Skummelt styre?

Status
Stengt for ytterligere svar.
#81
<div class='quotemain'>
Ærlig talt har jeg problemer med å se hvordan én grinete person klarer å skape så store opptøyer. Men det betyr vel kanskje at jeg er ekstremt grinete? Så la oss si at jeg lover å skjerpe meg med stor s, og vil oppføre meg mye mer sympatisk fremover. Vil alle problemene da forsvinne for godt? Jeg tror ikke det.

Det er brukerne som driver et forum, uten dere er forumet meningsløst. Så derfor vil jeg at dere skal ha innvirkning på hvordan forumet fungerer. Jeg vil nå be dere sette opp punktvise lister over tiltak dere mener bør iverksettes for å gjøre forumet til et bedre sted.[/b]
Så det du sier er at din oppførsel ikke har noe med saken å gjøre og at du ikke har noen forslag til hva som må gjøres for å komme ut av konfliktene som har oppstått (som i bunn og grunn bare er en reaksjon på at det du lovet oss da du tok over ikke har blitt innfridd)? Da skjønner vi jo hvorfor du har den jobben du har. Har du ikke lært fra forrige gang at det ikke nytter å legge skylden over på brukerne?
[/b][/quote]
Jeg la da ikke skylden noen plass? Jeg ber dere enkelt og greit komme med konkrete løsninger om hva som vil gjøre forumet til et bedre sted å være. Dere har allerede presisert at jeg må endres. Noen andre forslag?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Alex: Ja, jeg har ett.
Vis at du klarer å håndtere ansvaret å lede dette forumet fører med seg.
Dette har jeg pekt på i tre - 3 - innlegg i denne tråden. Du har enda til gode å erkjenne deres eksistens. Det går ikke så mye på at du må forandre deg, det går på at du har en del å lære om ett og annet.
Hva sier du til dette? Har du enda noe å lære, eller ble du fullkommen da du ble forumsjef?

Rikku: Om det er meg du sikter til med kommentarene dine, så har du ikke forstått det jeg har skrevet i denne tråden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#85
Evner du å komme med svar på noe? Eller er denne gjennomsiktige "unnvik alle ukomfortable spørsmål med nye spørsmål"-taktikken din den eneste diskusjonsmetoden du har?
 
#86
Alex: Det er det som er enklest å gjøre noe med. ;)
 
#87
Evner du å komme med svar på noe? Eller er denne gjennomsiktige "unnvik alle ukomfortable spørsmål med nye spørsmål"-taktikken din den eneste diskusjonsmetoden du har?
[/b]
Eller hva om DU svarer på mitt spørsmål?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#88
Siden vi allerede er nede på barnehagenivå: Jeg spurte først.

Og så skal jeg være en bedre mann enn deg og svare på spørsmålet ditt.
Ja, jeg tror det er flere ting som må til. Men jeg VET at før disse tingene kan ordnes opp i, så må ledelsen fungere som nettopp det, en ledelse. Ærgjerrighet, vinnermentalitet og elitisme er det nok av på dette forumet, men det har ikke virkelig hatt noen ødeleggende kraft før det infiserte ledelsen.
Se på deg selv, Alex. Still deg selv de spørsmålene jeg stiller deg, og se om du finner noen svar på dem. Det er igrunnen hva jeg er mest opptatt av, at DU finner noen svar du er fornøyd med. Jeg vet jeg kommer til å merke det her når du finner dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Er dine avgjørelser fullstendig frigjorte fra den personen du er, Alex? Eller fatter du beslutninger basert på dine egne erfaringer, meninger og verdier?
 
#91
Nei, klart ikke. Det var heller ikke det jeg mente.

