PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er ingen lov i Norge som forhindrer den type import til privat forlystelse, men det er vel ingen tvil som at Sony gjør hva de kan for å forhindre det.

Spider-man har fått nye eiere, det har også blitt slutt på Spiderman turneringer :(.... WHY! WHY!!! :grine:

Kilik

Lokal moderator
Jepp, GAMEs oppkjøp setter en sikker stopper for Spiderman-butikkene som import- og bruktsjapper. Dårligere service, men like høye priser altså...

Lodin

Der Waaaah
Og nok en gang: Spill er ikke bare dyrere i Europa fordi det er høyere avgifter på alt. Folk har generelt og bedre råd og er derfor villige til å betale mer for varer. Det betyr med andre ord at Sony taper penger på at europeere importerer.
Det jeg ikke helt klarer å se er at de taper så mye penger at det lønner seg å sette igang med masse søksmål og piss. Importmarkedet er jo i praksis minimalt.

Vel, dvdboxoffice, play-asia og videogamesplus er ganske mye billigere alternativer enn Spiderman. Mange år siden jeg sluttet å kjøpe import fra dem. Husker enda da MGS NTSC kosta 699,-. Tyveri!

Lodin

Der Waaaah
Forøvrig er det ikke snakk om at nye Spiderman\Game kommer til å ligge på det prisnivået de har nå. Hele grunnen til at de måtte la seg kjøpes opp var jo fordi de ikke var konkurransedyktige.
Vil tippe de havner på samme sted som EB.

Scary Paladin

Ukjent herremann
PS3 tar følgende formater:

- BD-ROM
- BD-R
- BD-RE
- DVD-ROM
- DVD-R
- DVD-RW
- DVD+R
- DVD+RW
- CD-ROM
- CD-R
- CD-RW
- Super Audio CD

Video
- MPEG-1
- MPEG-2 (PS,TS)
- H.264/MEPG-4 AVC
- MPEG-4 SP

Musikk
- ATRAC (.oma .msa .aa3)
- AAC (.3gp .mp4)
- MP3 (.mp3)
- WAV (.wav)

Bilder
- JPEG
- GIF
- PNG
- TIFF
- BMP

IGN

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spennende.

SITAT(Lodin @ 26.10.06, 19.07) 30524
Forøvrig er det ikke snakk om at nye Spiderman\Game kommer til å ligge på det prisnivået de har nå. Hele grunnen til at de måtte la seg kjøpes opp var jo fordi de ikke var konkurransedyktige.
Vil tippe de havner på samme sted som EB.
[/b]
Ryktene sier (jeg har ikke vært innom butikken selv) at Spiderman i Stavanger faktisk har satt opp prisene, og det er den Spiderman-butikken som tjente inn mest gryn.

De har også fjernet alt som heter import- og bruktspill. Det så veldig tomt ut i hyllene, sa kompisen min, noe som ikke akkurat får kunden til å tenke «HER MÅ JEG HANDLE!».

Spillmagsinet er først ut i Norge til å teste PS3. Les inntrykkene her.

