Sony PSP nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Jøss, det var ikke verst! Lurer på om vi får se motsatt tendens til i USA, der salget først var veldig tregt og så tok seg opp?
Apropos salg, snakket med gutta på Spaceworld Hamar igjen og de sa de regnet med å selge 30-40 PSP-er den første uka. Salget hadde visstnok gått bra.
 
#43
OMG!

jeg hår fått til å kjøre SCUMMVM på PSP nå, og det kjører bort imot like godt som PC-versjonen, MED talkie!

dette er grunn nok til å kjøpe psp nesten :D

*spille sam and max*

PS: skal sjekke flere spill senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Grunn nok til å kjøpe PSP hadde det bare ikke vært for at man da må importere siden euro-PSP-ene kjører firmware v2.0 som sperrer for homebrew, vel?
 
#45
euro-PSP er ikke 2.0 fra start av. Du må oppdatere selv - noe du må hvis du vil ha internett browser på den.
 
#46
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@07.09.2005, 10.16
euro-PSP er ikke 2.0 fra start av. Du må oppdatere selv - noe du må hvis du vil ha internett browser på den.
258996​
Internet browser er ikke akkurat et must til maskinen heller da. Jeg har pc, det holder. Vil heller ha homebrew enn en skabbete browser.
 
#47
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+07.09.2005, 12.54-->
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@07.09.2005, 10.16
euro-PSP er ikke 2.0 fra start av. Du må oppdatere selv - noe du må hvis du vil ha internett browser på den.
258996​
Internet browser er ikke akkurat et must til maskinen heller da. Jeg har pc, det holder. Vil heller ha homebrew enn en skabbete browser.
259015​
[/b]
Det er veldig sant, men til gjengjeld vil spill etterhvert kreve at du oppdaterer uansett. Jeg for min del kjøpte en PSP for å spille PSP spill, ikke for noe homebrew emulator greier. Da kunne jeg heller kjøpt en GP32.

Men men, hver sin smak. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Aha, det visste jeg ikke.
Uansett så har jeg en GP32, så dette her er ikke så farlig for meg i alle tilfelle.
 
#49
EU psp'er kommer med firmware 1.52 også må man oppgradere med en disc som følger med til firmware 2.0.

men det er jo mulig å degrade fra 1.52 til 1.50, men ikke fra 2.0 til 1.5.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#51
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@07.09.2005, 23.41
Her er gamespot sin review om det..klikk
259326​
Det er det ei. Det der er en community-review. Altså ikke representativt. M.m. du vil høre på meningene til en average joe.

PS: Coded arms
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#52
Ja, øh ... Husker dere da jeg sa at Capcom kom til å støtte PSP med nye originale spill? Jeg tok feil.

Jeg gir dere Rockman Rockman (ikke en typo, nei):



Spillet er en remake av Mega Man 1 til NES med Battle Network-ish grafikk, og Mega Man har blitt ekstremt chibi.

Det mest spennende med spillet er nok den avbildede Construction Mode, hvor folk kan lage egne brett og lagre dem på minnepinnene sine for å torturere venner.

Kilde
 
D

Deleted member 91

Gjest
#53
Awww, se så kawaii han ser ut. Men ja, kule saker.

*legge til på "spill jeg muligens skal ha når jeg kjøper PSP om et års tid"-listen*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
MOTHERSHIT! Faens Sony, nå må jeg kjøpe meg en PSP likevel.
KHAAAAAAAAAANNNNNNN!!!!!
 
#55
Opprinnelig skrevet av Mongis@23.08.2005, 23.41
Man må faktisk snu PSPen til siden når man skal spille, slik at det blir en såkalt "vertical shooter".
254700​
Det der er tull. R-Type fungerer utmerket uten at jeg legger tven på siden! Axelay også for den saks skyld.
 

SHDR

Gullmedlem
#57
Dash: Nei, det er det ikke. Skikkelige vertikalscrollere har høye skjermer. Det har ikke TV-er, så veldig mange spill har muligheten til å flippe bildet for å få hele høyden på TV-en om du snur den på høykant. Det er ikke særlig praktisk for CRT-er, men veggfester på LCD-skjermer kan ofte vris.

Om de lager en høy vertikalscroller på en 16:9-konsoll, må du nødvendigvis snu på skjermen for å bruke mer enn 15% av bildearealet.
 
#59
Hvordan tror du da kontrollene vil bli? Opp for å bevege til venstre, ned for å bevege til høyre, og motsatt?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#60
Opprinnelig skrevet av Shadar@10.09.2005, 15.04
Det er ikke særlig praktisk for CRT-er,
260081​
Psh...


Personlig mener jeg uansett at noe serlig over 20" blir for stort til shmups, da det er viktig å ha full oversikt over hele skjermen til enhver tid.


Desverre har strømforsyningen på emu-PCen min røket, så det blir bare DC-shmups nå for tiden :(

Å spille et vertikalt shmup som et horisontalt blir bare feil.
(men så er ikke jeg så veldig glad i horisontale shmups i det store og hele)