Skal DU ha Nintendo DS?

Skal du ha Nintendo DS?

  • Ja

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo DS?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#61
Vær så snill å prøv Super Smash Bros Melee før du sier "Mario", og lar være å spille det. Det å bruke at Mario er en av 24 spillbare karakter som argument for at det er dårlig, er rett og slett patetisk.

Jeg for min del skal nok ikke ha DS med det første, tatt i og med at jeg ikke er noe rik trettenåring. Men brodern (Riku) skal snart bestille DS'n, så jeg regner med at jeg får spille litt på maskina av ham.

Akkurat nå sliter jeg med å få tak i Fable, og både Halo 2 og Kingdom Hearts: Chain of Memories er spill som skal skaffes i nærmest fremtid.
 

SHDR

Gullmedlem
#62
Opprinnelig skrevet av EsspeN@13.10.2004, 10.26
Jeg skal nok ha xbox2 og ps3 og sikkert PSP (hvis det er en tittel jeg vil ha på PSP så kjøper jeg det)

Grunnen for at jeg nesten sikkert kan si at jeg ikke skal ha DS er fordi det er nintendo som lager den.

Hvorfor?
Jeg har ingenting mot Nintendo, men jeg eier selv en GameCube.
Når et firma som kommer med en konsoll har så lite support på egene spill, og så få bra titler har jeg mistet helt truen på DS, jeg håper selvsagt jeg tar feil.

GameCube sin online satsing var fiasko og de trakk seg mer eller mindre ut av markedet. GameCube har få gode titler, og jeg føler at Nintendo ikke lager særlig spill som ikke har noe med "mario" å gjøre.

Det skal være sagt at SKIES OF ARCADIA (som er dreamcast spill) har rettferdiggjort mitt innkjøp av GameCube, så jeg klager ikke, men jeg vil ikke gjøre samme feilen igjen.

Så glemte jeg STARFOX ADVENTURES, det var knall, men nå utvikler jo RARE for xbox, så da blir det ikke slike kvalitetsspill lenger på nintendo.

tom I Japan selges det enda mer ps2 enn gamecube fremdeles.

Derfor blir det eventuelt PSP på meg, og ikke DS.
Men for alt hva jeg vet, kanskje ingen av de.
116154​
Jeg skjønner ikke hva du mener ... jeg har massevis av knallfete spill på GC. Jeg har Windwaker, jeg har Sunshine, jeg har Starfox Adventures (drittkjedelig, ubrukelig spill som bare beviste det jeg har ment siden pre-Perfect Dark: Rare har ingenting å by på lenger. Det er Free Radical som gjelder.), jeg har F-Zero GX (som er et av mine absolutte favorittspill gjennom tidene, faktisk.), jeg har P.N.03, Viewtiful Joe, WarioWare, Inc, Eternal Darkness, Ikaruga, Metroid Prime ... og en hel haug andre spill. I tillegg har jeg spilt ymse multiconsole-spill på GC (Soul Calibur 2, Second Sight, et cetera), som jeg stort sett alltid har syntes var knall.

På PS2 har jeg ... øh ... Ico. Og WRC2. Og SSX3. Ooooooog ... Eye Toy Play. På Xbox har jeg Panzer Dragoon Orta, Outrun 2, Fable, og da mangler jeg egentlig bare Halo, så har jeg alt som er verdt å eie på den maskinen. Det har jeg uansett på PC.

Hva var det som var galt med Nintendo, sa du? Jeg ser faktisk ingen grunn til å hevde at PS2 eller Xbox har fortrinn foran kubben, med mindre du er en av de som vurderer spill utifra aldersgrensen. Skriver du for noen spillside ..? Og en ting til: Nintendo hadde aldri noen online-satsning. Alt de gjorde var å supplye en BBA, som egentlig var til LAN, så tok Warp Pipe seg av resten. Ettersom spektakulære 5% av det totale spillmarkedet for konsoll spiller online, så tror jeg ikke det var noe tap for noen. Begynn å snakke litt realistisk fremfor noe.

