S.T.A.L.K.E.R

Halky

Veteran bruker ;)
Hm, jeg har fått spilt spillet en liten go stund nå og nå funker det endelig godt her ;) Er igrunn bare en liten ting som irriterer meg nå, og det er at våpna/ammoen i spillet. Altså jeg kan jo plukke opp mange våpen, ihvertfall en del våpen. Men den saken er jo grei, kjekt og kunne plukke opp våpen, siden man også kan selge dem videre. Men det som da irriterer meg litt er jo at det altid er lite med ammo i omtrent alle våpene jeg plukker opp, spess da av de SMGene. Hvorfor kan liksom ikke all ammoen liksom bli sammlet på det ene våpnet, så jeg liksom kan se hvor mye ammo jeg har. Da er det lettere og ha kontroll, også slipper man og ha rundt 4 smger på seg, samtidig som man også har mange pistoler på seg.

jeg plukker omtrent med meg alt jeg kommer over av ting jeg kan ta med meg :p Men har jo merket at på pistolene så sammler jo ammoen seg, så der har jeg liksom mer en nok med ammo.

Er bare den SMGn som ikke sammler ammoen, og heller ha 25, skudd i den ene, og 12, i den andre og da kanskje 30 i den siste. Ser jo selv hvor tåpelig det derre ser ut og virker.

Vet dere ikke kan gjøre no spess med detta, men måtte bare få det ut :p Ellers liker jeg spillet og syntes det funker meget bra hittil. Hakke kommet så langt utti historien da, men har fått gjort noen små oppdrag og har startet litt på hoved questen.

Lodin

Der Waaaah
Høyreklikk på våpenet i inventoryet ditt og velg unload? Uansett holder det lenge med den løse ammoen jeg finner på folka.

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, har fått det i orden nå. Er bare ett annet problem jeg sliter med nå, jeg er altid så overvektig, har liksom for mange ting på meg :S Så det går sakte fremover siden jeg da ikke kan løpe. Men jeg syntes jo selv jeg ikke har så mange ting på meg :eek: Har jo maks med meg 3 våpen ca, og en del andre små ting, likevel blir det for mye, er jo godt over 5kg....

Foresten, jeg savner en annen form for transport middel, siden det er langt og gå mellom alle de byene som er i spillet. Kunne godt an og leid hester/muntanter til og ri på :p

Lodin

Der Waaaah
Hold deg til max to rifler og en pistol og ikke altfor mye ammo så bør det gå bedre. Vanligvis holder jeg meg til en rifle jeg virkelig liker også backer jeg opp med et våpen jeg plukker opp fra en kar i området siden ammo til den er plenty.

Ellers så skulle det vært kjøretøy med, men de ble aldri helt implementert. Er noen som har modda dem tilbake, men de er for ustabile til å brukes effektivt. Kræsje spillet gjør dem og.
Bedre å skaffe seg en anomaly som gir bonus i stamina og løpe konstant.

Halky

Veteran bruker ;)
Vel vel, akkurat nå har jeg med meg AK74(for en gangs skyld ikke AK47:p), avsagd halge og en pistol, og en del ammo og medkits greier og noen andre ting, men er fortsat overlooaded :p
Men tror jeg ska selge en del ting jeg har på meg, for og bli kvitt noe.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ammoen tynger deg noe sinnssykt ned (første gang i spillhistorien det har skjedd? Hmm), så pass på at du ikke drasser med deg et tonn med nimillimetere til ei ertebørse du aldri bruker, for eksempel. Den smellen gikk jeg på. :p

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, merket fort det ja at ammoen tokk mye plass. Hadde jo sammlet sammen omtrent alt av pistol ammo jeg fan(9mm) så endte jo med godt over tusen kuler, og som du se, den blir jo mer eller mindre aldri brukt.
Men fant jeg seiner en passe god USP gunner, mener det var merket på den. Men nå som jeg har kommet meg ett stykke utti spillet så har jo seff kommet borti litt mere fancy våpen som jeg kan bruke. Så jeg bruker foritden ett våpen som kostet 17000 rubler(husker ikke navnet på det i farta) i baren, i den byen jeg er i nå. Ikke at jeg kjøpte det seff, våpen kjøper man ikke, man stjeler fra døde. Har også brukt en annen rifle som bruker samme ammo, kjekt at våpen kan brukke samme ammo ;)

