Portal 2

Japp. Som sagt, visste at jeg ikke ville bli tatt med storm på samme måte som jeg ble første gang. De måtte gjøre noe mer. Historien var kul nok den, men når ikke opp til når man trasker rundt og funderer på hvorfor det ikke er noen i de tomme kontorene og hva greia med GLaDOS er.

Portal er det perfekteste spillet jeg har spillt, og er vanskelig å matche. Syns jeg.

Lodin

Der Waaaah
Syns 2 klart funker bedre som historiemedium. I 1 driver man bare å promper rundt på banene til GlaDOS og litt backstage mens man i 2 slipper til på masse forskjellige plasser. Det at det ikke bare er GlaDOS som styrer showet gir og fin variasjon. Riktignok blir de fleste mysterier fra det første besvart, men vi får nok av nye å hanskes med.
En annen fordel er at spillet har mindre monkey cheese denne gangen. Det nærmeste man kan strekke seg kakevitser denne gangen er SPAAACEEE og sitronene til CJ og de holder ikke til ubermemeer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Portal 2 sin kakevits er selvsagt overraskelsen.

EDIT: Nei, selvsagt ikke meme-verdig.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Kjøpte/spilte/runnet dette på fredagen, og som forventet var det faktisk gøyere OG morsommere enn det første. Likte også hvordan de bygde videre på den ikke-eksisterende historien fra enern uten å dytte det ned i halsen din, men heller la historien fortelle seg selv med alle bakgrunnselementene. Da er det nemlig lov til å spekulere selv, og det er sånn man lager videospill-elskov.

Tiårets (2011-2020) spill så langt. Får se om Portal 3 topper det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Andre episode av Spillegals Podcast er også spilt inn og den inneholder en del prat om, og spoilers rundt, Portal 2. Med andre ord: de som ikke har fått ut fingern enda (Nabbe, jeg ser på deg!) burde se å få ræva i gir.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Og da spesielt singleplayer challenge rooms. Har ingen å coope dette spillet med, så jeg sitter her bare.

Spiller du ikke på nett?