Røverkjøp

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Nå får man nærmest enn Xbox slengt etter seg.
X360 Arcade HDMI med 256 MB minnekort, 5 arcadespill og Sega Superstar Tennis til 979 kr. hos Elkjøp.
Og det tilbudet kom samme dag som jeg fikk beskjed om at reparasjonen av min gamle burk er avslått fordi garantien har gått ut. Griseflaks, no less.

Det står ikke noe om HDMI i spesifikasjonene forresten, men alle nye 360-er leveres kanskje med HDMI nå?
 

oma

Village Drunk
Det er også tilbud på 360 på Gamestop, en ps2 og 5 spill for 399kr så får du en arcade
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Og det tilbudet kom samme dag som jeg fikk beskjed om at reparasjonen av min gamle burk er avslått fordi garantien har gått ut.
Hva? Ringte du kundeservice eller sende du innn et drittskjema på xbox.com? Hvis sistnevnte, prøv å ringe. Var ikke klar over at de gadd å ta seg bryet med å sjekke sånt en gang. <_<
 
Nå vet jeg ikke om du har kjøpt 360-en din i Norge eller hva som er grunnen for at den har gått i stykker. Men hvis det er «red ring of death» eller lignende tekniske problemer som du ikke er skyld i selv har vi 5 års reklamasjonsrett her i Norge. Og for å sitere forbrukerportalen:
En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Trodde det var 3 års garanti på RRoD-feil, og i så fall er min burk såvidt for gammel. Men takk for tips.
 

Kilik

Lokal moderator
Det er i såfall veldig godt gjort med tanke på at X360 ble lansert 2. desember 2005.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er i såfall veldig godt gjort med tanke på at X360 ble lansert 2. desember 2005.
Jaså. Jeg kjøpte den brukt i september 2006 av en som kjøpte på release. Og ringt eller ikke ringt, hvem vet. Vi fylte ut skjema først, men så tok broren min over, og han har mindre peiling enn meg.
 
alle vet det sikkert men :p

Gears of War 2

399. på elkjøp og lefdal iallefall :)

Ettersom det kom ut i går kaller jeg det et røverkjøp ;)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jaså. Jeg kjøpte den brukt i september 2006 av en som kjøpte på release. Og ringt eller ikke ringt, hvem vet. Vi fylte ut skjema først, men så tok broren min over, og han har mindre peiling enn meg.
Det har egentlig alt å si. Jeg har ikke hørt mye positivt om skjemagreia på xbox.com at det gjør noe. Det du må gjøre er å hive deg på telefonen og si at du har en 360 med RRoD (som de sikkert ikke vet hva betyr så det er kanskje bedre å si tre røde lys) og at den må på reperasjon. Greit å være sikker på at strømforsyninga lyser grønt når 360-en er på, uten noen andre ledninger i enn strøm vel å merke. Dette er det første de vil spørre om når du sier hva problemet ditt er. Aldri spør om garanti med mindre de av en eller annen grunn skulle ta det opp! Hvis det skulle skje har du loven på din side uansett. Kan nevne igjen at de aldri har spurt om det når jeg har ringt.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Okay, takker for tips. Tror nok det kan være en fordel å unngå temaet garanti om mulig, ja, selv om alle reparasjonskostnader forsvant i skjemaet da grunnen ble oppgitt å være RRoD.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Alle som er registrert som kunde hos CDON skal ha fått tilsendt en gavekupong på 50 kroner nå som takk for å sjekke adresseopplysninger siden de skal oppgradere til ny kundeplattform eller hva det stod. Kupongen kan f.eks. brukes på 1 for 99/2 for 179-tilbudet på X360-spill.
 

epp

firm and correct
Jeg regget meg på CDON her om dagen, men når jeg skulle sende avgårde bestillingen skjedde nada.. Jaja, de vil vel ikke ha pengene mine. Kan finne andre steder jeg, no problemo.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg fikk den bare tilsendt på mail. Utifra ordlyden høres det ut som det blir sendt til alle som er kunder, hvis de da ikke på en eller annen måte har sortert ut de som ikke er oppført med riktig adresse (jeg har flyttet siden sist).

Vi vil med denne servicebeskjeden kontrollere at vi har korrekt kontaktopplysninger på deg. Det er veldig viktig at vi har rett opplysninger nå som vi har oppdatert CDON.COM på en ny plattform. Som takk for hjelpen å kontrollere opplysningene under byr vi deg på et gavekort verdt kr 50 som du kan handle for hos oss på CDON.COM.
 
Fikk den jeg også og addressen min har vært uforandret i mange år.

Epp: Du bekrefter bestillingen etter å fylt ut kontoopplysningene, kommer fram til en blank side og varene ligger forsatt i kurven? Skjer meg av og til også . Eneste som fungerer for meg er å prøve igjen senere.

Noen som har fått noe igjen på det "få tilbake 10%"-kampanjen de hadde tidligere?