Røverkjøp

#81
På Elkjøp selger de billige Dvd-er, som Intolerable Cruelty (49kr!), Kill Bill Volume 2 (129 kr), Passion Of The Christ (129 kr), Troja (139 kr) og The Day After Tomorrow (139 kr).

På internettsiden står det at The Day After Tomorrow koster 199 kroner, men det står i reklamebrosjyren at det koster 139 kroner, så det skal gå an å få kjøpt den til 139 kroner...

Disse kan man få kjøpt til 99,-
50 First dates
Team Antonsen vol. 1 (trolig også vol. 2)
Bad Boys 2
The Last Samurai
Love Actually
2 Fast 2 Furious
Charlies Angels: Full Throttle

Alt dette står i reklamebrosjyren, men tenkte det gikk an å skrive det her uansett...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...roductpage_text

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...roductpage_text
 

Kilik

Lokal moderator
#89
Play.com har en rekke Players Choice-spill til GC til £17,99 som er rundt 210 kroner for øyeblikket. Dette er faktisk effektivt under tollgrensa på 200 kr. da portokostnader er inkludert i prisen fra Play og porto skal trekkes fra når tollvesenet beregner varens verdi. Ergo koster disse deg 210 kr. INKLUDERT FRAKT:

The Legend Of Zelda: The Wind Waker
Soul Calibur 2
Wario Ware, Inc.: Mega Party Games
Super Smash Bros. Melee
Super Mario Sunshine
Pikmin
Metroid Prime


GTA: Doble Pack (GTAIII og Vice City) til PS2 selges også til 210 kr.. Snakk om verdi for pengene...

Play selger også Viewtiful Joe som nettopp har kommet til PS2 til en latterlig lav pris: £14.99 = 174 kroner.. Og ikke minst Soul Calibur 2, Splinter Cell, Timesplitters 2 for Xbox til meget lave 139 kr.
 
#90
Faen, da er jeg blitt svindlet. Har betalt toll for 3 av 5 spill på 17.99£. Skal se om jeg finner kvitteringen på tollen fra posten når jeg kommer hjem fra jobb og hente de 300 kronene de skylder meg. Men har dere noen linker til noen lover og slikt som bekrefter dette, sånn at jeg har dokumentasjon på alt dette? Eventuelt må jeg ta med meg play sine regler også? Altså bevise at de opperer med priser inkludert porto?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#91
Opprinnelig skrevet av Kilik@30.10.2004, 13.21
GTA: Doble Pack (GTAIII og Vice City) til PS2 selges også til 210 kr.. Snakk om verdi for pengene...
Ja, der datt den ned i handlekurven ... Selv om jeg egentlig ikke har råd til det. <_<
 

Kilik

Lokal moderator
#92
Opprinnelig skrevet av Egle@30.10.2004, 19.58
Faen, da er jeg blitt svindlet. Har betalt toll for 3 av 5 spill på 17.99£. Skal se om jeg finner kvitteringen på tollen fra posten når jeg kommer hjem fra jobb og hente de 300 kronene de skylder meg. Men har dere noen linker til noen lover og slikt som bekrefter dette, sånn at jeg har dokumentasjon på alt dette? Eventuelt må jeg ta med meg play sine regler også? Altså bevise at de opperer med priser inkludert porto?
127286​
Leste en sak om det for noen måneder siden i Dagbladet eller hva det var om en fyr som hadde sendt inn klage til tollvesenet pga. det der...

EDIT: HER er om en person som var i nøyaktig situasjon som deg. Han fikk pengene tilbake etter en klage...
Ifølge DinSide er de laveste portosatsene fra Play på 21 kr. Altså skal noe som koster 221 kr. på Play gå gjennom tollen uten problemer.
 
#95
Agahnim: Det kostet 210 kroner, som Kilik tidligere nevnte. Har nå gått 8 dager siden jeg fikk e-post om at "Your order has been posted". På e-posten står det "Please allow 3-5 days delivery time", dvs. at det er gått tre dager over det de har satt som maks tid for leveransen. Har bestilt fem varer på play, og alle har kommet innen 3-5 dager. Men dette var altså på grensen når det gjelder toll, men det skal i følge Kilik være under grensen.

Beklager off-topic...
 
