Soul Calibur 3

#61
Shadar: Jeg tenkte ikke på "time of release", tenkte bare at SC som vi kjenner det kom på DC og at Soul Blade/Edge var det orginale "første" som kom ut på PSX.
 
#62
Jeg har da testa dette litt i dag, og har soleklart en ting å si: Dette var mye bedre enn SC2. Ikke mer flyt, men bedre flyt. Og en kan faktisk lære spillet i spillet så en ikke nødvendigvis trenger 38,5 faq'er for å forstå systemet ++. Dette skal game's mye av!
 

Lodin

Der Waaaah
#63
Å Gud jeg har ikke råd til dette og jeg er uansett ikke så fan av denne serien, men jeg kan lage mine egene fightere og... Jeg trenger å bytte bukser... Ninja! :(
Men hvilken kontroll er å foretrekke, Dualshock eller Namco stikke?
Veit den river på Tekken, men er det no point på SC?
 
#64
Fikk også spillet idag (igår, mandag), er veldig fornøyd også.
Eneste characteren jeg har fått testa litt er Maxi (main characteren min) på Tales of Souls.
Prøver for tiden å unlock'e alle hans "events", men klarer ikke finne de siste rutene.
Anyways, skal spille det litt mer utover og sannsyneligvis mesteparten av morgen dagen.

Lodin: Det er litt opp til deg selv, hva du vanligvis spiller SC serien med. Jeg brukte pad på Soul Blade/Edge, DC pad på Soul Calibur.. bittelitt PS2 pad på SC2, men bytta til stick'a. Så nå bruker jeg kun stick'e, bruker Namco stick'a. Synes den er en helt grei stick'e.

Tror ikke jeg vil gå tilbake til pad nå som jeg er blitt vant med stick'a. Fordelen er jo "hvis" jeg skal til utlandet, så kan jeg sette meg ned i en arcade og gjøre delvis like bra som ellers. :D

SC3 er absolutt å anbefale, det er tonnevis å unlock'e!!!!
 

EagleJin

Bear Necessity
#65
Ble positivt overrasket over SC3 da jeg testet litt mot Hawk i går. Spilte noe med Zasalamel og må bare si at her har jeg funnet min main :D

Førsteinntrykket:

- Knappebasisen er den samme som før; ABKG, men enkelte teknikker har anderledes kommando enn i SC2. Førte til litt forvirring til å begynne med

- Stepping er (tilbake?) med! Nå er det mulig å gjøre sidestep uten å oppleve en 180 graders svingom rundt motstanderen :p. Som Red Hawk sa føles flyten bedre uten å være "mere"

- Visuelt... Enestående! Kan ikke klage på noen aspekter her enda. Til og med kamera har vist seg ganske stabilt bra uten å kjøre salto med skru når et spesialangrep whiffer (eksempel)

- Guard Impact virker vanskeligere enn i SC2. Godt mulig det er jeg som suger heftig, men vanskeligere er det :p

- Air-roll er fremdeles med. I SC2 likte jeg det ikke i det hele tatt fordi det ble for lett å komme unna. Men nå er det mulig å kjøre bedre setups mot air-rollere pga bedre kamera og mindre supersidewalking

Jeg så litt på modusene.. Wow.. Sjuuukt mye å gjøre!!! Blir nesten som fightingsjangerens svar på GT4 :p

Generelt sett virker SC3 som et tyngre spill, altså tyngre vekt på bevegelse og hit. Det gir en følelse av å faktisk utrette noe mer enn å bare svirre rundt på lette føtter og skjære litt (slik jeg mener SC2 virker :svette: ).
 
#68
Angående guard impact, så er det to "typer". Den ene er helt grei å ta, trenger ikke å være så ekstremt nøyaktig. Men da får du ikke den fordelen du kunne hatt. den andre er en just guard impact tror jeg den heter. Man merker at fordelen havner hos seg ganske fort og kan følge opp med angrep. Nå må man også trykke 1/3 (d/b_d/f) for å ta low guard impact. Hvis man tar 6+G er det sånn som i SC2, mens 4+G så er det som lowguard impact i SC2. Fordeler med delene vet jeg ikke noe om (enda) men det kommer forhåpentligvis etter hvert.
 
#69
Det er trist å kun eie en GameCube akuratt nå :(
 
#70
Var et veldig flott spill, likte det visuelle meget bra. Arenaene er mer nydelige enn ever. Ok, noen hickups her og der i framerate. Men det er alltid i en animasjon du ikke kan gjøre noe med etter hva jeg har sett. Så det er ikke ødeleggende for gameplay. Litt sur loading siden dette er PS2 da.

Men ingen tvil, dette kommer nok til å bli spillet mer fremover.

Og single player var en anelse mer interessant på story fronten i og med man kunne velge hva man ville gjøre, hvilken sti man hadde lyst å følge. Flott :)
 
#73
Haha! Lite tøft/vrak/kall-det-hva-du-vil. Får vel bare mestre JGI (Just guard impact), så er det vel ikke samme problemet?
Takk for nyttig info ;)
 
#74
EDIT! Jeg er ikke helt sikker på hva jeg ser jeg, har download'a og sett igjenom alle clip'sa på den siden. Ser hva som skjer, men aner ikke hva de gjør.. virker som en form for SC svar på "chicken".
Håper det kommer mer info om detta snart!
 
#75
Ok, jeg løy istad.. NÅ har jeg sett igjenom alle.. har bare en ting å si: BAN Cervantes! :ler:
Han har noen seriøse skumlerier på gang!!
Jeg uttalte meg mest om GI glitch'ene i min forrige post.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
[...]unlock'e[...]stick'a[...]stick'e[...]stick'a[...]stick'e[...]stick'a[...]unlock'e[...]
[/b]
Ikke vondt ment, men det der er muligens den mest bisarre konsekvente skrivefeilen jeg har sett noengang. :p
For å være litt konstruktiv: Apostrofen skal vekk. ;)
 
#77
Yeti: Det er ikke "skrivefeil", det er uttrykk for slang... ser temmelig på trynet ut å skrive unlocke, sticka osv. Bruker det pga det ser bedre ut når man skal bruke engelske uttrykk. Så det er en bevist "skrivefeil" og jeg kommer til å fortsette med det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Faen også, du er en sånn en. :doh:
 
#79
Noen her som har fått seg spillet og spiller det for tida eller?
Driver for fult å unlock'er stuff, men det er jo satans mye å unlock'e!
 
#80
Jeg kjøpte det for litt siden...par timer siden!

Klør i fingeren etter å prøve det.

Hade a! Stikker å spiller sc3 nå jeg ass!

PS: skal fortelle alt jeg syns om det etter jeg for prøvd det litt :tommelopp: