Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja altså. Folk får kalle meg grafikkhore så mye de vil, men hver gang jeg spilte Super Mario Galaxy klarte jeg ikke la være å tenke på hvor pent det hadde sett ut med høyere oppløsning/skikkelig AA.

Det var den eneste klagen jeg hadde med Windwaker (som var til GC), det var jaggy som faen. Det har de i det minste fiksa nå.
For andre spill til Wii må du nesten emulere dem eller spille dem på gamepaden til WiiU. Warioland, Kirbyene, A Boy and his Blob og en haug med andre spill bruker ikke waggle så det eier som sengekos på den lille skjermen.

Jonathan Holmes er en av de snilleste folka som fins blant spillanmeldere\synsere. Han driver en podcast som heter Sup' Holmes hver søndag (finnes på iTunes) med alt fra folk som Anna Anthropy og Leigh Alexander til etablerte utviklere som Austin Ivansmith og Vander Caballero. De er vel verdt å få med seg for han er en skikkelig god host.

Denne uka har han dog skrevet to artikler som er verdt å få med seg. Ikke fordi de er i nærheten bra, men fordi de er nær trolling, selvom han ikke mener det. Og de er dumme.

Top ti grunner til at han ikke greier spille nye Pokemon!
En av grunnene er at Pikachu har stemme. Han nitpicker.

Hva om neste Link var en mix av afrikaner og asiater?
Dette er en ting han har drivi å dilla med lenge og jeg ser fortsatt ikke hvorfor. Nintendo endrer hudfargen til Link og folk bitcher og så etter en stund bitcher de ikke så mye og hva? En svart Link hadde ikke gjort meg noe, men jeg ser ikke hva som er poenget. Bare for å skape reaksjon og vise at de ikke er rassister?

Jante

privileged CIS shitlord
Det er sånne folk som boikotter spill, filmer og serier fordi "de ikke tar LBGT-bevegelsen på alvor" ved å helt arbitrært skrive inn homser og transkjønna karakterer og legge opp til IHVERTFALL én homofil love interest. Hvis ikke er de homofober som ikke fortjener penga deres.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Alle spill/filmer/serier har godt av en token tranny.

Novastrum

Feminist-elitist
Det har lenge vært en utbredt myte at mr. gimmick er et relativt vanskelig spill.

Jaja, tool assisted, men allikevel fett/nostalgisk å se på for alle som kjenner til hvor frustrerende dette spillet kan være.

Edit: etter mer ettertanke så er DagV-s feat faktisk mer imponerende enn dette, med tanke på at alt var på ett forsøk inkludert good ending (mener jeg å huske)

Edit2: Fant en som var mer imponerende, og mer underholdende:

Det er omtrent offisielt, Dan Connors og Kevin Bruner fra Telltale har sagt at de jobber med no folk for Lucasarts. Det må være et pek og klikk hvor Howard the Duck slår seg sammen med E.T.!

(-do)Draugen får sitt eget spill. Ingen i Nårge gidder såklart å skrive om det.
Draugen is set at some point during the 1920s amongst the mountains and fjords that make up Norway's west coast. Players assume the role of an American nature buff who travels to the area to study its flora and fauna.
Men det er noen av de samme folka som ville kickstarte det nye Eternal Darkness'et og ingen med vett gir de folka no spenn. =D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens vi er inne på det så mekka jeg en gang en design til et spill basert på "A Descent Into the Maelstrom" av Poe. Siden den novella foregår langs norskekysten kunne jeg sikkert søkt om støtte for å faktisk få gjort det ferdig.

Jeg gleder meg mer til Drauden får sitt eget spill. Der skal man styre et lite barn som må navigere seg igjennom et nettforum (se for dere "its a unix system, i know this"-systemet i Jurassic Park) og ikke bli trolla ihjel av de eldre medlemmene der. Etter hvert blir du eldre og kan trolle tilbake, men de opprinnelige trollene blir enda mer bitter også tar det aldri slutt.