Problemer?

SITAT(Reverend Jim @ 01.07.2006, 20.12) 12409
Må forresten legge til at det ikke er slik at jeg ikke bryr meg om spill i det hele tatt, og dersom det blir et spilltreff som jeg har råd og tid til å komme meg til, så vil jeg dukke opp, men i spilldiskusjonene her har jeg lite å bidra med. Jeg velger da å holde kjeft framfor å spre uvitenheten min og dumskapen min, slik som visse andre ser ut til å føle et behov for.
[/b]
Men allikevel kommer du med: "Du er dårlig i senga." Og annet i samme stil? Jeg tror det er nettopp slike utsagn som gjør at GPrat har den lave respekten den har (iallefall hos meg) og dermed er en grunn til at jeg ikke vil holde tall over hvor mye dere bidrar der. Hadde seksjonen derimot vært veldig konstruktiv, ville jeg gjerne fått det med meg. Sier du at jeg da skal gi deg antallet, og du dermed vil endre holdning? Feil. Fjellet kommer ikke til deg, du må dra til fjellet. (skjerp deg, så får vi heller se på den innleggstelleren)

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 20.16) 12412
1. Ja, det var jo en jævlig god måte å gjøre det på. Jeez, gi folk det de vil ha.

2. Neida, for all del ikke. Og ikke noen vonde ord om deg og pollen din heller. Jeg hadde bare inntrykket av at når medlemmene på Spillegal ville treffes, så burde kanskje ledelsen i Spillegal ta styring og ordne noe? Igjen, ikke noe vondt om deg eller noe sånt. Jeg vet ihvertfall om jeg var i toppadministrasjonen hos SG, hadde jeg tatt litt initiativ og prøvd å starte igang noe når jeg så at folk ville ha det. Kremt.

Og det er hyggeligere å treffe hverandre når man har et forhold til hverandre over internett, Alex, det må du da forstå. :p
[/b]
1. Innleggstelleren er oversikt over hvor konstruktive folk er. Jeg synes at svæææært få er konstruktive i GPrat.

Klart det er hyggeligere å treffe folk når man allerede er kjent med dem, men det endrer ikke poenget mitt: Om folk er hyggelige i virkeligheten, gir dem ikke rett til å prate bajs på forumet.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
SITAT(Alex @ 01.07.2006, 22.20) 12413
Men allikevel kommer du med: "Du er dårlig i senga." Og annet i samme stil? Jeg tror det er nettopp slike utsagn som gjør at GPrat har den lave respekten den har (iallefall hos meg).
[/b]
Nei. Slike utsagn kommer som et resultat av at generelt blir sett på som et høl hvor man kan poste akkurat hva man vil. Null moderering, for helvete. Det er jo en naturlov at det blir FYAD av det. Husker du hvordan generelt var før?
 
Selvsagt, det glemte jeg jo. Folk skal få si hva faen de vil, så skal vi moderatorer komme og plukke opp bæsjen deres... NO DEAL! (ta ansvar din fjomp)

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 20.16) 12412
Erkjenn hvem du har med å gjøre, og at å forvandle Spillegal om til en Gamer-lignende spillside er tullete.
[/b]
Så ikke dette før nå: Sier du at siden jeg ikke gir dere innleggsteller over GP, så gjør jeg SG til Gamer? Jeg VET hvor udugelig og uengasjerende Gamer er. Jeg VET hva som gjør SG til et unikt tilbud på verdensveven.

SITAT(Nicholas @ 01.07.2006, 20.16) 12412
Erkjenn hvem du har med å gjøre, og at å forvandle Spillegal om til en Gamer-lignende spillside er tullete.
[/b]
Så ikke dette før nå: Sier du at siden jeg ikke gir dere innleggsteller over GP, så gjør jeg SG til Gamer? Jeg VET hvor udugelig og uengasjerende Gamer er. Jeg VET hva som gjør SG til et unikt tilbud på verdensveven.
 
D

Deleted member 91

Gjest
In Soviet Russia, Alex moderates forum!


