Spillfisletråden

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kanskje jeg spiller det i år 2020? Det virka urealistisk langt fram i tid da han sa dette i desember 2008, men nå er vi altså her.

Terje

mostly harmless
IMAG0190.jpg

En dokumentar jeg kickstarta for en stund siden som nettopp landa i postkassa. Først tenkt å være en enkelt dokumentarfilm men ble til en serie på åtte episoder istedet, litt over tjue minutter hver. De har shoppa den rundt og den blir å finne på diverse strømmetjenester etterhvert, hvilke er ikke annonsert. Jeg har ikke sett den selv enda men den har fått god mottakelse og blir anbefalt om man er interessert.

Jeg ble faktisk litt lurt, siden det er en amerikansk skaper og de har en tendens til å bare fokusere på sitt eget marked så spurte jeg rett ut om de kom til å gjøre nettopp det eller om de også ville se på de europeiske utgivelsene til de forskjellige datamaskinene også. Interessen min ligger jo mest der som kjent. Mye bra kunst der og enkelte artister som Roger Dean og Bob Wakelin er legendariske. Og jeg fikk til svar at joda, de skulle absolutt se på hva som foregikk ellers i verden også. Og dermed så backa jeg. Og... ut fra episode-beskrivelsene så er det ganske tydelig at denne serien likevel bare ser på amerikanske utgivelser, primært konsoll, og fint lite annet. Vel, vel. Jeg skal selvfølgelig fortsatt se den og forventer at det skal være så gode greier som folk sier, men eh... ja. Dåli hjort.

Topp