Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Bah, prøvde litt disc/holy pvp, men fant fort ut at det var elendig. Så, så fort jeg har samlet opp gull til å respecce går jeg shadow igjen. Tenker jeg skal kjøre litt ZG og AQ 20, der får jeg lov til å by på +dmg gear. Eller rerolle gnome.



JEG VIL VÆRE GNOME PRIEST, GIEV GNOME PRIESTS!
 

EagleJin

Bear Necessity
Jeg kjører disc/holy priest i BG PvP nå, og må si det fungerer strålende. Jeg har ikke store skadepresset på meg, så jeg kan slappe av i enkeltkamper. Likevel havner jeg ofte høyt på dmgmeter-lista, men det r kun fordi jeg slenger ut en sdw: pain her og der..

WSG: forfølge FC og holde vedkommendes helse oppe
AB: Følge rundspringer-gruppa og heale
AV: Dø, noen ganger heale

(Jeg spiller mest WSG :p)

World PvP som priest? Nei, takk :p
 
Vel, å heale i BG er så som så, kan være artig med en god gruppe hvor du har en rogue eller noen til å beskytte deg, men ellers blir det vanskelig. Finnes jo selvsagt noen gode steder man kan gjemme seg, særlig ved BS i AB. Men jeg vil jo gjerne gjøre litt damage også, det er det jeg syns er artig. Og synes at shadowpriest var ganske fornøyelig. Disc/holy kan riktignok gjøre mer damage enn før, men shadowpriests er fortsatt overlegne disc/holy i pvp, særlig i 1v1, som er hva jeg liker best.

Jeg speccer nok shadow etter påsken, har ikke stort med tid til å spille de neste 2 ukene :(
 
Nå synes jeg healers har det like lett som alle andre jeg, er det noen som har en utfordring så er det tanks. Jeg har selv spilt healer i mc og spiller av og til healer i bwl (bytter chars med en kompis av og til) og det er like lett, derimot tror de fleste at om man bare spammer sunder armor så har man aggro, det er helt feil.

Jeg er sikker på at alle som har gjort noe end-game på SG i det heletatt har opplevd en dårlig tank. Tanking handler om timing og bruk av de riktige skillsa til de riktige tidene.
Og det med hunter som er 0 jobb i endgame er jo forsåvidt sant, men det er ikke hunternes feil. Hunters kan lett dra fra rogues på DMGlista, men det er nettop det at de ikke er forventet å gjøre det. Faen skal jeg gidde å stresse og konse i BWL når ingen forventer det av deg? jeg outdmger lett caters med autoshoot og aimed/multi av og til.
Og det med at dps ikke har noe ansvar er vel litt tull? Hvem er det som får bossen ned? Om en dps klager på healingen til MTen fordi han døde på 5% så er det mest sannsynlig ikke healernes feil, men DPSen som ikke fikk bossen ned fort nok, ser ikke guilden din det, hadde jeg bytta guild.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Og det med at dps ikke har noe ansvar er vel litt tull? Hvem er det som får bossen ned? Om en dps klager på healingen til MTen fordi han døde på 5% så er det mest sannsynlig ikke healernes feil, men DPSen som ikke fikk bossen ned fort nok, ser ikke guilden din det, hadde jeg bytta guild.
[/b]
Det er skremmende få som innser det du sier der, det avstammer nok fra inntrykket av at healers har evig mana og derfor kan holde på til evig tid. Et godt eksempel er en gang vi drev på med Chromaggus, holdt på i 15 fuckings minutter (Da begynner det i nærme seg tom tank på manaen mot en corrosive acid chromaggus), så dropper tanken fordi healing per second dropper sammen med decursing (så sjansen for at green affliction blir værene på tanken og gir 50% redusert healing er større), så klager de på healingen. Da fortalte jeg de akkurat hva jeg mente. Det eneste dps må gjøre på Chromaggus er å holde seg unna breaths, jeg har aldri i verden sett noen klare å dra aggro fra tanken på han, da bør den tanken guild kickes i såfall.
Hvor vanskelig healing er varierer veldig fra boss til boss. Nefarian er pisslett, det er forsåvidt alle bossene i BWL med mulig unntak av Firemaw som bærer preg av en elendig bossdesign. Grunnen til at jeg synes Firemaw er en elendig boss er det latterlige resistance systemet til blizzard. Jeg har holdt en tank med 30 flame buffet debuffs oppe pga ren flaks (det er cirka +4500-5000 increased fire damage taken), men jeg har sett håpløse tilfeller med 10 debuffs, grunnen er at det er altfor random hvorvidt du får en partial resist eller full resist. Dobbel ticker flame buffet sammen med shadow flame er det game over.

Den bossen som det er kjipt å være healer på (synes jeg i hvertfall) er Move bitch Sartura, det er rimelig slitsomt å bevege seg så mye samtidig som man må holde seg i range, heale tilstrekkelig og ha mana igjen til fase 2.

