PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Flere detaljer om forskjellen mellom de to prispakkene:

499.99 versjon:
- Ingen innebygd Wi-fi
- Ingen HDMI port
- Ingen Memory Stick slot
- Ingen SD card slot
- Ingen Compact Flash slot
- 20GB HDD

599.99 versjon:
- Inkluderer alt + 60GB HDD

Noe som mangler på begge, i forhold til tidligere spesifikasjoner :
-Dual HDMI support
-7 USB porter

Beklager om det allerede er nevnt. Har ikke hatt tid å lest alle sidene i tråden.

CyberK

Finner ikke på noe.
Uten noen minnekort-port kan man vel ikke ta med savesene sine til kamerater for å spille? Småkjipt.

Ellers har det dukket opp noen bilder av next-gen Singstar.Nøkkelordet er: Smooooooooth. Det later til at den holder seg innenfor stilen til den derre Playstation Network whatchamacallit. Og at man kan kjøpe og laste ned nye sanger. (Noe som kommer til å eliminere Sonys største salgskilde av Singstar, nemlig halfassed oppdateringer. Som vi sluker rått.)

SITAT(Mongis @ 09.05.2006, 17.31) 1941
-7 USB porter
[/b]
Jeg synes å huske det var snakk om støtte for opp til syv kontrollere samtidig, ikke syv USB porter. I og med at kontrollerne er trådløse, så har du kanskje støtte for opp til fire trådløse, og resterende kan kobles til USB porter?

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT(CyberK @ 09.05.2006, 17.34) 1943
Uten noen minnekort-port kan man vel ikke ta med savesene sine til kamerater for å spille? Småkjipt.

Ellers har det dukket opp noen bilder av next-gen Singstar.Nøkkelordet er: Smooooooooth. Det later til at den holder seg innenfor stilen til den derre Playstation Network whatchamacallit. Og at man kan kjøpe og laste ned nye sanger. (Noe som kommer til å eliminere Sonys største salgskilde av Singstar, nemlig halfassed oppdateringer. Som vi sluker rått.)
[/b]

heia norge heia norge ole ole ole :laugh:

Så kjapt gjennom pressekonferansen i stad, ble ikke skuffa egentlig. Synes spilla så rimelig heftige ut (så sant det var realtime), men ble litt flau på vegne av ken kutaragi når de dreiv å demonstrerte sensorene kontrollen :p.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
- Bilde fjernet av moderator -

=D Snake reagere på prisen

Du er klar over at du leecher fra et forum som pleier å banne folk som leecher? Det er med andre ord temmelig sikkert at de ikke vil at du skal heitlinke det bildet.

Jeg forstår hvorfor folk gaper sånn på prisen på PS3. Den er så dyr for å få ut mest mulig penger av de mest hardcore fansa. Men etter et halvt år tid dropper prisen nedover, så det er egentlig mer eller mindre kun det å smøre seg med tolmodighet og vente. Jeg tror fortsatt at PS3 kommer til å slå ut både Wii og X360. Ikke fordi jeg er en gal fangirl som bare elsker PS, men fordi de ligger mye sterkere ann med spillene.

Som jeg og noen kollegaer tror, med Xbox360 var det hysteri i starten på å få tak i. Men allerede ut i februar så gadd ikke folk å kjøpe Core versjonen. Mens PS3 vil mest sannsynelig bli dratt ut fra butikken med sikkel langt nedover munnen - uansett pris og versjon.

Det er i alle fall det jeg tror...

Jeg skal vente et halvt år-års tid etter release, når de spillene jeg vil ha kommer ut. For meg ligger det ikke pris eller type konsoll når det gjelder kjøp av ny konsoll, men spillene.

Må si det frister mer og mer med en HDTV og en nextgen konsoll, blir i første omgang en Xbox360 i det PS3 droppes her til dette lille land (da droppes sikkert prisen en del på 360 også). Og som andre her, vente med PS3 et år etter launch (kanskje enda litt lengre til prisen er kommet til 360-nivå) for å slippe start-problemer og dårlig utvalg på spill. Må nesten skaffe seg to PSPer hvis man skal ha PS3 også da, slik at man får kjørt F1 skikkelig. :blink:
PS3 vil jo koste 500Euro her i Europa, som er noe høyere enn 500Dollar i USA. Og sleng på litt Norsk skatt og avgifter så har man en prisbombe desverre.

Nå må du huske på at momsen er høyere i Europa enn USA. I EU ligger den rundt 12%, om jeg ikke husker helt feil. I USA varierer den fra stat til stat, men den er sjeldent høyere enn 8% i hvert fall (I enkelte stater er den jo null, men dette varierer jo selvsagt på hvilke varer som selges). Så med andre ord er det nok momsen som gjør utslaget, og gjør at prisen for en konsoll i Norge er så mye dyrere enn i USA. Det samme gjelder da for EU. Dermed er greien at du kan ta amerikansk pris og gange med momsen i Norge på 25%, så har du cirka prisen på hva konsollen vil koste her.

