PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(SHDR @ 27.10.06, 00.14) 30601
Uinspirert art direction kan ikke reddes av høy oppløsning. Uspennende gameplay kan ikke reddes av ny maskinvare. Motstand: Typen Tryner ser ikke noe særlig mer heavy ut enn Half-Life 2 eller FEAR. Og de kjørte, som sagt, på min to og et halvt år gamle PC. I like høy oppløsning. Faktisk høyere! Jeg spilte Half-Life 2 i 1280x1024, som visselig er en høyere oppløsning enn 1280x720. Mer homo anti-aliasing, selvsagt, meeeeen ...

TEH POINT STANDS TALL!
[/b]

Men nå sier jo ikke akkurat de to spilla så veldig mye om hvordan fermtidige spill blir. Blir det samme som at man skulle dømt 360 etter amped 3 og gun...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...eller Condemned. Som faktisk ser stilig ut den dag i dag. GUN var heller ikke laget spesielt for 360-en, noe Motstand: Gubben Velter er. Bare for PS3, så klart.

Og det jeg mislikte med den beskrivelsen av menyen, var at de nesten skrev rett ut "vi suger til å forklare, men vi lover at det er skikkelig fett". Det skader ikke å sammenligne med PSP-menyen før du forklarer nærmere hva du mener, sånn at de med peil på PSP tar poenget.

Må nå er det vel heller store sannsynligheter for at det kommer flere spill enn motstand: mannen detter og motorhelvete til europeisk release da. Regner med det kommer 2-3 spill i løpet av vinteren som burde rekke å bli shippa til el europe, selvom jeg kanskje er litt vel optimistisk nu.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jess, nå har Sony avslørt hvilke spill som vil være nedlastbare i Japan fra dag 1:
  • Resident Evil Director's Cut
  • Konami Antics MSX Collection Vol. 1
  • Konami Antics MSX Vol. 2
  • Bishi Bashi Special
  • Arc the Lad
  • Jumping Flash!
  • Everybody's Golf 2
  • Silent Bomber
  • Tekken 2
  • Mr. Driller
Sony har også uttalt at det vil komme 10 nye titler hver måned, men at PS3 har ikke firmware for å spille PS1-spill (ennå), så du må spille disse på din PSP. Vent, jeg har jo ikke en PSP! Meh, enda godt at Sony fortsatt har ting de kan skuffe oss med.

1UPs sak

skjønner faktisk ikke hvorfor dere kritiserer alt Sony relatert. Har det noen sinne kommet noen gode ord med sony i sammenheng, Lodin?

Reklamen...love it!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(CockMcBalls @ 27.10.06, 13.02) 30653
Så de skal mindfucke folk til å kjøpe konsollen, er det greia?[/b]
Ja. Jeg synes Kotaku sa det bra:
SITAT
The best way to market your new console to gamers everywhere: make them evacuate their bladder in hysteria.

What more can be said about this Playstation 3 advertisement? A horrible, dead-eyed baby doll with its eyelids cut off and possessed by the souls of a thousand Chuckies screeches with the horrifying falsetto of Eraserhead's reptilian infant. Then its eyes begin to bleed... backwards.

It seems what the advertisement is saying is that the PS3 will cause your toys to come to life. Upon becoming sentient, these toys will go into the kitchen and remove a knife from the drawer. It will then creep to the bedroom where you're sleeping and, before you can wake, it will blind you, deafen you and cut out your tongue. The next hours will be spent cutting away wet pieces of you and you will experience it all in a black world sensationless but for your own terror and agony. Buy a PS3.[/b]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er populært å hate Sony. I tillegg har de kommet med mye drit, selvfølgelig skal man da påpeke det.

EDIT: Jeg fikk nå sett reklamen. I svarte helvete? :wth:

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT
skjønner faktisk ikke hvorfor dere kritiserer alt Sony relatert. Har det noen sinne kommet noen gode ord med sony i sammenheng, Lodin? [/b]
Og jeg skjønner ikke hvorfor du beskytter alt som har med Sony å gjøre. Det er samme greia. Sony har gjort mange feil den siste tida. Det gjør kritikken høyst berettiget. Verre å være helt corporate-tøs og tilgi alt dem gjør. Det er DEG som forbruker de er jævlige mot, hvorfor er det greit?!

tilgir? Hva har de egentlig gjort feil? Nevn en major feil de har gjort? Drept link sang? Utsatt PS3 i europa?