Men la oss ta et nytt perspektiv. La oss si at jeg nå bestemte meg for å bli et bedre menneske, oppnå mer selvinnsikt enn tidligere osv. Så ville endringen kun vise over tid, mens dette er et kronisk og selvmettende problem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Hvis ledelsen annonserte en ny linje, med større fokus på spill og annet som anses som positivt, hvor dere rekrutterte engasjerte brukere til å dra igang noe ordentlig og ansatte flere moderatorer til å passe på at brukerne fulgte reglene istedenfor at moderatorne er nærmest totalt usynlige som nå, tror du kanskje det ville vært noe? Eller er dette også forslag du har tenkt å avfeie? Nå har faktisk Elfkin endret tonen sin ganske betydelig som følge av respons han har fått, så kanskje det er et eksempel til etterfølgelse også for deg.

Og jeg håper virkelig at du for din egen skyld tenker litt over noe av det jeg har spurt deg om, Alex. Jeg skriver dette faktisk fordi jeg er litt bekymret for deg. Om du er slik i det virkelige liv som du fremstår på forumet (ikke minst når du blir utfordret), ser jeg ikke bort ifra at du har en del problemer å hanskes med. Husk: det tar ikke tid å bestemme seg for at en skal lære, det tar kun et øyeblikk og så er man i gang.
 

SHDR

Gullmedlem
#93
Alex: Du har fortsatt ikke besvart spørsmålet utvekslingen startet med. Og hvorfor unngår du egentlig alle spørsmål som krever at du titter littegrann på deg selv og revurderer dine egne tanker og handlinger? Det er klart for alle andre rundt deg at du ikke er perfekt, akkurat som ingen andre er det, men når du fortsatt sitter høyt på din egen trone og regner med at du kan komme deg unna bare fordi du så gjerne vil og tror at det du vil og mener er helt riktig, så har du en overraskelse i vente.

Skjønt, etter det som skjedde for et år, halvannet, siden, så burde det virkelig ikke komme som noen overraskelse. Det jeg lurer på er følgende ... har dere snakket med brukerne om endringene dere ønsker å gjøre, versus endringene de ønsker seg? Som påpekt tidligere: Et forum er absolutt ingenting uten brukere. Og faktum er at dere virkelig, virkelig bør tenke dere godt om når det kommer til brukerne deres nå. De begynner å bli færre og færre hele tiden, hvilket faktisk er MOTSATT av hva som var tilfelle for omtrent et år siden. Det har skjedd mye siden den gangen, og det meste av det er ikke positivt. Deres løsning på dette var å gå hardt til verks for å skape et forum der spillinteresse var i fokus. Godt tenkt.

Problemet er, Alex, og nu skal vi snakke fullstendig åpent og ærlig her, og hvis du våger å kalle dette et personangrep, kommer jeg til å gå hardt til verks for å få deg vekk herfra. Du eier ikke selvinnsikt, kort sagt. Som Tryggve tidligere påpekte, eier du ikke evne til å diskutere på rederlig vis, eller kaster iallfall rederligheten over bord ved første anledning når du begynner å tape. Du mister oversikten over dine egne argumenter, og til slutt går du over på å enten trekke inn gamle hendelser for å få motparten din til å se dårlig ut, eller går ganske enkelt til angrep. Eksempler: Kirby-diskusjonen vi hadde her for en tid tilbake, der ditt meget håpløse argument var at Kirbys spillkonsept kunne blitt realisert via en mus eller en analogstikke. Du snakker om å bomme på blinken. Det går ikke an å ta et slikt argument alvorlig, og du ble også behørlig knust i den diskusjonen.

Samme holdning ser vi atter igjen i Tetris-emnet. Her bunner i prinsippet argumentet ditt ut i at Tetris til DS er bortkastede penger fordi det finnes så mange Tetris-spill på markedet. Motargumentet er at det finnes veldig få gode Tetris-spill der ute, og at ingen av dem finnes på DS eller støtter Wi-Fi-tjenesten til Nintendo. Motargumentet er et retorisk spørsmål eller en anklage: Er det greit at Nintendo horer Tetris når det ikke er greit at EA horer FIFA? Vel, det åpenbare svaret på dette er: Hadde det bare kommet et FIFA-spill hvert tredje år, hadde ingen klaget. Iallfall ikke hvis det var et utall av mye dårligere fotballspill som ble spydd ut på markedet hvert år. Det er tilfelle med Tetris. Akkurat denne detaljen skipper du pent over, og begynner å gå løs på prisstrategien på produktet istedet.

