Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Opprinnelig skrevet av IronFist@14.07.2005, 02.41
nå har jeg bestemt meg for å utnevne meg selv til herre over sotulv også...
241914​
Jeg høyner med en dronning og ønsker deg god ferie.

Delta_zai, din rasist! Du bruker ordet svart! RASIST ASS! :O

NEEEI

Jeg føler ikke at det å slette deg fra spillegal er straff nok...

Du er lite smart, du skriver som en tulling, du puler katter, du spiser snørr, du er rasist også er du neger... Huff, du er mislykka som person du... huff....

...og så er det fint om emnet kan fortsette å handle om det det opprinnelig gjorde. :)
IronFist er nok kanskje tilbake om ei uke, hvis han vil.

Unnskyld prinsesse Sancti, katten inni meg tok overhånd... :flau:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Sancti@14.07.2005, 02.52
...og så er det fint om emnet kan fortsette å handle om det det opprinnelig gjorde.
Jepp, jeg vet fortsatt ALT om FFVII, så det er bare å spørre eksperten (les: meg) hvis det er noe dere lurer på. :) :svette: :kul: :tommelopp:

Jeg kan jo begynne med å poste fasiten til de tre spørsmålene, som jeg lovde at jeg skulle gjøre. Here goes nothing...

1. En gang jeg slåss mot Jenova-LIFE, brukte hun ikke Aqualung i det hele tatt. Hvordan er dette mulig?
år det gjelder jenova, så har det aldrig hendtat hun/han ikke tar aqualung.
men da har sikkert du hvert rask og ikke tillat han/henne å benytte aqualung.
Eller så har Han7henne gått tom for magi. det kan også hende.
hvis det så sliter du for da får du ikke lært aqualung der og da. det er jo enemyskill vett
Først må jeg innrømme at det var en ting jeg glemte å nevne her. Hun brukte opp all MPen sin før jeg drepte henne, men Aqualung ble aldri brukt. Grunnen til dette er følgende:

Jenovas AI består av en fast angrepsrekkefølge og en såkalt Special Chance Counter. Den faste angrepsrekkefølgen består av tre angrep; Blue Light, Blue Light og Blue Flame i den rekkefølgen. Special Chance Counteren fungerer slik, at den står på 20% når kampen begynner, og mens Jenova har 7.501 til 10.000 HP. Deretter øker den til 25% fra 7.500 HP, 33% fra 5.000 HP og 50% fra 2.500 til 0 HP. Aqualung blir brukt etter Blue Flame, men siden dette er et Special Chance angrep, er det bare en viss prosent sjanse for at det blir brukt, og med litt flaks, bruker hun det ikke i det hele tatt.

2. Motor Ball brukte Twin Burner to ganger på rad sist gang jeg slåss mot han. Hvorfor?
Motorball kan ta to twin burner pga han har haste, og er prioritert..
Det har nok ingenting med saken å gjøre. La meg forklare hvorfor.

Motor Ball har også en fast angrepsrekkefølge, og den går slik: Highway, Arm Attack(1 eller 2 ganger), Arm Attack(1 eller 2 ganger), Transform, Twin Burner, Wait, Deadly Wheel, Transform, Rolling Fire, Back to start. I tillegg til dette vil han bruke Twin Burner når HPen hans blir redusert til 325, så hvis dette skjer rett etter at han brukte Twin Burner, vil han bruke angrepet to ganger på rad. Enkelt og greit.

3. Fienden Garuda kan droppe hele fire forskjellige items, og et av dem er Light Curtain. Hvor stor sjanse er det for at jeg får akkurat dette itemet?
Når det gjelder garuda så er det selfølgelig 1/4 del sjanse for å få light curtain.
Så enkelt er det nok ikke.

Du kan altså vinne fire forskjellige items av Garuda, og spillet vil bestemme hvilket du får (om du får noe i det hele tatt) ved hjelp av en teller som får fra 0 til 63. Hvert item har verdien 8, og dette betyr at telleren må være mellom 0 og 8 når itemet sjekkes for at du skal få det. Når du kan vinne flere forskjellige items av en fiende, sjekkes de i en bestemt rekkefølge, og i dette tilfellet sjekkes de i denne rekkefølgen: Ice Crystal, Bolt Plume, Light Curtain, Mute Mask.

