Problemer?

Bra Frenzy, du presterte å komme inn på riktig spor etter å ha vært midt på et eller annet jorde i Hedmark.

Innleggstelleren har ofte en funksjon ved å vise hvem som er mest aktiv på forumet, og med en ordentlig og moderat moderering vil den også være en pekepinn på hvem som bidrar mest til dette forumet.

Resten er jeg enig i.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Kan noen forklare meg hvorfor disse to linkene må være her? Kan man ikke på noen måte ta bort den ene?



(Sikter til Spillegals forum > Spillegals forum > (delfora))
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Det er ikke sånn her. Du får opp to linker når du er inne på kategorien eller linken om du vil "Spillegals forum" som man er her. Hvis du derimot går inn på forsiden til forumet, der man ser statistikken, får du bare den ene linken som du vil ha. Hadde vi hatt flere kategorier, sånn det var før, hadde du bare sett de aktuelle foraene i den kategorien hvis du hadde trykka på kategori-linken.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Jeg skylder på Ash. Og Invisionboards' teite struktur. Og udugelighet.

Kall det i det minste noe annet. Som JEGHARINGENFUNKSJONEGENTLIG eller OVERSEMEG eller neger eller EGENTLIGHATERALLEDEGHOLDKJEFT.

Blæ. Eller bare enkelt og greit "mordi". Bare ikke to av det samme, plx?
 
SITAT(Frenzy @ 04.07.2006, 04.10) 12768
At 'A Day in the Life'-emnet ble stengt kom som en liten overaskelse på meg, siden jeg var av den oppfatningen at det var et emne som hadde fått Alex' velsignelse til å eksistere.
Jeg for min del liker slike små emner som er useriøse og underholdende samtidig. Kan faktisk være en frisk pust fra alt det spillrelaterte som i lengden ofte kan bli ganske kjipt lesestoff - avhengig selvfølgelig av enhvers spillinteresser.
[/b]
Jeg skjønner knakende godt at du - og mange andre - savner nettopp det emnet. Det hadde veldig mange små, fine bidrag. Dere sier at det er greit med et emne hvor dere kan prate løst uten å måtte opprette et eget emne om det. Det er der jeg er uenig. Om dere opplevde at avstanden mellom busstrappen og fortauskanten var overraskende stor en dag, synes jeg faktisk dere bør starte et emne om det. Det trenger ikke en særlig stor innledning heller. Om folk føler en interesse for å uttale seg om det, vil de gjøre nettopp det. Hvis ikke, vel, da vil emnet gradvis forsvinne nedover stigen. Problemet jeg altså har med slike sop-i-hop-emner er at det vil fjerne initiativet hos folk. "Er ikke noe stort, jeg tror heller jeg bare nevner det i denne tråden om alt mulig..." Med en slik tankegang hos folk, er det ikke rart at vi har så få spennende emner som vi faktisk har. Enda mer logisk er det at etter det emnet kom, så vi en rask nedgang i antall emner i seksjonen, og dermed og en indirekte nedgang i aktiviteten på seksjonen. Om ikke hvert diskusjonsemne får en egen tråd, blir det mye vanskeligere å holde en god dialog rundt det emnet. Med en alt-mulig-tråd vil alle få muligheten til å si akkurat hva de vil. Problemet er at siden den ene tråden skal omhandle så sabla mye, er sansynligheten for at de får svar rundt hva de prater om, veldig liten. Dermed blir den tråden i det store og hele en mye mindre givende opplevelse enn om hvert samtale-emne fikk sitt eget emne. Den tråden blir samtidig et fokuspunkt, slik at den stjeler aktivitet fra de få gjenværende andre emnene i seksjonen. Dermed er den på svært mange måter veldig usunn for seksjonen. Hør på hva jeg sier her: jeg stengte den altså for å ØKE aktiviteten og fokuset rundt hele seksjonen. Jeg følte nemlig, i likhet med dere andre, at seksjonen begynte å bli veldig lite spennende og stimulerende, sammenlignet med hva den var tidligere. Løsningen? Lag flere emner! Samme hvor stort eller lite det er, så er det verdt forsøket å starte et emne om det. Flere av mine favoritt-emner fra denne seksjonen har utartet seg fra et svæææært simpelt utgangspunkt.

De av dere som klager på andres emner (du som nevnte Varulv vs. Vampyr-emnet f.eks.): SLUTT! Løsningen på "problemet" deres er såre enkel: hold dere unna nettopp de emnene dere ikke liker. For jeg skjønner ærlig talt ikke hva dere forventer. Henger dere i seksjonen i påvente av at noen skal komme og lage et emne om nettopp hva dere vil prate om? Det er ikke slik det fungerer. Liker dere ikke de tilgjengelige tilbudene, lag deres egne emner. Om de andre guttene i gata sparker fotball, trenger ikke dere å sparke bort ballen fordi dere synes sporten er kjip, meld dere heller på ishockeylaget og hold kjeft.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Joa, det var mye dritt i A Day in the Life-emnet, men det var strengt tatt litt av meninga fra min side. Med den tråden hadde vi ikke trengt helt nye emner til ting som World Jump Day. Vi får samla dritten på ett sted, og det er ikke så farlig om posten din spawner en trend eller ikke. Og om du ikke er helt enig, så er det én tråd. Folk brukte den. Og det er ikke som om du kommer til å sette en stopper for dritt ved å stenge det, du bare slipper det løs. Det er som stenginga av plata all over again.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
GungHo: None other.

Aquila: Alex ønsker dritt i Ikke Spillrelatert. Det er hans visjon. Så folket blir pressa ut av forumet og enkelte inn i de spillrelaterte foraene
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Thinaran @ 18.06.2006, 10.05) 10449
Et nytt problem:



Når emnet er mer enn en dag gammelt forsvinner datomerkingen, og kun klokkeslettet for siste innlegg vises. Det skal vel ikke være slik?
[/b]
Nå var dette fikset. Dato kodinga var veldig lett bare man forstod den. Uansett,jeg vil gjerne vite hva dere vil ha av: "dato-år-tid" (som nå) eller bare "dato-tid"?
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
Nei. Ta med år. Jævlig greit når forumet får noen år på nakken.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Du kan jo mekke så det ikke blir 2006, men 06 i det minste. Men ta med år. Akkurat PHP-datomerking er kanskje noe av det enkleste i verden. Bruk "y".
 
D

Doctor Downs

Gjest
Ikke noe kjempeproblem, men "Brukernes tilbakemeldinger"-tråden kunne trengt en oppdatering.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 31.07.06, 19.37) 17576
Veit. Husgutten er på ferie eller noe i den duren, jeg finner han iallefall aldri på MSN. Skal se om jeg får oppdatert tråden selv.
[/b]
Ja, jeg var på ferie eller jobbet opptil 13 timer om dagen i sommer, så manglende moderatoraktivitet på den tiden kan ha noe med det å gjøre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ja, jeg trenger bare å overnatte hos Alex én gang til, så sier han at saken er ute av verden.
 

K999

Keystone State Of Mind
Kanskje jeg bare ikke har følget me i det siste.
Men skal jeg/brukerne få høyere post account av å skrive på "ikke spillerelatert" forumet nå?