Ble positivt overrasket over SC3 da jeg testet litt mot Hawk i går. Spilte noe med Zasalamel og må bare si at her har jeg funnet min main
Førsteinntrykket:
- Knappebasisen er den samme som før; ABKG, men enkelte teknikker har anderledes kommando enn i SC2. Førte til litt forvirring til å begynne med
- Stepping er (tilbake?) med! Nå er det mulig å gjøre sidestep uten å oppleve en 180 graders svingom rundt motstanderen

. Som Red Hawk sa føles flyten bedre uten å være "mere"
- Visuelt... Enestående! Kan ikke klage på noen aspekter her enda. Til og med kamera har vist seg ganske stabilt bra uten å kjøre salto med skru når et spesialangrep whiffer (eksempel)
- Guard Impact virker vanskeligere enn i SC2. Godt mulig det er jeg som suger heftig, men vanskeligere er det
- Air-roll er fremdeles med. I SC2 likte jeg det ikke i det hele tatt fordi det ble for lett å komme unna. Men nå er det mulig å kjøre bedre setups mot air-rollere pga bedre kamera og mindre supersidewalking
Jeg så litt på modusene.. Wow.. Sjuuukt mye å gjøre!!! Blir nesten som fightingsjangerens svar på GT4
Generelt sett virker SC3 som et tyngre spill, altså tyngre vekt på bevegelse og hit. Det gir en følelse av å faktisk utrette noe mer enn å bare svirre rundt på lette føtter og skjære litt (slik jeg mener SC2 virker :svette: ).