Resident Evil 4

Det som kan vere forvirrande på skytabana, er at det aldri blir sagt noko om at det er likegyldig kva for våpen ein bruker. Sniping mode er best å bruke på C og D, og når ein skal gå for ein høg poengsum. TMP kan vere bra om ein skal prøve å teffe alle blinkane (rare bottle caps). Grunnen til at du fekk den figuren heilt til høgre (rare bottle cap) kom av at du enten hadde skote alle 25 blinkane, eller hadde fått ein poengsum over 4000. Figuren heilt til venstre fekk du fordi du fekk ein poengsum over 3000. På den første banen kan ein i alt få 6 bottle caps. For å få fram dei andre må du greie over 3000 poeng fire gonger til, det blir litt vanskelegare for kvar gong. Når rada er fullført blir ein belønna med peng.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ok, da forstod jeg det. Takk. Må vite om jeg er ferdig før jeg kan gå videre i spillet. :p
 
PlayStation-versjonen blir visst ikke så dårlig likevel. Those rumours then... og hvem spredde dem hit? Jo, det var meg!

Update: Rumors of RE4 PS2 Downgrades False

Capcom confirms that it never discussed its PS2 port of RE4 with CG World Magazine.

February 8, 2005 - On Monday IGNcube ran a story on a rumor that claimed the PlayStation 2 version of Resident Evil 4 would see dramatic graphic downgrades over the GameCube original due to power limitations. The rumor, which appeared on various games-focused Internet message boards, cited an alleged interview by Japan's CG World Magazine with Capcom's RE4 PS2 development team as the source of the information.

Although IGNcube took steps to verify the rumor, including trying to retrieve a copy of the magazine in question and attempting to substantiate through Capcom representatives, the information could not be validated at the time.
Today, however, Capcom confirmed to IGNcube that such an interview never took place and that the previously posted rumor is entirely false.

While Capcom continues to work on the PlayStation 2 port of Resident Evil 4, it has not announced any specifics regarding the version, except to state that it will debut in the latter half of this year for Sony's console.


Kilde

MoFo2
 
Kanskje det blir litt dårligere grafikk, men regner jo med at det vil være noe ekstra snacks for å kompansere, slik som i Viewtiful Joe, og den konverteringen gikk jo ganske bra. Hvis det blir noe nytt i PS2 versjonen, kommer i hvert fall jeg til å kjøpe den, for litt dårligere grafikk er ikke så farlig for meg.
 
Men ein ting eg oppdaga: på omslaget til Resident Evil 4 står det "Only for Gamecube". Kvifor skriv dei det når det ikkje er berre for Gamecube? Dei lyg jo, kanskje me kan saksøka Capcom når det kjem til PS2?
 
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@24.02.2005, 02.35
Noen som vet hvorfor ikke RE serien blei remaka??
Bare Resident Evil 1 Remake.
181175​
Siden enern og Zero henger sammen, ville de sikkert bare fokusere på zero samt lage "etterfølgeren" i bedre grafikk etc.
 
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@24.02.2005, 02.35
Noen som vet hvorfor ikke RE serien blei remaka??
Bare Resident Evil 1 Remake.
181175​
Fordi at interessen for remaker skjeldent blir like stor som den blir for helt nye spill. Det hadde krevd masse tid og penger hvis Capcom skulle lage like gjennomførte remaker av alle spillene i serien som de gjorde med eneren, og jeg er ihvertfall glad for at de heller fokuserte på å lage et helt nytt spill. Den eneste grunnen til at remaken av eneren var såpass god, var jo på grunn av den utrolig imponerende grafikken som igjen skapte en uslåelig stemning. Det den ikke klarte, var å gjøre serien morsom å spille.
 
Opprinnelig skrevet av Morbo+24.02.2005, 13.28-->
<!--QuoteBegin-The sorte ice
@24.02.2005, 02.35
Noen som vet hvorfor ikke RE serien blei remaka??
Bare Resident Evil 1 Remake.
181175​
Fordi at interessen for remaker skjeldent blir like stor som den blir for helt nye spill. Det hadde krevd masse tid og penger hvis Capcom skulle lage like gjennomførte remaker av alle spillene i serien som de gjorde med eneren, og jeg er ihvertfall glad for at de heller fokuserte på å lage et helt nytt spill. Den eneste grunnen til at remaken av eneren var såpass god, var jo på grunn av den utrolig imponerende grafikken som igjen skapte en uslåelig stemning. Det den ikke klarte, var å gjøre serien morsom å spille.
181258​
[/b]
Det har vel litt å seia at det berre var den originale einaren som var heilt ræva grafikk på, medan det var akseptabelt på 2aren og 3aren? Ikkje at det var nokon GC-standard på dei, men det gjekk liksom an å sjå ansikta på personane der i alle fall.
 
vel, resident evil 2 & 3 finnes til gamecube.. bare at de bringer så godt som ingenting nytt
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg tror ikke det har blitt nevnt at remaken av Resident Evil var en launch-tittel til GC (eller den kom like etterpå), og var derfor laget bl.a. for å vise hva GC-en var god for. Det ble også sluppet screenshots fra spillet i tiden før maskinen kom på markedet. Resident Evil 2 og 3 ble nok jobbet litt mindre med, men jeg er glad de finnes på GC likevel. Greit å ha hele serien tilgjengelig på samme konsoll. Resident Evil Code Veronica X finnes også på GC.
 
Opprinnelig skrevet av Houseman@25.02.2005, 00.45
Jeg tror ikke det har blitt nevnt at remaken av Resident Evil var en launch-tittel til GC (eller den kom like etterpå)
181486​
Er helt sikker på at REmaken ikke kom før høsten etter at Gamecube var sluppet i Europa, eller noe. Det var ihvertfall ikke en launchtittel.
 

Lodin

Der Waaaah
I følge TTG ble ikke Resi 1 sluppet i Europa før i September. Det ble forøvrig sluppet henholdsvis i Mars og April i Japan og USA.
 
Opprinnelig skrevet av Houseman@25.02.2005, 00.45
Jeg tror ikke det har blitt nevnt at remaken av Resident Evil var en launch-tittel til GC (eller den kom like etterpå), og var derfor laget bl.a. for å vise hva GC-en var god for. Det ble også sluppet screenshots fra spillet i tiden før maskinen kom på markedet. Resident Evil 2 og 3 ble nok jobbet litt mindre med, men jeg er glad de finnes på GC likevel. Greit å ha hele serien tilgjengelig på samme konsoll. Resident Evil Code Veronica X finnes også på GC.
181486​
ReMAKE kom mellom 6-måneder og 1 år etter GC. Dette er jeg sånn 95% sikker på. Launchtittel var det iallefall ikke. Husker godt hvilke launchspill GC hadde, det var et sørgerlig syn: Winter Sports fra Konami, Luigis Mansion, Star Wars Rouge Leader, Monkey Ball, ISS2 og et par andre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hmm, ja. Kanskje det kom ut litt senere enn man hadde planlagt? Jeg husker jeg så screenshots fra Resident Evil mens jeg ventet på GC, og trodde derfor at det skulle komme ut ca. ved release.

REDIGERT: Kom GC til i Europa i mai 2002? Luigi's Mansion ble utgitt 3. mai, i hvert fall, og hvis RE kom i september er det snakk om fire måneder.