Røverkjøp

Kilik

Lokal moderator
Lefdal selger nå 32" Matsui 32MWL2205 LCD-TV med 1366x768 oppløsning til kr. 3.995,-. Den mangler dessverre DVI og HDMI, men med tanke på prisen er dette absolutt mye TV for pengene. Endelig har flat-TV-ene kommet ned på samme prisnivå som vanlige CRT TV-er.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å fy faen... frister noe jævlig. >_<
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nei, egentlig ikke. TV-en koster så lite fordi den virkelig er drit. Kontrastforholdet er nesten ubrukelig, den er heller ikke særlig lyssterk, og uten DVI/HDMI er det vanskelig å utnytte oppløsninga til det fulle uansett.
 
En flat-tv som gir enda mer valuta for pengene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320384&cks=WYO

Dette er altså en førti tommer stor LCD tv med 1366 x 768 oppløsning, DVI-inngang med HDCP støtte (som altså gjør tven 100% klar), VGA-inngang, 9ms responstid, widescreen format og inkludert bordstativ for kun NI TUSEN KRONER!

Les hva svensker sier om TVen her: http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...780&searchtime=

Alle er veldig fornøyde. Den skal heller ikke ha noe etterslep eller forstyrrelser ved digitale signaler. Kontrastnivået skal også være godt nok.

Tidenes kupp? Muligens. Om du har penger tilgjengelig, kjøp tven. I verste fall kan du returnere den innen fjorten dager. Akkurat nå prøver jeg å skrape sammen de nødvendige pengene ved å låne fra kompiser. Om jeg ikke får kjøpt denne, kommer jeg til å angre i evig tid.
 
Tør jeg spørre hva i alle dager du skal med HDMI-inngang? DVI og HDMI er det samme bortsett fra at DVI ikke har lyd. Så om du altså har tenkt å bruke tv-høyttalerne er det bare til å bruke to rca-kontakter. Har du surround, bruker du vel en optisk eller coaxial utgang uansett. HDMI er kun en slags logisk "alt-i-ett-løsning" for pensjonister som er livredd teknologi. DVI er tingen.
 

Kilik

Lokal moderator
Ja, så den der før i dag. Absolutt noe å vurdere. I en helt annen prisklasse enn TV-en jeg postet (som selvsagt ikke var noe spesielt bra, bare oppsiktsvekkende mye for pengene), men her snakker vi faktisk om en 40" HD-ready LCD.

Det er nok ikke lenge til vi ser 42" 1080p LCD-TV-er med topp bildekvalitet og alt av innganger til 10.000 kroner...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nei, HDMI er faktisk viktig for å få best mulig bilde fra en first party-spiller. Saken er nemlig den at hvis du ikke bruker HDMI-utgangen på Blueray/HD DVD-spillerene dine, vil bildet bli nedgradert.

Hvorfor? Det har med kopibeskyttelse å gjøre. Den eneste måten å ta en kopi av en BD-disc for tiden er via DVI eller andre analoge signaler. Det er derfor de første BD-spillerne for PC ikke kan spille av BD-filmer heller.
 
SITAT(Thinaran @ 23.08.06, 10.02) 21039
Nei, HDMI er faktisk viktig for å få best mulig bilde fra en first party-spiller. Saken er nemlig den at hvis du ikke bruker HDMI-utgangen på Blueray/HD DVD-spillerene dine, vil bildet bli nedgradert.

Hvorfor? Det har med kopibeskyttelse å gjøre. Den eneste måten å ta en kopi av en BD-disc for tiden er via DVI eller andre analoge signaler. Det er derfor de første BD-spillerne for PC ikke kan spille av BD-filmer heller.
[/b]
Tull

mange tver har DVI-innganger som kan spille HDCP kopibeskyttet materiale

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Yes, DVI står for så mye som Digital Visual Interface og kan brukes til både digitale og analoge signaler.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Poenget mitt om nedgradering av bildet uten HDMI består fortsatt. Personlig tar jeg ikke sjansen på et totalt ukjent merke, men så har jo jeg råd til det og.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og derfor kan man se litt på AMOI sitt alternativ i stedet. Samme størrelse og specs, men med HDMI til omtrent samme pris.