Opprinnelig skrevet av EsspeN@13.10.2004, 13.28
Hvorfor tror du FF spillene er så populære?
Hvorfor tror du at folk kjøper fifa år etter år?

Jo, fordi det er det de fleste vil ha.
Hvorfor stoppe når man har laget kvalitet engang som forbrukere er villig til å betale for gang på gang?
116250​
..? DÉT, baby, var SKIKKELIG provoserende. Hva er det du tror spill er?! Joggesko?! FROSSENPIZZA!? Spill er kunst og kultur i vel så stor grad som film og musikk. Jeg vet ikke hva slags musikk søpleskaller som deg hører på, men la oss anta at du hører på Papa Roach og Green Day, siden du er så voksen og alternativ. Ville du satt pris på å måtte kjøpe Infest hvert år? Hadde du kjøpt Dookie fem ganger? Nei? Respekter spillbransjen, du. Og ikke lat som om du har noe fornuftig å si om den, la folk som faktisk har holdt på en stund gjøre det.
 
#63
Opprinnelig skrevet av Yetipants+13.10.2004, 14.03-->
Opprinnelig skrevet av plan_9+13.10.2004, 14.47-->QUOTE(plan_9 @ 13.10.2004, 14.47)
-F-Zero GX: En racer med en knallgod spillmotor, det er det ingen tvil om. Men ellers er det nesten fritt for dybde eller en logisk vanskelighetsgrad (eller muligheten til å velge en).[/b]
Du har spilt dette i en halvtime, forstår jeg. :)
Opprinnelig skrevet av plan_9
-Eternal Darkness: Dette ble hypet som et av tidenes horror-spill. For meg virker det som en simplifisert utgave av Resident Evil. Alle oppgavene en skal løse er tidvis ok men det er alt. Dessuten er det heller ikke skummelt for den som ønsker slikt.
SIMPLIFISERT?!? Dette kan du rett og slett ikke ha prøvd engang. Kampsystemet i ED er et av de råeste noensinne, kun spill som Prince of Persia og Ninja Gaiden kan måle seg med det. Dessuten er atmosfæren fullstendig upåklagelig - spesielt siden utviklerne ikke var begrenset av at de ikke kunne plassere kameraet der de ville, som i RE.
Opprinnelig skrevet av plan_9
-Mario Kart Double Dash: Nok et spill som prøver å være hva forgjeren var men feiler. Banene virker uinspirerte og som mange andre av Nintendos oppfølgere er det komplett mangel på dybde.
Seriøst, hvor mange av spillene du omtaler har du prøvd ut over fem minutter? Flerspillermodusen i Double Dash er noe av det kuleste noensinne og en enorm vinner ved selskap og sammenkomster, eller bare når du har noen venner på besøk.<!--QuoteBegin-plan_9
@
-Wario Ware: Dette spillet virker stilig og har en ok prislapp. Men om man er avhengig av en GBA SP + kabel for å spille det stiller jeg meg negativt til det.
-Final Fantasy Crystal Chronicles: Seriøst? Verre ressursbruking skal du lete lenge etter. Gameplayet i spillet er klønete og man trenger fire GBA'er pluss kabler for å spille det med venner (er like morro som tørkende maling i singleplayer). Spillet er en direkte voldtekt av FF navnet skapt for å selge til barn og å selge mer av de jævla GBA<->GC-kablene.
Isåfall ber jeg til Skaperen om at Final Fantasy-franchisen blir voldtatt til det bare er et enormt, blødende krater igjen, for Crystal Chronicles er så vakkert og stemningsfullt at det får meg til å grine av og til, og selve spillet er ukomplisert og engasjerende moro - spesielt når du spiller med venner. Argumentet med at man må kjøpe en ekstra GBA for å spille det faller på sin egen urimelighet - man kjøper neppe FF:CC med mindre man har GBA selv og kjenner noen andre som også har. Linkkabelen koster hundre spenn, og om du synes det er for mye å legge i når du står stilt ovenfor et spill som kan gi deg såpass mye underholdning... vel, da synes jeg du kan sitte der og spille FFX alene, og la oss som synes det er artig å RPG-e med andre holde på i fred.<!--QuoteBegin-plan_9

