Husker det var en del interesse rundt Silent Hill: Shattered Memories her på forumet da det ble sluppet over dammen, men siden Konami gir faen i at de endelig har laget et nytt spill i serien som folk burde bry seg om så er det ikke så veldig mange som har fått med seg at det endelig er sluppet her til lands. Det skjer ikke ofte nok at det kommer et passe hardcore spill som er verdt sitt salt til Wii, så SG må selvsagt ha et emne om dette. Har ikke fått spilt så alt for mye selv enda, men det lille jeg har prøvd virker lovende. Selv om det er en hard overgang å komme rett fra Heavy Rain så skal spillet ha ros for at det ser veldig ålreit ut for et Wii-spill å være. Det er en pressende stemning fra første stund, med tungt snøfall og en dunkel lyssetting som krever at man bruker lommelykten sin hele tiden og det er kult å peke den rundt med Wii-kontrollen (jeg har venta på et bra lommelyt-spill helt siden den første konseptvideoen til Wii-kontrollen
). Spillet finnes til PS2 og PSP også, men det er tydelig at Wii er hovedplatformen, med (så langt) subtil bruk av funksjonene og mange smarte detaljer.
Det mest spennende med spillet er allikevel hvordan det lover å analysere hvordan du spiller ved å gi deg forskjellige tester og notere hvilke detaljer i miljøet som opptar deg, og forrandre opplevelsen deretter. Spillet bytter mellom at man er i Silent Hill i et søken etter datteren sin og at man er hos en psykolog som gir deg de nevnte testene og allerede etter en knapp time med spilling har min opplevelse utartet seg veldig anderledes enn hva jeg så i Quick Looken til Giant Bomb.
Ellers så har de fjerna kamp-systemet totalt og isteden har man sekvenser hvor man blir fanget i en is-labyrint og blir jaget av noen jævlig freakye monstre. Man kan ikke angripe dem og må bare springe. Har bare vært borti en av disse, og den var effektiv og stressende, men er litt skeptisk til om de klarer å holde den effekten gjennom hele spillet. Uansett, digger spillet så langt og anbefaler alle som er interessert å gi det en sjanse. Kosta ikke mer enn 399,- på Platekompaniet sine hjemmesider og det virker det absolutt som at det er verdt! Det er Eurogamer helt enig i også

Det mest spennende med spillet er allikevel hvordan det lover å analysere hvordan du spiller ved å gi deg forskjellige tester og notere hvilke detaljer i miljøet som opptar deg, og forrandre opplevelsen deretter. Spillet bytter mellom at man er i Silent Hill i et søken etter datteren sin og at man er hos en psykolog som gir deg de nevnte testene og allerede etter en knapp time med spilling har min opplevelse utartet seg veldig anderledes enn hva jeg så i Quick Looken til Giant Bomb.
Ellers så har de fjerna kamp-systemet totalt og isteden har man sekvenser hvor man blir fanget i en is-labyrint og blir jaget av noen jævlig freakye monstre. Man kan ikke angripe dem og må bare springe. Har bare vært borti en av disse, og den var effektiv og stressende, men er litt skeptisk til om de klarer å holde den effekten gjennom hele spillet. Uansett, digger spillet så langt og anbefaler alle som er interessert å gi det en sjanse. Kosta ikke mer enn 399,- på Platekompaniet sine hjemmesider og det virker det absolutt som at det er verdt! Det er Eurogamer helt enig i også