Soul Calibur 3

#41
Ok, trasig at det kun kommer til PS2 da. Men kanskje dette endrer seg etter at Namco får seg et kraftig slag i hodet og skjønner hvor mye penger de taper på det. Uansett er de 3 nye karakterene dritkule. Tira er dritfin :p... men uansett. Likte det at man kunne lage sin egen karakter. Velge klær, utseende, våpen osv.

Man skjønner det er et slåssespill av høy kvalitet når de tar inn kamptrente japanere med motioncapture sensorer over hele kroppen for å få bevegelsene inn i spillet. Way to go Namco, :tommelopp: men dere fortjener framdeles et aldri så lite slap in the face. <_<
 
#42
Jeg er ikke så enig med deg der.. det med høy kvalitet.
Såvidt jeg har forstått, så skipper de arcade version.
Da tenker jeg lite beta testing eller ikkeno, som snakker for seg selv.. :tommelned:

Men jeg håper spillet blir bra! Setsuka ser uber ut!
 
#43
Hmm, joda, hun virker kul nok hun. Jeg bare håper hun ikke er en "kopi" av Xianghua. Det kan virke litt sånn på traileren. Jeg gleder meg mest til å se Kira i aksjon, fordi hun bruker en type våpen som ikke er brukt før i 2a :tommelopp:

Redigert: Setsuka ligna voldsomt på ei som gikk i klassen min når jeg gikk allmenn gk. ^_^
 
#44
Dante i seg selv gir meg mer en en god nok grunn til å spille SCIII :D Generelt synes jeg SCII var veldig bra, tross av at det ble litt for simpelt. (Kanskje jeg ikke har fatta fighte begrepet? =p ) Men ser virkelig frem til 3'ern. Kick som ass with Killik and Maxi XD Allright!
 
#45
Jeg håper for Namcos del at SCIII kommer til cuben før eller senere. Jeg tviler på at jeg blir å anskaffe meg en ps2 bare på grunn av dette spillet. Men hvis det viser ansiktet sitt på Cuben vil jeg nok spille mest med Kira, på grunn av det orginale våpenvalget..også er hun så søt :forelsket:
 

oma

Village Drunk
#46
tror muligens ikke at det kommer på annet en ps2, why? jo for tekken som tidligere var bare til playstation er nå blitt distrubuert til alle konsollene (tekken 5 that is) og dette samtidig med at scIII er blitt bare til en konsoll... det er det jeg TROR, noen andre kan sikert gi deg et bedre svar, eller backe meg på det...
 
#47
Cazandra: Er Dante 100% confirmed for SC3? Jeg er fortsatt litt skeptisk til det ettersom Dante er Capcom badboy, og SC er en Namco serie.. men vi får se.
Det hadde selvfølgelig EID med Dante i SC! :tommelopp:

Sudd3nly: Mulig du liker dama, men da skuffer du'a ved å kalle'a feil navn... :kul:
Tira, ikke Kira.

Oma: Hva enn du går på, så vil jeg ha det! For det må være noen sterke saker!
Tekken er PlayStation only, mens SC har vært litt rundt om på consoles.
Om SC3 kommer på GC.. tja.. mulig, men hittil så er det vel kun confirmed at det er PS2 only? Ihvertfall det siste jeg hørte..
 

oma

Village Drunk
#48
Opprinnelig skrevet av znaak@17.11.2004, 16.50
Tekken 5 for Cube, Xbox and PS2

Jack 2's back but Namco's arcade beat-'em-up is set to wage war on every console


Wayne Rooney, the nation of Italy, The Simpsons and now Tekken. Yes, it is amazing how some people can switch sides at the drop of a hugely expensive hat.

But, after years of tying their Tekken flag to just the Sony mast, Namco have decided to move the mauler into the realm of the multi-format: yes, Gamecube and Xbox owners will be able to join PS2ers in laughing at King's leopard costume.

Already on its way to arcades around the world, Tekken 5 has seen the series move back to the classic formula of fast-paced fights and a more cartoon style of combat. It also promises a huge amount of customisation of each character via a special credit card, although no one will reveal at the moment how much of this feature will be converted to the consoles.

Tekken 5 will unclench the Iron First on PS2, Xbox and Gamecube in 2005

Kilde: Gamesradar
136504​
er dette feil da? og jeg sa jo og at SCIII kom bare på ps2...

jeg går ikke på noe, det er sikkert derfor dere ikke forstår meg...:tommelopp:
 
#49
Oma: Det som sto der virka ikke så veldig nytt, fordi de sier at Tekken 5 er på vei til Arcaden... og det er vel et par lysår siden. Så ja, jeg tror det er massivt BS.
 
#51
Opprinnelig skrevet av oma+07.05.2005, 10.35-->
tror muligens ikke at det kommer på annet en ps2, why? jo for tekken som tidligere var bare til playstation er nå blitt distrubuert til alle konsollene (tekken 5 that is) og dette samtidig med at scIII er blitt bare til en konsoll... det er det jeg TROR, noen andre kan sikert gi deg et bedre svar, eller backe meg på det...
216707​
[/b]
Så du mener Namco fikk så dårlig samvittighet når de skulle gi SCIII kun til ps2 at de måtte distibuere ps2's slåssespilltrademark til alle konsollene?


