Portal 2

#61
Hmmm....hvordan er systemkravene sammenlignet med Portal 1? Det frister å plukke dette opp via steam og spille det på laptopen, men jeg spiller heller på burken hvis det funker dårlig på pesen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#62
Det er vel ikke mye høyere enn portal 1. bruker jo fortsatt sourcemotoren. Og valve har ihvertfall tidligere vært flinke på programmeringa, så det burde ikke være for ille.
 
#63
Normalt sett kunne jeg bare sjekka systemkravene men jeg vetta faen hvaslags specs pcen min har.

Jeg er casual som faen, deal with it. (Ikke du Agradula, de andre nerdsa her)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#65
Prøv portal på max settings, og hvis det går greit så tror jeg du er i boks.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#66
Noen som vil co-ope gjennom på 360 i påsken?
Jeg!

Ringer GameStopzzz (fuck you skimlinks) så fort det åpner klokken ti, sikrer meg eksemplar, løper og kjøper etter jobb!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#67
Hvem vil coope dette i kveld? Det er selvsagt snakk om mesterrasen her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Er med, gitt.

Bare for å prøve å hjelpe riffster litt så har de juica opp Source ganske bra til Portal 2, merker jeg. Mye mer Havok ute og går, for eksempel. Når det er sagt så er det fortsatt Source, og teksturene blir aldri helt maks selv når man girer det opp. Ikke at noen andre enn sånne feite techguys som meg merker det, da; grafikken er rå så det holder.
 
#69
Kan man spille co-op på samme kånsåll?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#70
Lokal coop? Jepp. Nå skrur jeg av PCen 5 minutter før så jeg kan løpe når klokka blir fire.

Yay!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#72
Wassup yo.

Uansett, jeg har faktisk klart å holde meg unna alt som er av plottrelaterte spoilere i Portal 2, hadde fått med meg at Stephen Merchant var en sånn robot da. Og så har jeg kommet så langt at jeg kom på en spoiler som ble lagt ut da Valve la ut jobbannonse for en ganske spesifikk stemmeskuespiller for et par år siden, uten at jeg klager på det.

Det eneste jeg har å si uten å avsløre for mye er at jeg liker det sterkere fokuset på historien uten at selve spillopplevelsen er blitt forringet på noen måte. Plottet har jevnt over vært veldig bra, men det kommer en twist etter et par timer som føles veldig forced. Var ikke så fornøyd akkurat da, men det er det ene øyeblikket så langt. Alt før og etter har vært prima vare. Hvis du av en eller annen grunn fant ut at å forhåndsbestille Portal 2 ikke var noen vits i, så kan jeg fortelle at det var feil. Med mindre du får det like billig nå da, da var det like greit. Bare skjøp den spillen.

Kan også nevne at det er tydelig at Valve kicker samme utgave av Source som kjørte Left 4 Dead 2, godt mulig med enda flere tweaks og tillegg. Uten å spoile mer så kan jeg jo si at selv om du stort sett er aleine, føles verdenen mye mer levende enn i Portal og det er på grunn av flere grundig gode grafikk- og scripteteknikker. Kudos sier jeg bare.

PS: Skjønner hvorfor det var poteter som var tema for ARG-et Valve kjørte fårråsiresånn.
 
#73
Skal ikke spoile, men kommet meg til Chapter 6 og mener dritten har bugga seg til tusen, eller er det jeg som ikke eier tålmodighet? Kan ikke bevege meg/se rundt, ingen taster reagerer bortsett fra escape, har prøvd å reverte til eldre save og autosave, samme dritten skjer.

Ps sjekka steampowered.com, og linken heter "forumer"
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Knegg. :D

Spoiler: Det er med poteter i Portal 2. På hvilken måte får du finne ut selv.

Men ja, har runda herligheten og jeg kan jo lage en liste over ting som ikke er bra med det:
  • Manus er litt svakt på ett punkt, det er en greie som ikke funker skikkelig (som nevnt tidligere)
  • Det var et par steder hvor jeg trodde jeg hadde funnet no hemmelighetings, men så ble jeg stoppa av no usynlig veggings
Så, ja. Dette er det morsomste spillet jeg har spilt på år og dag, for en gangs skyld har komikk og drama blitt kombinert i et videospill og resultatet er blitt full klaff. Det er noen slapstick-sekvenser som er helt ubetalelige, samtidig som det er nok av lore å hente for de som gidder å bry seg med sånt (jeg gidder). Sier ikke at det er en dyp og rørende historie i Portal 2, men det er noe menneskelig der, absolutt.

Hvis man ikke gidder å hefte seg med sånt kan man jo nyte grafikken for fy faen dette er det peneste Source-spillet. Igjen, uten å spoile for mye er det noen rimelig sinnssyke områder man besøker etter hvert. Det eneste jeg ikke likte var at gutta har vært tunge på tåka, aner ikke om det var fordi Source ikke takla å rendre greiene uten tåka, at de ville senke systemkrava, at de ville gjøre det litt enklere for modellererne eller en kombinasjon av disse. Og, vel, væskefysikk har de også fått på stell. Såpass på stell at en episode med noe væske tydeligvis gikk litt ballistic og brakte PC-en min nesten i kne (eneste stresset jeg hadde med spillet).

Vil heller ikke spoile slutten, men jeg må nesten understreke at hvis det er ett spill i år du ikke skal gi opp før du er ferdig, så er det Portal 2.

PS: Kan jo også nevne at Eurogamer har omtale ute, og jaggu har karakteren to siffer gitt.

PS2: Mer da. Sjekka det der Thinaran posta tidligere med at det står "Do not turn off your console" når du lagrer, og det gjør det jammen. I et kvart sekund.
 

Endre

Ødela forumet
#77
Jeg spilte akkurat gjennom, men siden Tryggve allerede har skrevet så mye flott vil jeg bare raskt si at dette er det første enspillerspillet jeg har runda siden Super Mario Galaxy 2 (som egentlig ikke er så lenge siden, men poenget er at det ikke er ofte jeg blir så fengslet av et spill). Spillene ligner ikke, men begge hadde mange minneverdige deler som overraska meg. Et eksempel uten å gå veldig i detalj er de forskjellige væskene i Portal 2, jeg synes det var rimelig oppfinnsom bruk av de.

Som Tryggve allerede nevnte ser også spillet jævlig bra ut, og i tillegg er det god og ikke minst veldig morsom dialog. Anbefales!
 
#78
Spilte gjennom dritten selv, og den dritten var jævlig cash og det er alt jeg har å si. Imorra blir det co-op og det blir faen meg å eie. Natta.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#80
Som jeg sutrer om hele tiden har jeg begrenset tid til no TV-spillings men presset inn en gode tre timer i går, og spoiler: Jeg synes også det er kult. Det meste er allerede sagt (løp og kjøp) men på et par tidspunkt i spillet har jeg sittet alene i stua og lol-et, dvs. at jeg faktisk lo ut høyt og det er litt for sjeldent jeg gjør av spill. Hehe, da jeg skulle hoppe ned et hull mens jeg holdt den lille roboten ganske tidlig kniste jeg kanskje ekstra mye.