Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Lodin

Der Waaaah
#41
Spillet har et snitt på 4.8 så det ser ikke ut som anmelderne vet å sette pris på den fantastiske historien og settingen heller. Å hvor jeg lengter hjem til gloriøse Nippon!
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Her er en Guitar Hero klone som virker jævla lovende. Man plugger en ekte elgitar i PCen via USB eller en annen løsning også spiller man orntlig istedetfor å trøkke på knapper. De påstår og at man kan lære seg grepa av det og at det er fint for nybegynere. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
SITAT(Jante @ 08.02.08, 00.35) 102081
Når ble Dantes Commedia en religøs tekst eller mytologi egentlig? Greit at den har religiøse og mytologiske elementer, men den er jo mer en fantasifull skildring som omfatter deler av det kristne verdenssynet i middelalderen og som til tider også gjør narr av dette, men det er ikke hovedsaklig en religøs tekst. Å lese Dante er ihvertfall ikke sammenlignbart med å studere religion eller mytologi, vil nå jeg si. Høres ut som en viss FAQ-skribent har hodet stappet opp sin egen analåpning.[/b]
Er med på den der, men Den guddommelige komedie er likevel et viktig verk historisk sett. Det er i aller høyeste grad et produkt av sin tid, og utforsker tanker og aspekter ved den kristne moral slik den ble oppfattet av mange på den tiden. Iallfall er det hva jeg har lest, og da må det jo være sant. =D

Uansett et kjent og viktig verk som har hatt innflytelse på kunstnere i løpet av historien, så selv om det ikke er noen betydningsfull religiøs tekst synes jeg den er artig og fin å lese. Så var det bare å lære seg italiensk så man kan få med seg rim og rytme, da.

Lodin: Hmm. Ser ut som et kult spillkonsept, men jeg er ikke med på at Guitar Hero og Rock Band er teit fordi du bare later som om du er god på gitar; det er liksom hele poenget, at man skal kunne leke at man er rockestjerne. Sånn sett synes jeg iallfall Guitar Hero fungerer utmerket. Rock Band fungerer sikkert enda bedre, men det må jeg nesten vente et par måneder med å finne ut. :argh:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#44
Jeg skal spille Rock Band på kinoen idag. Vi bruker min PS3 mot at jeg får spille gitar. =D
 
#45
Jeg vil også ha rockband gitar:( Forbanna irriterende å ha spillet liggende, men ingenting å spille det med:(

:grinefjes:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#46
SITAT(Thinaran @ 08.02.08, 00.33) 102079
Fakeposting er gøy! :D
edit: en til!
[/b]
Når vi først er inne på Anthony R Womble:

Anthony R Womble Remembers Final Fantasy: The Spirits Within:
It is tempting to blame the average lack of intelligence and closed mindedness of the American people for the failure of Final Fantasy: The Spirits Within, but I have resolutely never taken the easy way out, and choose to blame the medium of film itself. It is simply an inferior storytelling medium to RPGs, unless the film is Anime, which The Spirits Within was most certainly not, as it was animated in Hawaii. While the deaths of the characters in Final Fantasy: The Spirits Within were handled with great subtlety and I will admit shedding a tear at the demise of Neil, they did not reverberate with emotion and pathos in the way that Galuf heroically sacrificing himself to stop a tree from another dimension did in Final Fantasy V. While Hein was an excellently developed character with a convincing motivation for wanting to destroy the earth with an orbiting laser, but then I think of Sephiroth, think of how much of the game I spent entranced by him and his story, think of all the time I spend obsessing over him, think of how many tortured hours I've spent writing pages and pages of fanfiction dedicated to the one winged angel. I listened to the Breath of Fire 3 soundtrack while meditating on just why this was, and came to the following objectively correct conclusion: Because RPGs are forty times longer than movies, they logically possess forty times as much character development and forty times as many plot twists, the foundation of good storytelling regardless of what the screenplay 'gurus' say. I am presently attempting to get a team together to create an RPG based on Schindler's List, as I feel the story of the Holocaust should be told in the most appropriate medium possible - if anyone out there is interested, especially Holocaust survivors or World War 2 veterans, feel free to contact me.


:elsk:
 

Jante

privileged CIS shitlord
#48
SITAT(Yetipants @ 08.02.08, 09.00) 102100
Er med på den der, men Den guddommelige komedie er likevel et viktig verk historisk sett. Det er i aller høyeste grad et produkt av sin tid, og utforsker tanker og aspekter ved den kristne moral slik den ble oppfattet av mange på den tiden. Iallfall er det hva jeg har lest, og da må det jo være sant. =D

Uansett et kjent og viktig verk som har hatt innflytelse på kunstnere i løpet av historien, så selv om det ikke er noen betydningsfull religiøs tekst synes jeg den er artig og fin å lese. Så var det bare å lære seg italiensk så man kan få med seg rim og rytme, da.
[/b]
Ja, der må jeg nok si meg enig. En kompis av meg har boken på originalspråket, men det å lære seg italiensk er en ganske stor kneik å klatre over, og det er noe jeg tviler på at jeg blir å orke med det første. <_<

PS. "Den guddommelige" i tittelen på boken er noe som har blitt lagt til i ettertid av Vatikanet og pavens folk for å knytte boken mer opp til kirken en den egentlig var. :eng101:
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#49
Orginalspråket er da vitterligen en toskansk bastardisering av latin, ikke italiensk. Har forøvrig hørt at det er en nynorsk oversettelse som visstnok fungerer veldig bra rytmemessig fordi man kan bruke en del arkaiske ord. Men den engelske oversettelsen jeg har er ikke så dum på rytmen heller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
SITAT(SirkusMartin @ 10.02.08, 13.40) 102371
Orginalspråket er da vitterligen en toskansk bastardisering av latin, ikke italiensk.[/b]
:blunk: Faen er det du mener? Toskana ligger da vitterlig i Italia, og Dante skrev på toskansk dialekt. Italiensk kaller jeg det da, spesielt siden Dantes skriverier hjalp til med at den toskanske dialektskrivemåten ble den italienske standarden.

Sier ikke at datidas italiensk var det samme som nåtidas, men det var fortsatt italiensk.

Min engelske oversettelse later til å være skrevet mest for å være en direkte oversettelse uten å bry seg så mye om å opprettholde rim og rytme, så det blir litt krøkkete lesning til tider. Uansett artig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#51
Det Yeti sa. Dante blir jo ofte regnet som grunnleggeren av det italienske skriftspråket. Hvorfor er du så sinna Martin? :grine:
 
#53
Av en eller annen grunn ser jeg for meg klisjehistorien om en washed up <insert sport>-helt som prøver å komme seg på beina igjen. :D

Siste store han vant var vel Painkiller cpl i 2006, og siden det er så mange som spiller Painkiller på et høyt nivå, var det vel utrolig vannskelig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#57
Dette begynner å bli litt mer enn hva jeg kan takle:
 
#59


Konsept bilder laget av en PSP fan. En av de bedre jeg har sett til nå.
Han er absolutt inne på noe med skyvbar skjerm. Og ikke minst, to analog stikker! :D

Edit: Ramlet over noe i samme gata

Photoshop eller prototype ? :)