Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Faktisk er det slik at PC-versjonen er kjappere enn PSX-versjonen, men ikke veldig mye. Kan ta et eksempel. Et perfekt løp frem til det første save-pointet er blitt gjort på 6:14 med PC-versjonen, mens det er så og si umulig å komme seg under 6:30 med PSX-versjonen. Et eksempel til: rekorden ut av Midgar med PC-versjonen er 1:52:43, mens det såvidt kan gjøres på under 2 timer med PSX-versjonen.
 
Kan noen forklare meg surret med FF III? Det er ikke treern, men femern og femern er ikke treern og hæ?
 
Av de seks første FF-spillene var det kun tre som kom til USA - enern, firern og seksern. Så den amerikanske enern er den japanske enern, den amerikanske toern er den japanske firern og den amerikanske treern er den japanske seksern.
 
Av de seks første FF-spillene var det kun tre som kom til USA - enern, firern og seksern. Så den amerikanske enern er den japanske enern, den amerikanske toern er den japanske firern og den amerikanske treern er den japanske seksern.
[/b]
Bra forsøk Agahnim, men desverre ikke helt korrekt. først og fremst så har du formulert det feil, det finnes ikke noe som heter, den amerikanske treern osv, hvis spillet er orginalt frajapan, må du si den japanske treern er den amerikanske osv osv.

Okay, så til poenget.
den japanske eneren, er usa eneren. japan2=usa2 japan3=usa6 japan4=usa4 japan5=usa5
også ble et egen spill laget som het ff6, til både japan og usa. altså ff3 ble glemt. og kom aldri lengere en kysten til osaka. desverre for deg, og desverre for oss. sån er livet. flytte til japan er en mulighet. :)
 
Final Fantasy II og III kom ikke ut i USA på SNES, og jeg vet ganske sikkert at det japanske FFIV ble da kalt FFII i USA.

Og ... hvordan kan de ha seg at de, ifølge deg, slapp den japanske treern etter firern og femmern i USA?

FFIII remake er forøvrig på vei til N-DS ...
 
den japanske eneren, er usa eneren.[/b]
Riktig.

japan2=usa2[/b]
Feil. Japanske toeren er Final Fantasy IV i USA. Det er dog verdt å merke seg at det kun er FFIV Easytype som er utgitt på SNES i USA, og ikke FFIV Hardtype som blant annet finnes i FFAnthology til PSOne.

japan3=usa6[/b]
Nei, Final Fantasy III har aldri blitt utgitt i USA. Det er jo det som kommer som remake på NDS.

japan4=usa4[/b]
Kun riktig visst du snakker om PSOne overgangen, for Japan4 er, som tidligere påpekt, Final Fantasy II i USA på SNES.

japan5=usa5[/b]
Kun riktig hvis det er PSOne-overgangen du snakker om. Det ble ikke utgitt på SNES i USA.

også ble et egen spill laget som het ff6, til både japan og usa.[/b]
Kun riktig hvis du snakker om PSOne-overgangen fordi FFVI i Japan er FFIII i USA på SNES.


Redigert: kilder:
- Wikipedia
- FFCompendium
- Mobygames
 
Det er vel ikke bare jeg som syns det er merkelig at «FF-eksperten» vår har så jævlig mye feil?
 

Lodin

Der Waaaah
For de av dere som går å venter på FF7: Dirge of Cerebus har jeg spennende nyheter. Det er nå avslørt at den metroseksuelle uberpysa Gackt ikke bare skal ha flere sanger på soundtracket, men også skal spille en viktig rolle. =D
Square Enix recently announced its entrance into a contract agreement with Gackt, a wildly famous singer in Japan, regarding its upcoming game, Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus. The details on the agreement are as follows:

1. Gackt's songs are put into the game.
2. Gackt's likeness is put into the game as an 'important character,' though what this exactly means is unknown.
3. Gackt gets clothes design by Tetsuya Nomura.
4. Gackt gets to wear the exact same clothes on his next tour.[/b]
For de av dere som ikke vet hvem han er så holder det vel med dette bildet.

Han passer med andre ord helt utmerket i en FF setting. =D
 
Han ligna jo litt på hovedpersonen i FFXII!! Så gackt skal lage sanger til spillet? Så artig. Han har noen ganske kule sanger. Noen som har sett den Gackt/Squall greia? Hehe.
 
<div class='quotemain'>
Av de seks første FF-spillene var det kun tre som kom til USA - enern, firern og seksern. Så den amerikanske enern er den japanske enern, den amerikanske toern er den japanske firern og den amerikanske treern er den japanske seksern.
[/b]
Bra forsøk Agahnim, men desverre ikke helt korrekt. først og fremst så har du formulert det feil, det finnes ikke noe som heter, den amerikanske treern osv, hvis spillet er orginalt frajapan, må du si den japanske treern er den amerikanske osv osv.

Okay, så til poenget.
den japanske eneren, er usa eneren. japan2=usa2 japan3=usa6 japan4=usa4 japan5=usa5
også ble et egen spill laget som het ff6, til både japan og usa. altså ff3 ble glemt. og kom aldri lengere en kysten til osaka. desverre for deg, og desverre for oss. sån er livet. flytte til japan er en mulighet. :)
[/b][/quote]

Vær så snill hold kjeft.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ryktene er sanne, folkens! Det finns et sjette Weapon!

 
Hahaha, verste er at jeg ikke vet om jeg skal tro at det der er ekte eller falsk. Falsk pga. åpenbare grunner, og ekte fordi det tross alt er Japansk.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Vi kan ikke la denne flotte tråden dø.

Her er en oppgave til dere: Jeg har startet en Low Level No Materia No Items Challenge. Hvor langt tror dere det er mulig å komme? Level-limiten er 29.

Og Chocobo Weapon er selvfølgelig fake :p :kul: :ler: :rulleøyne: :svette:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tror neppe du overlever den første kampen på togstasjonen, den er litt i tøffeste laget selv for en garva veteran som meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nei, den kampen klarte jeg faktisk til slutt. Må ikke undervurdere mesteren vettu :svette:

Men når det gjelder Guard Scorpion så sier det seg nesten selv at jeg var nødt til å ty til spillhaien.
 
Jihuuuuu i dag fikk jeg final fantasy 9 XD

Så nå består samlingen min av ffx-2 og ff9 (får snart ffVII og da)

Må nå bare si att ff9 er MYE bedre enn ff-x2, jeg vet ikke vorfor, men det er bare følelsen du får når du spiller ff9, alt er liksom så lite og snålt :)
... nei jeg klarer ikke å forklare bedre!

Hva er det som gjør ff9 til ett så bra spill?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
At det ikke tar seg selv så pinlig høytidelig som de andre spillene og har karakterer som har lært seg å smile?
 
Jihuuuuu i dag fikk jeg final fantasy 9 XD

Så nå består samlingen min av ffx-2 og ff9 (får snart ffVII og da)

Må nå bare si att ff9 er MYE bedre enn ff-x2, jeg vet ikke vorfor, men det er bare følelsen du får når du spiller ff9, alt er liksom så lite og snålt :)
... nei jeg klarer ikke å forklare bedre!

Hva er det som gjør ff9 til ett så bra spill?
[/b]
Nå er jo FFX-2 visstnok det dårligste spillet i serien, så det skal vel ikke så fryktelig mye til for at de andre skal være bedre. :plystre: