[Multi] Prepare to die again (and again)! Dark Souls II - Husk spoilertagg!

#81
Da var jeg igjennom en gang, og må si de fleste bossene var enklere enn forventet. Men kan også hende det var pga det ALT for store skjoldet jeg løp rundt med og at det meste kunne blokkes.

Har forøverig en boss igjen
Stor gammel drage som bare flyr rett opp og oneshotter meg, hellkitedrake 2.0
, men siden spillet ikke går direkte til NG+ så gjør ikke det så mye.

Forøverig er
Rat King Covenant
den beste Covenanten, dødsgøy å se invaders bli drept av mobs og feller mens man selv står på avstand og gjør emotes.:riffa:

Tenker bli stående i NG med denne karakteren nå og starte en ny. Kanskje en magiker?:eng:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#82
Dette er meg nå, bare bytt ut "Invaders" med "Ruin Sentinels".

 

Lodin

Der Waaaah
#84
Ok, han kuken som sitter på ei bøtte og virker evil, men gir det snille krittet.
Porten lukker seg etter man går der og er låst etter det.
Åssen overbeviser man ham da til å gi en krittet?
Jeg vil hjelpe folk. :v
 
#85
Tror jeg fikk den når jeg :
Gjorde ferdig området han låser deg inn i, og snakk med han på utsiden igjen.
Funket det?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Samme som Waloran her, både på 360 og PC.

Og, bare så det er sagt, Ruin Sentinels måtte dø. :riffa:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#87
Hvis det er noen som er i Black Gulch og like glad i den helvetes drittstrekka fram til bossdøra som det jeg ble etter å ha daua alt for mange ganger:
DET ER TO (2) BONFIRES DER! Herrefred det området gikk fra å være det værste jeg har vært borti på en god stund til nesten altfor lett etter at jeg fant ut det.

Ellers har jeg 3/4 primal bonfires nå og føler ting går rimelig på skinner. De løvekrigerne i Shaded Ruins var første store festbrems på en god stund da de har magic defense ut av hue og ræva (og jeg spiller caster), heldigvis er de treige og har utrolig lette attack-patterns i melee. Men nå er jeg endelig i Pharros og fiendene faller som fluer igjen når jeg svinger med staven... :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#89
Så ja, er Dark Souls II det verste spillet som noensinne er laget? Ja, det er det, sier Michael Thomsen i denne omtalen for Forbes. Eller, det er det han sier han sier. Det han egentlig sier, er at vår moderne (inb4 nei postmoderne) kultur er så besatt av symboler at vi bytter bort ekte følelser, forhold og erfaringer mot dem. Og, vel, vanskelig å argumentere mot. Men hvorfor kommer dette argumentet fram i en omtale av Dark Souls II? Markedet for Dark Souls er riktignok ikke så lite, men det er fortsatt snakk om en nisje. Spør du meg, så er de virkelige synderne ymse F2P-apps til mobil og nett som ikke har som mål å gi spilleren noe mer enn små kroker som stadig drar dem i retning av å bruke spenn på IAP.

For det Thomsen er inne på her, er selve definisjonen på hva som egentlig gjør at spill er noe mer enn en etter hvert kolossalt stor del av tida her på jorda, bortkasta. Hvis det da i det hele tatt er noe. Og i følge det beviset han legger fram så er det igrunn ikke det. For Thomsen så er det systemet som er alt; den papirtynne mytologien i Souls-spillene (og godt over 90% av alle andre spill) er ingenting verdt (det er jo riktig), men systemet da? Fordi systemet ikke peker ut over seg selv, fordi det danner en kortslutning hvor det symboliserte begynner å peke tilbake på symbolene, så er det bare et overkomplisert sett med regler uten reell verdi. Dette er jo så klart både riktig og et gyldig argument, men implikasjonene han kommer med, er jeg ikke uten videre enig i.