Men tingen er nok kanskje som du sier Eivind at det ikke settes krav nok til DPS, healingen får ofte skylden i selv de mest urimelige tilfellene. Det er det jeg mener med ansvar, jeg mener ikke at DPS ikke gjør noe (det gjør de jo selvfølgelig), men de holdes sjeldent til ansvar for det.
 
ganske enig, DPS kravene er vakent lave i WoW i forhold til andre MMORPG's(f.eks FFXI) jeg er nestleder i en guild nå og jeg pusher rogues litt på å ha bra PvE builds i stedet for å løpe rundt med 21/8/22 etc...

Ta for eksempel i går på Thekal i ZG, vi Wipet pga. den roguen som skulle stoppe Lor'Khan(healer Zealot) i å heale ikke klarte å kicke.. noe som forsåvidt er patetisk lett, men når vi hadde wipet skyldte folk på Healing fordi tanken døde etter lang tid, jeg var så og si den eneste som fikk med seg at roguen burde skjerpe seg..
 
Det er jo faktisk ikke umulig å spille rimelig bra med 21\8\22 da, Hitler. :D


Lurtz ... det er rimelig stress å løpe rundt etter addsa til Sartura for en rogue da. :p
 
Hitler? skal jeg ta det som en seriøs fornærmelse eller en kjapp kommentar, jeg misliker nazismen sterkt.

og, ja det funker nok, men det går bedre om folk går PvE builds(ting dør i allefall fortere) noe som er poenget.
 
Great, realmer og wow-europe nede.

Anyways, kan si at jeg har tatt over Grønn Zebra sin karakter nå :) . Så alle som har alliance char på Sylvanas kan gjerne sende meg en whisper hvis de vil, har allerede snakket litt med Affable og Hakara <3 .
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Noen på ytmnd har gjennomgått en intrikat prosess og lagd en YTMND som skal føles nesten som å spille det faktiske spillet.

Klikk
 
Nei, såklart er det aldri dps som får skylden på bosser som faktisk ikke har en timer på seg. Som f. eks ragnaros. Dps vil fort få skylden om han ikke er under 50% før han submerger.
Men hva med Nef? Man kan ha utrolig høy og samtidig stabil dps på han, lengste nefmatchen jeg har sett varte 48 minutter og var tredje world kill eller noe sånt. Det sier litt om hvor krevende healing KAN være.
Men wow er bare farm? Det sier jo de fleste, hvem får skylda når man wiper på en farm-status boss? Jo, såklart healers. Om DPS ikke får noen mer krevende oppgaver snart vil det nok ikke forandre seg.

Eneste bossen jeg kan tenke meg i farta hvor dps må passe seg er Razorgore <20%, og om du er såpass udugelig at du ikke klarer å passe dmgen din som dps er man ubrukelig.

Men alt er relativt antar jeg. I dag døde jeg av debuffs når jeg skulle pulle en add fra Sulferon (2x imoliate 1x Sw: P) det er rundt 700-800 dmg per tick. Skrek heal i raidchat men døde forsatt, førte i at jeg nekta å pulle noe som helst før healerne skjerpa seg.
Før hadde vi en mainpuller (fordi personen likte å pulle), han ga seg også pga repair bills osv. Sier litt om hvor sløve de kan være.


Uansett, fun fact of the day, det er faktisk mulig å dra aggro fra MT på Garr fighten, etter de addsa man skal drepe er nede.
Skjedde for noen uker siden, fire mage tok helt av (har bare rundt 5-600+ dmg + buffs), dro AP fireball critt, fireball critt, PoM pyro critt så fireblast critt. Det blir en skummel ignite debuff. MT mista faktisk aggro, var utrolig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Nefarian er en relativt lang kamp ja, men er allikevel lett for en priest synes jeg.

Jeg er som regel i gruppe med 4 warlocks i fase 1, jeg holder alle de oppe med prayer of healing i den fasen. Når Nef lander får jeg en innervate og tar en major mana pot så jeg har full mana, da går jeg ikke tom for mana nesten uannsett hvor lenge vi holder på, skaden hans er ikke intens nok + at class calls gir en relativt lang regenereringspause.
Dersom hele BWL er på farm, så er Chromaggus og Firemaw mer utfordrene for healers enn det Nef er. De dealer mye spike damage, noe som er et helvete dersom lag er inne i bildet, og det fører til en del overhealing pga alle healers så å si caster en flash når spiken treffer.
Vanskelig å si egentlig, spillet er egentlig aldri vanskelig synes jeg. Det handler om å få lagt ned en taktikk, selve utførelsen burde ikke være så vanskelig dersom en kan klassen sin. Tankene på Huhuran dropper ikke pga healerene er dårlig, de dropper fordi de har altfor Nature resistance :p Har de den resistancen de skal ha, så ser jeg brått for meg at Huhuran blir en relativt enkel boss. Det skal også nevnes at jeg avskyr designen på Huhuran, resistance bosser er en latterlig måte for Blizzard å kjøpe tid på, klarer de virkelig ikke å lage utfordrene bosser ved hjelp av andre metoder?
 
