PSN Store Updates - Diskusjon

Novastrum

Feminist-elitist
Yay, nå funker DivX-avspilling. Så vidt jeg kan se er det kun DivX 4 & 5 + "XviD"-kompilerte filer som funker. Men stort sett alt kan konverteres til det uten store problemer. Selve funksjonen funker veldig bra, og med 60 gig harddisk begynner det å ligne media-center her, ja. I likhet med de nedlastbare trailerene/demoene kan man lage sine egne animerte thumbnails fra femten sekunder på valgfritt sted i klippet. Gjør det enkelt å få et oversiktelig og stilig bibliotek. Skal kopiere inn et par Simpsons-sesonger og sjekke hvordan muligheten for å dele filer via trådløst nett funker.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Visste ikke om den animerte thumbnails-funksjonen før du sa det. Tøft! Sony er fæle til å snike funksjonalitet inn i updatene. For oss som har bakover-kompatible maskiner sies det at bakoverfunksjonaliteten er forbedret igjen. For eksempel skal nå alle PS2 Final Fantasy-spilla fungere perfekt, der de tidligere hengte seg i FMV-sekvenser. Kompatabilitetssida er oppdatert.

Juleoppdateringene i grove trekk:

EU Store:

Spill og demoer:
  • Toy Home - 3D Micro Machines hvor man kun kan styre med motion controls. Eck. Kr 59,-
  • Populous: The Beginning - PS1-spill. I motsetning til de første spillene i serien spiller du ikke gud, men en shaman som leder folket sitt. Så det er litt mer som Civ på den måten, kanskje? Kr 40,-
  • TimeShift: Multiplayer Demo
DLC:
  • Warhawk: Operation Omega Dawn - Som Terje har skrevet om her. Pris kr 45,-
  • Guitar Hero III - Gratis Boss Battle Track Pack.
  • MotorStorm - Gratis Holiday Paint Job.
Videoer:
  • Spilltrailere: Sega Rally, Kane and Lynch, Metal Gear Solid 4, Assassin's Creed, GTAIV
  • Filmtrailer: CJ7 - En Stephen Chow-film som virker veldig merkelig.
Wallpapers: High Stakes Poker, Uncharted, Pain

Themes: Retro (veldig kul), Nature, Pixels, Manga (jeg bruker denne sammen med en Okami-bakgrunn)

-----------------------------

US Store:

Spill og demoer:
  • Toy Home - $5.99
  • Trials of Topoq - For Playstation Eye. Spillet putter bildet av deg på tårnene i byen Topoq, og oppgaven din er å bruke bevegelsene dine til å guide en ball ned til bunnen. $5.99
  • Mesmerize: Distort - For PSEye. Ganske lik de andre Mesmerize-greiene, men denne reagerer på lyd også. $1.99
  • Warhawk - PS1-klassikeren! Spilte bare dette bittelitt på PS1, men jeg synes å huske det var fett. $5.99
  • Snakeball Demo - Kjør en "hover snake" over dansegulvet og fang baller og dropp dem i midten for å score poeng mens du unngår motstanderne. En slags blanding mellom Snake Rattle'n'Roll og mobil-Snake, men med multiplayer og våpen. Jeg syntes dette var ganske gay.
  • BlackSite: Area 51 Demo - Har vært på XBLA en god stund allerede. Jeg har ikke testet dette.
DLC:
  • Warhawk: Operation Omega Dawn - $7.99
  • MotorStorm - Gratis Holiday Paint Job.
  • High Stakes Poker - To nye gratis addons som legger til to nye "stiler" poker, hva enn det betyr.
  • Guitar Hero III - "Brass in Pocket" av The Pretenders, "Buddy Holly" av Weezer, "My Iron Lung" av Radiohead, $1.99 per stykk. Pluss en gratis låt: "We Three Kings" av Steve Ouimette.
Videoer:
  • GT5 Prologue - To videoer, en som viser hvordan nissen kommer seg rundt i jula, og en "Sizzle trailer" som bilnerdene kan runke over.
  • Devil May Cry 4 - "Final Trailer" Masse spoilers, hvis du er en sånn raring som bryr deg historia i disse spilla. Ser ut om Kingdom Hearts 2 all over again, spør dere meg.
  • Warhawk: Omega Dawn - Viser det nye transportflyet og det nye brettet.
  • PS3 "Universe" TV Spot - Endelig i høy oppløsning! Dette er den amerikanske reklamekampanjen, kjemist fri for franskmenn og gummimenn.
  • Tony Hawk's Proving Ground - "Mike V's Skater Story"
  • Turok - "Dino Mauling". Meh meh meh.
  • PSP Feature Video - Viser en del forskjellig stæsj du kan gjøre med PSP.
  • Uncharted - "Tech Dive: Facial Animation". Ikke rart spill bruker evigheter på å komme ut når så mye tid brukes på animasjoner som de viser i denne behind the scenes-videoen.
Filmtrailer: Strange Wilderness - En eller annen komedie med Steve Zahn, kjent fra kvalitetsfilmer som Sahara, Daddy Day Care, Joy Ride, og National Security.