Eneste jeg syntes var litt rart, var at de ikke ville indrømme at PS3 ble overheat'a, som jeg ikke har helt skjønt... bortsett fra det, så er det bare godt gjennomtenkt strategi på hvordan de skal angripe markedet. Dere tror sikkert at Sony sier "ahh, what the heck, lets fuck europe" :D

But there is something else to it.. just wait and see.

Novastrum

Feminist-elitist
1. Endeløst skryt som ikke har rot i virkeligheten, jfr. bullshit om 40 ganger "kraftigere" enn PS2

2. Fabling som får det til å virke som om Playstation3 er den eneste maskinen som har prosessor nok til å regne ut kuleregn, blodeffekter og kunstig intelligens "på én gang".

3. Gjentatte utsettelser, pluss et halvt jævla år utsettelse på grunn av firmaets udugelighet (evt hype/løgn-mekanismer gone wrong)

4. Jobber aktivt som noen økonomer fra helvete for å få folk til å slutte å bruke sine egne penger på DET DE VIL SELV. (les:import) Det er markedet og produksjonsprosessen det er noe feil med, når Sony ser seg nødt til dette. IKKE sidene som gjør dette markedet ÅPENT.

5. Reklame som gjør at det virker som om PS3 er den eneste konsollen som gjør spilling av retro mulig (moar like treigezt!)

6. Helt jævla, udugelig pris på en konsoll i forhold til sine motparter. (Jeg snakker om Europa-prisingen. Den i USA er mer fornuftig.)

Blandt annet.

SITAT
1. Endeløst skryt som ikke har rot i virkeligheten, jfr. bullshit om 40 ganger "kraftigere" enn PS2[/b]
Jeg syntes sony alltid har gjort en knall bra jobb, fordi på slutten av dagen, så sitter du igjen med den beste konsollen. Akkurat som Ps1 og Ps2. Jeg gir blaffen i hva som skjer før det!

SITAT
2. Fabling som får det til å virke som om Playstation3 er den eneste maskinen som har prosessor nok til å regne ut kuleregn, blodeffekter og kunstig intelligens "på én gang".[/b]
Well, av alle konsollene som kommer, så er ps3 hakket bedre enn de andre. Du ser det kanskje ikke nå, bare vent til spillutvilkere klarer å bruke ps3 sin fulle potenisal.

SITAT
3. Gjentatte utsettelser, pluss et halvt jævla år utsettelse på grunn av firmaets udugelighet (evt hype/løgn-mekanismer gone wrong)[/b]
Utsatt? well kanskje fordi Ps2 er en stor nok konkurent til 360. Hva er vitsen da å bare kjøre på med PS3. Sony har tiden på sin side. Hvorfor nøye seg med en bra konsoll, når de kan lage den beste.

SITAT
5. Reklame som gjør at det virker som om PS3 er den eneste konsollen som gjør spilling av retro mulig (moar like treigezt!) [/b]
Skaper oppstyr, bygger opp interesse.. genialt tenkt.

SITAT
6. Helt jævla, udugelig pris på en konsoll i forhold til sine motparter. (Jeg snakker om Europa-prisingen. Den i USA er mer fornuftig.) [/b]
Prisen er så lite vits å diskutere, alle konsoller som kommer fresh på markedet, koster en del (ser bort ifra Wii, siden det er bare gamecube 1,5) Playstation 2 var heller ikke så billig når det først kom. Sony tenker bare riktig, de geekene som tilber playstation kommer garantert til å punge ut, og når den perioden er over. Vil prisene syke.

Novastrum

Feminist-elitist
Nilo: Så vidt jeg ser, gjentar du bare poengene mine. :)

Forskjellen er at du tilber feilene, fordi du er blindet av fanboyisme.

