Spilltreff? Hah!

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#41
SITAT(Eivind @ 19.10.06, 01.07) 29223
Men uansett; compo krever folk, og det er vel bare meg, deg og Silentbob (om han fortsatt henger her) som spiller ssmb. Det er ikke store flokken, men ssbm blir det uansett, compo eller ei.
[/b]
Og Scary Paladin. Og Gannon. Og jeg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#42
Jeg slenger meg på jeg også, så lenge vi spiller med standard regelsett, og ikke "omfg dette er tekken ingen powerups flat arena". Da blir det die by the sword på alle mann.
 

K999

Keystone State Of Mind
#43
Jeg og spiller SSMB, ikke så aktivt lengre.
Men hvis jeg ikke husker feil så var jeg ganske så god.
Får håpe jeg får vise litt skills selv :p
 
#44
Men kommer dere i år da (Buggz og co.)?

Liten vits i å ha konkuranse med items, men om det bare blir spilling kan man jo velge selv
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#45
Jeg skal vel klare å sveipe innom for en gangs skyld, de andre treffene har gått meg hus forbi. Jeg skal prøve å dra med meg flokken også.
 
#46
Ehr er iværtfall reglene vi bruekr i smash konnkurranser. Tenker vi fjerner best av 3 og double elimination om vi skal spilel for fun elns. Tar ellers for lang tid. Moneymach anyone?



SINGLES

Grunnleggende

Det vil bli spilt med 3 stocks. Best av 3 matcher. Tidslimit på 7 minutter. Items skal ikke være med, altså off/av.

Seeding

Samtlige deltakere vil bli ”seedet” før turneringa starter, slik at gode spillere sannsynligvis vil slippe å møte andre gode spillere helt i starten. Det finnes allikevel ingen garanti for at dette kan forekomme. Seedingen vil bli foretatt i tre kategorier (Expert – Novice – Beginner)

Hvorfor ”seeding”?
Ettersom disse slår ut hverandre, er de nødt til å forlate turneringa med et dårligere resultat enn fortjent. Dessuten er det jo slik at man må kjempe seg igjennom gode spillere mot slutten for å vinne uansett

Et godt eksempel fra virkeligheten hvor dette systemet blir tatt i bruk, er i VM i blant annet fotball. Hver gruppe består av lag som er seedet etter rangering. (Det hadde vel vært kjedelig for disse landene å møte hverandre i et innledende gruppespill: Italia, Argentina, England og Brasil)

Double Elimination

Et spillopplegg med “Winners Bracket” og “Losers Bracket”

Hva er “Double Elimination”?
Dette fungerer omtrent som A- og B-sluttspill, som i grunn innebærer at du ikke ryker ut med en gang bare for at du har tapt én kamp.

Vinnerne i en omgang kvalifiserer seg til fortsatt spill i Winners Bracket, mens taperne går over til Losers Bracket.
Om man skulle tape også i Losers Bracket ryker man ut, men om man vinner sine matcher i Losers Bracket kan man fortsatt ta seg helt til finalen.

De som taper i Winners Bracket havner nemlig i Losers Bracket.
Det er litt vanskelig å forklare, men i praksis fungerer dette uten problemer ettersom det blir brukt et turneringsprogram, Tournament Maker 2.

(Single Elimination er den typen spillopplegg som har blitt brukt ved foregående treff.)

Baner/stages

I første runde/kamp skal det velges random stage (med de rette banene på random), eller man kan bli enige seg imellom om hvilken av de tillatte banene en vil spille.

Hvilke baner/stages er tillatte?

Alle utenom disse:
Flat Zone, Big Blue, Hyrule Temple, Great Bay, Yoshi 64, Brinstar Depths, Fourside, Icicle Mountain, Mushroom Kingdom I&II)

Resten av banene er tillatt for Counter-picking.

Character-valg

For å ikke skape urettferdighet og liknende ved valg av character i første matchen, kan man komme overens ved å for eksempel skrive ned hvilken character man vil spille på et papir, og deretter må man spille med denne.

Man trenger ikke å holde på en fast character gjennom hele turneringa, men kan selvfølgelig skifte hver gang en avanserer.