Blu-ray: Oral Fixation Tour Trailer - 1080p-video av Shakira som synger Whenever, Wherever fra siste tour.

Themes: PAIN: Santa theme, PAIN: Cookie theme, og Warhawk theme

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU-oppdateringen denne uken er ganske grei. Det er den Super Stardust HD-oppdateringen jeg fortalte om i SSHD-tråden. En ting jeg ikke hadde fått med meg er at det nå er en demo også. Du kjøper altså fullversjonen av spillet fra demoen.

Den andre oppdateringen er demoen av Segas The Club. Det er Gears of War-stil, men her er du medlem i en slags klubb som har turneringer hvor man skal drepe en masse folk veldig fort etter hverandre, sånn at du holder comboen din oppe og tjener masse poeng. Temmelig teit konsept, men det ser utrolig lekkert ut, og det er sikkert en del hardcore-folk som vil like de forskjellige utfordringene. Virker som spillet er laget med tanke på highscores og leaderboards.

Tredje og siste nye ting er traileren på Sky Diving, som Lodin postet øverst på denne siden. Men screenshottet gjør ikke spillet rettferdighet. Det er mye mer bloom. :p

US Store har tatt juleferie, der er det ingenting nytt.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Eurostore har slengt opp "Final"-traileren av Devil May Cry 4, enda en sidequest/kostyme-greie til Folklore, "Fear in the Night Pack", 15 kr, og Snakeball, som vi fikk en demo av nylig. Man må låse opp spillet fra demoen, koster ca 50 kroner (ifølge Wikipedia, jeg gidder ikke laste ned demoen igjen for å sjekke prisen).

I USA har Sony lagt ut en drøss med Rock Band-låter. Åtte vanlige spillspor til en buck per stykk, og noe som kalles "Single Tracks", som koster $2,49. Aner ikke hva forskjellen er.

En spilldemo: NFL Tour. Noe fotballgreier.

Kun en video; den japanske launch-traileren for Gran Turismo 5: Prologue.

Lodin

Der Waaaah
Så langt har CES vært bare tap og sorg når det gjelder både Sony og MS. Dette bildet er det eneste bra som er kommet ut av hele greia.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dette er ikke en generell Sony-tråd, den er for PSN og har ingenting med CES å gjøre. Er du så desperat etter å få uttrykt fanboyismen din?

Lodin

Der Waaaah
Det erke fanboyisme og jeg fant ikke noe annet sted å poste det. Det der bildet er tusen ganger fetere enn å se Bill Gates drite seg ut på Guitar Hero. Kaz flipper gangsigns og gir totalt faen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU:
  • Folklore - "Pigly Pack". En ny gratis folk. Ser ut som en gris med sommefuglvinger.
  • Motorstorm - "Double Track Pack". To nye baner, 40 kroner.
  • Devil May Cry 4 - En forlenget versjon av TGS07-traileren. Det er også lagt ut fire wallpapers.
  • PixelJunk Monsters - Trailer. Ser ut som et flash-spill. Du er en liten mann som skal beskytte landsbyen din fra onde monstre.
  • Bionic Commando - Trailer 1. Har vært ute i US en stund. Verdt en titt!
US:
  • Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - PS1-spill. Har aldri prøvd dette selv. $5.99
  • Kane & Lynch - Demo. Brettet var litt kult, men demoen tillater ikke invert, så jeg klarte ikke treffe en dritt. Allerede sletta.
  • Need for Speed ProStreet - To nye biler; McLaren F1 og Bugatti Veyron 16.4. $2.99 per stk
  • Rock Band - Iron Maiden - Number of the Beast, Stone Temple Pilots - Interstate Love Song, og The Hives - Die, All Rig
  • Burnout Paradise - "GnR"-trailer. Fordi spillet er satt i Paradise City, ikke sant?
    ht!. $1.99 per stykk
  • PAIN - To themes: The Dude og Jarvis

