Siste spill du runda

Runda Onimusha: Warlords idag, brukte litt over 4 timer, har rundet det før så det gikk rimelig fort, fikk maksa alle våpen og slaktet det meste. Er kanskje et av de beste spilla jeg har spilt, bare synd det er ganske kort...
 
Da blei jeg ferdig med enda et spill.
Det var Grand Theft Auto: San Andreas. (Xbox)
GTA: SA, er et greit spill. Spille er veldig langt. Men gøy er det. Enkelte mission er så Irriterende, at jeg holder på Ødelegge kontrollen.
Runda GTA: SA på 22 timer.
Syns GTA 3 fortsatt best! :rulleøyne:
 
Runda Batman Begins (Xbox) for noen timer siden. Kjøpte det når det kom ut, men jeg ville vente til jeg hadde sett filmen. Spilte bare de første brettene for å se hvordan det var, og jeg likte det, så jeg så frem til å begynne å spille det skikkelig.

Det har fått dårlige anmeldelser, så jeg var litt skeptisk, men det viste seg at spillet var morsomt hele veien gjennom. Selv om jeg er enig i det som blir sagt om det, at det er altfor lett, simpelt, linært og så godt som holder deg i handa hele veien gjennom, betyr ikke det at det ikke er morsomt. Det var tilfredstillende å snike seg rundt, skremme livet av skurkene for så å banke dem til de la seg i bakken av frykt. Grafikk, lyd og presentasjon er det ihvertfall ikke noe å si på. Det er litt kort da, så det egner seg vel bedre til å leies, hvis det bare hadde vært bedre mulighet for det her i landet. <_<

Det er klart det ikke er et toppspill, men jeg hadde det mye morsommere med det enn f.eks Conker: Live and Reloaded som ble så jævlig kjedelig etter en stund, med sitt latterlige simple gameplay, kjedelige grafikk og med humor som ihvertfall ikke fikk meg til å le (utenom et par scener og replikker), at jeg ikke orket å fullføre det en gang.

Uansett, Batman Begins er et spill som er verdt å få med seg, spesielt hvis du likte filmen.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Enig. Det var et underholdende spill, selv om det var mye å sette fingeren på. Utviklerne har dessuten stjålet vilt og uhemmet fra spill som Metal Gear Solid og Splinter Cell. Totalt sett minnet det meg ganske mye om Splinter Cell, og det er nok også noe av grunnen til at jeg ble litt lei av å titte gjennom optiske kabler og å snike meg innpå fiender bakfra mot slutten. Det føltes i stor grad som et oppkok av ideer fra spill jeg har spilt før, selv om Batman Begins også har noen originale elementer som fungerte veldig bra. Gitt at spill basert på filmer stort sett er venstrehåndsarbeider som spillfirmaene tar lett på for å tjene mest mulig på lisensen, er Batman Begins langt på vei vellykket. En solid pakke både i utforming og presentasjon.

Jeg likte også mye av det som ble sagt underveis i forbifarten av diverse fiender man møtte på. Utviklerfirmaet har fått med mye om forvirringen og frykten for det de ikke vet hva er, men frykter at finnes. He's not a demon, it's a guy in a mask! Jeg er fan av filmserien og synes slike ting er verdifulle tillegg til filmene.

Jeg spilte riktignok ikke igjennom hele, drøyt 80 prosent tenker jeg, men fikk et godt inntrykk av spillet likevel. Tenker jeg kjøper meg det når og hvis det kommer på tilbud en gang i framtiden.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Mongis+14.07.2005, 01.26-->
Edit: Startet ett nytt game, og spillet ble ikke usensurert. :mad:
241890​
[/b]
Skulle det bli det? Som om ikke det er nok, ser det jo faktisk ut til at Xbox-versjonen er tonet ned en del i forhold til N64-versjonen (jeg har bare spilt N64-versjonen, men det er et emne langt som fy om forskjeller, på gamespot) Som om ikke det var nok, er også vanskelighetsgraden satt ned flere hakk. :tommelned:


----


<!--QuoteBegin-gamespot forum

during the 'It's War' chapter when your inside buildings on Xbox's version you can hear bombs exploding outside but thats all , on N64's version not only do you hear the bombs but the explosions cause the lights on the ceiling to sway back and forth , you also see dust / dirt fall from the ceiling everytime a bomb explodes ..
Man skulle jo nesten tro at Xbox-versjonen var rikest på effekter og slikt...