Altså, Alex. Ta en sjanse. La innleggstelleren telle i Generelt også, og se hva som skjer. Stram reglene. Si at folk må være mer konstruktive. Som forumsjef må du prøve å gi litt du også. Bare PRØV. Se hva som skjer. Er ikke akkurat som om Generelt er noe særlig annet enn på kjøret akkurat nå uansett. Stol på oss, hva? ;)

Alex: Nei, det er ikke det jeg sier. Men når du nedprioriterer GP-delen, og retter fokus i så stor grad mot spilldelen, så går du et steg nærmere. En av grunnene til at Gamer er så døvt er at det bare er spillinteresserte fjompenisser som henger der, og etterhvert som du nedprioriterer fokus på GP, forsvinner "de kule" herfra også - bare se på Gateway666, et av de beste medlemmene SG har hatt, som nå har dratt sin kos.
 
Snu på den setningen litt. Hva om DERE (dere er feil ord å bruke, det er egentlig kun en håndfull som føkker) først hever nivået, så skal dere få innleggstelleren deres. Jeg tror det er lettere at de få der ute som drar ned nivået, må skjerpe seg for å få "premien". Skal vi gi det en uke, og se hvor mye spam som har kommet siden i dag?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Rrrrrrrgh. Du sa jo selv det kun var en håndfull som føkka. For faen Alex, slutt å vær så jævlig barnehagetante som liksom skal belønne og straffe oss etter prestasjon. Sett de jævla parameterne og se hva som skjer, for en gangs skyld. GI LITT. TA EN SJANS.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ja, også får vi moderatorer som faktisk bryr seg! Hurra! Spillegal tilbake i riktig spor igjen! Hurra!
 
GLEDE!
 
SITAT(Alex @ 01.07.2006, 22.38) 12421
Snu på den setningen litt. Hva om DERE (dere er feil ord å bruke, det er egentlig kun en håndfull som føkker) først hever nivået, så skal dere få innleggstelleren deres. Jeg tror det er lettere at de få der ute som drar ned nivået, må skjerpe seg for å få "premien". Skal vi gi det en uke, og se hvor mye spam som har kommet siden i dag?
[/b]
At fåtallet prøver å skjerpe seg vil ikke hjelpe for majoriteten. Skjønner du ikke at for nybegynnere, kan det være temmelig vanskelig å snu på inntrykket det har av Generelt før ting strammes opp litt? Når det er FYAD-tilstander uten moderering er det ikke rart forumet vil være useriøst. Vi klarer helt fint å skjerpe oss. Det er blandt nybegynnere problemet vil ligge. Hvorfor skal strengere moderering og mer regelverk og en eventuell innleggsteller (som psykisk sett vil gi inntrykk av at generelt er en del av SG, og ikke en friplass der mamma og pappa ikke ser hva man gjør) ses på som en belønning for at noen har endret en tone? Det gir ikke menging.
 
Hvem i alle dager ser på strengere moderering som belønning? Men nå som dere har mast etter innleggsteller, synes jeg dere bør gjøre dere fortjent til den. Dette er ikke noe jeg sier for å være barnehagetante, men faktisk fordi at innleggstelleren skal ha en praktisk betydning. Den skal være en indikator for hvor produktive folk er. Derfor ser jeg ikke poenget i å innføre den når det er så mye piss der inne.

SITAT(Joni @ 01.07.2006, 22.25) 12448
Fikk man økt antall innlegg av å poste i kjøp, salg & bytte før? Det fikk iallfall ikke jeg.
[/b]
Niks, man gjorde ikke det.
Nå har jeg knota, slik at man får økt antall innlegg i musikk- og filmseksjonene og.
 
SITAT(Amon @ 02.07.2006, 08.51) 12483
Jeg skjønner faen ikke hva vitsen er med å holde rede på innleggstelleren på forumet. Er det ultimate nerde-statusen man er ute etter?[/b]
Så klart. Det er jo derfor man må klikke på profilen om man skal se hvor mange innlegg folk har. Ikke noe er som en godt bortgjemt status.

Opprinnelig skrevet av Amon+-->SITAT(Amon)
Dessuten er jeg kjempeglad for at Gateway666 er borte fra forumet.[/b]
Da er du en av få.