-Ikaruga: Spillet er en urgammel port fra DC. Men bortsett fra det er det vel et godt spill.
"Bortsett fra det er det vel et godt spill"? Hva med: "Absolutt alle spill som kommer ut om dagen er basert på tjue år gamle prinsipper, men bortsett fra det er de vel sånn passe"? Min gode mann, jeg utfordrer deg til å finne EN ENESTE negativ ting med Ikaruga til Gamecube (bortsett fra slowdown når en boss eksploderer, som uansett ikke påvirker spillet og også var der i DC-utgaven). Ikaruga er en diamant som er blitt polert til den gnistrer, og dersom du påstår noe annet ber jeg deg vennligst å gi spillet til noen som vet å sette pris på slikt.
Opprinnelig skrevet av plan_9
Misforstå meg ikke, har ingenting imot Nintendo, men tror de bør endre konsollstrategien sin litt. DS derimot er en genistrek uten like.
Har de ikke da allerede endret konsollstrategien sin til det bedre? ;)
116232​
[/b][/quote]
Off, hater når folk quoter i seksjoner, hvordan skal jeg da kunne besvare deg pent og leselig?

Jeg gjør et forsøk:
Eternal Darkness:
Når man diskuterer horror-spill er det neppe kampsystemet som er et trekkplaster. At kampsystemet er bedre enn RE er det ingen tvil om, men å argumentere for det som at det er et bra action spill funker ikke. Da spiller man heller Max Payne 2. Jeg prater om ting som handling, puzzles, visuell stil, skrekkfaktor og grafikk. Om du synes ED slår RE på alle disse punktene kan vi umulig nå en enighet.

F-Zero GX:
Du svarte egentlig ikke på argumentene mine og kom heller med en påstand om at jeg ikke har spilt det mer enn i en halvtime. Om det hadde vært sant som du sier, ville det allikevel vært nok til å finne ut at spillet mangler essensielle ting som flere moduser. Man kan kun spille GrandPrix i så mange lysår (siden SNES). Ellers synes jeg at spillet er alt for vanskelig til at det skal kunne være spillbart for alle, og muligheten til å velge vanskelighetsgrad er IKKE mye å be om i et racing-spill.

Mario Kart Double Dash:
Som omtrent alle andre spill som diskuteres her, eier jeg dette spillet selv. Har rundet det på alle mulige måter og låst opp alt av bonuser. Det til tross at jeg fant det sabla kjedelig å låse opp biler jeg allerede hadde (dog med nytt mønster). I likhet med GP er dette spillet også fritt for dybde. For heavens sake, EA spill virker jo som stillehavet i forhold til dette. Multiplayeren er god den, men når forgjeren sin er bedre, da spiller man heller det.

Wario Ware og FF:
Om man er avhengig av å kjøpe ekstra-utstyr som minimum en GBA og en kabel til en samlet pris på over 800 kroner i tillegg til spillet (600kr) og konsollen (2000 i sin tid) da mister konsollspilling mye av sitt poeng. Å holde det så simpelt, billig og tilgjengelig har alltid vært grunnen til at konsoll-spilling er sånn psuedo-mer populært enn pc-spilling. Nintendo har vært spesielt opptatt av dette og bruker det tilogmed som unnskyldning for å fise i trynet på alle som ville spille online. Du sier at man kun kjøper spillet om man ALLEREDE har GBA og kabel, jeg ser ikke hvordan dette endrer mitt poeng. Forutsetningen for å spille spillet er fremdeles den samme. Personlig har jeg kun en kompis med GBA, han har verken GC eller den høyst nødvendige kabelen. Sier du da at jeg ikke skal spille spillet? Eller kanskje at jeg er utenfor målgruppen til Nintendo og Square-Enix?

Og for sakens skyld: FF X er et møkkaspill, aldri tro at jeg mener noe annet. Men å bruke lisensen på den måten, å selge et produkt med en mildt sagt misvisende tittel er bare kjipt. Det har blitt gjort før ja, men det gjør det heller ikke akseptabelt. Om du liker FF: CC så får det være din sak. Jeg ville heller brukt penga på et skikkelig eventyr spill.