---

Si meg, er virkelig sangen til The Great Mighty Poo sensurert på Xbox? Fantastisk....




(Joda, jeg ser jo nå at dette har vært diskutert i C:L&R-emnet)
 
Fullførte nettopp Tekken: Devil Within, som er et minispill som følger emd Tekken 5. Brukte fire timer og femten sekund. Spillet var egentlig rimelig dårlig, og veldig lite variert. Men, jeg syntes nesten jeg måtte fullføre det, i tilfelle det låste opp noe i spillet. Glad jeg er ferdig med det nå.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har fullført Destroy All Humans! (Xbox). Her følger en miniomtale.

You think I'm afraid of a three foot space hamster?

Destroy All Humans! ligner veldig mye på GTA og sikkert også noen andre spill. I motsetning til nær sagt alle aliens-spill står man her på invasjonens side for å utrydde menneskeheten en gang for alle. Man skal igjennom 22 oppdrag fordelt på seks områder, og til å hjelpe seg har man dugelig med våpenkraft både til fots og oppe i UFO-en, i tillegg til telekinetiske evner som å løfte gjenstander (inkludert tanks, roboter og biler), hypnotisere og iføre seg en holografisk forkledning som en innfødt eller politimann. Som Crypto (den utenomjordiske, triggerhappy skapningen du spiller med) kan du gjøre mange rampestreker og skape kaos i alt fra småbyer og bondegårder til militærområder og krigsbaser. Etter hvert som man får våpen- og egenskapsoppgraderinger ved å bytte inn DNA fra jordboerne, blir det riktig så festlig å kaste rundt på roboter og trailere og sprenge alt som kommer i din vei. Oppe i UFO-en kan du sprenge hele kvartaler med ett skudd eller ta tak i store lastebiler og kaste dem langt til havs. Problemet er bare at når man er i forkledning (i stealth-delene av spillet), blir man fratatt nesten alle disse egenskapene, og får nok med å scanne hjerner for å opprettholde kamuflasjen. Man kan heller ikke bruke våpen eller jetpacks. Det betyr i praksis at hvis man skal fly over et gjerde eller flytte på en gjenstand, må man avbryte forkledningen, vente på at tankekraften kommer tilbake og finne seg en ny forkledning kjapt. Temmelig klønete. Kommer man i nærheten av fiender på øverste nivå (såkalte Majestics; i likhet med GTA er det fire alert-levels), forsvinner dessuten forkledningen, og man blir gjenkjent.

Et annet problem er sideoppdragene og utforskningen i pausene mellom oppdragene. Man skal samle sammen noen gjenstander og gjennomføre en drøss utilfredsstillende minigames for å samle DNA - selv om det er bedre å gjenta ett minigame enn å lete rundt for å finne alle. Å samle hjerner fra befolkningen (som jo er den logiske måten å gjøre det på - hvorfor får man DNA av å fullføre en hinderløype eller skyte noen kyr?) er i sammenlikning tungvint og risikabelt. Det er også veldig lite fristende å gjøre alt som skal til for å få 100 prosent når det er er veldig lite underholdende i forhold til oppdragene og siden belønningen bare er noen usle videoklipp. Det forventes at man skal gjøre de samme minispillene ikke bare i by etter by, men også flere ganger på rad i samme by på stadig kortere tid. Mine tilfredsstillende blir det nesten ikke. Skal man etterligne GTA og få spilleren til å bruke like mye tid på å traske rundt som å gjøre oppdrag, må man komme opp med noen bedre grunner til hvorfor man skal gjøre det.

