Soul Calibur 3

#3
Ja, det kan nok stemme det. Har også lest det, men det er kanskje for tidlig å confirm'e?

Anyways, kunne sikkert add'a detta istad.. men jeg var for kjapp til å mekke thread'en. Bilder av de 3 nye character'sa finner dere på Magic Box

Info hentet ifra MagicBox:

"Namco has officially announced Soul Calibur III for PlayStation 2, the game will have 3 new characters: Zasalamel, Tira and Setsuka; plus a new Character Creation Mode.

Play as one of your favorite classic characters to follow how their fate unfolds in the Tales of Souls mode. Battle it out against your friends in the Vs. Standard mode. Create your own original character to play in the Character Creation mode. Rise in the ranks in the World Competition mode.

Features:
* Customizable characters: Create your own character after you or the ideal warrior you’ve always wanted to be. Choose the sex, occupation, look and even a weapon for your own original character.
* Your original character is the star: The Chronicles of the Sword mode allows your original customized character to play through a mode much like real-time simulation; you can see your own character in the battles that unfold.
* 3 Brand new characters! Zasalamel, Tira and Setsuka wield their specialty weapons to join the classic cast for a total of over 25 characters.
* More stages than before: Battle it out in more stages than ever, from a castle in Germany to a shrine in Greece, or even at the top of a clock tower.

Get ready for the battles by training in the Practice Mode; enjoy unique battles in Soul Arena Mode; view the history of the franchise and everything you’ve unlocked in Museum Mode."
 
#4
Joda, jeg satser på å bli en del av stage of history igjen. Når det er sagt er det jævlig synd hvis dette også blir PS2 eksklusivt, som vi alle sikkert la merke til så spillet nokså tamt ut på PS2. Jeg kan tenke meg at Namco er lite villig til å gi ut en såpass sterk tittel sent i xboxens levetid, og heller satser på Next. Spesielt med tanke på at spillet solgte bra på xbox (og også GC) virker en senere release sannsynlig. Soul Calibur 2 er og var etter min mening et veldig bra spill, og selv om jeg er litt skeptisk til den retningen det hele tar, skal jeg ikke begynne å kutte pulsårer enda.
 
#5
Jeg har den meninga at det rocker at PS2 får SC3 som "exclusive", nettopp fordi jeg synes PS2 er the fighting game console! SC2 på PS2 i forhold til de andre console versjonene var ikke så crap som alle skal ha det til. Jeg har ikkeno å si på "forskjellene". Bortsett fra at det er 1000 ganger diggere å bruke en PS2 pad, og det at det er MYE enklere å skaffe en arcade stick til PS2. Slippe det pad adapter greiene.
 
#6
Har vi ikke hatt denne diskusjonen før da? Nei, soul calibur på PS2 var på ingen måte crap, bare mer uklart og med mindre lyseffekter. Det viktigste i fightespill er tross alt at frameraten er stabil. (Dette er ikke ironi)

Jeg synes forresten at dine meninger er korrupte fanboy tendenser. Skyt meg om jeg tar feil.
 
#7
Opprinnelig skrevet av impywimpy@24.03.2005, 19.49
Jeg synes forresten at dine meninger er korrupte fanboy tendenser. Skyt meg om jeg tar feil.
195366​
Da fortjener du nakke skudd. :D
Fordi PS2 er den ultimate fighting game consolen, akkurat som PC er for First Person Shoot'ers. Er ikkeno fanboy-ish med det, bare harde fakta.
 
#8
Opprinnelig skrevet av JINsama+24.03.2005, 20.06-->
<!--QuoteBegin-impywimpy
@24.03.2005, 19.49
Jeg synes forresten at dine meninger er korrupte fanboy tendenser. Skyt meg om jeg tar feil.
195366​
Da fortjener du nakke skudd. :D
Fordi PS2 er den ultimate fighting game consolen, akkurat som PC er for First Person Shoot'ers. Er ikkeno fanboy-ish med det, bare harde fakta.
195371​
[/b]

Kanskje for deg, men jeg synes at xboxen har mye diggere kontroll i fighting spill i forhold til PS2.
 
#9
Sulky: Ja, greit.. du for din smak. Kan vi gå tilbake til topicet nå. Vil dere fortsette dette, så PM meg istedet for å trash'e topicet om SC3.
 
