PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(Rævan @ 20.10.06, 22.12) 29574
Hvorfor i helvete har de skrevet inn Core-versjonen? Den er for folk som ikke trenger alt, men som vil kjøpe det de trenger.

System derimot, der følger det med en måneds Live, så det kunne de godt skrevet. Det følger med HDD, trådløs kontroll, og HDD Drive er ikke noe å snakke om. Maskinen "krever" ikke at brukeren skal måtte kjøpe HDD og trådløs kontroll. Herregud.

Måtte bare få det ut, selv om de fleste sikkert la sammen det samme. ^_^
[/b]
Da måtte Sony sammenlignet 60gb-versjonen av PS3, og da hadde prisforholdet (sannsynligvis, jeg sitter ikke med tallene inne akkurat nå) blitt langt styggere for Sony sin del. Derfor sammenligner de Core.

Jeg lurer på om Sony føler seg truet for tiden. Det virker som om det gripes etter halmstrå for å få den gemene hop til "å forstå at det er PS3 som er skiten". (Noen ville kanskje sagt det på engelsk, men det betydningen blir langt klarer på norsk.)

Til Sony: Slutt å mase! Vi kjøper maskinene deres før eller siden. Men helst når prisen er litt lavere.

riku riku riku... my dear darlig! Du kjøper ps3 dagen den kommer :D og jeg elsker deg også :elsk:

SITAT(Riku @ 20.10.06, 22.26) 29581
Da måtte Sony sammenlignet 60gb-versjonen av PS3, og da hadde prisforholdet (sannsynligvis, jeg sitter ikke med tallene inne akkurat nå) blitt langt styggere for Sony sin del. Derfor sammenligner de Core.

Jeg lurer på om Sony føler seg truet for tiden. Det virker som om det gripes etter halmstrå for å få den gemene hop til "å forstå at det er PS3 som er skiten". (Noen ville kanskje sagt det på engelsk, men det betydningen blir langt klarer på norsk.)

Til Sony: Slutt å mase! Vi kjøper maskinene deres før eller siden. Men helst når prisen er litt lavere.
[/b]
I knew it! :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg reagerer mest på, er at Sony ikke differensierer mellom et beløp fordelt på flere utgifter over tid, og ett beløp i én utgift. Det er - iallfall for meg - en stor, stor forskjell på å betale fem tusen i en smell, og å betale det samme beløpet over en periode på flere uker/måneder/whatever.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Lodin @ 20.10.06, 21.55) 29567
Siden når er det et faktum at det slutter å være gratis å gå online med Wii etter 6 måneder? Sist jeg sjekka har ikke de to andre maskinene browsere engang. :rulleøyne:
[/b]
Det er et semifaktum som er vridd rundt på. Opera til Wii er gratis å laste ned de første seks månedene. Hvis du ikke gjør det ved a] å kjøpe en Wii ved en senere anledning eller b]rett og slett glemmer det, så må du ut med en liten sum for å få laste ned browseren. Kjør ned Opera med det samme du får Wii-en så er det no stress. Kanskje det allerede er installert med den første batchen konsoller, who knows.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, jeg skal ha PS3. Apekatter, for faen! :eek:

HAHAHA PETR MOORE SA GTA VAR EKSULSIVT TIL KJEKSBOKS LOL! DI DOMME EPISDNE KMMR JO TIL PS3 OGSÅ!111 OWND HAHAHA
KJEKSBKZ R BR3 SÅ DMME LZZM!1111

OG NINTNDO DA LOl KOSMME TIL Å KÅSTE 150 KRNR SÅ BILLg R DN. DT R BRE PS3 SOM SUGR SNNN F0RD| JG R SÅ FATTIG AT JG IKK HR RÅ LOL!11111

<_<
*Hitte weakspotten til Sulky, Aganhim og Darkstorm*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Mongis @ 22.10.06, 13.08) 29769
Med andre ord, er man idiot, må man ha både PS3 og Xbox 360 får å spille alt.[/b]
Fix'd.

SHDR

Gullmedlem
Dette minner meg om propaganda-heftet MS shippa i alle Futures magasiner en gang i 2002. Det var en del av lanseringskampanjen til Xbox. Ifølge en graf der inne, er Xbox intet mindre enn dobbelt så rask som PS2 og over ti ganger raskere enn GameCube.

Hva viste grafen? Max triangle throughput per second: 120 millioner triangler på Xbox, 60 millioner på PS2 og 13 millioner på GameCube. Les mellom linjene: Throughputen på Xbox og PS2 var teoretisk, mens GC-ens var real-world performance. Det visste selvsagt MS.

Moralen er selvsagt: Ingen med vett i skallen hører på info noen av plattformholderne kommer med om konkurrentene sine. Selvsagt. Jeg er litt fristet til å tro Microsoft iblant, siden de strengt tatt ikke trenger å lyve for å få Sony til å se ut som idioter.

For å oppklare: Wii har da visselig gratis online selv om browseren koster cash. There's a distinction! De første seks månedene er Opera gratis, etter det må du betale for det. Hvis du allerede har lastet det ned, trenger du visstnok ikke betale for det. Online har ingenting med Opera å gjøre, og er gratis uavhengig.

Enda et stikk: Sony sin PSP browser er ikke akkurat hot shit, og de utvikler enda en til PS3 ... Verdens mektigste software-firma klarer ikke mekke en skikkelig browser, og konkurrentene er stort sett ikke særlig mye bedre (bortsett fra Opera, incidentially, som jeg ikke bruker fordi jeg hater brukergrensesnittet). Jeg tror *ikke* Sony klarer lage en konkurransedyktig browser. Jeg tror internett på Wii blir en ganske mye smoothere opplevelse, iallfall den første tiden, hvis ikke ut konsollenes levetid.

Forresten, HD er egentlig ikke et kjempesalgsargument for allmuen enda. Kan det vise seg at Nintendo har gjort klokt i å sitte på gjerdet hva angår HD i denne generasjonen, for istedet å gi folk HD neste generasjon når de kan være 100% sikker på at hele demografien kan glede seg over den? Jeg synes allerede jeg ser littegrann problemer. Du bør ha en HDTV for å nyte x360 og PS3 skikkelig. Det vet folk. De synes det er litt trist å måtte kjøpe en ny TV for å rettferdiggjøre en investering på flere tusen kroner. Grunnen til at PS3 og x360 er så dyre, er jo HD-styret. Det er ingen som vil ha HD-DVD eller BluRay heller (med mindre HD-DVD-hybridplatene blir så billige at de kan selges til samme pris som dagens DVD-er), og at konsollene blir mer og mer som datamaskiner er ikke positivt i noens øyne. Alle har PC-er, ingen har HD, totalt sett har de fint lite interesse av hva neste generasjon prøver å trykke ned i halsen deres.

Wii gjør ikke det, ved å rett og slett hoppe over HD-generasjonen.

Gah. Jeg bare babler.

Status
Stengt for ytterligere svar.