Hvorfor slik?
Det foregår slik for å forhindre counterpicking allerede innen settet har starta, om man for eksempel velger C Falcon og siden ser at motstanderen har valgt Peach.
Ettersom Peach er en kjent CF-counter kanskje man ikke vil spille med han lenger, og bytter til en Peach-counter istedet.
For å forhindre dette kan man altså komme overens om å bestemme character i forveien.

Annet

All "stalling", dvs at man gjemmer seg for motstanderen på et vis som hindrer ham fra å slå en, slik at tiden går ut, som for eksempel Peach Bombing eller Freeze Glitches, er forbudt. Oppdages dette; taper ”stalleren” matchen.

Semifinaler og finaler

Semifinaler vil bli spilt etter de foregående reglene. Finalene, derimot, vil bli litt annerledes. Den eneste forandringa her, er at det vil bli: best av fem kamper.


TEAMS

Grunnleggende

Grunnleggende gjelder akkurat de samme regler som i singles-turneringa.

I tillegg gjelder regelen om team-attack:
Team-attack skal være med, altså on/på.

Dessuten er Fountain of Dreams ban’et, da den ikke kvalifiserer seg til å bli brukt i teams pga størrelsen på brettet. Det kan også forekomme problemer med lag med så mange spillere.
 
#48
(Det er forskjell på "vanlig god" og "Bugge spillet for å bevege seg over hele skjermen-god"

Personlig liker jeg ikke wave-dashing o.l, men det er den eneste måten man overlever mot "gode" folk.

Uansett; spilltreff topic, ikke ssmb-compo topic.
 
#49
SITAT(Cowling @ 18.10.06, 18.55) 29033
Vel hvis ikke du Revan fikk lov til og reise til Skien, så tviler jeg på at du får lov til og reise til Oslo og møtte en bunch me folk du aldri har nevnt til foreldrene din, og aldri har møtt før.
Og fleste parten av de er eldre enn deg, og meg for den saks skyld.


[/b]
For ikke å snakke om alle de homofile pedoene.



Kan godt huske at jeg vant en av de to SSBM rundene jeg da ... :angel: Og det husker jeg svært godt også, ettersom det skjedde rett etter at vi møtte på tre transvestitter, og Cake? synes den ene var fin =D .Men på en annen side har jeg vel ikke spilt siden den gang.
 
#50
SITAT(Eivind @ 19.10.06, 17.01) 29332
(Det er forskjell på "vanlig god" og "Bugge spillet for å bevege seg over hele skjermen-god"

Personlig liker jeg ikke wave-dashing o.l, men det er den eneste måten man overlever mot "gode" folk.

Uansett; spilltreff topic, ikke ssmb-compo topic.
[/b]
Rofl, jeg spiller spillet aktivt, altså jeg wavedasher, dashdancer, lcansler, techer etc etc, dette fordi jeg synes det blir morsomt. Ken som er værdens bester smasher bruker nesten ikke wave dash. Det er rett og slett hvordan man vil spille, har man mindgame kan mans atse påd et, har man teknikk satser man på det^^
 
#51
SITAT(Agahnim @ 18.10.06, 21.26) 29090
Jeg kan ikke komme uansett.
[/b]
Det skal du bare drite i. Obligatorisk for bombene, hører dere?!
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#54
SITAT(ZoDz @ 19.10.06, 18.21) 29325
Massevis av jalletralleregler
[/b]
Eller kanskje dere bare kan spille Smash bros og chille, siden det gjerne er like morsomt uansett?

Og sortulv burde vite at dumme søringer. DUMME SØRINGER. :(
 
#55
For min del driter jeg i om det er konk i smash eller ikke, så lenge man får spilt det. Jeg spiller alltid etter de reglene når jeg spiller friendlies også.
 
#60
SITAT(thetrain @ 23.10.06, 13.53) 29912
Jeg lo av SSMB-reglene.

Kanskje jeg kommer, kanskje ikke.
[/b]
Le så mye du vil.

Kan kansje stille med tv men det kommer ann på når det er. Nå skal jeg holde ett SSBM treff den 18 Nov.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.