Hehe. Jepp.

Jeg er litt ond. Men hey, hvordan skal ellers kapitalistiske svin velte seg i luksus hvis ikke vi har dere andre underbetalte, "ubrukelige" folk til å gjøre jobben vår?
Men seriøst, så føler jeg meg litt snill for tiden, så
kanskje i morgen hvis jeg har noe dødtid med tanke på buss, svipper innom og plukker opp et eksemplar til deg (hvis det fortsatt koster 99,-). Så får du heller betale meg når du har penger, hvis du er interessert i det. Uansett, så får jeg solgt spillet for 100 kroner på qxl, så det spiller egentlig ingen rolle om du vil ha det eller ikke. Jeg taper i så fall ingenting på det.
Men ja, Lefdal-innkjøpet var en suksess. Jeg var ikke der nede før klokken 12:40, (0800-tiden var det cirka 500 stykker før meg i køen, og jeg hadde forelesning klokken 0915, så det gikk altså ikke). Uansett, så sto jeg der i en 25 minutters kø før jeg fant varene. Men en ting jeg la merke til med Lefdal, var at det virket som om bemanningen ble trent opp til å være ekstremt pågående (jeg har for eksempel aldri opplevd dette på expert bonus og elkjøp). Det som skjedde i så fall, var at jeg først skulle ha meg en DS som jeg ikke fant inni selve butikken. Jeg spurte så en av folkene som jobbet der, og han sa jeg var nødt å få en kvitteringsslipp på DS-en, siden den var nødt å bli hentet på reserve-lageret. Jeg synes selvfølgelig det var litt merkelig med tanke på at DS-en tar minimalt med plass, men greit nok - bare jeg får den så er nå jeg fornøyd. Men så la betjeningsmannen til at det var et ekstragebyr på 395,- hvis du skulle ha garanti på den, siden det var null egenandel på varen. Ja-ha, tenkte jeg og mente at det var 2 års garantirett de ikke kunne frasi seg det (Det var i så fall tilfellet med PS2-en og GC-en (tror også det samme gjelder for mobiler)). Men han fortsatte å påstå at du hadde null garanti hvis ikke du betalte denne ekstra summen. Uansett, så betalte jeg ikke gebyret fordi da kunne jeg ha kjøpt DS-en billigere andre steder - og satset dermed på at jeg hadde riktig og/eller at DS-en min var feilfri. Men selvfølgelig prøvde han å overtale meg med å påstå at jeg levde farlig og at jeg nærmest kom til å få en forferdelig resterende DS-liv hvis ikke jeg betalte disse 395 kronene ekstra. Uansett, jeg ble litt usikker angående garantiordningen. Så ... noen som vet noe mer om dette? Kan butikkjeder avskrive garantien? Jeg leste litt på forbrukerradet.no nå i sted, og det står at butikker ikke kan lage dårligere ordninger enn det som står oppført i forbrukerkjøpsloven. Og der står det jo at du kan kreve en ny vare hvis varen har en mangel. Og det vil vel si at jeg har rett? Det er uansett ikke noe problem per i dag, siden DS-en har null pixelproblemer.
Ja, etter jeg hadde fått dette skrivet da, så tok jeg med meg en Xbox også. Da løp selvfølgelig betjeningsmannen 3-4 meter bort til Xbox-kontrollene og gav en i min neve. Jeg sa selvfølgelig at jeg ikke trengte flere, siden det allerede var med en. Da sa han selvfølgelig at det er gøyere å spille to eller flere. Jeg ignorerte han bare og gikk for å finne de andre varene, og var rimelig fornøyd med prisene på varene, men jeg var fortsatt irritert over betjeningsmåtene.
Jo da, det er kanskje en bagatell for noen, men jeg blir i så fall irritert over pågående betjeningsfolk som desperart prøver å gi deg varer man ikke trenger. Det går an å ha en kundevennlig tone og anbefale deg andre varer som kan hjelpe. Men han fyren hadde altså en typisk generaliserende "sånn-og-sånn-MÅ-du-gjøre-og-kjøpe-for-å-bli-akseptert-av-samfunnet"-lignende tone. Og jeg hater slike folk. Dessuten, hvis jeg har riktig, har de en ulovlig markedsføring i henhold til DS-en. Dere kan jo tenke dere selv når bestemor kommer inn og skal kjøpe en håndholdtkonsoll til barnebarna sine, og får høre gang på gang hvor forferdelig det er å ikke ha garanti på varen og ikke minst alt det overprisete ekstrautstyret man "MÅ" ha. Ellers så blir det ikke gøy, vet dere. Men ja, dere har sjansen til å i hvert fall motbevise dette med garantiordningen.