Playstation 3 is a temptation i could not resist!

#1
-_- Jeg klarte ikke og dy meg...

Min Japanske ps3 er på vei og ankommer på fredag.

Tenkte dette kunne være en tråd for intrykk osv...

skal skrive mine egne når jeg har fått testet en del, og om noen lurer på noe så er det bare og spørre!


Jeg er blakk :grine: dumbass... :rulleøyne:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
:D Gratulerer med penger ... brukt. Hvorfor mye måtte du ut med for den tekniske herligheten?
 
#3
Jeg tørte ikke og risikere toll og andre skummelheter så kjøpte fra en som har importert en gjeng konsoller.

Gav 6500kr for Maskin + Resistance fall of man!


Jeeezuz...du svarte fort nicholololas.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Ja, jeg kunne jo latet som om jeg har et sosialliv og ikke tilbringer hvert eneste våkne øyeblikk her på SG, men vi veit jo begge at det hadde vært løgn.
 
#5
haha, i know...

Men anyway... damn jeg gleder meg. er noe med nye konsoller altså... uansett hvor onde sony er ifølge visse forum medlemmer.
 
#6
Jeg spør det samme som jeg spurte kollegaen min, NinjaSverre, som også har fått importert den fra Asia: hva er vitsen med å kjøpe den så tidlig?

Av alle launchtitlene er det kun Resitance som skal være et gjennomført og bra spill, og vi vet jo alle at prisen kommer til å synke innen de virkelig gode, ekslusive titlene er i hyllene. Greit nok, det er stas å ha en flunkende ny og fin maskin stående under TV-en, men hvis det ikke er så mye å bruke den til enda, foruten Blu-Ray-filmer, så er det litt bortkastet penger, syns jeg. Det har ikke noe med at Sony er onde, eller noe lignende, bare det at launch-lineupen er kjip, noe som er en trend, ikke bare hos Sony, men de andre også.

De eneste jeg kommer på som har hatt en rimelig god launch er Nintendo, med Super Mario World til SNES og Mario 64 til N64. Zelda: Twilight Princess er jo også en ganske heftig launchtittel, men ... det er jo egentlig et GC-spill, så det teller ikke like mye.

Men, tilbake til PS3. Har du HDTV? Er en del som sier at de fleste spillene ser piss ut på SDTV, ihvertfall i forhold til mange X360-spill. En annen ting er at Blu-Ray-spilleren er en av hovedgrunnene til at maskinen er så dyr, så hvis du ikke har HDTV har du brukt en del penger på noe du ikke trenger ... enda ihvertfall. Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe en PS3 før jeg har fått kjøpt meg HDTV, men det kan jo være at jeg impulskjøper den så fort vi får maskinen inn der jeg jobber. Vi får se ...

Gratulerer uansett! Det er jo en bra maskin, jeg syns bare det er litt lurt å vente.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Du mener i motsetning til Nintendo, som aldri ville gjøre oss noe vondt og bare sprer kjærlighet og ikke vil tjene penger? :D Men ja, du får passe på slenge opp noen inntrykk etterhvert vettu. Er spent på hvorvidt Resistance faktisk er noe tess eller ikke.

edit: Hater deg agahnim :(
 
#8
Jeg har kjærlighet for Playstation og gidder ikke og vente, så dyrt syns jeg heller ikke det var, og ja jeg har HDTV og hvordan ting ser ut på SDTV gir jeg en flunkende ny faen i.

Denne tråden var ikke ment for og kritisere folk som kjøper noe dyrt tidlig, den er ment for de som har interresse av hva ps3 har og by på og kanskje syns det er nogelunde spennede og høre om hva jeg har og si om den og spillene.

Resistance ser fett ut og det samme gjør motorstorm av de tidligere spillende, men for og være helt ærlig så kjøpte jeg den jo for og kunne spille MGS4, FFXIII osv.

Blu ray driter jeg litt i egentlig, men hvorfor ikke...sitter jo i maskinen.
 
#9
Tok du det som kritikk? Prøvde nå bare å piske opp en liten diskusjon ...
 
#10
Nei nei nei kjære venn! var ikke meningen att du skulle få det intrykket.

Var bare min egen mening;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
En ting jeg lurer litt på, er hvorfor du kjøpte maskinen når du vil spille spill som ikke kommer før om cirka ett til to år. Men for all del, jeg vil også vite hvordan Typen Tryner er. :)
 
#12
Jeg har ingen anelse, jeg hadde muligheten til og få noe jeg hadde veldig lyst på fort og tok den.
Skulle jo kjøpe den uansett, og med Veil utsalgspris 5.495kr når den kommer så er det ikke så kjipern.

Jeg er den typen som må ha det nyeste så fort som mulig, det kan jeg rett og slett ikke noe for. min psp er også jap. holdt ikke lenge i pungen der heller.
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Har du prøvd å hooke deg opp til PlayStation store enda? Har du sett hvordan det funker å bruke en PlayStation store som ikke er for din region? For det ville jo vært kjipt om du kun fikk kjøpt japanske PSX-spill og japanske filmer og musikk og fikk japansk interface på den. Og hva med valutaen? Kan du velge hvilken valuta kreditten din på maskinen skal vises som, eller blir det yen hele veien nuh?

