Skummelt styre?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#1
Så har det vi alle har ventet på at skulle skje, skjedd (?). Jo ja, jeg er kanskje ikke like aktiv som før, men jeg leser like mye, aktiviteten kan skyldes det at man blir logget ut før innlegget er ferdig, om ikke annet.

Jeg manner folk til kamp, eller åpen debatt i det minste, ettersom sjefene stengte det siste emnet.. Personlig så synes jeg at forumet er rimelig kneskutt og er på siste vers. Stemning, klabb og babb, det er ikke morsomt her lenger. Kan godt si at jeg ikke bidrar så veldig mye, men hey jeg gjorde det før, og føler at jeg har gjort mitt for at SG skal bli et mer trivelig sted (liker jeg å tro), og det er fint å kunne stå på sidelinjen og se at andre steller, mens man selv kan delta. Men det skjer ikke en dritt, ikke en god damned shit. Det er det samme gamle tråklet, med de samme gamle listene, med de samme stygge bruker... neida..:kos:

En ting skal de roses for og det er at de har klart å samle samtlige listeemner i en kategori, men det virker som om brukerene har mistet litt av energien og kreativiteten sin og lager heller et emne som skal inneholde alt om "trance", "hip-hop", "fotball" etc. Såkalte "offisielle"-emner. Dette hører desverre ikke til på et diskusjonsforum, som skal være en semikaotisk livsform, der faktisk brukerene gjør forumet til hva det er. For uten brukerene så er ikke forumet en dritt.

Etter, siste, styreskiftet så kan det nesten virke som om brukerene har holdt forumet som et gissel mot ledelsen. Joda sjefen er veldig aktiv, men kanskje ikke aktiv i hva han skal være aktiv i; Å drive forumet. Tolk dette gjerne som et personangrep, Alex, for det er det. Du er desverre inkompetent, det er ikke morsomt å være her. Det er ikke hyggelig, det er dølt, det eneste folk får her er informasjon. Skal man ikke diskutere ting på et forum? Det kan man ikke på spillegal, for da blir emnet stengt og brukeren kommer får annmerkning og blir anklaget for personangrep. Verden fungerer desverre ikke anderelsedes, vi er ikke politikere, vi er ikke trent i diskusjon, og slik forumet går nå så klarer jeg egentlig bare liste opp mine preferanser og mine siste innkjøp.

For oss veteraner så betyr SG noe mer enn bare et forum, jeg har bla. fått nye venner her. Jeg føler på mange måter at jeg kjenner folkene her inn og ut, og jeg vet at jeg ikke står alene i det. Jeg har vært her, i store og små doser, siden 2002-ish. Joda, gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet, og alt var bedre før, men i dette tilfellet så var det faktisk det.

Atpåtil så er dette her et spilleforum, tar du en titt på generellt rundt spill så er det ikke en eneste debatt om fremtiden spill har. Hvor er mediet på vei? Skulle ikke dette interessere gamere mer enn når neste MoH kommer ut? Kanskje det bare er jeg som holder på å bli gammel og senil. For personlig så gidder ikke jeg å dra på et annet forum for å bygge meg opp rep. helt fra starten av.

Noen av dere driter nok i dette, men kom gjerne med meningene deres også, hva fungerer nå? Vennligst ikke brenn ledelsen, men prøv med noe konstruktivt.
 
#2
Hmm. Du sier at du søker diskusjoner? Mener du da spillrelaterte eller ikke? Kan ikke huske å ha stengt særlig mange emner på grunn av diskusjoner, ikke særlig mange emner i det hele tatt. Ideologien min er å slette poster fremfor å drepe et helt emne. Sjekker jeg loggene til Lurtz, Frenzy og Houseman, har de også stengt svært få emner. Så jeg må nesten be om eksempler på den anklagen.

Ellers kan jeg skjønne at mange er leie. Diskusjonene i dag er ikke drevet av ønske om å forstå eller å løse konflikter, snarere å høyne egen status. Vi har lenge hatt ønske om å endre denne stemningen som absolutt ikke er en god en. Men det er dessverre lettere sagt enn gjort. Men nå som du har gitt oss ganske god kritikk, vil jeg absolutt ta det til ettertanke. Jeg vil ikke komme med noen konkrete løfter her og nå, i frykt av at jeg ikke klarer å holde dem. Men vis litt tålmodighet, så skal vi se hva vi får til. Vi bryr oss faktisk like mye om forumet vi og.
 
#3
Det er lettere å skylde på ledelsen enn å prøve å ta tak i hva som faktisk utgjør Spillegal forumet, nemlig brukerene.

Det er tilnærmet håpløst å styre denne skuta når anarkiet har nådd forumet. Alex selv kan ikke komme dalende ned fra Oljeberget og redde Spillegal. Forumet har nådd et punkt der spill er ikke i andrerekken engang.

Eneste måten langsiktige måten å fikse problemet på er enten:

A) Vise hvem som er sjefen og ta upopulære harde avgjørelser

eller

B) Brukerene selv må ta litt mer ansvar og bygge opp et bedre community.


