Siste spill du fullførte

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#21
actually, man kjørte tanks i ørkenen i CoD2 og.

Edit: styringen på det tankbrettet i World at War er også helt usannsynlig nigger. Man tror det er som i Battlefield-spillene når man starter(dvs. at WASD styrer selve vogna og musa styrer tårnet, sånn at man lett kan skyte i fart og orientere seg) men neida. Her er det sånn at du holder inne W for å kjøre frem og kan styre med ASD, men tanken prøver uansett å kjøre i den retningen siktet peker. Hvis man f.eks. sikter til siden når man står stille og trykker på A, kjører den samme vei som beltene er stilt opp. I hvilket jævla land gir dette noen mening? Alt i alt føles det som om man må tvinge den jævla stridsvogna til å kjøre dit man vil, og man blir fort stående relativt stille og da får man ræva si servert på sølvfat siden hele den tyske hæren har byttet ut Mauser-geværene sine med bazookaer over natta. Ikke hjelper det at Gary Oldman driver og roper og maser om trusler fra alle kanter heller. Argh. Hat.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#22
Jøss, styringa er faktisk akkurat som man forventer på 360 der. Brettet er derimot temmelig gnøh.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#23
Urk. Det er slikt oss mechwarrior-fanatikere hater med alle nye mechespill (jeg ser på deg, mechassault). Det er akksom utviklerne antar det eneste vi er kjent med er fps-kontroller, og at det å se i én retning mens kjøretøyet peker i en annen er et helt ubegripelig konsept.
 
#24
For en liten halvtime siden rundet jeg Chrono Trigger (Nintendo DS) for første gang i livet.

På mandags formiddag lukket mine klamre fingre seg rundt pakken fra videogamesplus, og jeg takket høyere makter for verdens beste influensatiming. Sykemeldt i en uke; det var meg og spillet. Og jeg ble slukt.

Sjarmert i senk fra introsekvensen til rulleteksten, det er ingenting i dette spillet som ikke har levert. Lystig og herlig grafikk, et soundtrack som spiller ball med A Link to the Past, en historie som sikkert blir bedre og mer innviklet jo flere ganger jeg spiller gjennom, et kampsystem som er raskt, frisk og engasjerende, og noen av spillhistoriens mest elskverdige helter.

Jeg banka sistebossen etter rundt 31 timer (gjennomsnittlig nesten 8 timer per dag fra og med mandag! Hoi!), og da hadde jeg gjort omtrent det som var mulig å gjøre på første gjennomspilling. Til gjengjeld stilte jeg da opp med samtlige personer i level 60-klassen, hvilket gjorde det hele til en særdeles fornøyelig og smertefri affære.

Å finne og få oppleve dette spillet for første gang i voksen alder er nesten ubeskrivelig herlig, og anbefales absolutt til alle og enhver.

Ha meg unnskyldt, jeg må starte et New Game +. Må få med meg et par av de andre 13-14 sluttene.

Og deretter må jeg vel kanskje børste støv av den gamle PSOne'en og få rundet Chrono Cross (også for første gang). Life is good.
 
#25
Det er bare å forberede deg på en stor skuffelse, Chrono Cross er ikke i nærheten av å være like bra på Trigger. Selv om Gamespot ga det en perfect score. Men det er fortsatt veldig bra, bare ikke Trigger-bra.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#26
Trikset er å prøve å la være å se på det som en oppfølger. Faktisk har det mer til felles med Xenogears (som Masato Kato skrev senere). Både parallelle verdener med forskjellige tidslinjer og en storyline som fokuserer mye mer på hovedpersonen, og et ganske likt kampsystem som det man hadde i 'gears når man slåss med mechs (bare at det funker denne gangen).

Det tredje spillet i Chrono-serien er jo som vi vet enda mer forskjellig igjen.
 
#27
Jeg har egentlig aldri sett på det som en oppfølger heller, for det er få ting spillene har til felles bortsett fra tittelen og enkelte events i spillet. Det er fortsatt ikke i nærheten av å være like bra Trigger. Det er uansett veldig bra for det, med bra grafikk (psx-standard), flott musikk og en allright story (som man etterhvert ikke skjønner bæret av), og et par likanes characters. Som også er noe av minuset. Det er sånn 40 (?) spillbare gaudere og det hele virker veldig ufokusert på den siden. Pluss at CC ikke har like mange slutter og alternative hendelser og sidequests som CT har.
 