#96
Opprinnelig skrevet av Tyggen@12.11.2004, 16.39
Agahnim: Det kostet 210 kroner, som Kilik tidligere nevnte.  Har nå gått 8 dager siden jeg fikk e-post om at "Your order has been posted".  På e-posten står det "Please allow 3-5 days delivery time", dvs. at det er gått tre dager over det de har satt som maks tid for leveransen.  Har bestilt fem varer på play, og alle har kommet innen 3-5 dager.  Men dette var altså på grensen når det gjelder toll, men det skal i følge Kilik være under grensen.

Beklager off-topic...
134458​
Hvis jeg ikke tar helt feil er tollgrensa 200 kr!
 
#97
Smart Club selger Need for speed underground2 til 499,- med 200% prisgaranti. Elkjøp har samme spill til 399,-. Løp til Smart Club og kjøp spillet til 299,-, husk dokumentasjon.
 
#98
Ayreon:
Sitat fra Kilik
Leste en sak om det for noen måneder siden i Dagbladet eller hva det var om en fyr som hadde sendt inn klage til tollvesenet pga. det der...

EDIT: HER er om en person som var i nøyaktig situasjon som deg. Han fikk pengene tilbake etter en klage...
Ifølge DinSide er de laveste portosatsene fra Play på 21 kr. Altså skal noe som koster 221 kr. på Play gå gjennom tollen uten problemer.

Play.com har en rekke Players Choice-spill til GC til £17,99 som er rundt 210 kroner for øyeblikket. Dette er faktisk effektivt under tollgrensa på 200 kr. da portokostnader er inkludert i prisen fra Play og porto skal trekkes fra når tollvesenet beregner varens verdi. Ergo koster disse deg 210 kr. INKLUDERT FRAKT:

The Legend Of Zelda: The Wind Waker
Soul Calibur 2
Wario Ware, Inc.: Mega Party Games
Super Smash Bros. Melee
Super Mario Sunshine
Pikmin
Metroid Prime


GTA: Doble Pack (GTAIII og Vice City) til PS2 selges også til 210 kr.. Snakk om verdi for pengene...

Play selger også Viewtiful Joe som nettopp har kommet til PS2 til en latterlig lav pris: £14.99 = 174 kroner.. Og ikke minst Soul Calibur 2, Splinter Cell, Timesplitters 2 for Xbox til meget lave 139 kr.

Les de forrige postene først, det kan lønne seg.
Men jeg har fortsatt ikke mottatt spillet, nå har det gått 14 dager. Noen som har betalt toll på spill etc. som husker hvor lang tid det tok før de mottok pakken?

On-topic: Half-life 2 og Halo 2, henholdsvis til 299,- og 389,- på Elkjøp!
 
#99
Kan også legge til at play.com selger Onimusha 3 for cirka 173 kroner og Star Ocean 3 (Med FFXII bonus disk) for omtrent 208 kroner.

Tyggen: Det har tatt 2 uker for meg før da jeg skulle få toll på noen varer. Men det har kun vært den ene gangen, etter dette har jeg alltid fått dem til vanlige tid, altså rundt 4-5 dager etter jeg bestilte.

Angående dette med tollvesenet. Jeg gikk først ned til posten og sa i fra om dette med at portoen skal være ekskludert fra total summen, men da sa hun som var der at hun ikke kunne gjøre noe fordi at det var tollvesenet som bestemte reglene og slikt, og at hun ikke hadde lov til å levere ut varer uten at en betalte tollen for dem. Så da sendte jeg en mail til tollvesenets hovedsentral i Oslo, der ble det sagt at jeg måtte ta kontakt med tollvesenet i ditt distrikt. Greit nok, tenkte jeg. Så da sendte jeg den samme mailen til tollvesenet i Bergen. Da de hadde lest igjennom det, sa de at jeg måtte enten sende det per post vedlagt dokumentasjon eller komme ned til deres kontor i Bergen. Synes det var litt merkelig at de ikke bare kunne sjekke dette per e-post i og med at jeg sendte dem et referansenummer til tollen som jeg hadde betalt. Så det jeg kommer til å gjøre nå, er å gå ned til kontoret deres og snakke med dem der, vedlagt all informasjonen, selvsagt. Noen flere som har erfaringer med slikt?