Ikaruga:
Tror du misforstår meg her. Har aldri sagt at det er et dårlig spill, kun at det er en port. Dermed faller argumentet ditt da du argumenterte for GC sine eksklusive spill.

Ellers vil jeg legge til at Nintendo bruker sine lisenser litt i overkant. De eneste spilla vi gleder oss til (på GC) er jo oppfølgere.
 

SHDR

Gullmedlem
#64
F-Zero GX:
Du svarte egentlig ikke på argumentene mine og kom heller med en påstand om at jeg ikke har spilt det mer enn i en halvtime. Om det hadde vært sant som du sier, ville det allikevel vært nok til å finne ut at spillet mangler essensielle ting som flere moduser. Man kan kun spille GrandPrix i så mange lysår (siden SNES). Ellers synes jeg at spillet er alt for vanskelig til at det skal kunne være spillbart for alle, og muligheten til å velge vanskelighetsgrad er IKKE mye å be om i et racing-spill.

Mario Kart Double Dash:
Som omtrent alle andre spill som diskuteres her, eier jeg dette spillet selv. Har rundet det på alle mulige måter og låst opp alt av bonuser. Det til tross at jeg fant det sabla kjedelig å låse opp biler jeg allerede hadde (dog med nytt mønster). I likhet med GP er dette spillet også fritt for dybde. For heavens sake, EA spill virker jo som stillehavet i forhold til dette. Multiplayeren er god den, men når forgjeren sin er bedre, da spiller man heller det.

Wario Ware og FF:
Om man er avhengig av å kjøpe ekstra-utstyr som minimum en GBA og en kabel til en samlet pris på over 800 kroner i tillegg til spillet (600kr) og konsollen (2000 i sin tid) da mister konsollspilling mye av sitt poeng. Å holde det så simpelt, billig og tilgjengelig har alltid vært grunnen til at konsoll-spilling er sånn psuedo-mer populært enn pc-spilling. Nintendo har vært spesielt opptatt av dette og bruker det tilogmed som unnskyldning for å fise i trynet på alle som ville spille online. Du sier at man kun kjøper spillet om man ALLEREDE har GBA og kabel, jeg ser ikke hvordan dette endrer mitt poeng. Forutsetningen for å spille spillet er fremdeles den samme. Personlig har jeg kun en kompis med GBA, han har verken GC eller den høyst nødvendige kabelen. Sier du da at jeg ikke skal spille spillet? Eller kanskje at jeg er utenfor målgruppen til Nintendo og Square-Enix?
Jeg er litt uenig med deg. Jeg tror jeg kan si at jeg har spilt F-Zero mer enn deg, og jeg tror de fleste jeg har spilt mot her i gården kan vitne på det samme. Det har dybde. Ekte dybde som spill som Need for Speed og Gran Turismo egentlig bare kan glemme. Samme sorts dybde som Outrun 2 er i besittelse av. Den varme, deilige GAMEPLAYDYBDEN. Det er ikke 100 000 biler eller femten sider valgmuligheter, det er dypt og polert gameplay, presentert som arkade, men osende av sofistikasjon som er dealen her.

Jeg er egentlig litt enig med deg i Mario Kart ... det spillet er så tilfeldig at det ikke lenger handler om dyktighet. Jeg ble aldri noen stor fan av akkurat det spillet.

Wario Ware, derimot, lurer jeg på hva du sier om ... jeg har spilt det spillet i mange, lange og glade timer. Aldri har jeg noensinne koblet til en GBA, selv om jeg har spilt med tre av vennene mine. Hvor i det spillet er det du trenger GBA ..?