SITAT(Thinaran @ 27.10.06, 09.32) 30638
Jess, nå har Sony avslørt hvilke spill som vil være nedlastbare i Japan fra dag 1:
  • Resident Evil Director's Cut
  • Konami Antics MSX Collection Vol. 1
  • Konami Antics MSX Vol. 2
  • Bishi Bashi Special
  • Arc the Lad
  • Jumping Flash!
  • Everybody's Golf 2
  • Silent Bomber
  • Tekken 2
  • Mr. Driller
Sony har også uttalt at det vil komme 10 nye titler hver måned, men at PS3 har ikke firmware for å spille PS1-spill (ennå), så du må spille disse på din PSP. Vent, jeg har jo ikke en PSP! Meh, enda godt at Sony fortsatt har ting de kan skuffe oss med.

1UPs sak
[/b]

Jumpingflash!!!! Gode minner :elsk:

Eneste er at jeg ser feilene som strategier. Også kommer det ordet igjen, fanboy. Well jeg er faktisk ikke fanboy av noen av konsollene, men hos meg faller PS3 sine spill, pads og selveste konsollen mer i smak. Jeg har testet ut 360, likte faktisk ikke den. Nå venter jeg pååwii, men jeg tror faktisk ikke wii klarer det grafikk messige som ps3 klarer. Men igjen wii scorer høyt på andre ting som blir spennede å se om de holder i lengden.

SITAT
Factor 5 prefers Sony PlayStation 3 over Nintendo Wii
With the bandwagon seeming to focus solely around Wii these days, it's certainly different to see a developer choose PS3. Not only pick PlayStation 3, but in a recent interview with EGM, Factor 5 came right out and criticized Nintendo's console.

American magazine EGM carried out an article very packed on Lair, the new production of Factor 5 planned for this summer exclusively on Playstation 3. Formerly very near to Nintendo, the studio treated to the luxury to criticize Wii openly. The developers are said extremely disappointed with respect to the too low power of the machine. The sound aspect is also criticized. Factor 5 goes even until qualifying Wii of “GameCube 1.5”. One is thus not ready to see a new Star Wars Rogue Squadron unloading on Wii.

[/b]

Hva likte du ikke med Xbox 360? Utseendet på konsollen? At den har en glimrende Live-funksjon? Den deilige kontrollen, med risting? Hva mener du med "selveste konsollen"?

Jeg bare spør, ikke meningen å være frekk. Du skal få lov å like PS3 bedre enn 360, men forklar! :p

SITAT(Revan @ 27.10.06, 13.16) 30682
Hva likte du ikke med Xbox 360? Utseendet på konsollen? At den har en glimrende Live-funksjon? Den deilige kontrollen, med risting? Hva mener du med "selveste konsollen"?

Jeg bare spør, ikke meningen å være frekk. Du skal få lov å like PS3 bedre enn 360, men forklar! :p
[/b]
Jeg likte faktisk ikke paddene, er det kanskje fordi jeg har spilt med sony sine i mange år? Kanskje mine hender er bare utformet slik at sony sine faller best i smak? Men det føltes bare ikke helt riktig ut for meg. Jeg spiller for det meste fighting games, og klarer ikke helt å se hvordan det er mulig å spille det på 360 sine kontroller. En annen ting jeg ikke likte med 360 var lyden, den bråker jo til de grader. Men det merker du kanskje ikke når du har lyden på max, men noen ganger vil du bare at den ikke skal bråke, om kveldene. Men det er faktisk ikke et så stort problem. Hvis vi da ser på PS3, så hører du jo så vidt om konsollen er på eller ikke.

Det jeg likte om 360 var online delen, som var faktisk utrolig bra. Jeg håper at ps3 har stjålet noen ideer fra dem, fordi det var rett og slett genialt.

Risting eller ikke, jeg bryr meg lite om det. Jeg klarer meg glatt uten noe rumble funksjoner.

Det jeg mener som selveste konsollen, bare se på den, utseendemessig. Oser av stil, noe jeg også syntes er viktig og som faktisk tiltrekker meg til den. At når jeg har den, så er jeg faktisk litt stolt over den.

Jeg tror igrunn at jeg er mer en son fashion fyr(ikke homo) , men mer stil. Jeg kjøper ofte det nyeste av alt teknologi, men så lenge det ser bra ut, er det ofte nok for meg.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg lager et bilde for å beskrive hvordan jeg forstår situasjonen.

Status
Stengt for ytterligere svar.