Jeg liker heller ikke konseptet at jeg må farme utstyr UTENFOR den vanlige utstyrsfarmen. Bleh. 34 NR ftwz.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har ikke spilt noen andre bortsett fra Guild Wars (kan diskuterer hvorvidt det faktisk er et MMORPG men) grunnet at jeg bor på studentby og dermed er nettet mitt sperret for UDP pakker. En del MMORPG bruker UDP så da er det ikke aktuelt for meg uannsett. WoW bruker TCP, så det hev jeg meg på og jeg må si at jeg synes spillet er veldig bra. Du bør ta i betraktning at når vi syter litt over ting her, er det som regel over småting som folk som har spilt hundrevis/tusenvis av timer legger merke til. :)
 
<div class='quotemain'>
Og det med at dps ikke har noe ansvar er vel litt tull? Hvem er det som får bossen ned? Om en dps klager på healingen til MTen fordi han døde på 5% så er det mest sannsynlig ikke healernes feil, men DPSen som ikke fikk bossen ned fort nok, ser ikke guilden din det, hadde jeg bytta guild.
[/b]
Det eneste dps må gjøre på Chromaggus er å holde seg unna breaths, jeg har aldri i verden sett noen klare å dra aggro fra tanken på han, da bør den tanken guild kickes i såfall.
[/b][/quote]

JA JA JA for faen. Bah. Endte opp med at det ble jeg som dro istedenfor ...

Og Eivind ... virkelig, alle hunters i hele WoW kan lett toppe dmeter men "gidder ikke"? rofl rofl. Nå har dere jo til og med blitt nerfa.

Men det er et merkelig fenomen da, som jeg har opplevd ofte. Healers får aldri (sjelden) skylden for noe. Why? De har en tendens til å være jævlig sjeldne. Dør du er det ikke healerens feil, fordi guilden brukte halvannen time på å få nok priests og druids online, dør tanken er det lagg eller uheldig.
Vet ikke helt HVORFOR, men virker som samme greia med tanks. Kanskje det er fordi jeg har hatt dårlige erfaringer, I refer you to Chromaggus-eksempelet ditt, Lurtz, men tar jeg aggro var det alltid min feil. tok en mage aggro er han nabb blah blah osv.

Slike ting tror jeg slører over synet på balanseforholdet i WoW der klasser anngår dersom man har en litt tragisk guild. F.eks om man har 4 tanks og 10 rogues, hvems side tar resten av raidet i diskusjoner om skyld da? Stikker roguen gjør det ikke noe, stikker tanken er det litt krise. Opplevde dette også under en utstyrsdiskusjon vi hadde.

Feral druid vs Rogue, sak? Boots of the shadow flame. Nå, i et prioritetssystem skal disse klart gå til rogues først right? In enters bare 4 aktive druids, og en raidleader som er redd for å miste dem.

Tre uker senere er jeg i ny guild og de sitter igjen med 3 kjempeaktive rogues, og to-tre andre som spiller litt av og på. Neste jeg ser er at en av sjefene ikke går med på å åpne opp for at warriors skal få by på CTS (ca. en av de beste one-handerene ingame) selv om alle combatroguene har det. :D

Eh poenget mitt ... er vel at i et MMORPG som WoW er det litt vanskelig å diskutere når halvparten av spillerne er overbevist om halvsannheter som ble til for guildens problemers skyld.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Item prios er noe tull synes jeg, i hvertfall når man har en instance på farm status.
Jeg er healing specced, og det jeg hovedsaklig driver med er PvE, derfor bruker jeg min hoveddel av DKP på healing items. Mot en like aktiv mage/warlock vil jeg derfor ikke ha en sjanse på et item som dropper første gang (med mindre de har sølt på DKPen sin på mye annet), siden min hoveddel av DKP blir brukt på utstyr som hjelper min PvE rolle. Dersom man har folk en stoler på at ikke misbruker et fritt lootingsystem, er item prios bare tull.

Si meg en ting, er ikke Bloodfang boots bedre for en rogue? Shadow flame virker veldig feral for meg med høy stamina og høy armorverdi. Kan hende jeg tar feil, er ikke noen rogue selv så.
 
Item prios er noe tull synes jeg, i hvertfall når man har en instance på farm status.
Jeg er healing specced, og det jeg hovedsaklig driver med er PvE, derfor bruker jeg min hoveddel av DKP på healing items. Mot en like aktiv mage/warlock vil jeg derfor ikke ha en sjanse på et item som dropper første gang (med mindre de har sølt på DKPen sin på mye annet), siden min hoveddel av DKP blir brukt på utstyr som hjelper min PvE rolle. Dersom man har folk en stoler på at ikke misbruker et fritt lootingsystem, er item prios bare tull.

Si meg en ting, er ikke Bloodfang boots bedre for en rogue? Shadow flame virker veldig feral for meg med høy stamina og høy armorverdi. Kan hende jeg tar feil, er ikke noen rogue selv så.
[/b]
Prior er kjipt ja... I min guild er det slik at hvis en rogue har dårlig våpem får han prior over de med bedre våpen, selvom den roguen har wasted dkp på armor istedenfor å spare til våpen. Og hvis noen er nærme en set bonus har de prior på neste item. <_<