna dök upp.

Gamereactor (svergie)

Aldri ønsket en utsettelse så mye som med PDZ...

SHDR

Gullmedlem
Det er ikke sikkert det er så ille!

Titt på linken over. Etter omtrent tre minutter med markedsføringsbullshit og customization-horeri fra MS' største skrythalser, får vi intervju med en tilsynelatende homofil brite som prater om og viser frem litt Perfect Dark Zero. Kanskje det hever forventningene litt? Jeg er ikke IMPONERT, men det ser mer tilfredsstillende ut.

D

Doctor Downs

Gjest
Ja, det begynner å ligne på noe. Jeg håper inderlig at dette ikke feiler, og at Rare tar et hint hvis de ser at det de har her ikke er tilfredsstillende for gamle fans.

Nye screens som ser mye bedre ut. Kanskje disse er ekte? Håper det :)

Edit: Disse bildene er tydeligvis fra en gammel build. Det kan da umulig ha blitt værre siden den tid?

Edit 2: Til sammenligning ser Kameo slik ut:

Wow, dette ser langt bedre ut. Vil tro dette er ekte, de ser i hvert fall veldig ekte ut. Men det er jo også litt merkelig at versjonen de viste på MTV-showet så mye verre ut enn dette. Hvis de har fått grafikken så bra som dette, hvorfor ikke vise det på TV?

Joanna Dark har i hvertfall fått seg en ansiktsløftning. :flau:

Bildene så fine ut de, men hadde kanskje forventet bedre grafikk på figurene.

Kilik

Lokal moderator
...Og enda flere bilder...

Dette minner meg forresten om Halo. Et spill laget av en nyoppkjøpt utvikler. Det var ganske hypet på forhånd, men når det ble vist fram på E3 2001 ble alle skuffet. Det hadde forferdelig framerate og virket meget uferdig og utdatert (hadde opprinnelig vært under utvikling til Mac og PC). Seks måneder senere kom det ut til strålende kritikker og ble raskt det store flaggskipet til Xbox. Kanskje historien gjentar seg?

Er det bare meg eller minner grafikken veldig mye om Halo 2?. Synes bumpmapping og tekxturene på landskapet virker som tatt ut rett av Halo 2. Ikke at det er negativt, men som jeg sa tidligere så hadde jeg håpet på litt mer detaljer.

SHDR

Gullmedlem
Njahhhh ... Rare har ... vel litt mer forventninger forbundet til seg. Det er skummelt å selge konsoller på grunnlag av oppfølgere. Perfect Dark er et temmelig utklassert stykke programvare i dag, og om Rare holder seg i ånden til originalspillet, blir folk skuffet. "Har de ikke sett Halo? Vet de ikke hva de kan gjøre?" Om de prøver å rippe Halo eller utvikle seg fra grunnkonseptet, så får de dask for det også. Perfect Dark har litt kultstatus, tror jeg, fordi det var et av de spillene på Nintendo 64 som virkelig viste at det var konsollen sin. PlayStation kunne ikke stille opp med noe slikt. Om det spillet bare ble hausset nok opp, ville det jo bli klart for alle at N64 verken var dårlig eller noen barnekonsoll.

Vanskelig å lage en oppfølger til et spill hvis kultstatus er bundet til Nintendos image sent på nittitallet. Jeg er ikke i tvil om at dette selger. Men jeg tror også at det kommer til å bli en liten skuffelse for praktisk talt alle, uansett. Noe nytt, vilt og spennende på Xbox 360. Også er det bare mer av det samme.

Opprinnelig skrevet av Shadar@15.05.2005, 12.44
Njahhhh ... Rare har ... vel litt mer forventninger forbundet til seg. Det er skummelt å selge konsoller på grunnlag av oppfølgere. Perfect Dark er et temmelig utklassert stykke programvare i dag, og om Rare holder seg i ånden til originalspillet, blir folk skuffet. "Har de ikke sett Halo? Vet de ikke hva de kan gjøre?" Om de prøver å rippe Halo eller utvikle seg fra grunnkonseptet, så får de dask for det også. Perfect Dark har litt kultstatus, tror jeg, fordi det var et av de spillene på Nintendo 64 som virkelig viste at det var konsollen sin. PlayStation kunne ikke stille opp med noe slikt. Om det spillet bare ble hausset nok opp, ville det jo bli klart for alle at N64 verken var dårlig eller noen barnekonsoll.

Vanskelig å lage en oppfølger til et spill hvis kultstatus er bundet til Nintendos image sent på nittitallet. Jeg er ikke i tvil om at dette selger. Men jeg tror også at det kommer til å bli en liten skuffelse for praktisk talt alle, uansett. Noe nytt, vilt og spennende på Xbox 360. Også er det bare mer av det samme.
220374​

For meg hadde det egentlig holdt med en remake av Perfect Dark til N64 akkurat som Conker til xbox er en remake av Bad Fur day til N64. Mulig jeg er lett å tilfredstille i spillveien, men jeg synes Perfect Dark var så å si helt perfekt i 2000. Nå i ettertid har jeg sett at Perfect Dark led av en rekke problemer som f.eks dårlig FPS og andre diverse bug problemer og det er derfor jeg godt kunne tenkt meg en remake med litt forbedringer her og der. Zero ser ut som en blanding av en rekke spillfrancihiser som har vokst opp i løpet av årene. Akkurat nå minner det meg om en blanding av Tomb Raider, FEAR, Doom 3, Halo, Ghost in the shell (anime style) og Half life. Mulig det er flere, men kommer ikke på noe meri farten.

Jeg er vel ca. 90% sikker på at jeg kommer til å bli skuffet over dette spillet.:(

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg håper selvfølgelig at spillet blir nyskapende, og jeg har alltid vært av typen som liker flotte åpne landskap. Men nå lurer jeg faktsik litt på om jeg ikke vil ha tilbake litt av den gamle GoldenEye/Perfect Dark-stilen hvor det kan og kan ikke være en vakt rundt neste hjørne, og ikke en horde av dyr du aldri får sjansen til å se skikkelig.

Men én ting er jo å utelate ting spill som Halo har brukt før, men å utelate ting forløperen i serien scoret på ville bare vært idiotisk. Det hadde en drøss av våpen, en drøss av baner, evig med ting å gjøre og vinne. Man kunne stille inn multiplayeren ned til hver enkelt simulants kropp, ansikt, væremåte og musikken som skulle spilles i bakgrunnen. Perfect Dark hadde faktisk alt det andre skytespill hadde hatt før det og dobbelt så mye mer.

Det er i det minste det man kan drømme om, om ikke håpe håpe på. Gleder meg bare som en unge til E3 nå. Håper på å få igjen litt av den gode gamle følelsen da.

IGN har idag en liten artikkel: Perfect Dark = Zero

Opprinnelig skrevet av IGN
What made us think twice its no-show was the nature of its vacancy. First, everyone at Microsoft knows the world is anticipating Rare's long-awaited first-person shooter, and that this E3 was the time they figured they would see it. That it wasn't shown is suspicious.

Second, Vice President Peter Moore, who introduced each of the major releases for this fall, actually introduced Perfect Dark Zero. The only problem was that right after he introduced it the video of Kameo: Elements of Power appeared in its place. Is this a purely technical mistake?

Not likely. You don't make mistakes of this kind, mixing up a first-person shooter with a platformer. That's like mixing up Blinx 2 with Halo 2. Big mistake. So no, we think Microsoft pulled its video of Perfect Dark Zero and the reason is because the company doesn't think it looks good enough to show to the public.

We'll know for sure come Wednesday when we see and hopefully play Perfect Dark Zero for the first time.