PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jaja, jeg håper nå bare det kommer noen kule spill jeg. Ser ikke noe poeng i å krangle om hvilken konsoll som er best enda en gang. :ermm:

Lodin

Der Waaaah
SITAT(NiloPilo @ 27.10.06, 13.20) 30655
Har det noen sinne kommet noen gode ord med sony i sammenheng, Lodin? [/b]
SITAT(Lodin @ 25.10.06, 19.40) 30372
Det er utrolig, Sony har laga to ganske stilige reklamefilmer som faktisk har konkret info og viser fram spill. Ikke en eneste trusesniffende franskmann eller puppemaskin i mils omkrets. :eek:
[/b]
Er vel ikke min skyld at de faktisk stort sett bare tar ræva avgjørelser for tida? Forøvrig har jeg og nevnt at de har noen av de beste spillene slippklare i tiden framover til PS2. Bare så synd at det ikke ser ut som det gjentar seg med PS3 før om noen år.

For å drive litt egenreklame, her er våre inntrykk av PS3-en så langt.

http://gamer.no/feature/ps3/playstation_3_...aa_bevise/32872

Jeg synes for øvrig alle PS3-reklamene jeg har sett, i hvert fall alle utenom den med det svære 3-talls-romskipet, har vært pansertøffe. Jeg tror neppe de selger så mange PS3-er, men du kan lite annet enn å beundre noen som bruker så mye penger på å lage så fete, men samtidig trolig ineffektive, reklamer.

Spesielt den reklamen med hun gamle dama hvor hele leiligheten eksploderer bit for bit, er ubetalelig.

Aller sist: Jeg tror jeg må kaldkvele nestemann som på ramme alvor ikke klarer å skrive norsk. Å si "på slutten av dagen" i stedet for et av de hundrevis av gode alternativene ("når det kommer til stykket", "når alt kommer til alt", "summa sumarum" for å nevne noen) - DET burde gitt umiddelbare reaksjoner i form av langsom halshugging.

Forstått, NiloPilo?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
PS3 er ikke bare dyrest i innkjøp, den er også dyrest i drift, skal man tro teknologibloggen New Launches.com. Maskinen bruker rundt 380 watt, det er over dobbelt så mye som 360-ens 160 watt, og fire ganger så mye som PS2.

PS3 er ikke nødvendigvis dyrere i drift. 360 bruker nemlig mellom 500-635 watt, men da strømmen konverterers til DC, går så klart mye av effekten tapt. Med andre ord er 360s strømforsyning skrekkelig ineffektiv, med bare 120 watt som den strømmen som konsollen bruker. Må nesten legge til at PS3s strømforsyning sitter på innsiden, så det som står om strømbruk på PS3, kan hende er det konsollen bruker etter at konverteringen har skjedd.

Lodin

Der Waaaah
Her er noe artig. I Kanadia har EB, Ebay og Sony nå gått sammen om å slette alle forhåndsbestillinger hos EB som har havna på Ebay. Dette er såklart for å forhindre scalping, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor det er noe disse tre aktørene skulle gidde å bry seg om. Og hva skjer med evt. penger folk har lagt ut for maskina? SITAT
Today during a conference call, managers of EB Games stores in Canada were told that a list is being made of all pre-orders for Playstation 3's that have been posted for sale on eBay. Lists will be distributed to individual stores and all pre-orders that have appeared on eBay will be canceled by EB in the very near future. According to the information I've been given, this is a joint initiative between EB Games, Sony and eBay.[/b]
LINKH

Ha!

Og jeg som trodde MS hadde en veldig dårli lansering. Hvorfor ikke bare vente et halvt års tid? Da er de fleste spillene ferdige og Sony har faktisk mulighten, hvis de vil, sette ned prisen enda mer.

Jaja, de skal få inn Bluray sammen med HD DVD, men de har jo ikke sjangs til å møte etterspørselen. Skjønner ikke helt planleggingen til Sony her.

Kilik

Lokal moderator
80k er omtrent hvor mange DS Lites som selges på tre dager for tiden. Forøvrig har jo Sony tidligere uttalt at japanske retailers selv skal få bestemme prisen på den dyreste modellen...

for å si det ærlig så er jeg ikke helt med på hva som skjer her.

skjønner jeg det riktig hvis det bare blir 80k ps3 ved launch i japan?

Det var vel fra 100 000 til 80 000 i Japan, med andre ord ikke den største nedgangen. USA er vel fortsatt etter skjema (400 000), enn så lenge i alle fall. Hvis jeg ikke surrer med tallene.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Fatso Forgetso @ 31.10.06, 10.42) 31396
PS3 er ikke nødvendigvis dyrere i drift. 360 bruker nemlig mellom 500-635 watt, men da strømmen konverterers til DC, går så klart mye av effekten tapt. Med andre ord er 360s strømforsyning skrekkelig ineffektiv, med bare 120 watt som den strømmen som konsollen bruker. Må nesten legge til at PS3s strømforsyning sitter på innsiden, så det som står om strømbruk på PS3, kan hende er det konsollen bruker etter at konverteringen har skjedd.
[/b]
Hæh? Med mindre Microsoft handler likerettere og transformatorer hos Clas Ohlson skulle det jo ikke være noen grunn til noe voldsomt effekttap. Har du kilder på dette?

Kilik

Lokal moderator
Famitsu er generelt positive i sine anmeldelser av PS3s lanseringstitler:
SITAT
Sega Golf Club: 7, 7, 7, 7

One of the reviewers mentioned the game's solid tempo and fast loading times, while another noted the decided lack of a "next-generation feel." The lone female critic enjoyed Golf Club's simple and straightforward gameplay. The PS2 launched with a similar title that received similar results; Swing Away Golf.

Genji: 7, 7, 7, 8

Apparently, each of the four playable characters have their own unique set of abilities and characteristics, and this is one aspect of the game all the reviewers seemed to like. But while the controls are "good," there is a decided lack of full camera controls, which in turn can affect the combat.

Resistance: 9, 8, 8, 8

This is an interesting set of numbers, for one big reason: historically, the Japanese have had very little interest in the FPS genre. In fact, Famitsu has been known to provide lower-than-average scores in the genre over the past few years, and is one reason why Microsoft's Xbox and games like Halo never fare half as well in Japan as they do in the U.S. Taking that into consideration, we can't help but assume these scores are very, very positive, and may translate to higher marks from North American critics. One comment all reviewers had was their contentment with the online 40-player battles.

Gundam: Target in Sight (aka Crossfire): 8, 8, 8, 8

This may be another example of region-specific preference, because the Gundam franchise is huge in Japan, but largely ignored - by comparison - in the U.S. Unfortunately, this means we may see lower scores from State-side reviewers. As for Famitsu, one of the critics said the game was more difficult than they had anticipated, and another was happy with the sheer number of "things you could do in the game." Another was quick to mention the extra freedom offered by the title.

Ridge Racer 7: 9, 9, 9, 9

Not surprisingly, Famitsu is clearly naming RR7 the gem of the PS3 launch lineup. The sound and drift mechanics have been honed and polished, noted one reviewer, and the net battles seemingly don't suffer from any lag. There's a good chance that this one will be the most popular title come November 11.[/b]

Status
Stengt for ytterligere svar.