Først sjekker den Ice Crystal, og du har en 9/64 sjanse for å få dette itemet, og en 55/64 sjanse for at den går videre til Bolt Plume. For å finne ut hvor stor sjanse du nå har for å få Bolt Plume, må du gange sammen 55 med 9 og 64 med 64 for å få brøken. Altså blir sjanen for å få Bolt Plume 495/4096. Nå stopper jeg her og setter heller opp den komplette lista med brøker, prosenter og det hele:

Ice Crystal: 9/64 = 14,06%
Bolt Plume: 495/4096 = 12,08%
Light Curtain: 27225/262144 = 10,39%
Mute Mask: 1497375/16777216 = 8,93%
Ingenting: 9150625/16777216 = 54,54%

Sjansen for å få Light Curtain er altså 10,39%, eller 27225/262144 for å være nøyaktig. Hvis du ikke får Mute Mask når denne sjekkes, vil du altså ikke få noenting.

Så enkelt var det. :)

Opprinnelig skrevet av GarlandG+14.07.2005, 06.11-->
<!--QuoteBegin-Sancti
@14.07.2005, 02.52
...og så er det fint om emnet kan fortsette å handle om det det opprinnelig gjorde.
Jepp, jeg vet fortsatt ALT om FFVII, så det er bare å spørre eksperten (les: meg) hvis det er noe dere lurer på. :) :svette: :kul: :tommelopp:

Jeg kan jo begynne med å poste fasiten til de tre spørsmålene, som jeg lovde at jeg skulle gjøre. Here goes nothing...

1. En gang jeg slåss mot Jenova-LIFE, brukte hun ikke Aqualung i det hele tatt. Hvordan er dette mulig?
hvis det så sliter du for da får du ikke lært aqualung der og da. det er jo enemyskill vett
Først må jeg innrømme at det var en ting jeg glemte å nevne her. Hun brukte opp all MPen sin før jeg drepte henne, men Aqualung ble aldri brukt. Grunnen til dette er følgende:

Jenovas AI består av en fast angrepsrekkefølge og en såkalt Special Chance Counter. Den faste angrepsrekkefølgen består av tre angrep; Blue Light, Blue Light og Blue Flame i den rekkefølgen. Special Chance Counteren fungerer slik, at den står på 20% når kampen begynner, og mens Jenova har 7.501 til 10.000 HP. Deretter øker den til 25% fra 7.500 HP, 33% fra 5.000 HP og 50% fra 2.500 til 0 HP. Aqualung blir brukt etter Blue Flame, men siden dette er et Special Chance angrep, er det bare en viss prosent sjanse for at det blir brukt, og med litt flaks, bruker hun det ikke i det hele tatt.

2. Motor Ball brukte Twin Burner to ganger på rad sist gang jeg slåss mot han. Hvorfor?

Motor Ball har også en fast angrepsrekkefølge, og den går slik: Highway, Arm Attack(1 eller 2 ganger), Arm Attack(1 eller 2 ganger), Transform, Twin Burner, Wait, Deadly Wheel, Transform, Rolling Fire, Back to start. I tillegg til dette vil han bruke Twin Burner når HPen hans blir redusert til 325, så hvis dette skjer rett etter at han brukte Twin Burner, vil han bruke angrepet to ganger på rad. Enkelt og greit.

3. Fienden Garuda kan droppe hele fire forskjellige items, og et av dem er Light Curtain. Hvor stor sjanse er det for at jeg får akkurat dette itemet?
Når det gjelder garuda så er det selfølgelig 1/4 del sjanse for å få light curtain.

Du kan altså vinne fire forskjellige items av Garuda, og spillet vil bestemme hvilket du får (om du får noe i det hele tatt) ved hjelp av en teller som får fra 0 til 63. Hvert item har verdien 8, og dette betyr at telleren må være mellom 0 og 8 når itemet sjekkes for at du skal få det. Når du kan vinne flere forskjellige items av en fiende, sjekkes de i en bestemt rekkefølge, og i dette tilfellet sjekkes de i denne rekkefølgen: Ice Crystal, Bolt Plume, Light Curtain, Mute Mask.