En ting han trekker fram er at spill nødvendigvis abstraherer alle spillerhandlinger til den grad at man må ta for gitt at man skal overse etikken rundt handlingene; å drepe i et spill er automatisk helt greit, fordi systemet sier at det er greit osv. Jeg tør påstå at nettopp dette er en av styrkene til spill, muligheten til å konstruere ikke bare alternative virkeligheter, men også alternative etiske og moralske modeller som kan prøves ut uten risiko for virkelige negative konsekvenser. Denne unike muligheten til å ikke bare se eller lese om komplekse modeller som er vanskelige å gripe i abstrahert form, men faktisk oppleve en tilfredsstillende faksimile, er noe eget ved spill som ingen andre medier har mulighet til på samme måte, og dette mener jeg kan føre til god læring. Ikke at Dark Souls er noe godt eksempel på det, da. Så: Kritikken til Thomsen gjelder nok til en viss grad for Dark Souls 2, men ikke (slik han gir inntrykk av, uten å innrømme det helt) for hele mediet.

Så: Hvorfor er det ikke bortkasta å spille Dark Souls da? Jeg bør jo helst mene det, siden jeg har spilt Souls-spillene såpass mye. Og, vel, det jeg har å bidra med, er at sånn reint pragmatisk så krever Souls at du er tilstedeværende i enhver situasjon og aktivt tenker gjennom både inneværende situasjon og konsekvensene av dine handlinger. Uten planlegging går det som regel skikkelig dritt i Dark Souls, og det er en passende lekse å ta med seg tilbake til de levendes rike. Estetisk sett så slutter jeg aldri å bli overveldet av landskapene jeg finner i Souls-spillene, uansett hvilket av dem jeg spiller. Følelsen av at du faktisk er til stede i en enorm, realistisk konstruert fantasiverden slipper aldri taket, selv ikke i Demon's Souls og Dark Souls 2 hvor det er snakk om et navområde og isolerte eiker strukket ut derfra (det eneste virkelige ankepunktet jeg har mot DS2 er at de gikk tilbake til denne strukturen).

Og, vel, det føles bare skikkelig ålreit å spille noe som ikke kunne gitt mer faen i om du mislykkes eller ikke, som ikke er interessert i å hjelpe deg på veien, som nærmest gjør et poeng ut av at det kommer til å være en skikkelig hard kamp for å vinne selv den minste framgang... og så likevel overvinne det. Jepp japp.

PS: Lost Sinner ass. Hadde'n nede på en centimeter liv og trur'u'kke jeg klarte å rulle rett inn i stæbben hans'a. Var skikkelig godfornøyd da gett.
 
#90
Tok den siste bossen jeg manglet ved hjelp av en ring jeg fant! Meget nyttig ring faktisk!
Bruk Bonfire Ascetic ved bålet før tåkeskogen, og let etter ringen i tåken! Ringen finnes kun i NG+ og høyere, men dette gjør jo slik at nettopp NG+ mobs og items spawnes. NB: Dette resetter også hun skorpiondame bossen i NG+ vertion, men hun er ikke et stort problem. :)

Så da er spørsmålet, makse alle covenants eller NG+?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Nice. Gleder meg til PC-utgaven.
 
#93
Kan virke som at dette er den ryktede Sony-ekslusiven med Miyazaki bak rattet? Går litt for mye opp med ryktene og hviskingen som har vært til at jeg klarer å lukke hype-muskelen. Jeg digger Dark Souls 2, men det var tydelig at det var en ny personlighet bak rattet som ikke hadde like strenge regler rundt level-design og stemning som han. Vil vite mer om hva dette er! Vil også egentlig helst ha det på PC, men om det ikke blir tilfellet så ser vi på første gode unnskyldning til å kjøpe PS4 for min del.
 

demake

Seksuelt godteri
#94
Jeg behøver ikke en grunn til å skaffe PS4. Jeg har bedre ting å bruke pengene på.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#96
Demake overså lenken fire innlegg opp bare for å poste en faens reddit-greie som bare refererer til dem samme Neogaf-tråden posta lenger opp. Kaktus!
 

demake

Seksuelt godteri
#97
.... jeg .... nei

:qq:


Det verste var at jeg overså mitt eget innlegg. Jeg trur jeg er rusa.
 

Lodin

Der Waaaah
#98
Er white soapstone bugga på PC? Det virker helt tilfeldig om jeg kan slenge ut merket mitt eller ikke. Og nei, jeg er ikke med i champions, levende eller i Majula siden jeg vet det ikke funker da.