PSN Store Updates - Diskusjon

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, da har man testa demoen til echochrome, og... jeg er faen ikke overbevist. Greit nok at grafikken skal være minimalistisk, men dette er så simpelt at jeg har vansker med å engasjere meg. Demoen har heller ikke noe uttrykt mål, noe som får hele greia til å virke meningsløs. Kan godt hende de drar noen fetere triks med fullversjonen, men dette her var ikke lovende. En annen ting er at det der perspektivgreiene ikke er til å stole på. Var ett brett i demoen (hele demoen består av tre brett pluss fem pissenkle opplæringsbrett) hvor det faen ikke var mulig å få gubben til å falle ned på den bjelken jeg ville, men da jeg snudde perspektivet nesten helt i bånn gikk det an å få ham ned på en annen bjelke. Virker nesten som om det bare går an å følge den riktige løsningen, og da synes jeg mye av poenget blir borte. Hmm.

Kan så klart godt hende dette med kald og fjern spillopplevelse er hele poenget, men da må man virkelig ville like spillet for å sette seg ned med det, og sånt har jeg lite tålmodighet for.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jau. Slang ned flere videoklipp fra Haze (takk til Thinaran for tips, teite meg trodde jeg fikk opp alt om Haze da jeg gikk inn fra Latest-menyen), ooog "auda" er fortsatt det jeg sitter med i bakhodet, gitt. De små klippene som viste fram gameplay og forhistorien var greie nok, med unntak av at forhistorien led massivt av skinkete skuespillerprestasjoner-syndromet og at gameplayet mest fikk meg til å fokusere på hvor komplett uttrykksløs hovedpersonen så ut. Intervjuet med designerkisen framkalte en "okay, men..." etter hver setning, omtrent. Jeg mener: Mantel-soldatene ser en "redigert" versjon av virkeligheten ment for å framstille kampen som om de alltid har overtaket. Hvor faens teit er ikke det? Og hvis jeg skal gå rundt og knerte folk ved enten å daske dem på nesa for så å stjæle hagla deres eller ved å late som om jeg er dau for så å sprette opp bak dem, mistenker jeg at det blir litt gammalt litt fort. På den annen side var den siste kommentaren i intervjuet at "Haze kommer i november 2007", så det er fortsatt håp. Håper jeg.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
EU:

• Ape Quest - Nedlastbart spill til PSP. Apene fra Ape Escape: Nå turbasert! Spillet koster kun 75 kronasjer, så det er sikkert ikke veldig omfattende. En demo kan også lastes ned.
  • Kane & Lynch - Fragile Alliance Maps Trailer. Kommer visst fire nye multiplayer-kart til dette spillet. :gjesp:
  • Need for Speed ProStreet - Nye biler, hva annet? Extender Pack Premium Car inneholder Aston Martin DBR9, Porsche Carrera GT, Lamborghini Gallardo Superleggera, Porsche 911 GT3 RS, Lancia Delta Integrale Evo, og Dodge Challenger Concept. Premium Car-pakke 2 inneholder Koenigsegg CCX, Mercedes-Benz SL65 AMG, Aston Martin DB9, Audi R8, Porsche 911 GT3, og Honda S2000. Pakkene koster 40 kroner per stykk. Du kan også laste ned Mclaren F1 og Bugatti Veyron 16.4 for 25 kr per stykk.
  • Snakeball - Team Mode Pack. Woo, betale for ting som burde vært i spillet fra begynnelsen! 25 kroner for at spillet skal støtte lagbaserte kamper.
  • HAZE - Theme og bakgrunnsbilde.
  • Rainbow Six Vegas 2 - Theme.