På dette punktet begynner det å bli tydelig at du er en kverulant av de helt sjeldne. Det samme ser man her: Du er unnvikende og viser ingen tegn på prinsipper, eller for den saks skyld en reell holdning ovenfor noe. Jeg opplever deg som favoriserende, og det på meget usjarmerende vis: Du favoriserer de som er enige med deg, heller enn de som bidrar positivt til miljøet her. Du kan godt være uenig med Yetipants, men han har bidratt uendelig mye mer til miljøet her enn jeg har sett deg gjøre, og det er en objektiv sannhet. Han har også littegrann mer å fare med enn retoriske spørsmål og unnvikelsesmanøvre. Jeg trenger ikke være enig med ham for å sette pris på denslags egenskaper.

Problemet vårt er følgende: Spillegal dreier seg mindre om spill og mer om pisspreik om dagen. Slik var det faktisk før også, men da hadde vi iallfall litt mer diskusjon i spillemnene enn vi hadde tidligere. Hvordan kan dette løses? Stimulere til debatt. Din måte å takle enhver debatt på er å fly i synet på alle som uttrykker en subjektiv mening som ikke står i stil med din egen. Og hva gjør du da? Jo, du bruker generalisering og holdningsløshet som argument imot meningene! "Det må jo være en grunn til at alle andre liker det" og "Hvordan kan du si at du har rett og andre tar feil?" er rett og slett ikke holdbare argumenter. Det stimulerer iallfall ikke til debatt, og når det kommer frem i alle diskusjoner der noen kanskje ikke mener at Nazi Blaster 5 er det nye, heite og store, blir det nødvendigvis ikke mye rom for meningsutveksling! Skal vi alle da istedet sitte og hylle et spill i kor? Det er komplett unyttig, og komplett uinteressant. Det er ikke diskusjon, og det er du nødt til å forstå. Ser du poenget mitt?

At forumsjefen, som kroner seg selv med massevis av positive egenskaper, deriblant selvinnsikt og selvironi, er selve lederen for den holdningsløse bevegelsen som sørger for å suge siste lille stykke av relevanse ut av Spillegal, er ikke akkurat positivt. Du skal stimulere til diskusjon, ikke lage bråk med alle som er uenige med deg, og så tilby plattheter og generaliseringer som grunnlag for din motstand mot deres meninger. Det er både umodent, og ikke minst fullstendig poengløst. Du kommer ikke til å overtale noen om at de tar feil på den måten, sannsynligvis gjør du dem bare enda mer forbannet siden de ofte er oppegående nok til å se at argumentasjonsrekka di ikke holder vann.

Derfor trenger vi en ny forumsjef, eller iallfall en ekstremt kjapp helomvending fra din side. Husk, dette er faktisk din sjanse nummer to, og du hadde ikke særlig mye goodwill i første omgang. Om du har lyst til å bli tatt alvorlig, trenger du å forandre deg radikalt. Om du mener du kan avfeie alt dette fordi det ikke er punktvis satt opp, har du bare bevist én ting: at du ikke er interessert i kritikk, og at du er fullstendig uegnet til å lede noe som helst. Tenk deg godt om mens du svarer.
 

Endre

Ødela forumet
#94
Jeg vil spørre om en liten ting og påpeke et par-tre-fem andre:

"Du mister oversikten over dine egne argumenter, og til slutt går du over på å enten trekke inn gamle hendelser for å få motparten din til å se dårlig ut, eller går ganske enkelt til angrep. Eksempler: Kirby-diskusjonen vi hadde her for en tid tilbake, der ditt meget håpløse argument var at Kirbys spillkonsept kunne blitt realisert via en mus eller en analogstikke."

