Smash Bros. Brawl

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#41
SITAT(kilik @ 11.05.2006, 18.34) 2826
Capcom-karakterer hadde vært herlig. Mega Man, Viewtiful Joe, Ryu, Harman Smith...
[/b]
Jepp. Hadde noen bare laget et Versus-spill med Capcom-karakterer ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
SITAT(kilik @ 11.05.2006, 18.34) 2826
Capcom-karakterer hadde vært herlig. [...] Harman Smith...[/b]
Med mulighet til å morfe over i alle sju personlighetene? Hells yes. :D
Men det spørs hvor innstilt Nintendo er på å la personlighetene til folka være med i spillet... "You're fucked" når Coyote spiker noen, for eksempel. :D
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#43
SITAT(Lodin @ 11.05.2006, 16.06) 2750
:eng101: MSX hadde det første Metal Gear spillet. Det ble så porta til NES. [/b]
Det visste jeg faktisk fra før, men nå var jo tingen hvem det kom først til av Nintendo og Sony. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Hadde mer inntrykk av at du mente serien starta på NES. :p

Her er uansett begge trailerne på Youtube for de som er late.
 
#45
ÅFYFAEN I FITTEHELVETE! ...gleder meg.

Selv om spillet får en onlinemodus og en flust med nye karakterer, håper jeg at Nintendo drar det enda lenger. Jeg håper at de utvikler spillmotoren litt og prøver å åpne for større områder som legger vekt på (og kanskje krever) aerial-moves. Altså at man har mye større muligheter for bevegelse og komboer og slikt imens man er i lufta. Kanskje senke fallhastigheten bittelitt. Gi mulighet for å holde seg lenger oppe i lufta om man klarer å dra av visse komboer. La det bli mer intuitivt å ta imot og kaste items imens man er i lufta. Dessuten håper jeg at de inkluderer vann-elementer i spillet. At baner kan bestå av et vannområde og en overflate. Hvor man i vannområdet kan drukne om man oppholder seg der for lenge, ikke beveger seg like fort, kun kan dra av visse moves og sånt. Samt at vannet kanskje kunne ledet strøm eller noe. I en kamp med Pikachu kunne det vært en ulempe å være i vannet eller kanskje i det hele tatt å være våt. Noen som har spilt Donkey Kong Country 2? Der kan man nemlig oppleve områder som har både vann og overflate-områder, som altså funker kjempebra.

Jeg håper og at vi får se levende omgivelser i enda større grad. I Melee fikk man jo den ene Metroid-banen som roterte samt de flyvende PokéMonene. Men samenlignet med f.eks. Power Stone 2, er dette ingenting. Der startet man kanskje kampen på en brygge. Da bryggen ble ødelagt måtte man hoppe over på en skute. Når den så sank måtte man fortsette kampen på en ubåt.

Ser for meg en helt streit bane som blir angrepet av en tornado med faste intervaller. Denne tornadoen ville kastet alle spillerne opp i lufta og de ville deretter ha falt nedover tilbake til banen. Men dette fallet er såpass langt at de må fortsette kampen i fritt fall. Ser for meg at det kunne fungert ypperlig.

Hva som definitivt hadde økt varigheten på spillet for meg ville vært en bane-skaper-modus. Trenger ikke være fænsy greier. Bare en modus som lar oss plassere platåer og vegger og slikt, og kanskje velge et theme på det hele.

Jeg vet ikke hvor godt jeg liker at Nintendo inkluderer så mange variasjoner av samme karakter. Ikke sikkert de gjør dette i Brawl, men i Melee ble det fort litt voldsomt med både Young Link, Pichu samt de to (nesten) identiske karene fra Fire Emblem (Marth og Roy). Nintendo bør innse at de allerede har inkludert omtrent hele det spennende persongalleriet sitt i spillet, og heller henvende seg til andre selskap. Det ultimate tillegget til persongalleriet ville vært Sonic, som noen tidligere nevnte. Sonic-serien har jo i det siste knyttet sterke bånd til Nintendo. GBA har fått flere Sonic-spill, DS har et, Wii vil få et eksklusivt Sonic-spill, GameCube var den eneste konsollen som fikk Dreamcast-portene av Sonic Adventure 1 og 2. Et godt grunnlag til at man kan se på Sonic som en del av "familien". Videre har Sega mange andre spennende karakterer jeg godt kunne sett i spillet. Akira fra Virtua Fighter, en av karene fra Jet Set Radio, en av apene fra Monkey Ball, Lula fra Space Channel 5 og garantert enda flere.

