Opprinnelig skrevet av Scorpiux@17.04.2004, 10.41
Jeg syntes også det er rart at Lurtz syntes dette spillet er veldig oppskrytt, vi har stort sett samme smak, og fokuserer på de samme kvalitetene når vi skal vurdere spill. Eternal Darkness er fantastisk, nyskapende, et ganske dypt spell system osv når mann tenker seg om. En fantastisk historie som begynner veldig rart og trekker seg sammen til en fantastisk avslutning mot slutten. Store Mansion, 12 forskjellige charachterer, Store underjordiske verdner, passe vansklighets grad osv osv.
Når det gjelder grafikken i Twin Snakes er den ganske fantastisk, og helt klart bedre enn MGS2, som jeg vil trekke frem som et av de peneste spillene fortsatt denne generasjon. Texturene er ikke dårlig i, mann oppholder seg tross alt på en nedslitt militerbase langt ute i Alaske, det skal være ned slitt osv, så får frem det inntrykket ganske bra med texturene og det er det viktigste.
Jeg syntes også det er rart at Lurtz syntes dette spillet er veldig oppskrytt, vi har stort sett samme smak, og fokuserer på de samme kvalitetene når vi skal vurdere spill. Eternal Darkness er fantastisk, nyskapende, et ganske dypt spell system osv når mann tenker seg om. En fantastisk historie som begynner veldig rart og trekker seg sammen til en fantastisk avslutning mot slutten. Store Mansion, 12 forskjellige charachterer, Store underjordiske verdner, passe vansklighets grad osv osv.
Når det gjelder grafikken i Twin Snakes er den ganske fantastisk, og helt klart bedre enn MGS2, som jeg vil trekke frem som et av de peneste spillene fortsatt denne generasjon. Texturene er ikke dårlig i, mann oppholder seg tross alt på en nedslitt militerbase langt ute i Alaske, det skal være ned slitt osv, så får frem det inntrykket ganske bra med texturene og det er det viktigste.
Når det gjelder twin snakes, så kan man egentlig mene hva man vil om det spillet. Men texturene i det spillet finnes ikke bra, de er faktisk eksepsjonelt dårlige. Selvom man befinner seg i på arktisk base, så skal ikke det ha noen innvirkning på texturenes kvalitet. Det er veldig grøtete og uklart. Se f.eks på en fjellvegg, man ser 0 dybdedetaljer, bare en grøtete masse av brunt og svart. De har blurret ut texturene sine noe sinnsykt. Modellene er heller ikke så vanvittig imponerende mer. Det er tross alt snart 3 år siden metal gear solid 2 hadde release i usa. Grafikk har utviklet seg. Gamecube er også en maskin med mer power enn ps2, så bedre modeller og textures skulle ikke være noe problem. I tillegg så har silicon knights klart å få grafikkene til få noen slowdowns. Det er nesten imponerende at de har klart det. Metroid prime ser mye bedre ut og har mye større områder og null slowdowns.
Gameplayet i twin snakes kan dere mene hva dere vil om, det er true mot originalen, men jeg synes det er latterlig at de ikke har fikset kameravinklene slik at man kan se forann seg (kamera bak rygg). Det var bedre vinkeler i mgs2 og mgs 3 ser også ut til å ha kameravinkel fra bak ryggen. Det er en nødvendighet i et stealthspill, man skal jo gjerne ha en oversikt.
Vil tilslutt legge til at mgs:twin snakes ikke er noe dårlig spill, storyen er jo genial og de nye cutscenene gjør det morsomt å spille, men som dere ser så har jeg en del kritikk mot spillet også

Neptun: Jeg har vært gjennom ED, synes det er rimlig latterlig at du kritiserer meg for at jeg muligens ikke har spillt spillet. Du som kritiserer ninja gaiden i ninja gaiden emnet uten å ha fullført det. Hva med å heller forklare hva som er så genialt med storyen istedenfor å annklage meg for å ikke å ha spillt spillet ?