Playstation 4

Terje

mostly harmless
Jeg er farga interessert. Det var riktignok ikke så mange av spilla som kilte meg på de rette plassene. Drive Club ser ut til å ha potensiale, jeg liker konseptet så langt ihvertfall. Kan bli en del artige timer med lagbasert kjøring der. Blir å følge med på den. Infamous kan også bli artig, hadde det mye gøy med de foregående titlene. Ellers var det lite på spillfronten. Killzone er et eneste stort gjesp. Teknisk imponerende, men det redder det ikke. Final Fantasy ga jeg opp rett etter at de ble to-sifra.

Går ut fra en det kommer en hel del mer spillnyheter før launch da, så skal holde øynene oppe. Ellers så er jeg veldig interessert i å vite mer om Gaikai funksjonaliteten. Det blir å streame tidligere generasjoners titler, ok, men hvorfor bare de plattformene? Hvorfor ikke få med f.eks. Sega-biblioteket også når man først er igang? Vil vite mer om hva de har tenkt til å gjøre her og hvordan det er ment å fungere mtp prising, abonnement og slikt. Må jeg betale for de gamle spilla mine igjen eller kan jeg autentisere de med originaldiskene mine og få tilgang?

De sosiale aspektene bryr jeg meg ikke veldig om. Synes riktignok at det virker som de har noen gode ting på gang der, men gjetter på at dette er et område jeg ikke kommer til å rote meg så mye borti. Vi får se.

Ikke noe must-buy enda. Men lov meg flere interessant titler til launch, pluss at det gaikai opplegget blir skikkelig kult, så biter jeg nok på denne generasjonen også.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Man kommer til å gå over til ekte navn, noe som er uendelig bedre enn idiotiske nick, samt at man kaster avatarer og drit ut av vinduet.
Denne facebookifiseringa av alt er så jævlig kreft. Mulig jeg er feil generasjon eller no, men jeg liker særdeles dårlig å ha navnet mitt klistra utover alt mulig dritt. Min online persona er ikke på ingen måte representativ av meg som privatperson, og jeg vil holde de to så adskilt fra hverandre som overhodet mulig.


Ang. konferansen var det ingen overraskelser, og sony er fortsatt eksperter på å få noe som burde være gøyalt og engasjerende til å bli langdrygt og alt for tørt. Vekk meg når dere har litt spill, en pris og nøyaktig dato, ikke bare CG og fremtidig potensial.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Skulle fått Ubi til å drasse med seg Jade, ja.
 

Kilik

Lokal moderator
Det er påfallende hvor tradisjonelle Sony fortsatt er etter en generasjon hvor DS og Wii har vært markedsledere og iPhone/iPad har tatt over verden.

Som med Vita tar de utrolig få sjanser, men satser igjen på at de samme type spillene med kraftig, dyr hardware og flott grafikk skal gjøre jobben. Å gamble på noe radikalt nytt er utelukket. Den lille touchskjermen på kontrolleren er veldig typisk Sony. Det minner om Sixaxis til PS3. Altså ta konkurrentens satsningsområde, men gjøre det så halvhjertet og anonymt at det neppe blir brukt til noe interessant.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har lite peiling, men Windows 7?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Orker ikke det kommentarfeltet men ja, 30% av all Netflix-trafikk kommer gjennom PS3, Apple har "bare" solgt 7-8 mill AppleTVs siden 2007 og Nat Brown er app-utvikler for iPad/iPhone. Håper artikkelforfatter svarer.

Edit: Ugh leste kommentarfeltet likevel, angrer.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Den aftenposten-artikkelen må være noe av det mest skrøpelige jeg har lest. Skal det komme som et sjokk at konsoll-salget er dalende, 8 år inn i generasjonen? Og det justincase skrev, selvsagt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har hørt noen rykter om at du kan trykke på en knapp for å dele bilder på PC via steam, men har ikke sett noen bruke det ennå.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Singleplayer er jo til for når man vil bort fra facebook og andre ting som distraherer i hverdagen. Hvordan skal det behovet bli borte i løpet av 3 år? Det er ikke alle spillopplevelser som passer å dele, heldigvis. Ser for meg metroid prime der du får spørsmålet "Do you want to share this on twitta, flicka, instagram, facebook?" hver gang man plukker opp en missile upgrade.

Og Lodin; Windows 8 er en bedre verjson av Windows 7. Windows ME var en forkrøplet/bugga versjon av Win98.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Hvordan skal jeg maintaine imaget mitt som en ensom taper om jeg ikke engang får lov til å spille alene lengre!?