Her gjør du akkurat det samme, var det ment sånn? Drar inn gamle hendelser for å få motparten til å se dårlig ut.

Okay, videre ...

Hvis måten Alex argumenterer på, når han ikke er enig med deg eller Yetipants ødelegger forumet, vil jeg også si at de som deltok i anti-GRAW-klubben ødelegger forumet (du og Yetipants var med). Dere synes kanskje det var morsomt, men dere gjorde ikke engang et forsøk på å begrunne hvorfor dere ikke skal ha spillet. Flesteparten av dere har ikke engang en 360 å spille på, dere lagde bare bildemakroer for å provosere folk.

Når jeg først skal dra frem ting som har skjedd før, så mener jeg å huske en diskusjon om realistiske mot ikke-realistiske skytespill som både du og Yetipants deltok i. Dere likte ikke såkalte realistiske spill som tvang spilleren til å vente på neste runde etter at han var drept, og du kom med en detaljert sammenligning med grønnsaker, og at dette var en abstraksjon i gameplayet som ikke gjorde det realistisk ... eller noe i den dur.

Poenget mitt er: Jeg synes ikke dere klarte å svare ordentlig for dere der, og hvis du føler det samme med Alex, så synes jeg du skal få lov til det, men jeg ser fortsatt ikke hvordan dette har noe med hvordan han leder forumet på.

En annen ting: Det er lett å si at det var mer aktivitet før, men alt går i bølgedaler ... det har gått litt opp før, og det har gått litt ned før, akkurat som nå (cookie-bugen må kanskje ta noe av skylden til mindre aktivitet, siden folk ikke logger inn osv.?) Jeg har sittet i bakgrunnen og fått input på de avgjørelsene jeg ville hele tiden, så det er ikke som om Alex har fått løpe løpsk og ødelagt forumet nå i den siste tiden. De fleste gangene en avgjørelse tas, så vet jeg hva som skjer og støtter hva som blir gjort. Jeg vil også legge til at jeg liker Alex som forumsjef veldig godt, jeg liker tankene og ideene hans, og jeg føler at vi har mye å fare med, vi har bare ikke fått gjennomført alt vi vil enda, men det skal vi.

Jeg kan forstå at det kan bli litt mye å takle hvis man har hatt et dårlig inntrykk av Alex fra før av, og kanskje ikke liker tonen hans helt, men jeg vil oppfordre alle til (inkludert deg, Erlend) å gi han en sjanse, så skal vi vise hva vi er gode for sammen, med en hyggelig tone.

Og med det stenger jeg hele tråden. Takk for all tilbakemelding om at forumet er teh d00med, både jeg og Alex har tatt det til ettertanke og jobber nå med noe vi mener og håper vil få orden på ting. Gi oss noen dager, så vil dere se forandringer, og kan fortelle oss hva dere synes da.
 
#95
Justincase hadde mange gode poeng, og jeg prøvde faktisk å følge samme strategi, altså å drepe et problem i starten. Med en gang jeg så at noe utartet seg, stengte jeg spilltreff-emnet og tok kontakt med SirkusMartin over PM. Akkurat som jeg nå har tatt kontakt med Shadar over MSN. For om folk har et problem, bør det tas opp og løses. Slik som det hanskes nå (med dette emnet), er særlig lite produktivt. Det er en slags selvoppfyllende profeti. Dess mer man heller bensin på bålet, jo lengre borte blir de gode spilldiskusjonene alle savner. For om alle tenker seg om, så ville nok aldri dette emnet fått en god konklusjon.

Om dere ønsker å fortsette debatten, kan dere sende meg en PM eller mail. Selv om det ikke tas opp full offentlighet vil dere fortsatt bli hørt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.