Ellers er jeg enig i at Nintendo melker franchisene sine. Forskjellen på dem og praktisk talt alle andre er at Mario kan gjøre alt. Mario kan spille golf, tennis, fotball, hoppe på skilpadder, kjøre bil ... alt. Mario er som Donald Duck og Mikke Mus, han er en personlighet, en maskot. Ville Sam Fisher Racing solgt, tror du? Eller Metal Gear Tennis? Det kan ikke sammenlignes, synes jeg, for Mario-spillene introduserer stort sett så mange nye konsepter hver gang, eller forsøker iallfall å innovere, at det er snakk om OPPFØLGERE og ikke bare OPPGRADERINGER slik de fleste andre utviklere arbeider. Inkrementering er ikke nyskaping.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
Opprinnelig skrevet av plan_9+13.10.2004, 16.12-->
Eternal Darkness:
Når man diskuterer horror-spill er det neppe kampsystemet som er et trekkplaster. At kampsystemet er bedre enn RE er det ingen tvil om, men å argumentere for det som at det er et bra action spill funker ikke. Da spiller man heller Max Payne 2. Jeg prater om ting som handling, puzzles, visuell stil, skrekkfaktor og grafikk. Om du synes ED slår RE på alle disse punktene kan vi umulig nå en enighet.[/b]
Vel... jeg synes kontrollsystemet i Resident Evil-spillene er omtrent like kjekt som begge beina i gips er hvis du er fotballspiller. Det er rett og slett så fullstendig ubrukelig at jeg ikke ville bli overrasket om jeg fikk vite at det var en pjokk som var inne på arbeidsuke som designet det. Alle kvalitetene RE-spillene er i besittelse av kommer således i annen rekke når jeg vurderer dem, men om du klarer å leve med det... fint for deg. Da kan du forresten også føye til RE:Remake og RE:0 på listen min. ;)

Opprinnelig skrevet av plan_9@
Mario Kart Double Dash:
Som omtrent alle andre spill som diskuteres her, eier jeg dette spillet selv. Har rundet det på alle mulige måter og låst opp alt av bonuser. Det til tross at jeg fant det sabla kjedelig å låse opp biler jeg allerede hadde (dog med nytt mønster). I likhet med GP er dette spillet også fritt for dybde. For heavens sake, EA spill virker jo som stillehavet i forhold til dette. Multiplayeren er god den, men når forgjeren sin er bedre, da spiller man heller det.
Er det Mario Kart 64 du snakker om? Ørgh. Double Dash har den mest fantastisk underholdende flerspillermodusen siden Half-Life. Jeg har fått to stykker som ikke var spesielt spillinteressert til å kjøpe Gamecube på bakgrunn av noen runder Double Dash i flerspiller.
<!--QuoteBegin-plan_9

Wario Ware og FF:
Om man er avhengig av å kjøpe ekstra-utstyr som minimum en GBA og en kabel til en samlet pris på over 800 kroner i tillegg til spillet (600kr) og konsollen (2000 i sin tid) da mister konsollspilling mye av sitt poeng. Å holde det så simpelt, billig og tilgjengelig har alltid vært grunnen til at konsoll-spilling er sånn psuedo-mer populært enn pc-spilling. Nintendo har vært spesielt opptatt av dette og bruker det tilogmed som unnskyldning for å fise i trynet på alle som ville spille online. Du sier at man kun kjøper spillet om man ALLEREDE har GBA og kabel, jeg ser ikke hvordan dette endrer mitt poeng. Forutsetningen for å spille spillet er fremdeles den samme. Personlig har jeg kun en kompis med GBA, han har verken GC eller den høyst nødvendige kabelen. Sier du da at jeg ikke skal spille spillet? Eller kanskje at jeg er utenfor målgruppen til Nintendo og Square-Enix?

Og for sakens skyld: FF X er et møkkaspill, aldri tro at jeg mener noe annet. Men å bruke lisensen på den måten, å selge et produkt med en mildt sagt misvisende tittel er bare kjipt. Det har blitt gjort før ja, men det gjør det heller ikke akseptabelt. Om du liker FF: CC så får det være din sak. Jeg ville heller brukt penga på et skikkelig eventyr spill.
Så FF:CC er ikke et "skikkelig eventyrspill" fordi du må eie en GBA for å få spilt det i multiplayer? Suverent. ;)
Jeg for min del synes det er litt rart hvis man ikke eier en GBA om man er spillinteressert. GBA-en er en legendarisk konsoll med drøssevis av gode spill i alle sjangre (bortsett fra FPS, da).
Og hva mener du med at Final Fantasy: Crystal Chronicles har misvisende tittel...? Det inneholder drøssevis med Final Fantasy-elementer (magi, monstre, ting man kan plukke opp), og det er da visselig en historie som inneholder krystaller. Jeg ser ikke det misvisende.
Opprinnelig skrevet av plan_9
Ikaruga:
Tror du misforstår meg her. Har aldri sagt at det er et dårlig spill, kun at det er en port. Dermed faller argumentet ditt da du argumenterte for GC sine eksklusive spill.
Ikaruga kom bare ut i Japan til Dreamcast, så i Europa er det et GC-only-spill. ;)
 