<!--QuoteBegin-Amon

Men, ingen av mine spill-relaterte emner har fått så veldig stor oppmerksomhet, så får de som klager på lite spillrelaterte emner få litt større selvinnsikt. Da vil jeg tro at man vil oppdage sin egen dobbelmoralisme.
Det kan hende at folk ikke var særlig interessert i emnene, vet du. Jeg tror ikke dine bidrag var the be-all end-all. Ikke vær så forferdelig eplekjekk.
 
Hva er det folk syns er så viktig med den telleren, egentlig? Jeg vet ikke hva jeg har selv engang, ettersom den ikke vises under avataren lenger. Når den er så bortgjemt, har den liksom ingen betydning mer.

Og hva med dette emnet? Hvorfor er det stengt? Det syns jeg ble for dumt... greit nok at det kan lage en del spam, men det kan jo også være greit å ha et emne der man kan prate om småting som skjer rundt en, uten å lage fullverdige emner om det. Små erfaringer er ikke alltid nok til å lage et eget emne, men kan berike et forum.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Det er ikke det at innleggstelleren mangler, det er det at innleggstelleren mangler OG at det er nazimoderasjon. Det kan bare skape kjedelige emner ala det om vampyrer vs varulver. Spillegal har blitt en fryktelig kjedelig affære. Selv ikke litt over en uke uten internett skaffer meg mer enn en times underholdning her. Slik var det faen ikke da jeg kom hit. Da kunne jeg sitte her hele dagen.
 
SITAT(Klaymen @ 03.07.2006, 17.33) 12684
Og hva med dette emnet? Hvorfor er det stengt? Det syns jeg ble for dumt... greit nok at det kan lage en del spam, men det kan jo også være greit å ha et emne der man kan prate om småting som skjer rundt en, uten å lage fullverdige emner om det. Små erfaringer er ikke alltid nok til å lage et eget emne, men kan berike et forum.
[/b]
Er enig her. syntes det var gøy å lese igjennom emnet. er ikke nødvendig å være så strenge.
 
SITAT(Klaymen @ 03.07.2006, 19.33) 12684
Hva er det folk syns er så viktig med den telleren, egentlig? Jeg vet ikke hva jeg har selv engang, ettersom den ikke vises under avataren lenger. Når den er så bortgjemt, har den liksom ingen betydning mer.
[/b]
Den eneste grunnen til at post counten eksisterer er for at folk skal opparbeide seg e-penis. Den med flest posts har størst internettpikk. Så enkelt er det.
Selv bryr jeg meg svært lite om innleggstelleren, så det er heller ikke en sak jeg tar sterk stilling til.
SITAT(Klaymen @ 03.07.2006, 19.33) 12684
Og hva med dette emnet? Hvorfor er det stengt? Det syns jeg ble for dumt... greit nok at det kan lage en del spam, men det kan jo også være greit å ha et emne der man kan prate om småting som skjer rundt en, uten å lage fullverdige emner om det. Små erfaringer er ikke alltid nok til å lage et eget emne, men kan berike et forum.
[/b]
At 'A Day in the Life'-emnet ble stengt kom som en liten overaskelse på meg, siden jeg var av den oppfatningen at det var et emne som hadde fått Alex' velsignelse til å eksistere.
Jeg for min del liker slike små emner som er useriøse og underholdende samtidig. Kan faktisk være en frisk pust fra alt det spillrelaterte som i lengden ofte kan bli ganske kjipt lesestoff - avhengig selvfølgelig av enhvers spillinteresser.
Spill er noe vi elsker og spill er jo hovedgrunnen til at samtlige av oss registrerte oss på forumet, men selvfølgelig består hverdagen vår av mer enn bare spill, og det er ofest de ikke-spillrelaterte tingene i livet vårt som er med på å knytte vennskapsbånd oss SGere imellom.

At forumets hovedfokus skal være spill er det ikke tvil om, men det bør åpnes for at det ikke-spillrelaterte bør få en større betydning på forumet, siden det også er med på å bygge opp dette flotte communitiet vi har. Hvem ønsker vel å ikke bli bedre kjent med menneskene bak avatarene?