Først sjekker den Ice Crystal, og du har en 9/64 sjanse for å få dette itemet, og en 55/64 sjanse for at den går videre til Bolt Plume. For å finne ut hvor stor sjanse du nå har for å få Bolt Plume, må du gange sammen 55 med 9 og 64 med 64 for å få brøken. Altså blir sjanen for å få Bolt Plume 495/4096. Nå stopper jeg her og setter heller opp den komplette lista med brøker, prosenter og det hele:

Sjansen for å få Light Curtain er altså 10,39%, eller 27225/262144 for å være nøyaktig. Hvis du ikke får Mute Mask når denne sjekkes, vil du altså ikke få noenting.

241956​
[/b]
Du er fortsatt kongen GarlandG... en smule fanatisk, men fortsatt kongen.
Jeg har et spørsmål. Hvor kan jeg få tak i Ribbon bortsett fra i Temple of the ancients?

Morphe master tonberrry.
Uhyre enkel måte å få den på.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hah. Så IronFist viste sitt sanne ansikt etterhvert, ja. Jeg er glad. :)
Og GarlandG, et (tro det eller ei) seriøst FFVII-spørsmål fra meg...
Når det er første gang jeg spiller spillet, hvor lang tid (sånn ca.) vil det ta meg å komme ut på worldmap? Jeg har hørt fra fire til seks timer, men synes dette hørtes ubegripelig lenge ut. Sant eller usant?

SHDR

Gullmedlem
Hm. Første gangen jeg og min kompanjong Preben kjørte gjennom det sammen brukte vi like over fem timer. Neste gang brukte jeg tre timer, selv om jeg fulgte med på all dialog og alt. Det er ikke snakk om å gjøre så veldig, veldig mye der ... det som tar lengst tid er vel nesten Shin-Ra-tårnet og Honey Bee Hotel.

To timer sosing høres dog ikke usannsynlig ut. Det er mye som *kan* gjøres.

Ah, og forresten, finnes det noen god grunn til at Shinra heter Shin-Ra på japansk? Jeg lurer også på hva som er forandret i den amerikanske utgaven versus den japanske utgaven, og da tenker jeg ikke på Weapons og slikt, men heller plott! Jeg har nemlig tenkt å spille den japanske versjonen litt for å forsøke å lære mer japansk og litt for å skjønne hvordan historien egentlig er. Jeg har nemlig hørt at den ble ganske stygt slaktet da den ble oversatt til amerikansk i første omgang. Alt som hadde med sex ble å gjøre ble blant annet droppet. Og jeg tror det er litt mer saucy language i det spillet enn den amerikanske oversettelsen bærer preg av.

Opprinnelig skrevet av Griever+14.07.2005, 09.41-->
Opprinnelig skrevet av GarlandG@14.07.2005, 06.11
<!--QuoteBegin-Sancti
@14.07.2005, 02.52

241956​
Du er fortsatt kongen GarlandG... en smule fanatisk, men fortsatt kongen.
Jeg har et spørsmål. Hvor kan jeg få tak i Ribbon bortsett fra i Temple of the ancients?
241965​
[/b]
Ironfist phails it!

EagleJin

Bear Necessity
Shadar..
Vet ikke om du vet dette, men..
Shin = Sann (engelske "true" høres så mye bedre ut.. :p)
Ra = navnet på en eller annen gud et eller annet sted..

Passer relativt bra om vi skal dømme etter selvsikkerheten til lederne...

Opprinnelig skrevet av Yetipants@14.07.2005, 13.10
Hah. Så IronFist viste sitt sanne ansikt etterhvert, ja. Jeg er glad. :)
Og GarlandG, et (tro det eller ei) seriøst FFVII-spørsmål fra meg...
Når det er første gang jeg spiller spillet, hvor lang tid (sånn ca.) vil det ta meg å komme ut på worldmap? Jeg har hørt fra fire til seks timer, men synes dette hørtes ubegripelig lenge ut. Sant eller usant?
Hvor lang tid du bruker på å komme ut på worldmapet er igrunn individuelt. Første gang jeg spilte tror jeg at jeg brukte bortimot syv timer. Andre folk brukte kanskje lenger eller kortere tid.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg brukte 10 timer den første gangen, om jeg ikke tar helt feil. Deretter ble jeg ferdig med disc 1 på 24 timer og selve spillet på 45.