Done! Langt ifra så bra som Resident Evil 4 var, men fortsatt grymsaker. Spillets største problem er... at det er oppfølgeren til et mye bedre spill. Så selv om jeg likte spillet veldig godt, så skal denne posten dedikeres til alt det dumme spille gjorde. Som egentlig betyr hva det ikke gjorde.
Nuvel:
La oss begynne med hvordan jeg mista tellingen på alt de hadde rappa fra forgjengeren da jeg var hallveis ute i spillet. Hele opplevelsen kan beskrives som et eneste stort deja vu. Bare i co-op. Områdene etter det første kapittelet er uinspirerte og at den herlige atmosfæren som er å finne i starten forsvinner nesten med en gang. Utviklerne har byttet ut "stemning, action, stemning, action", mot "action, action, action, ACTION" - tilsynelatende helt uvisse om at det var forventningene imellom alt spetakkelet som gjorde selve spetakkelet så utrolig intenst og effektivt. Det er fortsatt veldig bra action, mind, men den virkelige styrken til fireren lå i at man hele tiden ville vite hva som lå rundt neste sving fordi spillet konstant forandret reglene! Det vil muligens føles sånn for nybegynnere til serien nå også, men for oss veteraner så finnes det ikke en eneste ordentlig overaskelse. Sett bort ifra bossene så telte jeg to nye fiendetyper i spillet og flere som manglet! Til og med noen av bossene trakk sterke paralleller til hva vi så i forgjengeren :/
Jeg hadde ingenting imot at de ikke forandret grunnmekanikkene, men at de har tatt det samme spillet, smelt på coop og så strippet ned på stemning, lengde og variasjon er vanskeligere å godta. Det er fortsatt verdt å å få med seg fordi det er så anderledes alt annet enn Resi4, men dette er på alle måter lillebroren og på flere måter et steg tilbake. Med fire år i utvikling så skulle man tro at de kom med flere freshe ideer enn dette!