Jeg lurer nemlig på å kjøpe en amerikansk PS3 ved første priskutt (siden satanskapen da sannsynligvis kommer under 3000 NOK, så får vi se hva det britiske tollvesenet sier om det ... jeg mistenker av en eller annen grunn at de ikke er like pølsenazi som de norske) og lurer på om det er noen features ved maskinen som er sonebundet. Jeg er også nysgjerrig på om spillene *generelt* er sonefrie, eller om det er som på x360 der det er utgiverens valg. Jeg kjøpte nemlig nettopp Every Extend Extra til min (snart ødelagte) PSP her i Singapore, og oppdaget først da jeg kom hjem at det jævla spillet var sone 1. Ikke at det var noe problem i og med at jeg har amerikansk PSP, meeeeeen ... det betyr at Sony ikke nødvendigvis *mener* det når de sier at de skal ha sonefri maskinvare.

Hmmmm ... hva ellers, hva ellers? Jo, er analogstikkene like slarkete og jævlige som de på PS2? Det er ikke så veldig kritisk for noe annet enn FPS-er, men siden FPS-er ser ut til å bli den nye tredjepersonsskyteren (enda så lite jeg liker det), er det litt relevant. Jeg blir nødt til å forberede meg mentalt om de er like ræva. Alle andre ser ut til å mene det, nemlig ...

(Hvorfor har Erlend, som virkelig misliker Sony, bestemt seg for å kjøpe en PS3? Jo, kjære leser, det er fordi Erlend var på spillshopping i Singapore. Xbox 360-spillene er nemlig så himla billige her. Under 300 kroner, må vite. Men ... når Erlend kom hjem igjen, hadde han istedet kjøpt tre DS-spill og enda tre PS2-spill! Og alle var japanske. Og alle var spill han hadde sett mer frem til enn noe spill på x360 så langt, og egentlig har han kost seg mer med de spillene til nå enn han har med noe spill på x360. Det tyder på at vår helt setter mer pris på japanske spill enn vestlige spill, og vi vet alle hvor hett utvalg av japanske spill det er på x360. That's right: Praktisk talt ingen sammenlignet med PS2. Dermed blir det en PS3 dersom Wii ikke slår like godt an som PS2 og dermed får alle de festlige japanske spillene. Det burde være temmelig tydelig hvem som sitter med de beste kortene innen utgangen av 2007, og første priskutt burde finne sted i USA før neste thanksgiving. Derfor.)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#14
Vel, om ikke annet så er du (Hazen) i det minste en tidlig eier av en BlueRay-spiller, så hvis Resistance ikke slår an kan i det minste HDTV-en gi deg et realt bilderunk, SG style, i ny og ne fram til neste storlansering.

Gratulerer!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#15
Vel, SHDR, min japanske PSP har et par ekstra greier som virker kule, men som jeg desverre ikke er i stand til å bruke på en særlig fornuftig måte. Fremst av disse må være P-TV (Portable TV). Det er en integrert nedlastingstjeneste for alle typer japanske filmer og serier, musikkvideoer og generelt alt som er på film. Inkludert de filmene man vanligvis må til lugubre sjapper i utkanten av svenske grensebyer for å kjøpe. Tror jeg. Min kjøpelyst har nemlig blitt hindret noe av det at jeg ikke kan lese japansk. Men om man kunne lese japansk, så slår det meg at en japansk Playstation Store må jo være best av alt, for der kan man laste ned alle de spill og ting man ikke gadd å oversette pga. for lite marked.
 
#16
Yo, Vel min ps3 ligger på pakke lageret til posten i sarp, altså en halvtime fra meg, fordi den ankom litt for sent for og komme til mitt lokale postkontor IDAG hvilket er helt idiotisk men men, så jeg har ikke fått testet enda.

Men etter hva jeg har forstått så er det bare og Lage en US konto og bruke US ps store og dollar valuta osv osv. ellers så er det jo slik att PS3 spill er TOTALT sonefrie men blu ray filmer er ikke, det er delt inn i sone A (japan\usa) og sone B (resten av verden)

Grunnen til att de kan tilby sonefrie spill er denne skumle nyheten her:

Certain Playstation 3 games will and do have a "feature" built in that will turn certain elements on or off depending on the region of your system.

The first example comes from Resistance: Fall of Man which shows no blood when run on a Japanese system but lots of blood when run on a US system.

Also, it doesn't matter if you have the Japanese print or the US print of the game, as it's built into both.

Dette kommer det nok en kløpper løsning på...men WTF....fæckings fæckers ass.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#19
"han hadde aldri vøri på nettet for å titte etter memes"
men neida, det er bare litt kjipt å ikke kunne se blodet.
 
R

roy_nor

Gjest
#20
Du vet at selv om PS3'n din hadde blitt stoppa i tollen så koster den ikke mer enn 4000,- fra usa. + 25% = 1000,- = 5000,-.

You screwed up badly.

Edit: Finner ingen nettbutikker som selger den japanske utgaven (=billigere :p ), play-asia sender ikke PS3 til Norge. =\