<!--QuoteBegin-JINsama
@07.05.2005, 12.46
Cazandra: Er Dante 100% confirmed for SC3? Jeg er fortsatt litt skeptisk til det ettersom Dante er Capcom badboy, og SC er en Namco serie.. men vi får se.
Det hadde selvfølgelig EID med Dante i SC!  :tommelopp:
Kanskje de hadde gidda å hive han inn i "The making of" eller en av trailerne da? Men uansett er vel ikke han akkurat mest kjent for sine kampkunnskaper med svert eller lignende. Synes jeg ser han kommer inn i SCIII med pistolene. Bare for å få en ekstremt overpowered character denne gangen og. ( Dette var litt selvmotsigende i og med at jeg er fast bestemt på at Link ikke er overpowered, bare at kompisene mine er elendige å forutsi og block angrepene hans ^_^ ). Uansett tror jeg ikke Dante er med. Men som tidligere nevnt hadde det vært dritkult med Ganandorf :D, evt Mario haha, there we go again with the cow. Uansett blir det nok et bra spill.

Opprinnelig skrevet av JINsama@07.05.2005, 12.46
Sudd3nly: Mulig du liker dama, men da skuffer du'a ved å kalle'a feil navn...  :kul:
Tira, ikke Kira.
Im so ashamed :(
 
#53
Vell... den var ikke så morsom da.. <_<

Men det blir uansett fett når sc3 kommer! mitsurgi for teh win!
 
#54
Demo og anmeldelse(5/5 GOTM) av SC3 er nå ute i OPM i USA.

Oppsummering av selve anmeldelsen:

They mention that the game has changed quite a bit compared to the previous games (in a good way). Most characters have gotten faster overall especially the bulky characters and this might give an initial impression that they are not balanced very well. Some moves from SC2 are weaker, some are stronger.
As for graphics, while the environments are said to look better, not the same for the characters. Motion blur is obviously used to cover up the framerate.
Lots of new modes have been added though, From Create a Character (CAC), a new RTS type of game which involves you leveling up your characters but you fight in a different way.
Most of the Create a Character features are unlocked while playing through the single player mode and there is said to be a lot more customizing for the female characters than the male characters. Overall the CAC system is said to be the best available in any game.
Overall, SC3 is the best fighting game on PS2 and Namco has taken the fighting game genra to the next level.
Kilde
 

SHDR

Gullmedlem
#55

As for graphics, while the environments are said to look better, not the same for the characters. Motion blur is obviously used to cover up the framerate.


Fuck. Det der er et skikkelig problem. Et slåssespill med lav framerate?! Nei takk, jeg liker presisjon og flyt i kampene mine. Håper de luker ut det til PAL. Selv om det er omtrent like sannsynlig som at jeg blir en neger med det første.
 
#56
Overall, SC3 is the best fighting game on PS2 and Namco has taken the fighting game genra to the next level.
Hvor mange ganger er det ikke forskjellige blader har sagt dette? Like mange som det har kommet slossespill. Arg, at de ikke kan bestemme seg. Beste kommer det nok ikke til å være, men blant de beste (topp 5 eller noe).
 
#57
Opprinnelig skrevet av meesh@25.03.2005, 01.47
Gleder meg som et lite barn til å teste SC3, jeg har vært hooka på serien siden Soul Blade (originalen til PS).
195496​
Nå er vel ikke Soul Blade noen forgjenger til serien. Det første spillet het Soul Calibur, og kom ut på Sega Dreamcast. Bare for å gjøre det klart :usikker:
 
#58
Trodde Soul Calibur var etterfølgeren til Soul Blade? Nei? :(

Har uansett hatt veldig mye morro med Soul Blade og Soul Calibur 2, så jeg skal nok skaffe dette også. Lax lxm.
 
#59
Første spillet het Soul Blade (Soul Edge i Japan), så kom det første til DreamCast og det het Soul Calibur.. som egentlig er det andre i serien.
 

SHDR

Gullmedlem
#60
JinSama: Såvidt jeg vet var faktisk Soul Calibur først ute på arkade, der det kjørte på samme arkadebrett som Tekken 3. Det var faktisk teknisk underlegen DC-versjonen, og det lille jeg spilte av det var ikke så forferdelig mye å skryte av. Kan godt være fordi jeg sugde temmelig brutalt første gangen jeg spilte det. Uansett tror jeg faktisk det er generell enighet om at DC-versjonen er overlegen AC-versjonen.

Soul Blade introduserte Mitsurugi, Wang, Taki, Voldo, Cervantes, Seung Mina, Rock og en enda litt flere til. Det er definitivt forløperen til Soul Calibur, og et spill jeg har spilt alt for mye.

Av en eller annen pussig grunn synes jeg ikke Soul Calibur lever opp til Soul Blade, men det er sikkert bare fordi det er seks-syv år siden jeg spilte det noe særlig. Det eneste jeg kan huske av kampsystemet var at det var ... forholdsvis enkelt å ha med å gjøre, og var mer bestemt enn Soul Caliburs flytende, rullende kamper.