USA:
  • echochrome - Kan nå lastes ned til PS3 og PSP. $9.99 koster det … per versjon. Hadde vært kulere hvis Sony hadde latt oss spille PSP-versjonen som Remote Play istedenfor at man må laste ned den til $9.99 også. En ny trailer og fire wallpapers er også lagt ut.
  • Dark Sector - Demoooooo.
  • Rock Band - Bare tre nye låter denne uka: Red Tandy og Time-Sick Son of a Grizzly Bear av The Mother Hips, og Smashing Pumpkins - Zero. $1.99 per stykk.
  • Kung Fu Panda - Trailer. Storfilm = Filmspill = Drittspill. Tre wallpapers også.
  • NBA Ballers: Chosen One - TV Spot.
  • Battlefield: Bad Company - Redford's Blog.
  • Dead Space - Nytt horrorspill som kommer ut til Halloween. To teaser-trailere.
  • Turok - "Kane" og "Bring It" gameplay-trailere. Kjeften, ingen bryr seg om dette spillet.
  • Wyclef Jean - Fast Car musikkvideo. Den som det var så mye mas om forrige oppdatering. Videoen vil kun ligge på PSN i en liten stund, så hent den nå. (Hvis du bryr deg)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Felles:
  • Haze - Demo! Begynnelsen av det kommende spillet. Demoen støtter opptil fire spillere i coop. 1,5 GB
  • Race Driver GRID - Multiplayer-demo. Bilspill fra Codemasters.
  • Guitar Hero 3 - Def Leppard Track Pack: Nine Lives (Live), Photograph (Live), og Rock of Ages. Muse Track Pack: Exo-Politics, Stockholm Syndrome, og Supermassive Black Hole. 45 kr per pakke.
  • Mirror's Edge - Gameplay Trailer. Ser ut som et førstepersons parkour-spill. Kan det være no?

EU:

• Condemned 2: Bloodshot - Demo.
  • High Velocity Bowling - PSN-spill som har vært ute i USA en stund. 59 kr. En ny figur, Mike 'The Strike', kan lastes ned for 7 kroner og 95 øre.
  • Street Sk8er - PS1-spill. Kr 40,-
  • Army of Two - SSC Challenge Map Pack. Fire nye co-op-maps for SSC Challenge Versus Mode. Kr 45,-
  • PlayStation Day 08 - Ti videoer fra PlayStation Day-eventen sin pressekonferanse. Har ikke sjekka ut noen, det virker som det bare er Kaz som står og prater. Og det er ikke morsomt med mindre det er live.
  • Siren: Blood Curse - Trailer for det nye Siren-spillet. Ryktene vil ha det til at det er episodisk, for PSN.
  • Secret Agent Clank - Trailer for nytt PSP-spill.
  • Motorstorm 2 - Motorstorm is Back teaser trailer.
  • Buzz! Quiz TV - Trailer.

USA:
  • The Bourne Conspiracy - Demo. Ikke testet ennå, men jeg hører den skal være tøff. QTE-hatere, beware!
  • SOCOM: Fireteam Bravo 2 - Wherever Freedom is Threatened, the SEALs Are There. PSP-demo.
  • Rock Band - Scene Pack 1. Med Fall Out Boy - This Ain't a Scene, It's An Arms Race, Angels & Airwaves - It Hurts, og Yeah Yeah Yeahs - Date with the Night. $5.49 for pakken, $1.99 per låt.
  • Wheelman - Gamer's Day Trailer. Ah, så det er det Vin Diesel har drevet med den siste tiden. Han er hovedpersonen i dette nye actionspillet.
  • Mercenaries 2: World in Flames - Payback Trailer.
  • Overlord: Raising Hell - Trailer 1. Endelig på PS3, med eksklusiver og Raising Hell-pakken allerede integrert.
  • TNA iMPACT! - Gamer's Day Trailer. Rasslin'-spill.
  • PLAYSTATION3 "What You Need" Video. PSthreeeee! It's all you neeeeed! Sing it with me now!
  • PixelJunk Monsters - DLC-pakken Encore, med 15 nye brett på et nytt kart. To nye veggtapeter og et theme også.
  • Filmtrailere: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Iron Man, og The Love Guru.