EDIT: Da var det tilbudet over og TV-en koster nå 19.995,- som er ca. innkjøpspris. Ja, det betyr at Elkjøp solgte denne til halv innkjøpspris en stund for å konkurrere med VideoSeven.
 

Kilik

Lokal moderator
Ser forresten at den svenske Komplett-siden satte opp prisen med 3000 kr. etter at det var ukens tilbud. Altså en idé å få fyrt av en bestilling denne uken hvis man skal ha TV-en...
Selv venter jeg nok med HDTV til jeg har fått PS3 og/eller Xbox 360 i hus...
 
SITAT(Thinaran @ 23.08.06, 08.02) 21039
Nei, HDMI er faktisk viktig for å få best mulig bilde fra en first party-spiller. Saken er nemlig den at hvis du ikke bruker HDMI-utgangen på Blueray/HD DVD-spillerene dine, vil bildet bli nedgradert.

Hvorfor? Det har med kopibeskyttelse å gjøre. Den eneste måten å ta en kopi av en BD-disc for tiden er via DVI eller andre analoge signaler. Det er derfor de første BD-spillerne for PC ikke kan spille av BD-filmer heller.
[/b]
DVI er akkuratt det samme digitale signalet som video-signalet i en HDMI-kabel. Begge kan støtte HDCP. Om dem støtter HDCP følger de kopibeskyttelses-kravene satt av f.eks. Sony. Dermed vil ikke bildet nedgraderes.

SITAT(Thinaran @ 23.08.06, 09.46) 21050
Poenget mitt om nedgradering av bildet uten HDMI består fortsatt. Personlig tar jeg ikke sjansen på et totalt ukjent merke, men så har jo jeg råd til det og.
[/b]
Du har jo fjorten dagers angrerett iom at det er kjøpt over internett. Null risiko.


Om noen derimot er keen på plasma kontra LCD, kan dere sjekke ut tilbudet på Siba. 42" HD-klar plasma fra Fujitsu Siemens. Problemet for oss gamere er dog en liten risiko for innbrenning, selv om dette sjelden er et reelt problem på nyere tver. Jeg skal ringe Siba og prate litt med dem om hvordan Siba-kortet deres fungerer. Om det ikke har så veldig avskrekkende kriterier er det mulig jeg plukker opp denne tven i dag med et par måneders betalingsutsettelse.
Tjekk it: http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25351

Remixed:
Auda. Måtte visst ha vært i fast arbeid i over seks måneder, og da teller ikke svart arbeid. Ikkeno Siba-kort på meg.
 
Da var tven bestilt (videoseven 40"), forventer at den er på døra mi på mandag! Gleeder meg! :)
 
Helvete da. Jeg vil også ha en LCD-tv. :grr:
Stygt å være 17 år og bo på hybel med et stusselig stipend. <_<

Men over til noe annet. Jeg bestile disse og er strålende fornøyd. Jeg anser det som et røverkjøp, og bare les på tilbakemeldingene. Man kan ikke bli skuffet til den prisen. Dessuten så kåret Lyd & Bilde disse høyttalerne som best i test mot et annet par som var en tusenlapp dyrere.

Jeg har kobla PC'en på forsterkern med optisk kabel for å høre på musikk via PC'en, og det går kjempefint. Minuset ligger bare i det intgrerte lydkortet. <_<

Vet noen om lydkort til en fin fin pris? Med optisk utgang.
 
Er en smule kjipt å se slike pangtilbud, når jeg nesten har brukt samme summen på en 26". Men er litt skeptisk på hvor bra billedkvaliteten er på disse. Når jeg var på HiFi-Klubben, var det lett å se forskjell på en 26" til 4-5000 og en til 8-9000. Det samme gjelder sikkert i større grad på større skjermer. Jeg er i hvert fall fornøyd, så jeg får trøste meg med det. Satser på å heller kjøpe en større TV når jeg flytter ut.
 

Alexander

frilans ufør
Virtua Cop: Elite Edition med GunCon2 til 150,- på Free Record Shop. Kjøp et spill til (helst Fahrenheit) og få en gratis håndkontroll verdt 100,-.