[Vita] PSVita - med touch både her og der!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Ja, har sett det, virker bra. Ikke helt i "noe nytt"-territorium, men et spill jeg kommer til å plukke opp når jeg en gang skaffer meg Vita.
 
#23
Har ingen annen grunn til å ha lyst på denne enn Persona 4: The Golden, så gidder ikke bruke noe penger på den nå. Koser meg fortsatt med 3DS, faktisk. Prøvde Vita på gamestop og ble ganske uimponert, grafikk er grafikk, men jeg må si at jeg syntes knappene var gode å trykke på.
 
#24
Dere som har den hvordan er batteritiden? (uten wifi/3g på) har tenkt å gå til annskafelse av en siden den vil være perfekt for 10+ timers flyreisene jeg ofte tar
Denne her burde fikse batteritiden din, skjønt eg trur Trigger Grips fra denne siden gir bedre kontrollfølelse pga triggerknappene. Får berre håpe dei kjem til Norge snart.

I andre nyheter har eg testet Near-funksjonen sånn passelig no. Skal vi sammenligne med Streetpass? Vel, joda, på ein måte, bortsett fra at du faktisk kan aktivt kommunisere med folk du er i ein viss kilometerradius av. Det er så enkelt som at du velger å aktivere Near på din PSVita og kor mykje du vil dele, så oppdaterer du din status og vips har du plassert deg på kartet med informasjon om dei siste spela du har kost deg med og kva du synes om dei, om du ønsker. Eg søkte kjapt i nabolaget og fant rundt 20 stykker med Vita og sendte eit par meldinger her og der, sendte venneforespørsel til dei som hadde spel eg kunne fleirspele med. Unit 13, for eksempel. Neato. Det står også på kvar profil når dei sist oppdaterte sin informasjon så man lett kan finne ut om dei hadde nylig aktivitet. Man kan til og med sende bilder, rett i meldingen! Får håpe Nissepikk ikkje finner veien sin inn her men dette åpner så klart for temmelig creepy muligheter. I tillegg kan du motta bonusmateriale på samme måte som med Streetpass, men du trenger ikkje nødvendigvis eie spela du mottar gaver til. Fekk eit eller anna random til Modnation Racers, for eksempel. Mens man kan få "high level targets" til Unit 13, noke eg ikkje har fått enda. Da kjem.

tldr:
Near er AWESOME! Skjønt, ikkje 100% realtime. Who cares.
Jo meir eg bruker maskina jo meir begeistret blir eg. Gruser 3DS og PSP så inn i granskauen!
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Eg søkte kjapt i nabolaget og fant rundt 20 stykker med Vita og sendte eit par meldinger her og der, sendte venneforespørsel til dei som hadde spel eg kunne fleirspele med. Unit 13, for eksempel.
:brainfuck:
Og sånn ellers har Sony drept Zipper Interactive fordi de mekka Unit 13 fordi det var bare ok og ikke totalt middelmådig sånn som Socom.
 
#26
Var innom HMV litt tidligere i dag og fikk testet Vita for første gang. Virket som en solid maskin og kjente det klødde i kjøpemuskelen. Men det ble ingen kjøp siden det finnes bare ikke nok spill til den som interesserer meg noe særlig, bortsett fra Uncharted.
Så det ble ingen Vita til tross for kløen. Jeg venter til det kommer flere spill. Pluss det kommer garantert nye versjoner av maskinen, ergo ingen hast.
 
#27
Eg var så heldig å finne spel som appellerte til meg umiddelbart, håper berre maskina selger godt nok til at dei ikkje stenger ned fleire studio.. Prisen på Unit 13 var grei nok til at eg ikkje kjem til å sutre over manglende fremtidig DLC, men svarte så eg klikker om dei plutselig fjerner online samarbeid, for det var artig! Satte meg ned og testet det med headset, og hørte godt samarbeidspartneren på andre linja som helst ville snakke spansk eller fransk, og gav seg før brettet var over. Blir bedre med ei ordentlig venneliste vil eg tru. Ikkje noke lagg å snakke om heller, fungerte like glatt som Resident Evil Revelations på 3DS, som var ei draum å spele online.
 
#29
Masse nytt for Disgaea 3-fans med andre ord.