Jeg liker svært godt at Snake blir inkludert i spillet. Ikke fordi jeg har ballelyst til å spille som han (noe jeg altså har), men fordi det vil være ypperlig for imaget til Nintendo. MGS-serien er jo for tiden en svært populær og lønnsom spillserie. Firern i serien blir jo nærmest sett på som DEN definitive PS3-tittelen. Så om folk ser Snake i dette spillet, vil det kanskje etablere et inntrykk av at han faktisk er en del av "familien", og kanskje heve barnestempelet et par hakk.

Samus i zero-drakten er forresten alt for deilig. Merkelig hvordan alle fightingspill skal inkludere jenter som ødelegger konsentrasjonsevnen min.
 
#46
Håper på en morsom singleplayer modus, masse minigames, flere baner som final destination (Baner perfekt for turneringer etc), et BRA ranket online system. Håper også den grunnleggende spillmekanikken er tilstede fra gamecube-versionen.
 
#47
Åhh, jeg gleder meg! Håper de ikke fucker alt for mye rundt med det. Ingen grunn til å reparere noe som fungerer så ekstremt bra fra før av. Håper de kun legger til de nye karakterene og ikke dropper de gamle. Ganon FTW!
 
D

Doctor Downs

Gjest
#48
Å ha flere folk med raletivt like egenskaper gjør egentlig ikke meg noe. Så lenge det ikke går ut over mangfoldet av karakterer med forkjellige egenskaper, ihvertfall. Er ganske greit når to spillere med som begge er interessert i de samme egenskapene kan spille med to forkjellige karakterer, istedet for å tvinge på nummer to en rosa drakt. Når det gjelder Solid Snake vil jeg bare få lov til å velkomme ham til familien :)
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#49
SITAT
Selv om spillet får en onlinemodus og en flust med nye karakterer, håper jeg at Nintendo drar det enda lenger. Jeg håper at de utvikler spillmotoren litt og prøver å åpne for større områder som legger vekt på (og kanskje krever) aerial-moves. Altså at man har mye større muligheter for bevegelse og komboer og slikt imens man er i lufta. Kanskje senke fallhastigheten bittelitt. Gi mulighet for å holde seg lenger oppe i lufta om man klarer å dra av visse komboer. La det bli mer intuitivt å ta imot og kaste items imens man er i lufta. [/b]
:eng101:

Hvis du har lyst til å komboe som bare faen mens du er i lufta kan du spille Jigglypuff. Å gjøre det med jiggly kalles Wall Of Pain og er nesten umulig å komme seg ut av grunnet at Jiggly holder seg selv oppe i lufta gjennom diagonalt forover + B-movet sitt, samt at alle air attacksene til blobben har høy prioritet som du ikke kan cancelle med dine egne angrep. ( med mindre du spiller high priority characters som Shiek, shieks forover-A i lufta er sinnsyk )

Det du snakker om kunne sikkert gått an hvis de legger in en lo-gravity mode eller en bane i rommet.

SITAT
Hva som definitivt hadde økt varigheten på spillet for meg ville vært en bane-skaper-modus. Trenger ikke være fænsy greier. Bare en modus som lar oss plassere platåer og vegger og slikt, og kanskje velge et theme på det hele.[/b]
Har drømt om det lenge selv. For ikke å snakke om en slags RPG-modus der man kan modifisere spilleren sin.
 
#50
Pretty pretty nais! :D

Lurer på om dette er et tegn på at MGS kommer til Wii...
 
#51
Det er vel bare å begynne å legge av penger til Wii allerede, ser ut som om det kommer mange spill jeg vil ha tak i, akkurat som dette.