Disse to innvendingene tatt i betraktning: I seg selv er oppdragene underholdende, det er variert og som skytespill veldig godt gjennomført. Utover i spillet blir det bare morsommere ettersom arsenalet utvides og motstanden blir kraftigere. Sist, men ikke minst: Innpakningen er helt superb, filmsnuttene er av høy kvalitet og stemmeskuespillet og humoren fenomenal. Når man scanner hjerner for å få fornyet tankekraft hører man mange morsomme replikker. Grafisk er det dessuten lyst og pent og prestasjonene leveres uten hakking (draw distance er det eneste problemet, men det er ikke særlig plagsomt i Xbox-versjonen). Utviklerne har satt seg nøye inn i USA anno 50-tallet, med alt det innebærer av frykt for kommunisme, småbyliv og militær opprustning etter 2. Verdenskrig, og resultatet er et spill hvor presentasjonen imponerer mer enn selve spillbarheten. Destroy All Humans! er unnagjort på snaue 10 timer; kort og greit og underholdende så lenge det varer. Hvis det er tilstrekkelig, kan spillet varmt anbefales. Bare hold deg langt unna sideoppdragene.

I love a man in uniform!
No, wait, I am a man in uniform!
 
Runda The Getaway: Black Monday.
Spille passe langt. kontroll systemet er ikke det beste jeg har vært borti.
Mission er enkelte ganger vanskelig, fordi man vet hvor man skal gå. Eller kan
det være du bli litt fort sett altså. Historien til dette spille er ikke det beste. Syns nok de skulle ha hat en annen. Men ellers syns jeg The Getaway 1, er best.
 
Har Runda.Final FantasyX og Shadow Hearts:Covenant.....brukte evigheter på dei spela...men eg bare elsker spel som tar liksom 4ever å runde.
Har liksom nåke å gjere på når du kjeder deg :p
 
Lenge siden noen har postet her. Ingen som har fullført noe i det siste? :p
Selv har jeg fullført mange spill siden sist. Husker ikke alle, men kan jo nevne noen og si hva jeg syntes om de:

Fahrenheit, Xbox
Et spill som tok meg kraftig på sengen. Var en del hype rundt dette, men las egentlig aldri noe om det før det kom ut. Jeg ignorerte det, noe som er uvanlig til meg å være. Heldigvis så måtte jeg jo spille det til slutt, siden jeg så all den positive omtalen det fikk. Og det er jeg glad for. Spillet er det beste og mest orginale spillet jeg har spilt på veldig lenge, i hvert fall i hele år. Ikke siden KotOR har et spill engasjert meg så mye. Jeg ble sugd inn i historien fra første stund. Eneste som hindrer meg i å gi toppkarakter, er at spillet er kort. Brukte bare 5 timer på å spille meg gjennom det første gangen, noe som var litt skuffende. Voice Actingen er av høy klasse, men siden det er et mutliformat spill er ikke grafiken i like høy klasse. Men gameplayet veier opp.
Håper virkelig det kommer en en oppfølger en gang i tiden. Til og med som film tror jeg dette hadde vært bra.

Karakter: 9/10

Serious Sam, Xbox
Siden oppfølgeren har kommet, bestemte jeg meg for å spille gjennom forgjengeren en gang til. Er noen år siden sist. Spillet viser sevsagt sin alder, men liker det likevel. Humor, leveldesign, våpen, fiender er forholdsvis variert, men kjedet meg litt denne gangen i forhold til første gang jeg spilte gjennom Serious Sam. I tillegg er Co-Op delen meget bra. Oppfølgeren er langt ifra like bra desverre.

Karakter: Ikke helt sikker, men ca. 7-8/10.