Guh, eg klør i fingra etter å kjøpe nye spel heile tida! Håper egentlig eg kan finne Uncharted til ein billig penge ein eller annen plass, fekk prøve fullversjonen og det var sinnsjukt mykje artigere enn det ræva brettet man fekk prøve i demoen. Synes no eg. Kjenner ein som skaffet seg Vita tidlig også, han har spelet. Får sjå om eg ikkje berre bytter mitt Unit 13 mot det når vi begge er lei spela våres.
 
#30
Så, hvordan er ståa nå, noen måneder etter? Føles det som denne dingsen tanker drastisk raskere enn PSPen gjorde det, eller kommer pila til å snu, alle skaffer seg Vita, og så blir vi så gode venner atte? Finnes det noen must-haves enda?
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Gravity Rush er vel det eneste orginale spillet som regnes som virkelig bra til maskina. Sånn ellers er portene av Rayman Origins, Mortal Kombat og Disgaea 3 også bra gjennomførte, men ehh. Vikke ta i med en ti fots pinne.
 
#32
Leser at mange setter Uncharted: Golden Abyss som det nest beste Uncharted spillet (bak 2'ern), så hvis man liker de, så er jo det et must-have tydeligvis. Blir ihvertfall for meg når jeg plukker opp en Vita - som blir når støtten for PS1 spill er radikalt forbedret.
 
#33
Min er lånt bort til ein kompis, Mortal Kombat er ein bra port og Uncharted er ikkje mindre enn imponerende. Gleder meg til ps1-støtten kicker inn. ;-)

Stresser ikkje så veldig med denne maskina. Har Chrono Trigger å runde først uansett. Kom nettopp i posten. ;-)
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Unit 13 er vistnok også helt greit. Generisk som faen shootan, men det er et av få spill som bruker de nye funksjonene riktig og ikke bare er masse gimmicks som Uncharted osv.
 
#35
Leser at mange setter Uncharted: Golden Abyss som det nest beste Uncharted spillet (bak 2'ern), så hvis man liker de, så er jo det et must-have tydeligvis. Blir ihvertfall for meg når jeg plukker opp en Vita - som blir når støtten for PS1 spill er radikalt forbedret.
Syntes det var pussig, spilte Uncharted 3 rett før Golden abyss og må si førstnevnte var mye mer solid. Golden Abyss er ikke så artig, slossingen er heller kjedelig, for mye av de samme angrepsanimasjonene. Frameraten er ikke helt stødig alltid og det er enda mer lineært spør du meg enn U2 og U3. Siktinga med konsollen kan være kjekt da. Syntes terningkast 4 som en del har gitt passer spillet greit, max en svak 5, siden det er på en håndholdt maskinvare.

Ellers er jeg enig at Rayman er strøkent på Vita. Ninja Gaiden Sigma Plus er også ikke noe halvgæli port. Super star dust Delta kan være morrosamt i ny og ned. Demoen til Wipeout var bra, har dog aldri testa PS3 spilla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Har fått meg no Vitaings i hus jeg også, gitt. Førsteinntrykket er at det er en PS3 med touch, som får plass i sekken (eller lomma, hvis du har store lommer) og har mindre rotete operativsystem. Veldig likt iOS, bare litt mer spenstig (noe som så klart ikke er udelt positivt, siden det også er mer rotete). Liker uansett multitaskinga i Vita mye bedre, og det at den har ordentlige kontroller er veldig stilig.

Har så langt bare testa litt MotorStorm RC, Stardust Delta og noe gratis jall kalt Frobisher Says. Motorstorm var omtrent som å spille go'e gamle Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road på NES, Stardust var Stardust, og Frobisher Says var WarioWare bare mekka av briter og ikke like kult. Jo, testa også demoen av Lumines, og det var Lumines. Spilte med litt lav lyd og syntes musikken på første brett var litt kjent, og joda, etter hvert hørte jeg at det var den der jævla Played Alive med Safri Duo. Hmmm. Har akkurat installert Gravity Rush, så nå gleder jeg meg her. Forøvrig en positiv overraskelse at de ånklie spillene kosta i underkant av 300 spenn, skulle vel bare mangle når man MÅ kjøpe minnekort til 500 flis men likevel.

Ja forresten fy fasan det tar lang tid å starte opp spill på denne maskinen, fy fasan sier jeg bare.
 
#38
Men.. Hæ? Den videoen er satt opp som ny fra 21 juni, men eg har då virkelig sett den før. Lenge før "utgitt dato" også.

Men men. Velkommen i klubben, Yeti. Friend me plz. :)
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#40
noen som kan anbefale en slik ein sleeve/bag/beskytter sak til vita