En ting som jeg ikke liker er at man kan spille med en vanlig stikke. Da blir det neppe noen angrep som man trenger Nunchaken til, noe som er litt dumt.

Er det forresten bare jeg som ikke er glad pågrunn av Snake? Joda, det er fint å få inn nye folk og man har et større spekter å velge mellom når man kan dra ut av Nintendo universet, men Smash Bros. er jo en serie med All-Star Nintendo karakterer, vil ikke ha Konami folk inn. Jeg blir sikkert mer vant med tanken etter en stund, men slik det er nå er jeg littebitte grann skuffet. :usikker:

SITAT(Alex @ 12.05.2006, 13.00) 2988
ÅFYFAEN I FITTEHELVETE! ...gleder meg.[...]
Jeg håper og at vi får se levende omgivelser i enda større grad. I Melee fikk man jo den ene Metroid-banen som roterte samt de flyvende PokéMonene. Men samenlignet med f.eks. Power Stone 2, er dette ingenting. Der startet man kanskje kampen på en brygge. Da bryggen ble ødelagt måtte man hoppe over på en skute. Når den så sank måtte man fortsette kampen på en ubåt. [...]
[/b]
Det er en lignende bane i Meele. Man begynner på Mario skuta, den synker og man må hoppe på plattformer til man kommer til skuta igjen, ligner litt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#52
Takk, Psylopat, jeg trodde virkelig jeg var den eneste. For meg er det mest positive med Kojima sine spill at man ikke trenger å spille dem, og nå putter de Snake i Smash Bros.? :(
 
#54
SITAT(Thinaran @ 12.05.2006, 20.21) 3085
Takk, Psylopat, jeg trodde virkelig jeg var den eneste. For meg er det mest positive med Kojima sine spill at man ikke trenger å spille dem, og nå putter de Snake i Smash Bros.? :(
[/b]
Øyh! Snake er et deilig stykke mannebein!
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#57
Deilige stykker mannebein passer IKKE inn i Smash Bros.

Men det gjør Wario. Åh, som jeg har ventet på muligheten til å banke opp hele Nintendos spekter av karakterer med Wario.
Alle Warios moves må være helt freaky stuff. Wah!

Opp+B for å redde deg når du detter av banen bør være Wario i en flyvende potet med flagrende vinger. Etter en viss distanse åpnes den i bunnen og Wario faller ut.
Vanlig B = Wario fyrer opp en fyrstikk, tenner på seg selv og springer inn i de andre.
Høyre/Venstre+B: Wario roper/raper så høyt i de andres ører at de må legge seg litt nedpå.
Ned+B kan være at han trekker ut motorsykkelen, kjører over de nærmeste karakterer og hopper av. Motorsykkelen eksploderer/fortsetter utfor stupet. Tenk Falcon Kick, bare ikke Falcon Kick i det hele tatt.

Nå har vi jo supermassive baneknusende karakter-spesifikke angrep.
Warios: Wario blir til Wario Man og spazzer rundt over hele skjermen, mens hvitløk flyr overalt.


Jeg elsker Wario.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#58
Sant det som blir sagt om at karakterer utenifra kan ødelegge litt av All-Star-sjarmen. Det beste hadde vel vært å starte med alle Nintendo-karakterene, for så å kunne låse opp alle de andre, som for eksempel Solid Snake. Hadde ikke Rare vært Microsoft nå skulle jeg gjerne kunne låst opp Banjoo, Conker og Elvis også!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#60
Etter å ha sett traileren over 20 ganger har jeg begynt å lure på no. *spekulere schmekulere*

Under samtalen med Snake, når han brummer ved spørsmålet "Are you up for it?", så kommer denne "teksten":




Hva fa--? De virker litt for "spesifikke" til å være vanlige prikker/punktum.



EDIT: I ettertid fant jeg ut at det var Media Player Classic som stuker. Den klarte å gjøre akkurat det settet med punktum mindre enn alle andre gjennom samtalen pluss de nevnte merkelige variasjonene. Hver gang. Morsomt var det læll.