Bourne demoen var konge!! Men jeg håpa at grunnen til at vi ikke har hørt noe fra Vin Diesel var at han var død eller noe... Men nei da.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lite tips: Ikke bøll med Vin Diesel.

oma

Village Drunk
Jeg syns bourne demoen var temmelig døll. Kampsystemet virket som en dårlig utgave av det som var i Uncharted: Drakes fortune, og cutscenene som var der (selvom det bare er demoen) var ett hån mot filmen(e), skytingen var også ganske shady. Og bilkjøringen er ett kapittel i seg selv, herrejerremi.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde akkurat Bourne-demoen, og jeg syntes den var svinaktig tøff. Utrolig cinematisk, uten at du mistet kontrollen over spillinga. Skytinga kunne sikkert vært bedre, og jeg hater sånne Quick Time Events av typen "Du trykte ikke rett knapp, game over. Kos deg med 30 sekunder loadetid." Men jeg likte demoen veldig godt. Og hvordan kan du hate på melee, når Takedown-manøveren gjør at du smeller motstanderen inn i nærmeste objekt, som så deformerer seg realistisk, uansett om det er et skrivebord, en radiator, et whiteboard, et el-panel, eller panseret på en bil?

Wanna play this game.

oma

Village Drunk
Takedown-manøveren var noe av det eneste jeg forsåvid likte litt med demoen, men ting slutter å være realistisk når det alltid står noe deformerbart i nærheten. Hvor mange serveringsbrett er det egentlig i en etage i en ambasade egentlig? Hadde man i det minste hatt litt mer kontroll over hvor man kunne take-them-down så hadde det vært kult, men nå er det "press circle for animated über attack!". Syns også takedownen burde blitt mer implementert i selve realtime kampen, og ikke skiftet kameravinkel drastisk og fått en cutscene i slåsskampen. (Litt Steven Segal aktig faktisk)

Utrolig cinematisk er forsåvidt også riktig, men herregud for en dårlig gjenngjeldelse av Bourne filmen! Gnøh, har sett dem ett par ganger og er ganske så missfornøyd egentlig. Hvertfall med tanke på cutsenene man fikk se, og interaksjonen fra cutseenens slutt til spillingens begynnelse, i ett tilfelle så snakker man med en kis i Bourne byggningen og får beskjed "he must not reach that plane" - woosh! så er man plutselig på en togstasjon? Wtf? Ikke at sånt ikke er unormalt, men det minnet om cutscenen i begynnelsen på Syphon Filter.. - Og ellers, selvom det ikke hadde vært en gjenngjeldelse på en film, om dette hadde vært en eller annen form for standalone spill ikke basert på noenting, så hadde cutscenene ikke holdt mål.

Det eneste positive med demoen var selve løpingen, alt som skjedde mellom interaksjonene, quick time eventsene var kanskje litt _for_ quikke men om man greier å naile dem, så får man litt den følelsen av å være på flukt. Til fots, det forferdelige bilbrettet vil jeg ikke tenke på en gang. Arcade versjon av GT3. Gah

Er veldig uenig med deg egentlig. For det første vet vi ingenting om hvordan cutscenene blir i forhold til hva som skjer i spillet, dette er en DEMO og følger ikke nødvendigvis det som blir handlingsløpet i spillet. Devil May Cry 4 anyone? Jeg var absolutt ikke alltid i nærheten av noe knuselig, flere ganger så gikk fienden enten i gulvet eller rett i veggen. Jeg synes det var konge at de putta inn cutscenes i kampen til takedowns, gjorde bare at takedownsa fikk mer oppmerksomhet og så kulere ut. Jeg synes kampsystemet var enkelt, men det fungerte godt. Bilkjøringsdelen av demoen synes jeg var alt for kort til å kunne uttale meg noe særlig, da den var over nesten før den begynte, men jeg skal være enig i at jeg ikke var overveldet av akkuratt den delen. Løpe og fighting delene av spillet var absolutt mine favoritter på demoen.

