Portal 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#81
En ting som imponerte meg, var at alle de små kommentarene Wheatley kommer med på halvtilfeldige steder er tatt med i beregninga da dialogen ble scripta, sånn at hvis han allerede sier noe mens en samtale trigges, avbrytes kommentaren og det kommer et øyeblikks pause før den scripta dialogen kommer. Akkurat sånn det ville vært hvis det foregikk i virkeligheten, liksom. Og så har man alle de små animasjonene og detaljene som bare er der for å berike verdenen og gjøre den mer håndgripelig. Valve ligger i en egen divisjon når det gjelder polering av spillene sine, gitt.
 
#82
Dette jævla spillet. Jeg er ikke ferdig med det enda, men det oser mesterverktakter over det. Jeg nyter hvert sekund. Humoren eier, stemningen eier og puzzlene er gode (dog kanskje litt enklere enn det første spillet?).

Jeg har kommet til
gamle Aperturebasen rett etter at Wheatley dro en Gaddafi, jeg skal vel få prøve meg med noe gele snart??
er det lenge igjen?

Når det kommer til det tekniske er jeg imponert. Grafikken er smuders, og det faktum at det kjører godt i 1920x1080 med alt på medium på en småbedriten laptop (og ekstern skjerm) til 5000 kroner er ganske oppsiktsvekkende. Ellers er det stemning som bare Valve får til, fantastisk lyddesign og musikk. Dette spillet eier så inn i helvete.

En ting til, det føles så godt å løse de puzzlene. Føler meg som et jævla geni hver gang, spesielt på de som krever litt tenking og når jeg knekker koden gliser jeg og føler meg megasmart, faen det eier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Når du er kommet dit du skriver, er du inne i annen akt. Det er tre akter totalt, den tredje er muuuligens litt kortere enn de to andre. Ikke at jeg tok tida, og det avhenger for all del av hvor fort du klarer å løse pøsselsa, men da veit du det. Uansett, jeg peisa gjennom hele spillet i går, og syntes ikke det var for kort. Spesielt ikke når opplevelsen var så uuudmerket.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#84
Jeg sleit som faen på noen av de siste greiene. På den ene ble jeg så lei at jeg måtte ty til en youtubevideo.
det er et sted man skal komme seg over en ødelagt bru med noe gel
er vel etter at wheatley har klikka bananas og virkelig prøver å drepe deg
det som derimot var irriterende var at jeg hadde gjort nesten nøyaktig det samme som i videoen, bare at jeg hadde da tydeligvis timet det så galt at jeg akkurat ikke klarte det. etter at jeg så videoen så klarte jeg det på første forsøk og hoppet i døden bare for å teste, og da gikk det også helt fint. Må ha vært no mariosyndromings.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
Hei skal jeg si deg hvor mange ganger jeg måtte bruke guide eller null jepp klarte alt selv.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#87
Jeg synes noen av puzzlene var litt for enkle, og det var synd fordi de forskjellige substansene var jævla artige å leke med. Oh well. Newell.
 
#88
Er enig med Erketor, og med tanke på at coop-delen (som jeg ikke har fått spilt gjennom enda) går unna på rundt samme tid som singleplayer-delen (har jeg hørt), er jeg litt skuffa. Hadde forventa litt mer med tanke på hvor lenge de har jobba med greiene. Hadde også forventa sinnssyke achievement-brett og sånt.

Men spillen er fortsatt det beste jeg har spilt på alt for lenge.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#89
Coop-en er definitivt kortere enn singleplayeren hvis du spiller med en nogenlunde dreven partner. Jeg og en kompis prompa gjennom på 4-5 timer med relativt liten motstand, dog jeg synes virkelig challengesene her var mye mer utfordrende enn i SP. Spesielt mot slutten er det en god del baner som ikke bare krever et kvikt hode, men også gode reflekser og nærmest plettfri koordinasjon mellom spillerne. Utrolig givende når man får til sånne runs, men kan se for meg at det er helvete på jord hvis du spiller med random folk uten noen form for voicechat...

Ellers synes jeg hubworlden var forbausende forseggjort, men den virker litt naken og trenger mer content, så får håpe det kommer noe coop-DLC etterhvert.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#91
Ble ferdig med singelpayeren i går (jada det eide) og lusket rundt på et par coop-brett men spiller gjerne gjennom samarbeidsmodusen med noen så om du spiller på 360 er jeg din mann!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#93
Jeg er med, helst ikveld egentlig (vet ikke hvor lang den er men det klarer vi eventuelt), eller mandag om vi blir ferdig før åtte.
Edit: Jeg starter på jobb igjen tirsdag morgen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#95
Da har vi en Portal2-date mandag!
 
#97
Har runna skiten selv, og sitter bare og venter på å få tilbake den ekstra 360-kontrollen min så jeg og fraulein kan kjøre gjennom coop. Spillet eier, det var fin syssel i helligdagene, men det når ikke opp til eneren i sjarm og originalitet. Visste vel egentlig at det var umulig å følge den, men. Glær mæ til co-op. Anbefaler forøvrig å gidde prøve seg på Smash TV-achievementen, den er mer moro å finne ut av enn den er slit.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#99
Virkelig, Klaymen? Jeg syntes de faktisk greide å one-uppe et spill jeg ikke trodde kunne one-uppes på noe vis. Jeg har sjelden hatt det genuint gøy med et spill og ledd så høyt og hjertelig. Spillet er et rent mesterverk og er polert på en måte bare valve får til, jeg har egentlig ikke ett vondt ord om det.
 
Er vel litt som Super Mario Galaxy VS SMG2. Toeren er egentlig bedre, og jeg innser at gameplaymessig har Portal 2 mye mer interessante puzzles, men sjarmen og moroa med å leke med portals første gang, koste jeg meg mye mer med i eneren. Samt at jeg syns den var bedre skrevet og mer interessant stilmessig.