Playstation 3

Jeg har faktisk aldri sett Toy Story. Men jeg har sett Final Fantasy, både på kino når den var ny, og nå nylig. Jeg må faktisk ærlig innrømme, at grafikken i Final Fantasy var langt fra like imponerende andre gangen, og hvis det er veldig veldig lenge siden du har sett Toy Story, kan det godt hende du husker at det så bedre ut enn det faktisk er.

Men men, poenget var uansett at selv om det aldri nådde helt opp er det langt nærmere enn hva folk skal ha det til. For min del er det bare karekterene i Toy Story som ser bra ut, hvertfall på det bilde der. I tillegg er det et nærbilde, og derfor er detaljene ekstremt polerte. Mens bildet av Kratos (navnet til fyren) er ikke på langt nær så nærme som de i Toy Story.

Men som sagt, har jeg ikke sett Toy Story i det store og hele, men er det mye som skjer på skjermen samtidig når det står på som verst? Eller er det som i de fleste andre filmene, hvor detaljene ligger først og fremst på karakterene, mens bakgrunnen er mer eller mindre akkurat det... bakgrunner.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Aquila@20.05.2005, 10.04
Hvorfor har jeg egentlig sett ordet "blogg" så vanvittig mye de siste ukene?
223582​
Tja, kanskje fordi ordet er nylig oppfunnet, og at det har blitt ganske populært?

Jeg har sjekket "blog" og "blogg" i både norske og engelske ordbøker, men jeg har ikke funnet noe. Konklusjon: Ordet eksisterer ikke.

ehm.... Toy Story har LANGT mere avansert "grafikk" enn God of War. F.eks Buzzes hjelm reflekterer alt i rommet tilnaermet som ekte plast har kommet til og gjort, med fresnel effekt!
Ser du dynen dem staar/gaar paa ? den blir trykket ned av vekten demmers der dem gaar. Polygon antallet er vel omtrent 6-7 ganger hoyere paa karakterene. Og sist men ikke minst saa er jo lysoppsettet kjort med raytracede skygger og slikt, saa...
NEI, fint er God of War, men Toy Story er det ikke.

Derimot, naar neste generasjon konsoller kommer saa kan vi vel begynne aa se likheter tenker jeg. I hvertfall med tanke paa hvor avanserte shaders dem kommer til aa klare aa kjore.

Je, jeg har aldri sagt at de nådde helt opp til Toy Story grafikken. Men saken er at folk prater som om PS2 har grafikken til en Commodore 64 noen ganger. I tillegg er det litt teit å legge seg opp i små uheldige utsagn som "jacking into the matrix" og "toy story" utsagnet. Man må være forsiktig med hva man sier, når man er Sony, for det vil bli husket i mange år og bli brukt mot dem i mange år. Hvis ikke jeg tar feil så er disse ubetydelige kommentarene kommet frem i et eller annet intervju så det kan nok hende de ikke var spesielt gjennomtenkte.

Poenget er at folk klager på at Sony lovte oss så mye mer med grafikken, mens hvis de ser på tech-demoene så har vi passert det stadiet for en god stund siden. Men folk er såpass anti-Sony at de heller legger seg opp i hva de sier fremfor hva de ser. Derfor tror jeg vi faktisk kommer til å ende opp med grafikk i nærheten av hva Motorstorm og Killzone 2 viser, for historisk har Sony holdt hva de har lovet hvis man tar tech-demoene som utgangspunkt. Men selvsagt, du er ikke ekte gamer hvis du tror på noe som helst som kommer fra Sony.

er helt enig i at Sony har holdt sitt naar det kommer til tech-demos, det er det ingen tvil om. Man faar jo til og med bedre grafikk paa PSPn jo enn dem PS2 tech demoene.
Er ogsaa helt enig om at PS2en er veldig undervudert av mange naar det kommer til det grafiske, men ville bare si at den er langt ifra naert Toy Story nivaaet. Langt, langt ifra.

Kilik

Lokal moderator
Like the Xbox 360 controller, the new PlayStation 3 controller will be wireless but will function via Bluetooth 2.0 EDR. Devices operating with Bluetooth generally have a range of 30 feet. Sony reports that the controller will have a 24-hour battery life.
http://www.gamespot.com/features/6125429/index.html

24 timer batteritid...Det var overraskende lite :( Til sammenligning har Wavebird ca. 100 timer batteritid, riktignok uten vibrasjon.

Opprinnelig skrevet av Kilik@24.05.2005, 02.08
Like the Xbox 360 controller, the new PlayStation 3 controller will be wireless but will function via Bluetooth 2.0 EDR. Devices operating with Bluetooth generally have a range of 30 feet. Sony reports that the controller will have a 24-hour battery life.
http://www.gamespot.com/features/6125429/index.html

24 timer batteritid...Det var overraskende lite :( Til sammenligning har Wavebird ca. 100 timer batteritid, riktignok uten vibrasjon.
225099​
Vel, hvis det er oppladbare batterier og kontrollene lades opp via PS3'en så blir jo ikke det et problem. Et tross alt et døgns levetid..

Etter litt intensiv spilling på alt fra 3-6 timer så er det bare til å lade etter bruk. Hvis de er oppladbare da. Hvis ikke så er det bare til å hamstre inn billige batterier fra IKEA som fremdeles er best i test :)

Opprinnelig skrevet av Shigsy@23.05.2005, 18.40
Da er første post oppdatert med generell info rundt PS3. Hvis dere ser noe galt, så ikke nøl med å si ifra. Skrik også gjerne ut om det skulle mangle noe viktig informasjon der.
224956​
Veldig bra gjort, må jeg si. Mye nyttig informasjon osv. :tommelopp:

XboxManiac: Det må jeg bare beklage. Jeg skal få gjort det samme med et Xbox 360-emne, men jeg har rett og slett ikke fått tid. Jeg har en god del skolearbeid som jeg har måttet ta meg av. Jeg skal se om jeg kan få rukket det i dag. Det kommer i hvert fall. Og om ikke jeg gjør noe med det så gjør noen andre det. ;)

Har akkurat sett Sony recap pressekonferansen fra gametrailers.com
Der viser dem at RSX har 2 TV-utganger og at man kan bruke to skjermer for f.eks panorama view i spill eller aa kjore noe annet paa den andre skjermen som f.eks menyer og slikt.
Da lurer jeg... da kan man jo spille multiplayer paa to skjermer ogsaa da ?! spiller man 2 player i et FPS spill, er det jo slutten paa split-screen :D Og med 2 skjermer kan man da spille opp til 7 spillere samtidlig!
K.U.L.T.

oma

Village Drunk
blu-ray gir hvertfall muligheten til å ta opp HD-TV og spille av HD-TV sammtidig... så det er sikkert mulig at den kan da vise to bilder sammtidig fra samme disk og da gi muligheten til å spille co-op spill på to skjermer eller vs på to skjermer.. dette høres spennende ut

enda en grunn blu-ray vil KANSKJE gjøre ett vinner slag i forhold til DVDen til xbox?