I tillegg har jeg rundet single player kampanjen i Far Cry Instincts, MotoGP 3 og Psychonauts. Vil sterkt anbefale sistnevnte. Tenker jeg skal gå gjennom det en gang til nå som det snart er juleferie.
 
D

Deleted member 91

Gjest
For en snau uke siden gjorde jeg meg ferdig med alle Silver-racene i Project Gotham Racing 3s singleplayer-modus. Jeg har planer om å gå igjennom racene for å få gullmedaljer (eller kanskje tilogmed de negervanskelige Platinummedaljene) samt prøve å heve gamerscoren litt på det vide Internettet. Kan dog hende jeg drøyer det litt, ettersom Ridge Racer 6 fucker opp feelingen min i spillet noe vanvittig. Presterte vel å irritere tre briter bare i ett online-løp igår.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jess, idag banka jeg sisteboss i Mario & Luigi: Superstar Saga. På NIENDE forsøk. Joda, et helt greit rollespill med et litt simplistisk kampsystem (vanlige angrep på fiender, peis på med Bros. Attacks på bosser). Men spillet er absolutt verdt å spille for alle Nintendo-fans, det slenger fra seg hyllester og småreferanser for fanboys konstant. Manuset er hysterisk morsomt og spillet inneholder masse artige karakterer («I have fury! Snack on my wrath, fink-rats!»).

Det er egentlig ikke så mye å si om spillet. Er du fan av Nintendo og deres lange spillhistorie og -karakterer er det absolutt verdt å teste ut. Resten kan la være, de får ikke noe ut av det uansett.
 
Har fullført en god del spill siden forrige innlegg.

Halo 1 + Halo 2 (enda en gang) på vanskelighetsgrad Heroic.
Psychonauts for andre gang. 14 timer tror jeg ble brukt.
Stubbs The Zombie - Småmorsomt tredjepersonsspill.
MotoGP 3 - Helt klart det beste motorsykkelspillet på Xbox. Herlig på online er det også.
Prince of Persia: The Two Thrones - Kanskje det beste PoP spillet hittill. Noen frustrerende bosser, men platformingen veier opp.
King Kong - Faktisk et helt greit spill, noe jeg ikke forventet på forhånd.
Half-Life 2 - Endelig fikk jeg fullført dette spillet også. Må si det var meget bra.
Grim Fandango (PC) - Fullførte dette for noen måneder siden. Likte dette såpass godt at jeg skal begynne på nytt igjen snart.

Holder nå på med Doom 3(er helt på sliutten nå), Silent Hill 2 (Inner Fears) og Tiger Woods PGA Tour 2006.
 
Siste spillene jeg har fullført er:

Farenheit- Morsomt og overaskene spill. Ble overasket hvor bra det var.
Prince Of Persia Two Thrones- Jeg syntes dette var det beste spillet i serien.

Condemend- Fantastisk spill til 360. Det beste spillet til maskinen hitill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Runda Gunstar Superheroes for fem minutter siden. Artig, men slutten var - tradisjonen tro - ræv. Heldigvis er resten av spillet konge.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ble akkurat ferdig med Half-Life 2 (Xbox), og må si meg fornøyd alt i alt. Spillet brukte lang tid på å komme igang, og særlig det kapitellet hvor man kjørte elvebåt brukte veldig lang tid på å utrette veldig lite, synes jeg. Men så ble det plutselig mye mer underholdende og de fleste kapitlene var veldig gode (jeg kunne imidlertid klart meg med litt færre steder å falle ned, jeg synes ikke hopping fra plattform til plattform og balansering på tynne stolper har noe i et FPS å gjøre). Slutten var dessuten spektakulær nok til at man satt igjen med følelsen av å ha opplevd noe stort, uten at det tippet over og ble overkill.
 
MGS:Substance(Tanker & Plant): 9 Timer ca.
MGS:Snake Eater: 7 Timer ca.

Har brukt 3 år på å runde begge :D