Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

#81
Opprinnelig skrevet av EagleJin@06.05.2005, 18.28
Yeti: Er det så vanskelig å holde seg unna noe du ikke liker? :(
216441​
jeg tror en vis person sa det best en gang...

Hat er sterkere enn kjærlighet, min gode venn ;)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#83
Opprinnelig skrevet av sortulv@06.05.2005, 09.43
Hvilken tilknytning hadde Aeris til Zack, og når får vi greie på det?

Hvilke sektorer i Midgar er det mulig å returnere til etter å ha funnet nøkkelen?

Hva heter moren til Sephiroth?

Hvilken tilknytning har Vincent til The Turks?
216243​
1. De dejta for en del år tilbake.

2. 5 og 6.

3. Lucrecia.

4. Han jobbet for dem før han ble "skrinlagt".


Vlakorados har 33.333 HP, 200 MP?, du kan stjele og vinne Carob Nut, og jeg tror du kan morphe han til en X-Potion. Husker ikke level. 35?
 
#84
Et mer detaljert svar er ønsket, pus. Hva jobbet Vincent som i The Turks? ^_^
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#85
Bah, husker ikke :flau:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Opprinnelig skrevet av EagleJin@06.05.2005, 19.28
Yeti: Er det så vanskelig å holde seg unna noe du ikke liker? :(
216441​
Er det så vanskelig å ta en spøk eller to? ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#87
Eller 10? Nei, men det blir lettere irriterende i lengden :p

Garland: Yup. Høres riktig ut det. Glemte plutsleig HP-mengden, mn det får være :p
Glemte også å legge til spørsmål om angrepene dens, men men.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#88
Han har en sånn mørk ball som jeg ikke husker hva heter. Også "Violent etellerannet" der han "sladder ned" karakterene. Mer husker jeg ikke :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#89
Violent Rage og Charge Ball ;)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#90
Det var det ja. ;)

Her er en til deg, forresten. Du skal banke Diamond Weapon. Laget ditt er Cloud, Cait Sith og Cid, på level 22, 25 og 26. Du bruker deres såkalte "initial equipment", og du kan ikke bruke accessories. Items er forbudt og det samme gjelder all materia bortsett fra gul, altså Command Materia. Hvordan går du frem for å bekjempe han?
 

EagleJin

Bear Necessity
#91
Håper du ikke er ute etter en "sikker" metode, for dette blir høyst usikkert :p
Har ikke rørt FF7 siden LLNIIA, men kan alltids prøve.

*Dette forslaget er ikke 300% gjennomtenkt*

Lovlig og brukbar materia:
1 stk. 2x-cut - :D
2 stk. Sense - .. Muligens
1 stk. Mime - GOLD
3 stk. Enemy Skill - White Wind, Big Guard, Magic Hammer, White Wind

(Har valgt ut Deathblow fordi den er FOR risikabel å bruke)

Forberedelser:

Cloud (22)
Plassering - Bakrekken
LB - Meteorain (tviler sterkt på at Final Touch har noe som helst å si i denne kampen)

Buster Sword
SENSE, Enemy Skill

----

Cait sith (25)
Plassering - Bakrekken
LB - Dice (critical hit er din venn)/Slot

Yellow M-phone
MIME, Enemy Skill

----
Cid (26)
Plassering - Bakrekken
LB - Highwind

Spear
2X-CUT, Enemy Skill

----

Diamond Weapn -
HP: 30 000
Angrep å se opp for: Diamond Flash


Alle MÅ starte med limit break, og kampen skal åpnes med disse. Cait Sith sin Dice til slutt i rekken slik at han kan bruke MIME. Dice er den eneste LB-en med grei skadepotensial, og bør derfir brukes mye. I tillegg er Cait den eneste som kan heale laget med bruk av LB-en "Slot". La oss håpe Lady Luck smiler på oss...

Om det er ønskelig kan du bruke SENSE etter at Cait har måttet bryte sin MIME-rekke en gang, siden Cloud har lite annet å gjøre enn å leke tannpirker.