Jeg likte også demoen, hovedsaklig for den var ganske intens mesteparten av tiden, og da er jo det viktigste naila. De kunne dog ha droppa bilkjøringa helt, og endret på kontrolloppsettet når man har fremme en gønner, men det var koz nok til at jeg kjøper det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn protip så er Bourne-spillet basert på bøkene og ikke på filmene.

oma

Village Drunk
Hvorfor ha med cutscenes i det hele tatt om de bare skal vise småsnutter av potensielt lengre filmer? Bare for å vise CG skills? Klar over at det er en demo, men det de viste i cutscenes var ikke lovende på _noen_ _som_ _helst_ _måte_. (Uansett om det er basert på film eller bøker når bøkene har rykte på seg for å være minst like gode som filmene)

Har du prøvd ut fighting systemet til Uncharted? Om ikke, last ned den demoen på PSN å prøv det ut bare for å oppleve forskjellen. Joda, det er mange forskjeller som slowdowns, ikke mulighet til å blokke, og autocombat win om man trykket riktig kombinasjon i Uncharted som gjør at de ikke er så ekstremt sammenlignbare, men det føles ikke bra nok gjennomført i Bourne sammenlignet med Uncharted. Føles også ekstremt unaturlig å løpe fra militæret, også: stoppe opp for å sloss, _til en KO_ , for så å løpe videre.

Fakeeditetteråhaprøvdigjen: Også ekstremt irriterende med kampene er at det er jo faktisk en cutscene før slossingen, man får ikke på noen måte velge hvem man sloss med heller egentlig..

Meh, det minner meg faktisk om ett spill på ps2 jeg ikke husker hva heter atm btw

Realedit: Må spise litt ord, sprinting Takedown var faktisk ganske fett, og får det faktisk til å føles litt skikkelig ut

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa akkurat Bourne-demoen selv siden flere skriver her at den var bra, og det jeg lurer på er hva faen dere dreiv med rett før dere prøvde denne demoen som fikk den til å framstå som noe mer enn lunkent piss. Første Quick-Time Event-greia registrerte jeg ikke en gang, jeg så en port som lukka seg og lurte på hva faen jeg gjorde feil. Tredve sekunder med loading og tre sekunder med spilling seinere prøvde jeg igjen, så QTE-indikatoren akkurat litt for seint og trykka X akkurat idet porten daska i golvet. Ytterlige tredve sekunder med loading og tre sekunder spilling seinere så jeg QTE-indikatoren og trykka X, bare at jeg fikk fail igjen fordi nå skulle jeg ha trykka firkant. Sånn var det hver eneste jævla gang det kom en QTE i løpet av resten av demoen (jeg orka å spille i cirka tolv minutter), og mitt ønske for disse bitene i det ferdige spillet er at de som står ansvarlige for dem skjærer av seg huet. Alternativt så ser jeg vilt fram til den dagen kommer hvor jeg må trykke tastekombinasjoner på fjernkontrollen min for at DVD-en jeg ser på ikke bare skal spille den siste scena om og om igjen inntil jeg gjør det riktig. Quick-Time Events kan reise rett til hælvete så lenge de er implementert på denne måten, og ikke som i f.eks. Fahrenheit. Der gikk det mer på å øve seg opp for å påvirke handlinga, det var ikke en binær prosess.

Slåssinga klarte jeg meg utmerket gjennom fordi det er laga sånn at du kan sitte og mashe firkant og trekant konstant, holde X et par sekunder for å blokke, og gjenta til du har nok adrenalin til å mose huet til en kis i veggen. Vi har kommet langt siden Final Fight, dere. Skytinga var - som tradisjonen er om dagen - den samme som i alle andre tredjepersonsspill med skyting (dvs. trykk X for å dukke bak en vegg), bare døllere. Det var ingen dynamikk i våpenspillet, og AI-en til fiendene var såpass at de fortsatte å skyte selv om det var et jævla tog mellom meg og dem. Grafikken var et lite hakk over det jeg forventer av et PlayStation 2-spill, med andre ord lite imponerende.

Hvis dette spillet ikke synker som en stein ei uke etter at det blir utgitt er det noe rart på ferde.

Sier du det? Jeg bomma første gangen til at jeg ble klar over at det ville komme slike QTE greier. Etter det bommet jeg ikke på en eneste. Å jeg har ikke noen fantastisk reaksjonsevne akkuratt. Sikker på at du ikke hadde røyka noe du skulle latt være før du spilte det?