#66
Espen: det jeg finner merkeligest er at du synntes SSBM suger. Det kan jeg spille time på time uten å gå lei.
Det er jo også en klar multiplayer-favoritt, selv PS2-fanboyene i klassen min kan ikke si noe på det.
Men du vil tydeligvis ikke skjønne at det eier de fleste spill i multiplayer, samme hva.

-_-
 
#67
Kan forresten legge til Pikmin 2 på den listen din, Yetipants. Her har man heller ingen tidsfrist, og spillet er mye lengre. Det inneholder også en meget underholdene 2-player modus.

Opprinnelig skrevet av plan_9@13.10.2004, 14.47
-Metal Gear Solid TTT: Skjønner ikke alt rabalderet rundt dette spillet. Det er jo nøyaktig det samme som kom til PSX for ørten år siden. Joda, bedre grafikk og teite cutscenes, men noe å hoppe i taket for? Neppe.
Metal Gear Solid: The Twin Snakes har bedre gameplay, grafikk og mer underholdene filmsekvenser. Men det er selvfølgelig en smaksak når det gjelder filmsekvensene. Jeg likte de i hvert fall, og spillet har gitt meg flere timer underholdning. Det er tross alt underholdning vi er ute etter, enten det er en remake eller et nytt spill.
 
#69
Er det flere en meg som ikke finner "håndhold" gaming interesant, interessen min døde for 10 år siden da svart/hvit gameboy'en min dro til de evige jaktmarker
 
#70
er en ihugga sony fan... derfor skal jeg ikke ha den.
115469​
Du har ingen annen grunn? Det er den eneste grunnen?
115487​
ok, vill du ha en annen grunn: den har grafikk som tilhører 90 tallet!
116155​
Det har PSP også. :p

Ta en titt på Dreamcast som kom på slutten av 90-tallet...

Tror du burde sjekke i ord boka hva "tilhører" betyr!
grafikken kom på slutten av 90 tallet, men d er jo den grafikken som lever i dag! det har ikke ds.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#71
Opprinnelig skrevet av ak74u@13.10.2004, 22.29
Er det flere en meg som ikke finner "håndhold" gaming interesant, interessen min døde for 10 år siden da svart/hvit gameboy'en min dro til de evige jaktmarker
116495​
Det kommer et Naruto-spill til DS... :rulleøyne:
 
#72
Scarface: selfølgelig er det det. Skjermene på DS er jo like stor som på GBA..
Den blir som to GBASP lagt inntil hverandre, eller like stor som en GBA.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#73
Opprinnelig skrevet av Yetipants+13.10.2004, 15.03-->
<!--QuoteBegin-plan_9
-Ikaruga: Spillet er en urgammel port fra DC. Men bortsett fra det er det vel et godt spill.
"Bortsett fra det er det vel et godt spill"? Hva med: "Absolutt alle spill som kommer ut om dagen er basert på tjue år gamle prinsipper, men bortsett fra det er de vel sånn passe"? Min gode mann, jeg utfordrer deg til å finne EN ENESTE negativ ting med Ikaruga til Gamecube (bortsett fra slowdown når en boss eksploderer, som uansett ikke påvirker spillet og også var der i DC-utgaven). Ikaruga er en diamant som er blitt polert til den gnistrer, og dersom du påstår noe annet ber jeg deg vennligst å gi spillet til noen som vet å sette pris på slikt.
116232​
[/b]
Hmm, jeg må nesten kommentere den. PALGC-versjonen har enkelte bugs (NTCS-utgavene er riktignok ikke like ille), som f.eks. at "charged shot" ikke treffer riktig mål under del to av førstebossen. Dette er selvsagt slik det skal være i Dreamcastutgaven. Dessuten skal GCversjonen slite litt med å få med all lyden(flere typer eksplosjoner, samt tale samtidig+ GC= (sitat: ikaruga.co.uk) ."...whereas on the GameCube, it sounds like crap."). Dette legger man selvsagt bare merke til om man sammenligner det med Naomi/DCversjonen

Men, på den andre siden. Menigmannen legger aldri merke til slikt.