Begge deler er like lett som å åpne et syltetøyglass med svinefett på hendene.

Men jeg er helt enig i at forumet er på vei ut avløpet og at flere har nok tenkt tanken på å flytte på seg til et mer spilldedikert forum.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#4
I bunn og grunn er jeg enig i stagnasjonen, og at lite blir gjort; men vi ser hva enighet rundt dette utløser. Jeg synes det er direkte trist at de som er utpekt (av andre, eller av seg selv) som ledere av forumet, ikke kan hanskes med oppgaven som de selv har satt seg fore, og at svaret på dette er ignoranse av kritikk, maktmisbruk for å kneble motstandere, og sleivspark som de selv visstnok slår ned på. Etter en PM-veksling med Elfkin og Alex kommer det frem at det blant annet føles at, ettersom man eier spillegal og betaler for det, kan man få ture frem som man vil - men likevel at spillegal er totalt uviktig i forhold til det virkelige livet, og dermed ikke noe å hisse seg opp over når det kommer til behandlingen av brukere. Videre kommer det frem at begge synes det er helt greit med kneblingspraksis, og at å ta imot kritikk er en underprioritert oppgave.

Under Maos regime i Kina, åpnet han en gang for at alle skulle få kritisere han i aviser og lignende, ettersom ting gikk så greit for Kina. Men da han oppdaget at folk uttrykte fortvilelse og forargelse over hans vanstyre, kneblet, forfulgte og utryddet han meningsmotstanderne.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#5
Siden jeg fikk så mange svar i det andre emnet prøver jeg igjen her. Hva vil dere med SG? Hva vil dere ha? Hva vil dere se mer/mindre av på forsiden og forumet? Hva kan dere gjøre og hva tror dere må til for å få det til å funke?
 
#6
Man burde kanskje lært fra sist da Alex var sjef? Det funket brukbart i starten, men etterhvert så går det nedover. Slik har det skjedd nå også. ^_^
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
Men nå som du har gitt oss ganske god kritikk, vil jeg absolutt ta det til ettertanke. Jeg vil ikke komme med noen konkrete løfter her og nå, i frykt av at jeg ikke klarer å holde dem. Men vis litt tålmodighet, så skal vi se hva vi får til.
[/b]
Noe av problemet er vel at du allerede har lovt en hel masse, uten at vi har sett noe til de store forbedringene. Og nå har du vært forumsjef i drøyt tre måneder, så det er absolutt på tide å innfri. Å be om tålmodighet nå er i seneste laget, vil jeg påstå. Mens Sancti hadde makten fungerte forumet bra, hun hadde brukernes respekt og svarte sympatisk og fornuftig på alle spørsmål, og brukerne trivdes. Men så kom du og skulle gjøre alt mye bedre, det skulle bli revolusjon og Spillegal skulle bli et mer spennende sted med bedre diskusjoner og flere aktive brukere. I stedet har aktiviteten gått merkbart ned, og veteranene på forumet føler manglende motivasjon for å bidra.

Jeg vet ikke hva som må gjøres for å snu den negative utviklingen, annet enn at det vi har sett tendenser til i det siste med å besvare kritikk med arroganse og små fornærmelser ikke er veien å gå, men det er du som har tatt på deg oppgaven og du må ta ansvaret. Du har dessverre ikke fordelen av å være populær, derfor må du gjøre deg fortjent til respekten og bevise at du har noe i jobben som forumsjef å gjøre, noe du hittil etter min mening ikke har gjort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Jeg har et par stikkord, faktisk, og ett av dem er "løsningsfokusert". Når man tar kritikk og klaging som enten en utfordring eller som noe ubetydelig, da er det noe som har sviktet. For da innser man ikke at dette er symptomatisk på misnøye eller et problem som kanskje ligger dypere. Møter man harde ord med enda hardere ord, vel - da har man lagt grunnlaget for den minst mulig produktive dialogen av alle: kampen om å ha rett. Og om man bagatelliserer og håner en kritiker, kan man være faen så sikker på at misnøyen bare vokser. Om man møter folk med forståelse og respekt, selv om de ikke fortjener det - nei, spesielt om de ikke fortjener det - da har man vist seg som en bedre aktør enn den som bare prater piss. En god leder synker ikke lavere bare fordi motstanderen gjør det.