Lydløs
SITAT
Playstation 3 er helt stillegående. Det kommer et lite sus i det maskinen starter, men etter det er det knapt mulig å høre den. Veldig greit når konsollen skal stå i stua, og du vil se på film. Heller ikke når spill er i gang bråker den nevneverdig, men du kan høre lyd fra selve disken som spinner. Til sammenlikning med Xbox 360 er den imidlertid som fullstendig lydløs å regne.[/b]
Meny
SITAT
Menyen heter Cross Media Bar (XMB), og gjør det enkelt å finne det du leter etter. Hver hovedmeny har en rekke undermenyer, og du kan hoppe mellom disse på hvilket som helst plan du ønsker. Det er kanskje uforståelig å lese om det, men så fort du ser menyen med egne øyne, oppduger du hvor enkel den er i bruk. Vi bladde oss gjennom en del av menypunktene og oppdaget blant annet at du kan personalisere den ganske godt, og at det finnes støtte for både mus og tastatur. Bakgrunnen og «følelsen» i konsollen endres seg dessuten fra måned til måned og etter hvilken tid på døgnet det er.[/b]
Spill
SITAT
Spillmagasinet testet bilspillet «Motorstorm» og skytespillet «Resistance: Fall of Man», og det ble umiddelbart klart at PS3 leverer grafikkmessig. Spillene var grafisk på nivå med dagens generasjon spill til Xbox 360, og fløt knirkefritt. Så lenge vi prøvde maskinen, hakket ikke spillene en eneste gang. Lastetiden fra vi startet spillet, og til vi var i gang med drepingen eller villmannskjøringen var overraskende kort, og ifølge Nordisk Film skal denne reduseres ytterligere. Enkelte spill, som «Genji» kan lagres på harddisken, og dermed oppnå svært korte lastetider.[/b]
Totalinntrykk
SITAT
Inntrykket av Playstation 3 etter to timer med intens testing er positivt. Det eneste vi ikke liker er at kontrolleren ikke vibrerer. Dette skaper en avstand mellom deg og opplevelsene i spillet, men er tross alt ikke ekstremt alvorlig.[/b]

CockMcBalls

El Sabor Professional
Kan like at den er stillegående. Det er rett og slett et problem at 360 bråker såpass mye som den gjør, spesielt om kvelden når man må ha lyden lavt for ikke å vekke søte kjærester f.eks.

Den bråker ikke like mye når jeg kjører film som når jeg spiller Oblivion, men likvell, sant det du sier. :/ PS3 har en klar fordel der. Men nå er det ikke viften og lyden fra maskinen som er det største problemet med Xbox 360, for gamere pleier som oftest å ha på litt lyd.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Menyen heter Cross Media Bar (XMB), og gjør det enkelt å finne det du leter etter. Hver hovedmeny har en rekke undermenyer, og du kan hoppe mellom disse på hvilket som helst plan du ønsker. Det er kanskje uforståelig å lese om det, men så fort du ser menyen med egne øyne, oppduger du hvor enkel den er i bruk." Hvorfor ikke bare skrive at det er den samme menyen som på PSP...? :tenke:

Uansett, fett nok. For de som skal ha PS3, altså. Godt å se at den når opp til Xbox 360 på grafikkfronten, i det minste. :D

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Reklamene var kule nok(til den grad en faens reklame kan kalles kul), men da de switchet over til spillene måtte jeg le litt. Både Warhawk og Motstand: jibba-jabba så helt fantastisk ræva ut. Gratulerer med nok et meh for "NEXT GEN!!!!"

SITAT(Yetipants @ 26.10.06, 20.47) 30577
Hvorfor ikke bare skrive at det er den samme menyen som på PSP...? :tenke:
[/b]
ja. for da hadde jo til og med bestemora mi skjønt hva de snakket om.
skjønner poenget ditt dog.

jeg har egentlig aldri brydd meg så veldig om rumble pack i controllere, men nå som jeg får vite at dette ikke kommer til å være inkludert i ps3 + at kontrolleren skal sie å være veldig lett og samtidig gi deg en følelse av at det er et billig produkt så begynner jeg å lure på om det ikke kan skape litt distansering fra spillopplevelsen.

men det er nok bare bagateller eller en tilvendingssak.

jeg må også legge til at jeg elsket de nye reklamene som noen linket til.
fint å se at de velger en annen bane denne gangen.

edit: mandark: spilla så crap ut, men du kan jo ikke helt sammenligne youtube og 1080p heller.

SHDR

Gullmedlem
Uinspirert art direction kan ikke reddes av høy oppløsning. Uspennende gameplay kan ikke reddes av ny maskinvare. Motstand: Typen Tryner ser ikke noe særlig mer heavy ut enn Half-Life 2 eller FEAR. Og de kjørte, som sagt, på min to og et halvt år gamle PC. I like høy oppløsning. Faktisk høyere! Jeg spilte Half-Life 2 i 1280x1024, som visselig er en høyere oppløsning enn 1280x720. Mer homo anti-aliasing, selvsagt, meeeeen ...

TEH POINT STANDS TALL!

Status
Stengt for ytterligere svar.