Men har merket ett annet lite problem da, siden når jeg ska tilbake til gammle strøk osv.. Så bruker jo fiendene som holder til der fortsatt sine gammle våpen som da er dårligere. Så finner jo ikke så lett ammo der til de nye våpnene jeg farter rundt med. Og ettersom jeg har tenkt meg noen turer tilbake til eldre støk så tror jeg at jeg må skaffe meg no gammlere våpen igjen, som kan brukes der borte.

Og ellers har jeg tatt lite med hovedstory oppdraga hittil, som jeg vil anta er og finne han fyren som vi er på leting etter. Har bare tatt mange sånna små oppdrag, og noen andre oppdrag som man får fra disse trader menneskene som selger det våpen og alt annet.

Foresten, hvilken vanskelighetsgrad begynte dere og spille på? Staret selv på Veteran, følte jeg trengte mer motstand siden normal som jeg pleier og velge på de fleste andre spilln blir for lette.

Halky

Veteran bruker ;)
Okey okey, trenger ett lite hint her nå, eller hjelp :p Altså jeg ska finne en hemmelig ingang til en hemmelig lab som er i Dark Wally eller no greier. Har leite rundt på plassen der lenge, men finner pokker meg ikke selve ingangen og målet på kartet stopper liksom foran en stor kran som er på skinner. Føler liksom at det er noe der jeg ska gjøre, men aner ikke helt hva. Og ja jeg har gjort alt det andre, som da har ført meg ditt. Må bare komme meg inn i den laben nå.

Og en annen ting, hvordan kan man få joinet facsions/klaner, mener jo at det ska være mulig. Og det er vel Freedom og Duty det står mellom, er ihvertfall de jeg har rundt meg nå. Og det er vel også igrunn Duty som er en den jeg kan joine, siden de allerfleste hos freedom er blitt mine fiender :S

Også er den annen ting, hater oppdrag som ikke forsvinner fra kartet, eller som aldri blir ferdig forde ting mangler osv... Er blant annet ett oppdrag jeg har startet, der jeg ska finne ei gammel jaktrifle som er borte på jernbanen, men der brote er det selvfølgelig ikke noen rifle og ligge, den ligger ihvertfall ikke der målet på kartet viser. Håpløse greier.
Også har jeg problemer med den første tradern man kommer bortil, siden døren til hq hans er låst eller noe, jeg får ikke åpnet døren uansett hva, virker som en slags bug ellerno. Så jeg får liksom ikke gjort flere oppdrag for den karen og det erger meg litt, siden jeg tror jeg har startet litt på ett oppdrag som er hos han. Jeg tokk nemmelig litt tidlig i spillet og raidet den millitær utposten som ligger like i nærheten der av den første lille bygda man starter i. Og der fant jeg da en koffert som har drasset med meg siden, siden jeg ikke kan få dropet den eller solgt den eller no annet. Tror nemmelig den tillhører ett oppdrag, som jeg antakelig ikke får staret siden den døren til han fyren ikke vil åpne seg.

Noen her som har opplevd noe av det samme?

Lodin

Der Waaaah
Labben du leiter etter ligger i kjelleren på det bygget med krana om jeg husker rett. Ihvertfall i det bygget øst i Dark Valley. Forøvrig må du ha nøkkelen fra bandittlederen i nord.

Familierifla er der den vises på kartet, men under jorda. I nærheten ved det styrta helikopteret er det en tunell som fører ned med masse strømanomalier.