Og Alex: Når skal du begynne å følge dine egne retningslinjer og ta uoppgjorte ting med meg over PM istedenfor i urelaterte tråder på forumet? Jeg har testet deg litt den siste uka, og du strøk. Det tar seg jævlig dårlig ut at forumsjefen skriker og bærer seg over én enkelt bruker i ymse spilldiskusjonstråder, for å si det slik. :blomster:
 
#9
Alex kom, helt ute av det blå, til makten på forumet som ny forumsjef. Fra dag én lovte han oss massive forandringer. Dårlig stemning skulle bort. Aktiviteten skulle forbedres, blablabla. Det har faktisk blitt ganske omvendt. Da Sancti var i ledelsen var forumet mer aktivt enn det hadde vært på et halvt år. Forumet fungerte. Og ettersom hun klarte å være en anelse ydmyk når det gjaldt å ta til seg, og å svare, på kritikk klarte hun dermed å opparbeide seg respekt blant brukerene. Alex, på den andre siden, skyter fra seg med sinne, trusler om anmerkninger, og benektelser hver gang han blir kritisert. Ja, jeg vet at det er jævlig kjipt å få servert masse kritikk i ny og ne, spesielt når man sitter på en rosa sky og tror at forumet fungerer så knirkefritt, bare man fjerner et par "problemelementer". Men sånn er livet. At du får servert så mye kritikk betyr bare at ting ikke fungerer slik du håper. Og da hjelper det jævlig lite når du attpåtil angriper samtlige som prøver å komme med kritikk. Både konstruktiv og ukonstruktiv. Den eneste forandringen som har skjedd på forumet er mangel på lyst til å gidde å bidra i seriøse diskusjoner, noe som fører til neste forandring - mindre og mindre aktivitet. Du har kanskje ikke merket det, fordi du selv ønsker å lukke øynene og si "there's no place like home, there's no place like home, there's no place like home". Men den eneste aktiviteten, stort sett, i disse dager er listeemner, og annet svada som bidrar lite til forumets utvikling.

Det snakkes hele tiden om fellesskapet, om communityet. Men når mange som er en del av dette yter misnøye, avfeier dere det bare og sier at om vi fortsetter kan vi vente oss en rykende anmerkning og kanskje utestenging. Hvordan bidrar dette til fellesskapet?


Dette skrev jeg i notepad fordi jeg ikke vil risikere å logges ut midt i innlegget.

PS: Hadde ledelsen ikke vært så utrolig kjepphøye, hadde vi kanskje hatt et litt bedre "samfunn" her. Bare en tanke.

Koz og klemz
 

K999

Keystone State Of Mind
#10
Jeg har ikke vært så aktiv her og ikke er jeg en veteran på SG.
Men en ting vet jeg, alle ting på forumet funka når sancti var sjef.
Og at Alex du kommer med trusler og anmerkninger, og du havner i diskusjoner/krangler med alle hele tiden.
Akkuratt som jeg var før, men du er forumsjef nå.
Gjør oss glade og fiks Sg :D

Takk
 
#11
Vel, jeg hadde på en følelse av alt ville gå sakte men sikkert ned helt siden det siste forumet ble slettet. Jeg savner det gamle forumet med de gamle brukernavna. :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Kan jo også nevne en annen ting som ikke er spesielt konstruktivt: "Alt var så mye bedre før, gi oss det gamle tilbake!" Ingen på denne jord kan skru klokka tilbake, men alle kan være med å dra lasset for å gjøre ting bedre enn nå.
 
#14
1: Fiks cookie-problemet, så folk slipper å logge seg inn hver gang.

2: Fjern den elendige foruminndelingen vi har idag, så forumet i det minste blir i nærheten brukervennlig. Beklager, Alex: Den revolusjonerende inndelingen din suger neger.

3: Slett all den uinteressante spammen fra alle de dumme fjortisene.

Og sist, men ikke minst: Husk å få med krypterte passord denne gangen!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#17
Nei, ok .. jeg skal ikke savne noe som var bedre før da. :rulleøyne:
[/b]
Det han mente var ikke at man ikke skulle kunne savne "gode, gamle dager", men at den konstante sytingen om at alt var så jævlig mye bedre på det blå/blåhvite/beige/analfargede forumet ikke akkurat bidrar til å gjøre situasjonen bedre.

For å gjøre en lang historie kort: you fail. Good day, sir.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Nei, ok .. jeg skal ikke savne noe som var bedre før da. :rulleøyne:[/b]
Er forskjell på å klage over at ting var så mye bedre før, og å jobbe aktivt for å forbedre, om du er med. :p
 
#19
Archtor: Er du en klin kokkos? :p Jaja, de Spillegal-gamepartys jeg var hovedansvarlig for spillegal var ikke å jobbe aktivt. Du har ingen anelse hva som kunne vært istand her, men så lenge de powerfull folka synes at spillegal er for mye whining og forumet er ikke bra nok, så er det lite jeg kan gjøre. For å gjøre en lang historie kort: you fail. Good day, sir kjære Archtor.

Yeti: Jeg klager ikke, jeg bare mener at det gamle forumet var bedre, som f.eks nicka .. vet enda ikke hvem halvparten er av de som skiftet nick. Og å mene at det gamle var bedre hittil, det må jeg få lov til, vel? :(
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
Så, fordi at Alex og hans sammensvorne synes at forumet er dårlig, kan du ikke bidra? Si meg, mener du virkelig dette eller er min oppfattelse av innlegget ditt kun et resultat av din manglende evne til å ordlegge deg riktig?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.