PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Eid. :p SITAT(Lodin @ 19.10.06, 16.51) 29315
Nok en gang er Sony på krigsstien og truer med øks i ræva til sjapper i EU som måtte finne på å importere PS3er. Her til lands gjelder ikke det tullet så de kan ta seg et tak. LINKH
[/b]

Lodin

Der Waaaah
Det er utrolig, Sony har laga to ganske stilige reklamefilmer som faktisk har konkret info og viser fram spill. Ikke en eneste trusesniffende franskmann eller puppemaskin i mils omkrets. :eek:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men akkurat like selvskrytende som man forventer av Sony.

Kilik

Lokal moderator
Nja, man kommer raskt ned på jorda når man ser Warhawk og Resistance. Da går det opp for deg at de faktiske spillene ikke er mer teknisk imponerende enn hva man får på X360 eller en kraftig spill-PC.

SHDR

Gullmedlem
SITAT(kilik @ 25.10.06, 22.12) 30423
Nja, man kommer raskt ned på jorda når man ser Warhawk og Resistance. Da går det opp for deg at de faktiske spillene ikke er mer teknisk imponerende enn hva man får på X360 eller en kraftig spill-PC.
[/b]
In fact så ser de mistenkelig ut som et spill jeg spilte allerede for to år siden: Half-Life 2.

THE POWER OF THE CELL IS IMMENSE. Den når omtrent opp til Min to og et halvt år gamle Pentium 4. Hurra. Vel, neste generasjon med software blir sikkert mye fetere, akkurat som x360 sin ser ut til å sparke grundig av med Gears of War.

Kilik

Lokal moderator
Ikke mer støy enn PS2 ifølge Sony:
SITAT
"When it starts to notice a heat issue, it can ramp up the fan RPMs, but in general, it's as quiet as the PlayStation 2 was," according to Sony's Richard Marks.[/b]
Gratis BR-film til de første kjøperne:
SITAT
The first 500,000 PS3 units will ship with a full-length Blu-ray movie, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. [/b]
Jeg antar dette kun gjelder det amerikanske markedet, men noe lignende blir sikkert tilgjengelig ved den europeiske lanseringen. Forøvrig kan det nevnes at filmen ikke er ute i butikkene før en måned etter PS3-lanseringen.

Nedlastbare PS1- og PS2-spill:
SITAT
Peter Dille: The PlayStation 3 is backwards compatible from day one, with PlayStation or PlayStation 2 games. But over time, we'll be adding to the online experience by making great PlayStation games available via the PlayStation Network. You can then play them on your PSP, which we talked about, which is a really cool feature. But in addition, in the future you'll be able to play these on your PlayStation 3 as well. So I think it's a great advantage for us leveraging that great library of games that people, many of whom grew up with and giving them a taste of those again on PlayStation 3.

GS: What's the release schedule like for old PS2 and original PlayStation games to be rolled out on the PlayStation Network Platform?

PD: We want to have a lineup of games available day one so that we can give people a taste. But we also know that the beauty of the online environment is that you can add to it as you go. Whatever we have on day one, we're focused on making that a very compelling experience.

GS: So, you're talking about the Sony catalog and bringing a bunch of old games online. Does this also present the opportunity for releasing games that became cult favorites but never came out in the US?

PD: The beautiful thing about the PlayStation Network is that we have no limitation on shelf space. [...] So that's something that we're very excited about, and again leveraging that back catalog, which is something that our competitors just can't do.
[/b]
Hm, hva med Wii og Virtual Console?

Gamespot

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Lodin @ 26.10.06, 02.44) 30448
Hysj med deg, alle har forskjellig smak og det er bra. Litt som sånne karer som har dilla etter feite negerdamer. =D[/b]
Eyh, feite negerdamer er sexy. :(

On-topic: Bra å se at epp likte last.fm-signaturknappen min. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT
The first 500,000 PS3 units will ship with a full-length Blu-ray movie, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby.[/b]
Blæh! En dårlig komedie fra NASCAR-miljø. Snakker om å bomme på målgruppa. Square-Enix skulle fått ut en BR-versjon av Advent Children, nå det hadde vært noe å vise fram i high def.

Lodin

Der Waaaah
Ja faen heller. Riktignok var det spesialtilbud, men når jeg kjøpte PS2en min fikk jeg med to James Bond DVDer. Da snakker vi tøffe filmer å få med.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg fikk med Spider-Man. Ah, minnene. :)

Jeg har (mest sannsynelig) ikke fulgt helt med, for nå i dag når jeg ringte Spiderman i Oslo for å holde av et eksemplar av FFXII (NTSC(, så sa de at de ikke fikk lov til å importere mer. Hva faen?! han sa at ingen fikk lov til å selge import fra USA lenger. Så med andre ord, min amerikanske PS2 her nå i stua kan jeg ikke bruke lenger? Er det virkelig ikke lov til å kjøpe spill fra USA?

Hva tenker Sony?! Er kanskje jeg som ikke forstår, men hva er vitsen med å putte så jævli mange kjepper i hjula på forbrukerne? Først får vi PS3 ikke før i mars, og nå får vi ikke en gang lov til å kjøpe spill utenfra Europa? Det er jo en hau med spilltitler som aldri kommer til Europa. Taper de virkelig penger på at enkelte butikken kjøper spill fra USA og selger hjemme her i Norge for en høyere pris?

Kan noen forklare meg hva i **'* har skjedd? Hva er årsaken til dette, og er virkelig min PS3 fra amerika doomed?!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Førstnevnte forhold kommer av at flere Spider-Man-butikker er kjøpt opp av den britiske kjeden Game, og i Game-konseptet selger de ikke import, visstnok. Men at selgeren sa at det ikke var lov høres rart ut.

Status
Stengt for ytterligere svar.