CyberK

Finner ikke på noe.
Hvis de fikser litt på den så du kan bruke mp3er også, så tror jeg at jeg kommer til å få en liten spontanorgasme.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU:
  • NBA 08 - Demo.
  • FIFA Street 3 - Demo.
  • Guitar Hero III - Tre nye sanger fra band jeg ikke har hørt om, Extremoduro, Trust, og Ernten Was Wir Säen, for 15 kroner per sang, og en "Warner Track Pack" som inneholder tre sanger fra Linkin Park, Mastodon, og The Used, for 45 kr.
  • Folklore - "Visions of the Tower Pack". Enda fire nye sidequests, en ny Folk, og et nytt kostyme til Ellen. Kr 15,-
  • GT5 Prologue - "Prologue Trailer".
  • Brothers in Arms: Hell's Highway - Trailer.
  • Borderlands - "Debut Trailer". Et nytt spill fra Gearbox Software/2K Games
  • Cloverfield - Kinotrailer. Filmen har premiere idag i USA.
US:
  • Turok - Demo. Vedder på at det suger!
  • Blast Factor - Bundle med spillet pluss multiplayer-pakken pluss Advanced Research-pakken. $12.99
  • Masmerize: Trace - Enda en sånn "visual and aural effects"-greie som krever Eye. $1.99
  • Tori-Emaki - Skal visst være noe lignende Mesmerize-serien, men med et japansk sumi-e tema. $1.99
  • Rock Band - Tre låter.
  • Lost Planet - Trailer. Jøss, kommer til PS3 også.
  • Syphon Filter: Combat Ops - Trailer for PSP-spillet som kan lastes ned fra PSN.
  • Dynasty Warriors 6 - Trailer
  • Tre nye Themes: Call of Duty 4, PAIN: Ice Tea, og Tori-Emaki

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU:
  • PixelJunk Monsters - Det derre flash-aktige spillet vi fikk en trailer på tidligere. 40 kr
  • Civilization Revolutions - En utrolig kjip prerendret trailer som sier ingenting om spillet.
  • Call of Duty 4 - Theme og wallpapers.
US:
  • Devil May Cry 4 - Demo. Vi har en egen tråd om den.
  • PixelJunk Monsters - Jepp. $7.99 koster det i USA. Det er faktisk nesten tre kroner dyrere! Det er lagt ut en theme også.
  • Jet Moto 2 - Et futuristisk racingspill til PS1. $5.99
  • The Club - Demoen vi fikk i Europa i begynnelsen av måneden.
  • Rock Band - Tre låter fra Oasis. $1.99 per stykk eller $5.49 for en pakke med alle. Maximum får dessverre ingen glede av disse.
  • Folklore - "PSU Conest Add-on". PlayStation Underground har hatt en konkurranse om å designe en ny Folk, og her er vinneren, som du kan putte i spillet ditt gratis.
  • Stranglehold - To map packs, uten at vi får vite hva de går ut på. Og den ene heter Collector's Edition. Merkelige greier. $14.99 per stykk.
  • Lemmings - Theme. Putter forskjellige lemmings på XMB-en. Men hadde vært enda kulere hvis det hadde vært de gamle pixel-versjonene.
  • Tony Hawk's Proving Ground - "Stevie's Skater Story"-trailer.
  • Filmtrailer: Step Up 2: The Streets - Å gud nei.
  • Blu-ray-trailer: Dragon Wars - Får nok sett den gratis etterhvert. I know a guy.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Thinaran @ 25.01.08, 00.57) 99780
  • Rock Band - Tre låter fra Oasis. $1.99 per stykk eller $5.49 for en pakke med alle. Maximum får dessverre ingen glede av disse.
[/b]
Med tanke på at det er Oasis, så får ingen andre noen glede av låtene heller. Haw!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
jeg så ikke svaret til Yeti før nå. lol