Vel, jeg skal begynne å spare penger. Denne greia skal jeg ha, men jeg kommer nok til å vente til MGS4 kommer ut. Jeg kan tenke meg at MGS 4 er ferdig i slutten av 2007, noe som gir PS3'en rikelig med tid til å synke i pris, og meg tid nok til å spare opp penger til en slik og kanskje også en HDTV hvis jeg er skikkelig flink. Jeg ser ikke noe negativt med den nye kontrollen sitt utseende. Det så ut som akkuratt det det er, en forbedring av den kontrollen som etter mine hender er den beste.
Det blir hardt å vente så lenge på den, men jeg har ett og slett ikke råd til å betale 5000 for en maskin, så i tillegg memory cards, spill, ekstra kontroller osv.

Edit: Ifølge Ken Kutaragi kommer maskinen til og koste 499 (20G) og 599 (60G) dollar, ikke euro. Det vil si at den vil ligge på under 4000 kr. For den dyreste versjonen.

Prisen i Norge blir høyere uansett. Kanskje en idé å ta turen over til Sverige eller Danmark for å kjøpe PS3 når den tid kommer og rett og slett bare late som om maskinen ikke er ny hvis du skulle bli stoppet i tollen.

Det funka med Dreamcasten når den var ny :)

SITAT(Griever @ 10.05.2006, 09.24) 2244
Edit: Ifølge Ken Kutaragi kommer maskinen til og koste 499 (20G) og 599 (60G) dollar, ikke euro. Det vil si at den vil ligge på under 4000 kr. For den dyreste versjonen.
[/b]
Men i Europa er prisen satt til 499 og 599 Euro, og det er den som er mest logisk å sammenlikne med når vi spår en norsk pris.

SITAT(Cazandra @ 09.05.2006, 23.13) 2174
Mens PS3 vil mest sannsynelig bli dratt ut fra butikken med sikkel langt nedover munnen - uansett pris og versjon. [/b]
Nja... Hvis du klarer å finne deg en PS3 da, kommer jo garantert til å bli super shortage og svartebørs tilstander når Sony lanserer verden over.

Du får ikke tatt pre-order i noen butikker fordi ingen tør, siden de ikke vet om de får maskiner/hvor mange maskiner slik som ved Xbox 360 releasen. Da visste man iallefall hva man fikk...

Etter hva Sony har prestert i det siste med PS2 og PSP er min konklusjon klar: de er ikke hva de var under PS1 perioden lenger... Spillene er samme gørra alikevel, og bare Nintendo som har balls nok til å tenke selv, og prøve å gå nye veier.

Singstar er et godt eksempel, spillet som vi Europeere sluker rått mens resten av verden ser dumt på oss... Hvor er utviklingen der fra PS2 til PS3? Du kan laste ned sanger fra nettet? Det burde vært mulig med PS2 også...

SITAT(DiRTY D @ 10.05.2006, 09.53) 2246
Prisen i Norge blir høyere uansett. Kanskje en idé å ta turen over til Sverige eller Danmark for å kjøpe PS3 når den tid kommer og rett og slett bare late som om maskinen ikke er ny hvis du skulle bli stoppet i tollen.

Det funka med Dreamcasten når den var ny :)
[/b]
Det kommer ikke til å være maskiner igjen ikke sant, ihvertfall hvis du skal ha til release da...

Første skjermbilder fra Mercenaries 2.

Edit: Postet på Gamesradar:

[PS3] And all we were trying to do was play next-gen Sonic...

Mere moments after the conclusion of Sony's pre-E3 conference, we managed to knacker a PS3 with our very own hands - and we weren't even trying.

As the speeches and announcements drew to a close, attendees were given the opportunity to play PS3 for the very first time. Only a handful of pods were set up around the Los Angeles auditorium - but we made sure that we elbowed our way to the front of the queues.

Our efforts were initially rewarded with being able to play Sonic the Hedgehog on the next-gen machine. Or so we thought. To begin with, and once we got over the initial thrill of the simple realisation that we were playing PS3 for the first time ever, we were engaged by the game's classic Sonic styling.

In the demo, players are given the option of taking control of either Sonic or Silver the Hedgehog. Either way, it makes little difference: this game is ridiculously fast. And slightly twitchy and overly-responsive with it. Either that, or we were just so excited to be playing PlayStation 3 that we somehow forgot the skills necessary for controlling a blue hedgehog.

The environments and backdrops are huge - although it doesn't actually look that 'next-gen', more current-gen-and-a-half. As we were in the process of considering this, the game crashed and the screen went blank. We were loath to give up our pad to the civilians in the queue behind us, but there appeared to be little point in standing there looking at a blank screen.

Either way, it seemed as if we'd inadvertently killed a PlayStation 3. Fortunately, tech support was on hand in the form of a man opening up the outsize drawer in which the PS3 was hidden and hitting the reset button. In the process, the truth of what we were actually playing on was revealed: a huge betamax video recorder-looking dev kit, and not a sexy 'clear black' PS3 at all.

As a first taste of PS3, it wasn't quite what we had hoped for. But it was quite funny.

CyberK

Finner ikke på noe.
Men Sonic er et Sega-spill. Så det er nok bare de som er ute etter å ta hevn for Dreamcast.

Status
Stengt for ytterligere svar.