#10
Lurer på hvor mye penger Sony har gått ut med for å holde dette PS2 eksklusivt. Så vidt jeg har hørt, solgte både Xbox versjonen og GC versjonen av Soul Calibur 2 bedre enn PS2 versjonen. Vet i hvert fall at GC versjonen solgte best, og det er vel eneste gangen et tredjepartsspill har solgt best på GC. Jeje, betyr ikke så mye for meg. Likte ikke Soul Calibur 2 alt for godt, og skulle 3eren vise seg å være veldig bra, kan jeg alltids kjøpe det til PS2.
 
#11
Opprinnelig skrevet av JINsama+24.03.2005, 20.06-->
<!--QuoteBegin-impywimpy
@24.03.2005, 19.49
Jeg synes forresten at dine meninger er korrupte fanboy tendenser. Skyt meg om jeg tar feil.
195366​
Da fortjener du nakke skudd. :D
Fordi PS2 er den ultimate fighting game consolen, akkurat som PC er for First Person Shoot'ers. Er ikkeno fanboy-ish med det, bare harde fakta.
195371​
[/b]
Ja, la oss alle skyte de som mener noe annet.. Ja!
Første gangen jeg spilte Soul Calibur II var på x-box og jeg merker nå som jeg spiller spillet på pstwo at forskjellen er ikke så stor. Likevel har du rett på et par punkter, som at det er lettere å få tak i stick til ps2.. Det er snakk om smak og behag, ikke fakta.
Når det gjelder ps som den ultimate konsollen innen fighting-sjangeren så er jeg til dels enig fordi jeg har en forkjærlighet for ps. Men det er ikke harde fakta som sagt, det gjelder hva du er mest vant til tror jeg (og jeg sier ikke at noen trenger å være enig med meg).

Det faktum Soul Caliur III kommer ekskusivt til ps2/ps3 betyr ikke noe spesielt for meg, for jeg har uansett tenkt å skaffe spillet til ps2, men det er jo synd for de som liker spillet og har ikke ps2. Til en viss grad tviler jeg , for som Impy sier så har de tjent en god del på spillet, men men.. Det gjenstår å se i fremtiden hva som skjer. Uansett så vil det bli gøy å spille, særlig for dem som liker spillet nu.

Hvor store tror dere at forandringene blir forresten?
 
#12
Så lenge man skaffer seg sticke, så er det et fett om man kjøper spillet til PlayStation 2, GameCube eller XBox. Det er bare det at om man vil nøye seg med pad, så er PlayStation 2 det beste valget.

Og den originale Soul Calibur II-sticka fra Hori finnes jo til GameCube, så det er ikke noe problem å skaffe sticke til den konsollen.

Merkelig om 3-eren blir PS2-eksklusivt når den solgte best på GameCube, men det er vel Sony som har ordnet noe sånt ... om det er sant. Likevel er det et fett for min del, fordi jeg har sticke til PS2, og vel, sier ikke nei til Dante!

Anyway, ser fram til Soul Calibur III. Likte både 1-eren og 2-eren ganske godt, (selv om jeg fortsatt liker Tekken-serien bedre).
 
#16
Det er ikke tvil om at PS2 pad er mye bedre å bruke i slåssespill, ganske enkelt fordi xboxpaden har to assymetriske knapper, svart og hvit, fordi triggerne egner seg dårlig som knapper i slike spill (Unntaket er Soul charge), og fordi dobbeltapping er et helvette å få til, både på grunn av at knappene stikke for langt ut, og at mellomrommet ikke passer til krysstapping. Broren min har klart å komme seg rundt dette problemet med å bruke lanfingeren på triggerne, og dermed få en ekstra finger ledig, men det er en helt annen historie.

Joda, spillet solgte veldig bra på GC, men hovedgrunnen til dette var en grønn liten alvegutt fra eventyrland. (Dette har egentlig ingenting med saken å gjøre)
 

EagleJin

Bear Necessity
#17
#18
Soul Calibur 2 har for meg alltid den varmeste plassen som beste fighting-spill (spiller det på GC exklusivt) Det første spillet hvor man virkelig kan fortsette å utvikle seg hele tiden. Tekken blir liksom litt tamt å spille etter SC2 (har forsåvidt ikke testet tekken5 ennuh, men skal vel innom Shadar snart og rocke alle)

Gleder meg som et lite barn til å teste SC3, jeg har vært hooka på serien siden Soul Blade (originalen til PS). Det at de innfører ordentlige weapon-customizations er noe jeg har lenget etter lenge - kudos. SC2 systemet var helt balle, og jeg spiller det kun med originale våpen.