Scarface: Det bildet er jo av det gamle designet.
 
#74
Opprinnelig skrevet av red dragon@13.10.2004, 22.55
Tror du burde sjekke i ord boka hva "tilhører" betyr!
grafikken kom på slutten av 90 tallet, men d er jo den grafikken som lever i dag! det har ikke ds.
116510​
[Kjetil & Kjartan Show]Bla, bla, bla... :rulleøyne: [/Kjetil & Kjartan Show]

Du får kose deg med PSP. :svette:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#75
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@13.10.2004, 23.22
Hmm, jeg må nesten kommentere den. PALGC-versjonen har enkelte bugs (NTCS-utgavene er riktignok ikke like ille), som f.eks. at "charged shot" ikke treffer riktig mål under del to av førstebossen. Dette er selvsagt slik det skal være i Dreamcastutgaven. Dessuten skal GCversjonen slite litt med å få med all lyden(flere typer eksplosjoner, samt tale samtidig+ GC= (sitat: ikaruga.co.uk) ."...whereas on the GameCube, it sounds like crap."). Dette legger man selvsagt bare merke til om man sammenligner det med Naomi/DCversjonen

Men, på den andre siden. Menigmannen legger aldri merke til slikt.
116522​
Jaiks! Jeg har spilt begge versjonene rimelig mye, og jeg har ikke lagt merke til noen forskjeller utover at noe av teksten er fjernet i GC-versjonen samt at sistnevnte har noen flere ekstraduppeditter.
Nuvel, samma det. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#77
...Bortsett fra den den "charged shot" saken på førstebossen (gjelder bare PAL-versjonen)
Dette innebærer at du ikke kan drepe bossen like fort, noe som igjen innebærer at du ikke kan oppnå like høy poengsum.
 
#78
Jeg må innrømme at jeg er litt nyfiken på denne maskina, men jeg er redd for at Nintendo skal gå "All 3D" igjen, og bortimot glemme det som gjorde dem best i første omgang. Super Mario i 2D. Jeg vil ha en videreutvikling av de gode game plattformslagerne, for pokker!

Nostalgi for alle penga her i heimen, og med det mener jeg ikke Shitty Mario 64 repuked all over again. Nei, jeg hadde ikke så mye til overs for Mario 64, og Sunshine er enda ett godt eksempel på Nintys tilbakeslående blasfemi og dobbeltmoralske familievennelighet. Spill som Konga og Stadium hjelper ikke akkurat på :usikker:

Ja... Jeg begynner å miste troen på Nintendo som ett firma jeg kan forholde meg seriøst til.
 
#79
Opprinnelig skrevet av Coma2020@15.10.2004, 22.41
Jeg må innrømme at jeg er litt nyfiken på denne maskina, men jeg er redd for at Nintendo skal gå "All 3D" igjen, og bortimot glemme det som gjorde dem best i første omgang. Super Mario i 2D. Jeg vil ha en videreutvikling av de gode game plattformslagerne, for pokker!
117527​
Du har ikke hørt om Super Mario Bros. DS, også kjent som «New Super Mario Bros.»?
 
#80
Dette ser ut som et DS spill for deg, Coma.







Dette spillet er et Mario spill med 3D grafikk, men bruker det klassiske 2D sidescrollende gameplayet som de eldre spillene i serien bruker. Det blir foreløpig bare kalt "New Super Mario Bros"

Men jeg er nokså enig med deg. Jeg liker både Mario og Zelda spillene best i 2D.

Psycho Mantis: o)