Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Shinra85

Spillegals effort emo
Denna kunne gått inn i både NeoGeo-tråden, indie-tråden og spillfisle, men tenkte detta var beste stedet pga detta eier

Et lite Italiensk studio har laget en ny versjon av Fatal Fury. De har rett og slett laget en siderullende beat'em up/ brawler, og det ser helt nydelig ut!

Ikke fått testa det enda pga dårlig tid til tvspill før seinere ikveld, men det er gratis nedlasting på siden deres. Les mer om hele greia og link til nedlasting på Shoryuken

http://shoryuken.com/2015/02/20/fan-remake-turns-original-fatal-fury-into-sidescrolling-beat-em-up/
 

Novastrum

Feminist-elitist
Denna kunne gått inn i både NeoGeo-tråden, indie-tråden og spillfisle, men tenkte detta var beste stedet pga detta eier

Et lite Italiensk studio har laget en ny versjon av Fatal Fury. De har rett og slett laget en siderullende beat'em up/ brawler, og det ser helt nydelig ut!

Ikke fått testa det enda pga dårlig tid til tvspill før seinere ikveld, men det er gratis nedlasting på siden deres. Les mer om hele greia og link til nedlasting på Shoryuken

http://shoryuken.com/2015/02/20/fan-remake-turns-original-fatal-fury-into-sidescrolling-beat-em-up/
Jeezuz. OpenBOR er tydeligvis noe jeg burde fått med meg tidligere.

Dette:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Apropos drept, historien bak det spillen der er ganske hårreisende. På grunn av jalla internpolitikk som splitta den japanske og amerikanske delen av Sega og den uholdbare arbeidssituasjonen det skapte, jobba en av designerne seg til gravens rand, bokstavelig talt; legen sa han hadde seks måneder igjen hvis han ikke kutta ned på stresset umiddelbart. Heldigvis gikk det bedre med ham enn med Sonic X-Treme.

Edit: Obligatorisk "Sonic har aldri vært bra"-kommentar.
 

demake

Seksuelt godteri
Old? Jeg veit ikke, men dette er det verste jeg har sett.

Ganon? Noen kommentar?

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er han som har laga brettet.
 

demake

Seksuelt godteri
Det er mager trøst.
 
Old for min del, men jeg digger den! Vurderte å legge den ut selv, men trodde ikke det ville være noe interesse for den. En morsom ting med item abuse brettene er at de er lagd for de som spiller med hjelpemidler kalt TAS(Tool assisted speedrun) på speedrunner språket. Det betyr kort fortalt at spilleren kan fryse tiden og putte inn kommandoer i hver enkelt frame og derfor klare det som ved første øyekast ser umulig ut. Scripts for å gjøre en serie med bevegelser som ikke er mulig for hånd er også populært brukt. For en stund tilbake var TAS veldig populært, men så tok live runs på Twitch over i popularitet og legit runs er nå en folkesport i den nisjete speedrunning forsamlingen som jeg også prøver å bli en del av nå. Jeg er veldig glad i å se hva man kan få til i spill, og ikke minst prøve å sprenge noen grenser selv. I den anledning dumpet det faktisk noe ned i postkassen min nå nettopp.



T-skjorte som støtter Witwix, regjerende verdensmester i I Wanna Be The Boshy!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åtte ting Anita Sarkeesian vil endre i spill. På tide å spille ferdig det du har før'a rekker å ødelegge alle sammen.

Jeg har fortsatt til gode å se noen av Tropes vs. Women-videoene, rett og slett fordi jeg mistenker at det er gammalt nytt. Lista til 'a Anita forsterker det inntrykket, siden det er fjas som bare blir gjort fordi damer skal være mer sexy enn menn i spill fordi sånn er'e bare.
  1. Avoid the Smurfette principle (don't have just one female character in an ensemble cast, let alone one whose personality is more or less "girl" or "woman.")
  2. "Lingerie is not armor" (Dress female characters as something other than sex objects.)
  3. Have female characters of various body types
  4. Don't over-emphasize female characters' rear ends, not any more than you would the average male character's.
  5. Include more female characters of color.
  6. Animate female characters to move the way normal women, soldiers or athletes would move.
  7. Record female character voiceover so that pain sounds painful, not orgasmic
  8. Include female enemies, but don't sexualize those enemies
Når det er sagt så blir alt det der mindre framtredende når man slutter å spille AAA-spill, siden det stort sett er der man finner det.
 
Kommandør Shepard er min favoritt når det gjelder svarte og kvinnelige hovedpersoner i spill. Badass, velskrevet og velspilt—i hvert fall sammenlikna med den gemene hop.

Clementine og Aveline de Grandpré får pallplassering.

Ellers ser det ganske skrantent ut? Alyx Vance er et creepy fantasifoster—hva har folk som har spilt RE5 å melde om skrivinga/karakteriseringa av Sheva Alomar?

Alex Denton fra Deus Ex: Invisible War var også ganske fornøyelig.
 
Akkurat ferdig med første delen av Resident Evil Revelations 2 hvor man styrer Claire og Moira, dattera til Barry og den klarerer ihvertfall Bechdeltesten så det synger. Ganske morsomme replikker har de og hvor Claire drar referanser til de eldre spilla og Moira banner som en tilbakestående sjømann. Bare så synd at de ikke er negere og det ikke er kvinnelige zombles for da hadde spillet klart krava til Anita. :v