Hurrah!
Vel, jeg fullførte ICO. Hadde ikke forventet at det skulle være så kort … runna det på 05:13, og fikk tak i alle hemmelighetene. Ok, hemmeligheten.
Arkitekturen i spillet er flott, og grafikken er fin og klar. Men både kontroller, kamera, og AI har småproblemer. Kameraet er altfor tregt, spesielt hvis du nettopp har fokusert på noe annet og venter på at det skal sentrere på deg igjen. Yorda var for det meste grei å ha med å gjøre, men noen ganger nekter hun å klatre opp en stige eller ta tak i Icos hånd før etter en god stund. Opplevde også at hun snudde midt i en lang stige, som førte til at jeg måtte bruke en del tid bare på å vente på henne. Åndene du slåss mot var også temmelig kjedelige. Var bare tre forskjellige versjoner av dem som jeg merket (de store, de som flyr, og de små som blir til store hvis du ikke tar dem kjapt nok).
Følte heller ikke at spillet hadde spesielt god driv før helt på slutten av spillet. Spiller vanligvis kun ett spill om gangen, og det tok en stund mellom hver gang jeg orket å sku på PS2-en. Sånt skjer ikke når jeg spiller spill som Onimusha og Ratchet & Clank.
Til tross for invendingene vil jeg gi spillet en sterk 7/10. Det er ikke bare et spill, det er en opplevelse.