#30
Kom akkurat på det da jeg satt og spiste middag. Aldri prøvd det, men hørt en del om det da jeg hyppig fulgte med etter en siste oppfølger, "Chrono Break" som Square registrerte. For min del virker alt sammen en smule forvirrende, spesielt ved bruk av samme navn. Uten å ha spilt Radical Dreamers, så lurer jeg, er Serge og Kid i RD og CC samme personer eller forskjellige karakterer med samme navn? Blergh, forvirrende greier. Chrono Cross ble jeg aldri klok på, men fortsatt er det et av favorittspilla mine fra den tid. Musikken er forøvrig også fantastisk.
 
#31
Spillte i dag gjennom Alien Crush Returns (Wiiware, 800 poeng). Helt ok pinball-greie, men veldig veldig kort. Kun tre baner (om de kan kalles det), og to bosser. Fullførte det på en og en halv time. Ingen av "banene" har særlig levetid eller variasjon, desverre. Ikke i nærheten av den gratisgreia som har fulgt med windows i allefall. Ok tidsfordriv, om man kjeder seg (som jeg gjorde), men kanskje litt lite for pengene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#32
Fullførte Castlevania: Order of Ecclesia her om dagen.

hmm.. Vanskelig å si hva jeg synes om spillet i forhold til de to forrige castlevania-spillene på ds. Jeg har spilt det hinsides mye siden jeg fikk tak i det, dvs rundt 40timer.

Jeg liker egentlig alt i spillet, skulle bare ønske det var litt mer sanking av ting. Men kampsystemet er mye bedre enn de to forrige. MYE bedre. (syns jeg)
I dette spillet bruker jeg faktisk mange forskjellige våpen og skillz, i motsetning til i de forrige hvor jeg nesten bare brukte de samme våpnene bare oppgradert.

ja. jeg liker det. Også minner det meg litt om castlevania 2 og 3 på en god måte, ikke på en "what a horrible night to have a curse" måte. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Ahh, crap. På grunn av all usikkerheten rundt VG+ i det siste har jeg rett og slett latt hele spillet gå i glemmeboken. Skal anskaffes snarest.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#34
Fullførte Castlevania: Order of Ecclesia her om dagen.

hmm.. Vanskelig å si hva jeg synes om spillet i forhold til de to forrige castlevania-spillene på ds. Jeg har spilt det hinsides mye siden jeg fikk tak i det, dvs rundt 40timer.

Jeg liker egentlig alt i spillet, skulle bare ønske det var litt mer sanking av ting. Men kampsystemet er mye bedre enn de to forrige. MYE bedre. (syns jeg)
I dette spillet bruker jeg faktisk mange forskjellige våpen og skillz, i motsetning til i de forrige hvor jeg nesten bare brukte de samme våpnene bare oppgradert.

ja. jeg liker det. Også minner det meg litt om castlevania 2 og 3 på en god måte, ikke på en "what a horrible night to have a curse" måte. :)
Jeg likte bortimot alt ved det første til DS, og syntes toern var helt ok bortsett fra litt lite samleshizz i forhold til enern og en helt søppel sisteboss jeg ikke orka å ta. Og jeg orker ikke å runke exp for å banke drittungen i pisken. Liker jeg treern?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Når du sier sisteboss, tenker du da på
Brauner
eller
Dracula
?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#37
Jeg sleit med førstnevnte, men hadde ingen store problemer med den siste. Jeje.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Akkurat ferdig med siste Strong Bad episode. Kan ikke si så mye annet enn at den tar for seg spill fra forskjellige tidsperioder og at Trogdoren kommer om naaaaatten! Jo også er det den morsomste sålangt så det er synd det er slutt for denne gang.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#39
Vekker opp denne tråden igjen fordi det ikke var en dedikert Mass Effect 1-tråd. Thihi!

Så jeg runda akkurat spillet og tja. TJA. Mange sier dette er det beste spillet og ME2 var dumma mye ned, men altså. Mass Effect 1 har fire planeter du må besøke før du kan gå til endgamet. Alt annet er sidequests. Og sidequestene er … meeeeeeh!!!

For det første; Makoen. Den jævla Makoen. Det må være noe av det mest klønete jeg har vært borti. Hvorfor har den en hoppeknapp? Alt som skjer når du trykker på den er jo at du blir å spinne og sprette og havne i en teit posisjon og må rette deg opp, så det er mer en hilarity-knapp enn noe annet. Hadde det enda vært en boost-knapp sånn at man kom seg lettere opp enkelte bakker.