Døra til traderen er slik jeg forstår det lukka permanent. Såvidt jeg vet skjer det hvis man ikke er med å beskytter Stalkerlandsbyen mot et angrep etter at man har raida militærleiren.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, vel den nøkkelen ska jeg ha, selv om jeg ikke ser den i inventoryen. Men drepte han fyren og tokk alt han hadde på seg.
Men den kjellern har jeg ikke funnet enda, får lete litt mer inne i bygge da, trodde jeg hadde sett det meste der jeg :eek:

Og den tunnelen du snakker om, regner med at det er den som fører til zombi land? Har vært der borte serru, siden jeg hjalp med og redde han forsker fyren, det skjer jo med en gang man kommer inn på det området for første gang. Men får vel lete litt mer der da, har bare gått igjennom der og ikke sett ordentlige etter.

Men den døren til han traderen er altså lukket permanent? Hmm tåpelig. Men joa den landsbyen ble stormet av spetsnatz eller no greier etter at jeg kom ut fra traderen etter ett oppdrag. Men det skjedde jo lenge før jeg raidet den army leieren... Så alle i den landsbyen ble utryddet og noen av likene ligger fortsatt igjen, og det har kommet to nye ditt. Men uansett så var jeg jo med på og beskytte landsbyen, siden jeg tokk ut alle fiendene der, siden ingen andre gjorde no :p Men men er vel ikke så farlig, er liksom ikke no store greier jeg kan gjøre der lengere uansett, har for stor rank til det, er jo veteran allerede :p

Får vel bare prøve og komme meg videre til main questen nå, siden jeg allerede har tatt mange av de side jobbene og tjent en god del cash, har vel noe rundt 100k nå. Jeg gikk jo lett gjennom den arenan også og er proff der.

Lodin

Der Waaaah
Nei, rifla ligger i en annen tunell som har kolapsa i ene enden. Det er et annet våpen der som er jævlig artig så det er verdt å ta en titt.

Halky

Veteran bruker ;)
Damn, nå vil jeg si at jeg har problemer :S Altså jeg fant veien ned til den labben tilslutt og kom meg helt ned og fant pappira jeg skulle finne. Her starter da problemet, siden den døren jeg låste opp som da førte meg til mitt siste punkt på veien har nå blitt lokket igjen og holdt igjen fra andre siden :eek: Har gått lenge rundt der og sjekka mere eller mindre i alle kroker, men kanke finne noen annen utvei, siden de andre dørene som er og finne der er låst(går ikke ann og åpne dem). Men jeg vil nesten annta at dette er meningen, siden det ellers kanskje ville ha blitt litt for lett, uansett hvordan kommer jeg meg ut derifra? Noen av dere må da ha klart det :p

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, ildkula? det er jo flere sånna flamme greier som flyver rundt omkring der inne og fyrer seg opp når det måtte passe dem. Men tror jeg kanskje vet hvem du mener, så får sjekke det ut....

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Lodin

Der Waaaah
Fint å se at de anbefaler filmen uten en minste advarsel om hvor tung og langdryg den er. Her snakker vi om noe Emil ville og sikkert har elsket. XD Jeg liker den, men den forutsetter at man har lest novellen slik at man har en viss forståelse for hva det er som foregår.

Halky

Veteran bruker ;)
Ay ay, kom meg til slutt ut av X18 labben, og tokk turen rett til X16 labben og gjorde det jeg skulle der, skummle saker :eek: :p Men en ting her bare, hva er egentlig main questen i spillet? Altså de oppdragene som har ført meg hitt jeg er nå, har jeg jo bare fått fra traderene og nå ska jeg altså slå av en stor maskin greie, og alt detta fører meg jo da nermere selveste Chernobyl. Også har man jo denne Strelock fyren som jeg ska drepe... Har liksom ikke gjort no mer for og finne han, har likom ett oppdrag stående der jeg ska finne info om han i utstyret hans som ligger nede i kloaken liksom. Ska jo liksom finne mer info om gruppa hans også liksom. Uansett har fått vite en del allerede, når jeg har vært nede i disse labbene hittil.

Men men, tror jeg ska ta og finne ut og gjøre det oppdraget der jeg ska finne stashet til Strelockn og få ferdig det oppdraget.