[Vita] PSVita - med touch både her og der!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
"Mekk en PS1-emulator" sto vel lengre ned på lista enn "få faenskapen ut i butikk".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
Ja, og hvis noen trodde at det bare var å kopiere over PS1-spillene du har installert på PS3-en så neida du må laste dem ned på nytt og kopiere dem over FØR du installerer dem såklart. :argh:
 
#66
Så evig approved. Men altså, jeg spilte jo PS1-spill på PSP-en min også? Hvorfor er dette en greie på Vita?
Større skjerm, dual analog kontroll (for dei spela som kan trenge det) og.. Vel, intet annet. Bonusinnhold.

Litt irriterende å måtte kopiere over spela på den måten, men greit å ha PS3'en som backup-hub.
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Den lista til USA er forresten bare piss, det er kun spilla de selger til Vita eller no. Stort sett alle spill funker å legge inn, men man må enten allerede ha dem eller "kjøpe dem til PS3 eller PSP". Muligens er det sånn i Europa også?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Jepp, sånn er det. Da jeg var innom PSN på Vitaen i går, var det ikke et eneste PSOne-spill å se, men jeg fikk da overført både Pong og (hnng) Final Fantasy VII likevel.
 
#69
Jaja. Blir å handle på PS3 enn så lenge. Synd Jumping Flash oppfører seg så jævlig merkelig til tider. Som om kontrollen fucker opp av og til.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
Men dette da?



Nei, ikke Ico på Vita, men Ico på PS3 spilt via Remote Play. Hvor mye koster det'a HEHE du har selvfølgelig Ico & Shadow of the Colossus HD-bundlen allerede så det er bare å laste ned en patch om noen dager. Skugga åt Kolossen kommer etter hvert, ryktes det. ^^
 

Terje

mostly harmless
#71
Bør nevnes at det funker bare hvis du har den digitale utgaven. Går ikke med disk-versjonen. Det ryktes ikke bare om kolossen, patcher som aktiverer remote play er visst på vei til en god haug med spill. Tror jeg blir å elske dette når jeg er på reisejobb. De gangene jeg får tak i nett-tilgang da, det funker vel ikke med 3G.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Jeh, men akkurat som Sound Shapes så kommer det til PS3 og. Det er fett at man får begge versjoner til prisen av en, men det gir ikke mye grunn til å ville ha Vita. Skal uansett coppes.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#75
Så knallmoro ut. Regner med at ps3 og vita kan co-oppe sammen?
 
#76
Jeh, men akkurat som Sound Shapes så kommer det til PS3 og. Det er fett at man får begge versjoner til prisen av en, men det gir ikke mye grunn til å ville ha Vita. Skal uansett coppes.
Det er jo akkurat det som er salgsargumentet, du kan spele både på stor skjerm og i senga evt på bussen/hotellrommet. I tillegg er det sammenkoblingsmuligheten som er dritstilig; Minikart på Vita og spel på stor skjerm. Det å kunne velge greier på kontrolleren, som altså er Vita'en synes eg også virker utrolig lovende. Blir å kjøpe LPB2 på grunn av dette! Du er kanskje ikkje i målgruppen siden du har fri tilgang til spel på stor skjerm når du vil, og muligens oftest er heime?

Så knallmoro ut. Regner med at ps3 og vita kan co-oppe sammen?
Det går, yep! Veit ikkje om det fungerer online på den måten enda, men håper.
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Sånn. Updater til spill og sånn er ute så nå kan dere spille ICO, Shadows of the Hurfedurf og God of War "på" Vita. Noen test ut og gi trip report.
 
#78
Joda flott og fint, bortsett fra at eg ikkje FINNER oppdateringene anywhere. Må eg starte spelet først kanskje? Hmm. Prøver det, eg. Fiint!

Brb!

Back, det funker fint faktisk. Får best forbindelse om eg kjører via internet, merkelig nok. Må være nettverksinnstillingene mine her. Men pokker ta, dette fungerer virkelig! Blir å skaffe meg Ico og Shadown Of The Colossus veldig snart for dette her!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#79
Ok det er et ganske sweet selling point, om det skulle funke over 3G snakker vi butikk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
De påstår iallfall at det funker over 3G.

Testa selv, PS3-en står bak en vegg i forhold til ruteren og med shabby nettforbindelse i utgangspunktet blir det ikke spesielt awesome frihetsfølelse her i kåken. Får se om jeg gidder å flytte på saker og ting sånn at det kanskje går litt bedre.