Men jo, jeg liker tanken bak det. Liksom at du går i orbit rundt en planet, Normandy launcher et kjøretøy, og du kan gå ut av kjøretøyet for å gå inn i bygninger på planetoverflaten. Det gir spille litt mer, hm, "scale". Da er det jo synd at det er kanskje tre forskjellige designs på interiøret i bunkerne du besøker og da inkluderer jeg når du border et romskip. Og det er ikke engang gode level designs, de er for det meste fulle av kasser som skaper trange ganger og virker å være designet kun for shotguns. Bruker du sniper rifle? Synd for deg! Kun enkelte av de få story mission-brettene er designet for å la deg snikskyte folk. Iblant gikk jeg ut av Makoen for å skyte på Geth Colossus-er eller Armatures fordi det suger så jævlig å bruke gatling gun-en som er eksakt like sterk gjennom hele spillet og ikke treffer ting hvis du står i litt feil vinkel, evt for nært fienden.

Fiendene er lite varierte selv om det egentlig er flere fiendetyper i spillet enn i de andre. Du vil hovedsaklig skyte på geth rocket og shock troops når du blir høyere level. Batarians møter du eksakt én gang (i en ganske ok mission som var DLC på 360). Skytinga er uansett ikke spesielt artig. Jeg var så dum at jeg valgte Infiltrator siden jeg spilte det i 2 og 3, og hennes skills er hacking, electronics, pistol, og sniper rifle. Hacking og Electronics trenger du ikke å sette poeng i så lenge du har med deg en annen som kan det, sniper rifle er helt forferdelig å bruke med mindre du setter 9-10 (av 12) poeng i skillen, så da … blir det deg og pistolen.

Jeg må også nevne "hacking"-minigamet. Det så halvveis ok ut på PC-versjonen, men på PS3 er det redusert til QTE-er (nå må jeg nevne at jeg først trodde det var bugga for det var komplett umulig å være kjapp nok, men det viste seg at det skyldtes input lag fra TV-en. Fiksa det ved å endre til Game Mode). Hadde det enda kun vært hacking, men du må gjøre akkurat det samme når du plukker opp relics, når du surveyer mineraler, når du finner debris på planeter, og når du skal åpne de aller fleste containere. Og hvis du feiler kan du bare bruke omnigel uansett. Du får nok av vendor trash å konvertere, det er iallfall ikke mye vits å selge tingene dine, jeg hadde 9 999 999 credits de siste seks timene. Det er visst noen som overfører credits til deg for hver fiende du dreper, og utstyr dukker også plutselig opp i inventoryet ditt. At dette skjer auto i Final Fantasy er en ting, men i en third person shooter er det mest bare rart.

Ja, achievementene! Sugerrrrr! Når du har et spill hvor en såpass stor del av det er valgfritt, hvorfor ikke dele ut noen trophies for de jævla samleoppdragene som å scanne 80 typer metaller, 7 data discs, 13 turian insignias, etc? Istedet er cheevosene "Spill gjennom mesteparten av spillet med Liara", "Spill gjennom mesteparten av spillet med Tali", "Spill gjennom mesteparten av spillet med Kaidan" (Skjer ikke!!), og "Drep 150 fiender med sniper rifle", "Drep 150 fiender med shotguns", "Bruk Biotic Throw 75 ganger", "Bruk Neural Shock 75 ganger". Gjesp! Det gjør spillet mindre artig og krever minst tre gjennomspillinger hvis du vil gå etter dem. Mens "Completionist" fikk jeg fire timer før spillet var fullført.

Så hva er igjen som ikke suger? Vel, dialogene. Spillet er godt skrevet og bra stemmelagt. Saren er en grei badguy, men ikke like skummel som Harbinger eller den ene gangen du får snakke med Sovereign. Men i forhold til ME2 og 3 blir du ikke like godt kjent med gjengen din. Det er ingen loyalty missions (rustningen til Wrex og det kjipe oppdraget til Garrus teller ikke), Garrus er vanvittig nedprioritert, og Joker, XO-en din, og maskinisten sier de samme tingene gjennom hele spillet.

Mass Effect 2 slår førstespillet så grundig ned i støvlene at det er nesten urettferdig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#40
Det er ikke en hoppeknapp. Det er en hover in air-knapp. Bare bruk den riktig, så mekker den sens.