EU:
  • Devil May Cry 4 - Den derre demoen ja.
  • MX VS ATV Untamed - Demo. Motorsykler vs quads og trikes? Uansett hva de gjør, så klarer de ikke å overgå tittelen Zombie vs Ambulance.
  • Fade To Black - PS1-spillet som var en slags oppfølger til SNES-klassikeren Flashback. Aldri prøvd dette selv. Kr 40,-
  • Theme Hospital - Gammel klassiker fra Bullfrog, men hvordan funker det uten mus? Eller, kanskje det faktisk funker hvis man kobler til en USB-mus, jeg vet det fantes en mus til PS1. Uansett, jeg spilte dette på PC, og det er ganske artig, men blir idiotisk vanskelig veldig fort. Kr 40,-
US:
  • Conflict: Denied Ops - Demo. Denied Ops er vel det samme som Black Ops, eller?
  • Folklore - To nye DLC-addons. "Nightmares" inneholder fire nye sidequests, en ny Folk, og en ny kostyme til Keats. "Visions of the Tower Pack" inneholder enda fire nye sidequests, en ny Folk, og et nytt kostyme til Ellen. $3.99 per stykk, eller begge i en bundle for $5.99
  • Go! Sports Skydiving - Trailer. Sikkert samme som vi fikk i EU. Nå leser jeg at dette er enda et SIXAXIS-spill. Fordi noen tror vi bryr oss om slikt.
  • Rock Band - Tre nye låter: Smashing Pumpkins - Siva, en cover av Coheed and Cambrias Ten Speed (of God's Blood & Burial), og en cover av Rush - Working Man. $1.99 per stykk.
  • Battlefield: Bad Company - "Haggard's Blog". En video-blogg fra stridssonen. Ganske meningsløs.
  • PixelJunk Monsters - Et til tema og to veggtapeter. Så dere dette spillet på forrige 1UP Show? Viser seg at det er et Tower Defense-spill. Støtter coop gjør det og.
  • Filmtrailere: Prince Caspian - Ser tøff ut. Jeg likte den første Narnia-filmen også, gleder meg.
    Prom Night - En PG-13-remake av en av de mest notoriske "video nasties" fra 80-tallet. Traileren er også skikkelig lame.
  • Blu-ray-trailere: Across the Universe - Den Beatles-musikalen.
    Daddy Day Camp - Oppfølgeren som er så dårlig at Eddie Murphy sa nei. Istedenfor fikk de Oscar-vinner Cuba Gooding, Jr. Hahaha.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU:
  • Sky Diving - Hopp ut av et fly og gjør triks med SIXAXIS-en. Kr 40,–
  • Folklore - "Malion Pack". En ny folk. Gratis.
  • MotorStorm - "Chinese New Years Gift". En ny paint job for Wulff. Gratis.
  • Turok - Demo. Har ikke blitt bedre siden sist.
US:
  • Go! Sports Skydiving - Samme som over. Hvorfor forskjellige navn i de forskjellige regionene? $4.99
  • Crash Bandicoot: WARPED - PS1-spill. Tredje spillet i serien. $5.99
  • Lost Planet - Multiplayer-demo!
  • MotorStorm - "Chinese New Years Gift". Se over.
  • Rock Band - Tre nye låter: Kiss - Calling Dr. Love, B-52s - Roam, og Faith No More - We Care a Lot. $1.99 per stykk.
  • MLB 08: The Show - "First Look". Baseball. Blæh.
  • Uncharted: Drake's Fortune - "Final Trailer". En slags musikkvideo.
  • Burnout Paradise - To launch-trailere og en developer diary.
  • Conflict: Denied Ops -"Dev Diary 1". Julian Foxall forteller om hvordan han liker ting som eksploderer.
  • Filmtrailer: WALL-E - Trailer 2. Å HERRE SÅ LEKKER DEN SER UT I 1080p!
  • Blu-ray-trailer: 30 Days of Night - Historien om tidenes mest ineffektive vampyrer og hvordan de ikke klarer å finne en liten gjeng med folk som har gjemt seg på et loft, selv med 30 dagers tid til å lete.

Forbanna idiotisk at Motorhead ikke er tilgjengelig på norske PSN Store, men i resten av europa er den det. Vet noen om dette har skjedd før, og om de har blitt tilgjengelig før eller siden?

D

Deleted member 91

Gjest
Må bare få si lol, rofl og/eller lmao til den derre Conflict: Denied Ops-demoen. Detta skulle altså være en revisjon av Conflict-serien (som forøvrig var ganske stas i de gode, gamle PS2-dagene: Split-screen co-op, kjøretøy, kule våpen, og valgfri stealth), med mer fokus på samspill med partneren din (til den grad at de fjerna 4-player co-op, som var litt av attraksjonen ved de gamle spilla), førsteperson istedet for tredjeperson, et cetera. Istedet ble det, som jeg og en kamerat kjapt fant ut, en bøtte med bæsj. Vi kjørte igang demoen over System Link, og bortsett fra at våpnene var noe av det kjedeligste jeg noensinne har skutt i et tv-spill, var det fryktelig generisk leveldesign, grusomme effekter, og litt sånne glitcher kasta inn her og der (kompisen min falt gjennom gulvet og døde iløpet av det første minuttet). Conflict: Desert Storm-spilla hadde alltid en viss sjarm, til tross for den smågroggy grafikken og relativt tamme AI-en. Denied Ops, derimot, er så uinspirert og sjarmløst det kan bli. Dessverre. :/