Angrip så ofte du kan med Cids 2X-CUT (dvs. hver gang Cait må bryte MIME-rekken med Slot for et forsøk på å heale laget).

Bossen vil etter hvert bruke Diamond Flash-angrepet. Innen da bør du ha Caits healer klar igjen, raskt påfulgt av bpde Clouds og Cids LB-er. Burde ikke være så fryktelig mye HP igjen hos Diamond etter dette.


---------

Jeg har ingen annen måte enn å satse på maks flaks.
Er VELDIG spent på hvordan du har tenkt å løse denne... ^_^ :tommelopp:
(Ikke si at du bruker Manipulate > Diamond Flash :p)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#92
Godt tenkt, men dessverre er det nok feil. For det første har du ikke tilgang til Mime. Jeg glemte å si at disse reglene gjelder for hele spillet, og ingen Chocobo Lure = ingen chocobo = ingen Mime.

Det betyr at du står igjen med Enemy Skill. Det betyr altså at Diamond Flash ikke akkurat er positivt, siden den vil påføre Silence på alle karakterene, og du har ingen mulighet til å kurere det. Derfor må vi i denne utfordringen unngå Countdown, og dermed ikke bruke limit breaks. En annen feil er at Cait Sith ikke kan bruke Dice og Slots i samme kamp :p

Uansett, strategien er enkel. Du gir enkelt og greit en Enemy Skill til hver karakter, setter battle speed på det laveste. Du må også sørge for at alle har Sadness før du entrer kampen. Så bruker du Big Guard så fort du har mulighet, sånn at du får Haste på karakterene. Så er det bare å kjøre igang med Trine (denne setningen kan misforstås :p), bruke Magic Hammer når det er nødvendig (han har tross alt 30.000 MP til rådighet), for ikke å glemme White Wind. Du trenger ikke å ha Big Guard hele tiden, men den hjelper sånn at du ikke trenger å bruke White Wind så ofte. Og nei, White Wind kurerer ikke Sadness. Så er det bare å drive på sånn til du har redusert HPen hans til 0. Ganske enkel strategi. Og en ting til... du kan ikke bruke sense på han :p

Det eneste som er vanskelig med denne kampen er å få kun Cloud til å overleve. Tråkkeangrepet blir alltid brukt på den med høyest HP, så det kan by på visse problemer når man vil at Cait Sith og Cid skal avlives.
 

EagleJin

Bear Necessity
#93
Oi da.. Som sagt - Ikke 300 % gjennomtenkt løsning :p
Har aldri prøvd å bruke Slots/Dice i samme kamp, så jeg tenkte ikke videre over det :p

Uansett.. Fikk i hvert fall med de viktigste Enemy Skills-ene o)

*Bøyer seg for kongen*

For lenge siden sist jeg spilte FF7... *starte opp ps*
 
#94
Fikk lyst til og spille litt jeg også. Skaffe meg noen flere levels, nå som jeg skal inn i Ancient temple med Aerith og greier. =D
 
#95
*Få lyst til å spille spillet pga. alt snakket*
*Bli drittlei etter 5 minutter*
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#96
Det sier jo litt om hvor du er i livet.
 
#97
Opprinnelig skrevet av Crizpy@08.05.2005, 12.37
*Få lyst til å spille spillet pga. alt snakket*
*Bli drittlei etter 5 minutter*
217178​
Jeg fikk også lyst til å spille FFVII igjen etter denne tråden, men så lå Devil May Cry 3 og glinset foran meg når jeg hadde nådd Skorpionen :svette:

GarlandG: Hvordan utfører man angrepet 'All Lucky 7's?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#99
Vampyrmannen: Bare å få 7777 HP det ;)
 
Vet ikke om det har blitt spurt før, litt for lat til og surfe gjennom alle sidene :p

Spm: Nevn begynner våpene til alle spillbare karakterer.